هرچند لکسوس IS500 تنها سدان کامپکت هشت سیلندر بازار است اما در مقایسه با رقبا، از لحاظ هندلینگ و راحتی کاستیهایی دارد و طراحی داخلی قدیمی آنهم ممکن است برای همه جذاب نباشد.
در دوران حرکت به سمت الکتریکیسازی، پیشرانههای درونسوز با مرگ تدریجی مواجه هستند. البته نمیتوان بهیکباره این موتورها را کنار گذاشت زیرا زیرساخت و تکنولوژی خودروهای الکتریکی هنوز آنطور که باید پیشرفت نکرده است. به همین دلیل، دولتها در سراسر جهان موتورهای درونسوز را با قوانین سختگیرانهتر آلایندگی کنترل میکنند. این به معنای مرگ پیشرانههای بزرگ است بهگونهای که هماکنون موتور V12 در خودروهای جدید بسیار کم پیدا میشود و هرچند هنوز خودروهای نسبتاً زیادی با موتور V8 عرضه میشوند اما این تعداد خصوصاً در بخش سدانها رو به کاهش است.
به همین دلیل، این لکسوس اسپرت بسیار ارزش توجه دارد زیرا تنها سدان باقیمانده در کلاس خود با پیشرانهٔ V8 محسوب میشود. این خودرو که با نام کامل IS500 F Sport Performance عرضه میشود، قویترین نسخهٔ IS بهحساب میآید. البته IS خودروی جدیدی نیست زیرا از سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه میشود و دو فیسلیفت را در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ تجربه کرده است. درهرحال، برای اینکه متوجه جایگاه این خودرو در سبد محصولات لکسوس شویم، باید در مورد بخش F این شرکت صحبت کنیم.
بخش F لکسوس چیزی شبیه بخش M بامو است و به ساخت مدلهای اسپرت میپردازد. محصولات F در چهار سطح مختلف شامل F اسپرت دیزاین، F اسپرت هندلینگ، F اسپرت پرفورمنس و F عرضه میشوند. F اسپرت دیزاین و F اسپرت هندلینگ ابتداییترین مدلهای این خانواده هستند. F اسپرت دیزاین صرفاً تغییرات ظاهری را به همراه دارد درحالیکه F اسپرت هندلینگ ارتقاءهای فنی مثل تعلیق تطبیقی و دیفرانسیل لغزش محدود را هم اضافه میکند. مدلهای F اسپرت پرفورمنس خودروهای میان پرفورمنسی مثل مدلهای M340i بامو، S4 آئودی و C43 مرسدس هستند. در آخر هم به مدلهای F میرسیم که خودروهای پرفورمنس کامل و پرچمدار بهحساب میآیند.
بنابراین، هرچند IS500 F اسپرت پرفورمنس از همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کوپهٔ RC F استفاده میکند اما یک لکسوس F تمامعیار نیست. این خودرو صرفاً یک IS350 است که به پیشرانهٔ V8 مجهز شده و چند ارتقاء جزئی در شاسی را تجربه کرده است. بااینحال، اصلیترین مزیت IS500 نسبت به رقبا، همان موتور V8 است. فقدان القای اجباری به معنای صدا و تحویل نیروی خالص است که در رقبای شش و چهار سیلندر وجود ندارد.
البته IS500 خودروی بینقصی نیست. IS هماکنون سدانی دهساله محسوب میشود و خودروهای مدرنتری مثل بامو M340i هندلینگ و راحتی بیشتری را ارائه میکنند. همچنین هرچند خیلیها فقط به خاطر موتور V8 سراغ سدان اسپرت لکسوس میروند اما همین موتور V8 هم بینقص نیست. این پیشرانه اصلاً جدید نیست و اولین بار در IS F سال ۲۰۰۷ ارائه شد. این موتور هرچند ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما M340i و C43 به دلیل منحنی گشتاور گستردهتر به لطف موتورهای توربو، گاهی اوقات هنگام سبقتگیری سرحالتر احساس میشوند.
موتور تنفس طبیعی IS500 اما حداکثر گشتاور خود را در دورهای بالا ارائه میکند و هرچند ۷۰ اسب بخار قدرت بیشتری از C43 دارد اما نمیتواند آن را مغلوب کند. البته، سدان اسپرت لکسوس هرگز خودروی کندی نیست. برای اینکه ببینید پرفورمنس IS500 روی کاغذ در قیاس با رقبا چگونه است، در جدول زیر آنها را باهم مقایسه کرده و آئودی S4 و کادیلاک CT4-V بلکوینگ را هم به این مهمانی دعوت کردهایم.
