شایعات درست بودند. لکسس در حال توسعهٔ گیربکس دستی برای خودروهای الکتریکی بوده و قرار است این تکنولوژی در نسخهٔ تولیدی کانسپت Electrified Sport ارائه شود یعنی خودرویی که جانشین معنوی LFA خواهد بود. لکسس هماکنون پروتوتایپ این سیستم را در یک UX300e ارائه کرده است. این کراساوور برقی دقیقاً مثل یک خودروی دستی معمولی به پدال کلاچ، دستهدنده و حتی دورسنج موتور مجهز است. این سیستم که با استفاده از نرمافزار کار میکند، میتواند تجربهٔ رانندگی با خودروهای مختلفی را ارائه کند. همچنین راننده نیز میتواند تنظیمات که دوست دارد را انتخاب کند.
شایعهٔ استفاده از گیربکس دستی در خودروی اسپرت الکتریکی لکسس در آگوست امسال منتشر شد. طبق این گزارشات، پروتوتایپ این تکنولوژی قدرت موتورهای الکتریکی را محدود میکند و تعویض دنده میتواند این محدودیت را برداشته و قدرت بیشتری را آزاد کند؛ اما غیر از گیربکس دستی، لکسس برای جانشین برقی LFA تکنولوژی دیگری را هم در دست توسعه دارد. این سیستم فرمان با سیم خواهد بود که اتصال مکانیکی بین غربیلک فرمان و چرخهای جلو را حذف میکند. به گفتهٔ برند لوکس تویوتا، این سیستم چابکی خودرو در سرعتهای پایین را بهبود میبخشد. کراساوور الکتریکی RZ450e اولین خودرویی است که از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد.
سیستم ترمز با سیم و سامانهٔ چهارچرخ محرک Direct4 نیز از دیگر تکنولوژیهای سوپرکار الکتریکی لکسس خواهند بود. هنوز از مشخصات قوای محرکهٔ این خودرو خبر نداریم ولی انتظار میرود حداقل به دو موتور الکتریکی مجهز باشد. این شرکت برای سوپرکار خود شتاب صفرتاصد حدود ۲ ثانیه را پیشبینی کرده است. هنوز در مورد باطریهای خودرو هم هیچ اطلاعاتی ارائه نشده اما سازندهٔ ژاپنی بردی بیش از ۷۰۰ کیلومتر را هدف قرار داده است. لکسس هنوز اعلام نکرده است که کانسپت نزدیک به تولید Electrified Sport چه زمانی به بازار خواهد آمد.
Amir
۱۵ آذر ۱۴۰۱اینجوری که بوش میاد جانشین به حقی خواهد بود..
فقط چین
۱۵ آذر ۱۴۰۱هر وقت قبلی هارا فروختن به فکر تولید دستگاه پرتاب چرخ جدید باشند .
علی
۱۵ آذر ۱۴۰۱پعه !!! کره ای فن کم داشتیم حالا چینی فن پیدا کردیم!!! اگه چین خوبه برو همون چین زندگی کن با عمو شی ء جونت !!!! کل صنعت ماشین چین با کمک میتسوبیشی راه اندازی شد ، برا خودتون خیلی زشت و بده که به ژاپن متلک میندازید!!!
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آذر ۱۴۰۱بهتر که متلک بندازند بلکه از داغ دِلِشون کاسته بشه بندگان خدا !
البته در نظر بگیرید اینها چینیفن نیستند و همان کرهایفنها هستند که خودشان را در قالب چینیفنها جا میزنند تا فشار روی کرهایها را کم کنند و نگاهها را بکشانند به سمت چینیها !
دلیل اینه که چین امروز از کره پیشی گرفته و خودروسازان این دو کشور هر کاری میکنند تا به چشم بیایند و بلکه زیر سایهی ساموراییها یه دستی به سرشان کشیده بشه تا کمی نفع ببرند و غذاهای پسماندهی ژاپنی را میل کنند !
سامان اذری
۱۵ آذر ۱۴۰۱علی جان
جواب این جور ادم ها رو کلا ندید.
