لکسوس

معرفی لکسوس ES مدل 2026 با به‌روزرسانی داخلی و طراحی جدید

دومین فیس‌لیفت نسل هفتم لکسوس ES با تغییراتی در طراحی بیرونی و نمایشگر بزرگ‌تر داخلی در چین با قیمت پایه ۴۱ هزار دلار معرفی شده است.

هرچند ES کنونی از سال ۲۰۱۸ در بازار حضور دارد ولی لکسوس هنوز قصد عرضهٔ نسل جدید آن را ندارد زیرا پس از فیس‌لیفت سال ۲۰۲۱، حال فیس‌لیفت دیگر این خودرو در نمایشگاه گوانگژو در چین رونمایی شده است. ES محصول مهمی برای لکسوس در چین محسوب می‌شود زیرا تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه از آن در این کشور فروخته شده است.

ازآنجایی‌که این فقط یک فیس‌لیفت است، تغییرات بیرونی خودرو جزئی هستند. جلوپنجرهٔ خودرو از الگوی جدیدی بهره‌مند شده که از RX الهام گرفته است درحالی‌که چراغ‌های LED ماتریکسی با گرافیک L شکل دوگانه، نمایی تهاجمی‌تر به جلوی خودرو بخشیده‌اند. در عقب نیز لکسوس برای هماهنگی با ترند طراحی محبوب این روزها، از چراغ‌های سراسری استفاده کرده که با گرافیک L شکل جدیدی همراه است.

در داخل ES مدل ۲۰۲۶ شاهد نمایشگر لمسی بزرگ‌تر ۱۴ اینچی هستیم که جایگزین نمونهٔ ۱۲.۳ اینچی قبلی شده و کنترل‌های سیستم تهویه را هم در خود جای داده است. روی کنسول مرکزی هم شیفتر جدید گیربکس به چسم می‌خورد. ارتقاء سیستم کنترل صوتی و تودوزی و تریم‌های داخلی جدید هم تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های کابین سدان میان سایز لکسوس هستند.

ES از لحاظ فنی حداقل در نسخهٔ بازار چین تغییری را تجربه نکرده و همچنان با همان پیشرانه‌های قبلی عرضه می‌شود. مدل پایهٔ این خودرو با نام ES200 در چین با یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که خریداران امکان انتخاب مدل هیبریدی ES200h را هم خواهند داشت که از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۲۱۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. نیروی موتور در هردو مدل توسط یک گیربکس CVT صرفاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نسخهٔ جدید لکسوس ES هم‌اکنون در چین با قیمتی از ۲۹۹,۹۰۰ یوآن معادل ۴۱,۵۰۰ دلار برای مدل پایهٔ ES200 تا ۴۸۸,۹۰۰ یوآن معادل ۶۷,۶۰۰ دلار برای نسخهٔ پرچم‌دار ES300h به فروش می‌رسد. هنوز مشخص نیست که این به‌روزرسانی نسخهٔ چینی در آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد یا نه ولی این فیس‌لیفت دوم می‌تواند عمر نسل هفتم ES را برای چند سال دیگر افزایش دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Peiman

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    واقعا عاشق این مدل و اگه توان خرید بود و مملکتی آزاد ترجیح میدادم به بنز و بی ام و.چون واقعاوعااوه بر جذابیت بی آزار و سر براهه.بر هکس آلمانی‌ها.فقط با اون نمایشگر سرگرمی مشکل دارم که تنها ایرادشه

    موافقم 14
    مخالفم 4
  2. Kiarash

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (482 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Kiarash

      ۲۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (482 ديدگاه)

      تنها بدیش اینه گیربگسش CVT هست ولی نسل جدید گیربگس های CVT خیلی بهتر از نسل های قبل شدن

      موافقم 8
      مخالفم 3
  3. محمد

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (137 ديدگاه)

    قیمت مدل پایش یه خورده بیشتر از یه کمری فول آپشنه ، طراحیش به روز شده ولی انتظار می‌رفت نسل جدید معرفی بشه سری پنج و ای کلاس نسل جدیدشون الان تو بازاره و به شدت نسبت به نسل قبل پیشرفت کردن نمیشه تو همچنین کلاس رقابتی صرفا به روز کردن ماشین ۲۰۱۸ اکتفا کرد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. mickeyy

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    عالیه مشکلش فقط گیربکس CVT هست و از نظر ظاهری هم غربیلک فرمون قدیمی به نظر میاد

  5. Siyavash

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (802 ديدگاه)

    وای وای اگه این وارد ایران بشه..البته با موتور قوی‌تر..

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. 🇰🇷

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (276 ديدگاه)

    گیربکس اتومات ۸ سرعته هم داره اما برای تریم های بالاتره

  7. مهدی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    طراحی جلو داشبورد کمری قشنگ تر از اینه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا