دومین فیسلیفت نسل هفتم لکسوس ES با تغییراتی در طراحی بیرونی و نمایشگر بزرگتر داخلی در چین با قیمت پایه ۴۱ هزار دلار معرفی شده است.
هرچند ES کنونی از سال ۲۰۱۸ در بازار حضور دارد ولی لکسوس هنوز قصد عرضهٔ نسل جدید آن را ندارد زیرا پس از فیسلیفت سال ۲۰۲۱، حال فیسلیفت دیگر این خودرو در نمایشگاه گوانگژو در چین رونمایی شده است. ES محصول مهمی برای لکسوس در چین محسوب میشود زیرا تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه از آن در این کشور فروخته شده است.
ازآنجاییکه این فقط یک فیسلیفت است، تغییرات بیرونی خودرو جزئی هستند. جلوپنجرهٔ خودرو از الگوی جدیدی بهرهمند شده که از RX الهام گرفته است درحالیکه چراغهای LED ماتریکسی با گرافیک L شکل دوگانه، نمایی تهاجمیتر به جلوی خودرو بخشیدهاند. در عقب نیز لکسوس برای هماهنگی با ترند طراحی محبوب این روزها، از چراغهای سراسری استفاده کرده که با گرافیک L شکل جدیدی همراه است.
در داخل ES مدل ۲۰۲۶ شاهد نمایشگر لمسی بزرگتر ۱۴ اینچی هستیم که جایگزین نمونهٔ ۱۲.۳ اینچی قبلی شده و کنترلهای سیستم تهویه را هم در خود جای داده است. روی کنسول مرکزی هم شیفتر جدید گیربکس به چسم میخورد. ارتقاء سیستم کنترل صوتی و تودوزی و تریمهای داخلی جدید هم تکمیلکنندهٔ بهروزرسانیهای کابین سدان میان سایز لکسوس هستند.
ES از لحاظ فنی حداقل در نسخهٔ بازار چین تغییری را تجربه نکرده و همچنان با همان پیشرانههای قبلی عرضه میشود. مدل پایهٔ این خودرو با نام ES200 در چین با یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی عرضه میشود که ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه خریداران امکان انتخاب مدل هیبریدی ES200h را هم خواهند داشت که از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۲۱۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند. نیروی موتور در هردو مدل توسط یک گیربکس CVT صرفاً به چرخهای جلو منتقل میشود.
نسخهٔ جدید لکسوس ES هماکنون در چین با قیمتی از ۲۹۹,۹۰۰ یوآن معادل ۴۱,۵۰۰ دلار برای مدل پایهٔ ES200 تا ۴۸۸,۹۰۰ یوآن معادل ۶۷,۶۰۰ دلار برای نسخهٔ پرچمدار ES300h به فروش میرسد. هنوز مشخص نیست که این بهروزرسانی نسخهٔ چینی در آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد یا نه ولی این فیسلیفت دوم میتواند عمر نسل هفتم ES را برای چند سال دیگر افزایش دهد.