لکسوس IS500 | بامو M340i | مرسدس C43 | آئودی S4 | کادیلاک CT4-V | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 | ۲.۰ لیتری I4 | ۳.۰ لیتری V6 | ۳.۶ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ | توربوشارژ | توربوشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۴۷۲ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار | ۴۰۲ اسب بخار | ۳۴۹ اسب بخار | ۴۷۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۵ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفرتا ۹۶ | ۴.۳ ثانیه | ۴.۰ ثانیه | ۴.۰ ثانیه | ۴.۲ ثانیه | ۴.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۸ ثانیه | ۱۲.۴ ثانیه | ۱۲.۴ ثانیه | ۱۲.۸ ثانیه | ۱۲.۴ ثانیه |
وزن | ۱۸۰۰ کیلوگرم | ۱۷۳۵ کیلوگرم | ۱۸۵۵ کیلوگرم | ۱۷۸۰ کیلوگرم | ۱۷۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۵۹,۴۲۰ دلار | ۵۸,۵۹۵ دلار | ۶۱,۰۵۰ دلار | ۵۴,۸۹۵ دلار | ۶۲,۸۹۰ دلار |
گذشته از مشخصات فنی و پرفورمنس، بیایید نگاهی هم به داخل IS500 داشته باشیم. همانطور که گفته شد، حدود یک دهه از عمر این خودرو میگذرد و هرچند در طول این سالها بهروزرسانیهایی را تجربه کرده است اما طراحی داخلی کلی خودرو تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. این ماشین همچنان با صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی با قاب فیزیکی ارائه میشود اما در بهروزرسانی مدل ۲۰۲۱، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۳ اینچی بهصورت سفارشی ارائه شد که از اندروید اتو و اپل کارپلی بهره میبرد. بااینحال، پد لمسی برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ویژگی ناخوشایندی است و IS یکی از معدود خودروهای این کلاس با کنترلهای فیزیکی سیستم تهویه محسوب میشود.
از سوی دیگر، لکسوس IS در فیسلیفت سال ۲۰۲۱ در بیرون برخلاف داخل تغییرات زیادی را تجربه کرده و ظاهر بسیار چشمگیری دارد خصوصاً در نسخهٔ IS500 که با دماغهٔ اسپرتتر، جلوپنجرهٔ برجستهتر و رینگهای بزرگتر جذابتر به نظر میرسد؛ بنابراین، هرچند این سدان ژاپنی از رقبای خود قدیمیتر است اما در ظاهر بیرونی به لطف فیسلیفت اخیر هنوز هم حرفهایی برای گفتن دارد.
جمعبندی
اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، بامو M340i و کادیلاک CT4-V بلکوینگ بهترین خودروهای این کلاس محسوب میشوند و با وجود این دو سدان اسپرت، شاید خرید IS500 توجیه نداشته باشد اما کسانی که خواهان تنها سدان کامپکت V8 بازار هستند، چارهای جز انتخاب این لکسوس نخواهند داشت. این آخرین خودرو در نوع خود محسوب میشود و به لطف قابلیت اطمینان افسانهای لکسوس، خواهد توانست نظرات را به خود جلب کند.
امین
۱۰ شهریور ۱۴۰۲دیگه دوره اش تموم شده ، رقبا تازه نفس ، چالاک ، خوش دست تر هستند.
جدول مشخصات گویای همه چیز هست
TRD PRO
۱۰ شهریور ۱۴۰۲در مقایسه با C کلاس و سری ۳ من هم فکر میکردم IS خیلی به چشم نیاد اما دیدم هنوز هم محبوبیت بالایی داره .
طبق آمار فروش ۲۰۲۲ آمریکا این آمار ثبت شده :
لکسوس IS با فروش ۲۱ هزار
آئودی A4/S4 با فروش ۱۵ هزار
بی ام و سری ۳ با فروش ۳۰ هزار
بنز C کلاس با فروش ۲۶ هزار
کادیلاک CT4V با فروش ۹ هزار
امین
۱۰ شهریور ۱۴۰۲در مقایسه با همه شون دوست عزیز .
این پلتفرم IS قبل فیس لیفت در ایران دارید ، اگر در دسترس تون باشه امتحان کنید و لذت ببرید البته کد ۲۵۰ حالا فرض کن همین مدل V8 باشه دیگه واقعا عالیه ، اما همین تاپ ترین مدلش در مقابل رقبا حرفی برای گفتن نداره . من این کادیلاک تجربه نداشتم اما آلمانی ها را چرا ، و واقعا یک سر گردن در همه چیز سر هستند. پلتفرم قدیمی هرچقدر که خوب باشه و بروز بشه باز هم بعد گذشت یک دهه ، توان رقابت با پلتفرم جدید را نداره . حالا از هر کمپانی میخواد باشه.