بذارید با خودشون خوش باشن
ایلیا
۱۵ آذر ۱۴۰۱لطفا جوابشونو ندید، حماقت خودشون واسشون بسه
❤BMW❤
۱۶ آذر ۱۴۰۱حالا درسته اشتباه کردن ولی توهین نکنید
Reza Waffen SS
۱۵ آذر ۱۴۰۱درسته لکسوس تو فروش LFA به مشکل برخورد و به دلیل وجود رقبای قدر با قیمت های کمتر فروشش بشدت کم بود ولی باید بدونی LFA خودروی اقتصادی نیست بلکه مثل GT-R و NSX معشوقه های خاص خودشو داره فقط اونا میفهمن ژاپن یعنی چی نه همه
همایون
۱۷ آذر ۱۴۰۱بزرگترین خصوصیت مثبت LFA قبلی صدای فوق العاده پیشرانه ده سیلندرش بود چون واقعا قیمتش با مشخصاتش نمیخوند و تو مجلات میگفتن مشتریا بخاطر صدای بینظیرش میخرنش.جرمی کلارسون هم عاشقش بود😄
مردیم از خوشی
۱۵ آذر ۱۴۰۱شتاب ۲ ثانیه ای با برد ۷۰۰ تا واقعا عالیه
باید دید کی عرضه میشه امیدوارم زودتر از ۲۰۲۵ وارد بازار بشه
Reza Waffen SS
۱۵ آذر ۱۴۰۱احتمالش کمه ثانیا تا سال 2025 شتاب 2 ثانیه و برد 700 یه چیز عادی خواهد بود
مردیم از خوشی
۱۵ آذر ۱۴۰۱قیمت گذاری به شدت مهمه
و اینکه همه چیز هم شتاب نیست
برد ۷۰۰ تا هم به چیز کاملا کافیه همین حالا بسیاری از خودرو های اسپرت بنزینی حتی ۷۰۰ تا هم برد ندارند
مهردادکمال
۱۵ آذر ۱۴۰۱البته هایپر کارها نیاز به برد زیاد هم ندارن چون عملا برای استفاده زیاد ساخته نشدن منتها برتری تکنولوژی رو نشون میده در ضمن گیربکس دستی اونو خیلی برای ماشین بازها خواستنی تر میکنه به هر حال شروع طوفانی لکسوس-تویوتا برای الکتریکی شدن رو نبایست براحتی ازش گذشت.
کیانوش
۱۶ آذر ۱۴۰۱عزیزم شتاب دو ثانیه و برد ۷۰۰ کیلومتر هیچوقت عادی نمیشه فدات شم حتی با افزایش چند برابری تراکم انرژی باتری ها اولویت با کاهش وزن باتری ها ست نه با افزایش برد برد میانگین همه برقی ها چهارصد کیلومتر میمونه حتی تو ده های بعدی
شتاب دو ثانیه ای هم هیچوقت عادی نمیشه چون ختی تو برقی ها هم هزینه خودرو رو شدیدا بالا میبره و احتیاح به موتور و باتری های سطح بالا و گرون قیمت داره
یوسف
۱۵ آذر ۱۴۰۱به نظر من طرح بسیار جالب و عاقلانه ای رو لکسوس رو کرده و میتونه راهی باشه برای بقیه خودرو ها که در منجلاب بین درون سوز بمونم یا برقی بشم.
محمد
۱۵ آذر ۱۴۰۱یه سوال الان کلاچ رو بد رها کنیم خاموش میشه؟!😂😂😂😂
Amir Machine
۱۵ آذر ۱۴۰۱یکی سیستم اگزوز مصنوعی درست میکنه، یکی گیربکس دستی!
چه تلاش مذبوحانهای برای زنده نگه داشتن ویژگیهای جذاب بنزینیها
جمع کنید این مسخرهبازیها رو، حس و حال ماشین برقی از هیچ طریقی شبیه بنزینی نمیشه و این بهاصطلاح نوآوریهای مضحک هم هیچ فایدهای نداره
ایلیا
۱۵ آذر ۱۴۰۱واقعا تحسین برانگیزه👏👏👏واقعا خودروسازی لکسوس و بخصوص این خودرو تحسین برانگیزه ۷۰۰ کیلومتر برد و صفر تا صد زیر ۲ ثانیه ، البته که مقوله قیمت هم خیلی مهمه، و باید ببینیم که تسلا رودستر که سال ۲۰۲۴ تولید میشه آیا توان رقابت با این خودرو رو داره (از نظر برد مفید چون صفرتاصد اونهم زیر دوثانیست.) گیربکس دستی این خودرو رو بسیار جذابتر کرده با توجه به اینکه برقیه
( سلام داداش چطوری سابق )
۱۵ آذر ۱۴۰۱شما ها هم حس کردید که این کانسپت رو پلت فرم نسل جدید سوپرا ساخته شده یا فقط من این جوری هستم ؟
ولی دنده دستی رو ماشین برقی چیز جالبی میشه
( در صورتی که یه شبیه ساز صدایی چیزی باشه وگرنه اصلا جذاب نیست )
کیانوش
۱۶ آذر ۱۴۰۱با اینکه درکل نوآوری رو دوست دارم اما لذت دنده دستی به صدای موتوره اما اینجا فقط تقه دسته دنده رو میشنویم و واقعا نمیدونم چه کاربردی میتونه داشته باشه ،،در مرد فرمان سیمی به نظرم جالبه و در اینده خیلی مرسوم میشه