Peiman
۲۶ آبان ۱۴۰۳واقعا عاشق این مدل و اگه توان خرید بود و مملکتی آزاد ترجیح میدادم به بنز و بی ام و.چون واقعاوعااوه بر جذابیت بی آزار و سر براهه.بر هکس آلمانیها.فقط با اون نمایشگر سرگرمی مشکل دارم که تنها ایرادشه
Arshia m3csl
۲۶ آبان ۱۴۰۳من المانی بازم ولی سری ۵ و e class دکمه زیر انجین عقب ندارن ولی لکسوس es عقبش مثل سدان فول سایز لوکس vip پر دمکست و امکانات فول ترین سدان میدسایزه واسه سرنشین عقب با دکمه های زیاد زیر ارنجیش
سپهر
۵ آذر ۱۴۰۳تا حالا ماشین آلمانی از نزدیک دیدی؟
Kiarash
۲۶ آبان ۱۴۰۳عالی
Kiarash
۲۶ آبان ۱۴۰۳تنها بدیش اینه گیربگسش CVT هست ولی نسل جدید گیربگس های CVT خیلی بهتر از نسل های قبل شدن
محمد
۲۶ آبان ۱۴۰۳قیمت مدل پایش یه خورده بیشتر از یه کمری فول آپشنه ، طراحیش به روز شده ولی انتظار میرفت نسل جدید معرفی بشه سری پنج و ای کلاس نسل جدیدشون الان تو بازاره و به شدت نسبت به نسل قبل پیشرفت کردن نمیشه تو همچنین کلاس رقابتی صرفا به روز کردن ماشین ۲۰۱۸ اکتفا کرد
mickeyy
۲۶ آبان ۱۴۰۳عالیه مشکلش فقط گیربکس CVT هست و از نظر ظاهری هم غربیلک فرمون قدیمی به نظر میاد
Siyavash
۲۶ آبان ۱۴۰۳وای وای اگه این وارد ایران بشه..البته با موتور قویتر..
🇰🇷
۲۶ آبان ۱۴۰۳گیربکس اتومات ۸ سرعته هم داره اما برای تریم های بالاتره
مهدی
۲۶ آبان ۱۴۰۳طراحی جلو داشبورد کمری قشنگ تر از اینه.
hosen
۲۶ آبان ۱۴۰۳گیربکس cvt واسه یه همچین محصول لوکس و رده بالایی یکم ناامید کنندست
آرین صاحب جمعی
۲۶ آبان ۱۴۰۳انقدر تغییر کرده اصلا نشناختمش
رامتین
۲۶ آبان ۱۴۰۳واقعا عالیه گرچه هنوز GS را بهتر میدونستم!
joojoo
۲۶ آبان ۱۴۰۳GS اسطوره بود
موتور ترند راجع به نسخه ی ۳۵۰ گفته بود هندلینگ بهتر از ۵۳۰ و راححتی بالاتر از E۳۵۰
تنها خودروی ژاپنی بود که دینامیک رانندگی توام با راحتی سرنشینش از هم کلاسان اروپاییش به معنای واقعی کلمه بهتر بود(هرچند با اختلاف جزیی)
توصیف دیگه ای که از این ماشین میشد این بود که سر پیچ اول کاپوت میپیچه بعد اتاق بعد صندوق
هر بخشی جدا و سر موقع خودش میپیچه
صدای اگزوزشم که……
به شدت مورد بی مهری قرار گرفت فقط به این خاطر که es فروش بالاتری داشت
و خب طبیعی بود چون کلاس es پایین تر بود
Arshia m3csl
۲۶ آبان ۱۴۰۳خیلی سدان میدسایز لوکس خوبیه حتی رو زیر انجین عقبش دکمه های زیادی داره مثل سری ۷ و s class!
خیلی ماشین خوب و راحتیه و ته کیفیته واقعا مشخصه خیلی با کمری متفاوته و لکسوسه
Muty
۲۷ آبان ۱۴۰۳لکسوس در راس قله ی کیفیته خداییش
sina
۲۷ آبان ۱۴۰۳بهترین و زیباترین سدان بازاره از دید من
نسخه چهار چرخ متحرک با گیربکس اتوماتیکش خداس
Reza
۲۹ آبان ۱۴۰۳راستی چرا دوعل نمیزارین مثل قبلاً
Dariush
۴ آذر ۱۴۰۳چرا بیخیال این فرمون نمیشه!
فرمون اسپرت زشت و قدیمی و تکراری و واسه سدان لوکس خانوادگی و مدرن سال ۲۰۲۶ میزارن؟
قاب مانیتور این ماشین کاش بجای وصل کردن به قاب اطلاعات رانندگی یا اطلاعات خودرو قاب و جدا میکرد که مجبور نباشه اون دکمه دورانی بالای پشت آمپر و و حذف کنه
Dariush
۴ آذر ۱۴۰۳این دسته دنده در حد اسم لکسوس نیست
قدیمی و زشت و تکراری