من تعصب هیچ برند و کشوری را اصلا ندارم ، همیشه بهترین را میپسندم.
توی ظاهر همه چیز به سلیقه برمیگرده اما در بحث فنی و لذت رانندگی آلمانی ها تا امروز یک سطح دیگه ای ارائه میدن .
نمیشه از روی مشخصات روی کاغذ نتیجه گیری کرد
۱۰۰ اسب بخار کمپانی های تاپ آلمانی با ۱۰۰ اسب مثلا کره و ژاپن یکی نیست ، کیفیت هندلینگ یکی نیست.
بقول بازاری ایران زیرپای این ماشینها باهم یکی نیست.
همشون عالی هستند ، اما اینجا انتخاب بین بهتر و ++بهتر هست
البته بستگی به این داره که خریدار از ماشین چه انتظاری داره و سلیقه حرف آخر میزنه
MC20
۱۰ شهریور ۱۴۰۲{{{ کاربر امین : ۱۰۰ اسب بخار کمپانی های تاپ آلمانی با ۱۰۰ اسب مثلا کره و ژاپن یکی نیست ، کیفیت هندلینگ یکی نیست }}} … امین جان این جمله شما می مونه زیر این پست یادگاری … همین که 100 اسب ژاپنی رو با 100 اسب کره ای یکی کردی ، نشان از تجربه شماست و دیگه جایی برای بحث نمیگذاره !!!! فقط بگم 100 اسب ژاپنی واقعا معادل همون 100 اسب آلمانی هست ولی فاکتوری که بین اونها در لذت رانندگی ، تفاوت ایجاد میکنه اولا گیرباکس و بعد هم زیر بندی لکسس هست که در هر دو مورد ، دوام و نرمی و استهلاک پایین همزمان ، در کنار سواری اسپرت هدف لکسس بوده … برای مقایسه بد نیست این دسته گل های آلمانی رو با LFA مقایسه کنید … دوام و نرمی و استهلاک پایین در DNA تویوتا و لکسس حک شده و اسپرت هم که بسازند ، باز نیم نگاهی به این سه خصوصیت دارند و کاریش نمیشه کرد ، مگر مثل LFA ، دوازده سال وقت برای ساختنش صرف کنند …
آلمانی باز
۱۰ شهریور ۱۴۰۲جواب به MC20
داداش این کامنتی که گذاشتی یعنی آلمان کلا پشمه هیچی نیست فقط ژاپن…خخخ
الان مثلا بنز دوام نداره؟انقدر این فاکتور رو میکوبونی رو سر ژرمن ها؟ حرمت بنزو رو نگه دار… لکسوس ماشینای بنز رو دید فهمید چطوری باید ماشین بزنه
تو مبحث گیربکس و زیر بندی هم فکر نکنم آلمان ها چیزی کم داشته باشن ، ایمنی هم که گفتن نداره مثلا سری سه نمره پشم ریزون ۹۷ درصد ایمنی برای سرنشین بزرگسال گرفته
کلا فلسفه سدان کامپکت نرمی و راحتی در کنار رانندگی اسپرت حالا با چه منطقی این جمله رو نکته مثبت برا لکسوس میزاری خدا میدونه
نماینده های آلمان هم نرمی و راحتی رو در کنار رانندگی اسپرت ارائه میدن ..
نگو داداش..سدان کامپکت کلا دست آلمانه حالا شاید آمریکا با CT4 و ژاپن با is500 هرکدوم ی نماینده شاخ تو این کلاس داشته باشن ولی آلمان سه تا تفنگ دار داره که یکی از یکی شاخ ترن
پ.ن:دسته گل های آلمان رو با LFA مقایسه کنیم؟!🤔
MC20
۱۰ شهریور ۱۴۰۲آلمانی باز جان ، دستی رو بکش ، بیا پایین با هم بریم … من غیر مستقیم از برتری گیرباکس آلمانی ها در قیاس با ژاپنی ها تعریف کردم ، چون برای اونا لذت رانندگی اولین ملاکه (حتی منظور من رو درست متوجه نشدی) … در مورد دوام بنز و بیمر هم که چیزی نگم بهتره … هر وقت 1.5 میلیون کیلومتر انجینشون پلمپ موند ، میشه از واژه دوام برای اونها هم استفاده کرد … حرمت بنز هم زمانی خدشه دار شد که چند سال پیش ( فکر کنم سال 2014 بود ) از نظر کیفیت به رتبه ” 15 هم ” با کیفیت ترین خودروسازها نزول کرد و پایین تر از هیوندای قرار گرفت … در مورد نرمی هم بگم ، همونطور که در پرفورمنس ، عملکرد انجین و گیرباکس و تعلیق خشک تر و وحشی تر ، لکسس حریف آلمانی ها نمیشه و باید قبول کرد ، در نرمی و دوام هم آلمانی ها یه پله پایین ترند و باید قبول کرد … مگر اینکه بخوای ادعا کنی آلمانیها بی نقص هستند !!! در ضمن احتمالا ندیدی که انجین تنفس طبیعی بنز E350 بعد سه ، چهار سال ، 30 اسب کم میکنه … از دوام بعضی انجین های سرطان ساز اعظم هم که نگم برات … کد های N63 و N20 و N52 و …
we will discuss the top 5 most reliable BMW engines ever.
1. BMW B58 Engine
2. BMW M20 Engine
3. BMW M50 Engine
4. BMW S62 Engine
5. BMW N52 Engine
6. BMW M54 Engine
MC20
۱۰ شهریور ۱۴۰۲آلمانی باز جان ، چون خودم فن بیمرم ، اول در کامنت قبلی کامل ، انجین خوبهاش رو گفتم که یه طرفه به قاضی نرفته باشم و اینم لیست بعضی از غیر قابل اعتماد ترین هاش … در ضمن طرفداری ، تعصب بر نمیداره …
BMW Engines To Avoid – S85B50 V10 ENGINE …
BMW Engines To Avoid – N54 Twin Turbo ENGINE …
BMW Engines To Avoid – DX5 ENGINE …
BMW Engines To Avoid – N62 ENGINE …
BMW Engines To Avoid – N47 Inline 4 Engine …
Why Are BMW Engines So Unreliable?
Let’s face it, the list of unreliable BMWs is quite something. But thanks to clever marketing, BMW still manages to sell thousands of cars.
To the uninitiated, the luxurious driving experience is shattered once the engines slap them with endless bills in repair.
But you should appreciate one key point – BMW is designed for the driver seeking comfort and performance. The trappings of comfort in BMW models are a facade to engines that need tender loving care.
You must be committed to a strict maintenance schedule and also have a standby fund to finance some repairs.
Why are BMWs so unreliable ?
The main reason why BMW engines are so unreliable is not due to poor engine design. The auxiliary components – mostly electronic – make the motors complex and difficult to troubleshoot and hence they are the main cause of BMW’s unreliability.
The components are added to enhance performance and comfort. We are looking at – actuators, relays, and modules – that perform various functions. The combined complexity makes the vehicle difficult to troubleshoot and prone to constant glitches. It’s like operating and maintaining a NASA spaceship.
We cannot dismiss the entire BMW catalog as unreliable but we can pick the specific models or BMW engines to avoid.
شب خوش …
آلمانی باز
۱۱ شهریور ۱۴۰۲آها
خب تو کامنت اولت این اعترافات زیبا هم مینوشتی که ایجاد شبهه نشه دیگه مشتی
بگذریم.در رابطه با افت کیفیت مرسدس..مرسدس زمانی افت کیفیت کرد که بخاطر قوانین سختگیرانه اروپا مجبور شد v8 تنفس طبیعی رو بزاره کنار و از انجین های توربو شارژر پیچیده استفاده کنه
ی زمانی بنز هم v8 تنفس طبیعی سگ جون میزد…اون زمان بود که مدیران و طراحان لکسوس نشستن پشت e55 و فهمیدن v8 تنفس طبیعی اصلا یعنی چی
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/1999-mercedes-e55-amg-drive/
لکسوس هم برا من قابل احترامه ولی بنز برا لکسوس حکم پدر رو داره… یکم رعایت کنید لطفا
*میشه در رابطه با جمله ( برای مقایسه بد نیست این دسته گل های آلمانی رو با LFA مقایسه کنید …) هم ی توضیحی بدی؟میخوام تمام شبهات ی جا رفع بشه… ممنون میشم
MC20
۱۱ شهریور ۱۴۰۲آلمانی باز جان من توی کامنت اولم واضح نوشتم ، شما واضح نخوندی ، به قول خودت بگذریم … بنز زمانی افت کرد که بجای فقط زیندل فینگن ، اومد توی هر ده کوره ای مثل تایلند و ایران و ترکیه و هند و روسیه و … ماشین مونتاژ کرد ، از این هم بگذریم … در مورد مقایسه دسته گلهای آلمانی با LFA ، منظورم هدف گذاری لکسسه که حد نهایی سواری سوپر اسپرتی رو در محصولات لکسس هست و همون قدر که مقایسه این دسته گلهای آلمانی با سوپر اسپرتی مثل LFA غیر منطقی هست ، مقایسه ذات تویوتا (لکسس) هم با ذات (سواری بیشتر خشک ) لذت بخش آلمانی غیر منطقی هست … در یه جمله بگم هر کسی را بهر کاری ساختند … اگر تویوتا بخواد ترک عادت کنه و زیر بندی سفت و سواری خشک و تعلیق مسابقه ای بسازه ، باید 12 سال مثل زمان ساخت LFA زمان صرف کنه ، تا یه چیزی رو خودش اختراع کنه ، در غیر این صورت ، حتی سدان های اسپرتش ، باز هم در قیاس با رقبا نرم تر و بی استهلاک تر و با دوام تر هستند …
آلمانی باز
۱۲ شهریور ۱۴۰۲هعی MC20 جان
انگار باید ی بار فلسفه لکسوس رو توضیح بدم
بریم سال ۱۹۸۹ زمانی که تویوتا به فکرش زد تو کلاس سدان اسپرت داخل بازار آمریکا با مرسدس رقابت کنه ، ولی مثل همیشه بازم آمار فروش گویا همه چیز بود…دلیل اش هم این بود که تویوتا تنها شباهت اش به مرسدس فقط نرمی و استهلاک پایین بود ، دریغ از یکم قدرت و جذابیت و هندلینگ…برای همین همون سال ۱۹۸۹ اومد پلت فرم های دیفرانسیل عقب و موتور های v8 تنفس طبیعی توسعه داد و از عنوان لکسوس استفاده کرد تا بتونه تو بازار آمریکا سهمی برا خودش بگیره و تو این کار هم موفق بود چون تونست به چند قدمی مرسدس برسه ، اما در کمال ناباوری هم مرسدس و هم لکسوس تو بازار آمریکا از بی ام وه شکست خوردن،برا این میگم کمال ناباوری چون بی ام وه استهلاک پایین نداشت و مثل لکسوس و مرسدس نرم نبود،خلاصه کاشف به عمل اومد که خریدار های کلاس سدان کامپکت دنبال استهلاک پایین و دوام نیستن ، فقط ی ماشین جذاب با مقدار زیادی اسب بخار و هندلینگ میخوان حتی اگه به قیمت خرابی های متعدد باشه…و همونجا بود که مرسدس اولویت هاش رو تو کلاس سدان کامپکت تغییر داد و سعی کرد مثل سری۳ باشه،چون هیچوقت تو کتش نمیرفت که تو بازار آمریکا از رقیب سنتی خودش شکست بخوره …ولی لکسوس نه، لکسوس از سهمی که تو بازار داشت راضی بود و همین استهلاک کم و نرمی رو تا به امروز ادامه داده…
کلام آخر اینکه نرمی و خشکی ماشین ربطی به DNA کمپانی سازنده نداره وگرنه شما کل تاریخ رو بگردی از ماشین های ۱۹۹۰ مرسدس نرم تر و با دوام تر پیدا نمیکنی ، مسئله اینه که خریدار ها چی میخوان… در حال حاضر خریدار ها کلاس سدان کامپکت هندلینگ و به قول خودت سواری بیشتر خشک میخوان، اگه دنبال نرمی بودن میرفتن سراغ کلاس بالاتر تر یعنی سری پنج و e کلاس و اگه دنبال استهلاک پایین بودن میرفتن سراغ کلاس پایین تر یعنی سیویک سدان و کرولا…
پس دفعه بعد وقتی خواستی بگی DNA لکسوس دوام و نرمی عه و کمپانی های آلمانی(از جمله مرسدس) سواری خشک و هندلینگ خوب دارن اینو تو ذهنت مرور کن که لکسوس تلاش های تویوتا برای شبیه بنز های دهه ۹۰ بودنه.. اون زمان که لکسوس تازه وارد بازار شده بود نرمی و استهلاک پایین اون رو به مرسدس نسبت میدادن…
MC20
۱۲ شهریور ۱۴۰۲آلمانی باز جان ، انشای قشنگی نوشتی ولی نمره ای نمی گیری … ژاپنه بعد از جنگ رو آمریکا خودش ساخت و تویوتا هم به تبعش ، ماشین ساختن رو از آمریکاییها یاد گرفت در هشتاد سال پیش و در دهه 50 میلادی ، به همون آمریکا هم ماشین ،
( هرچند کم ) ، اما صادر میکرد … شما به نظرم ، خیلی درگیر بنزی و همه چیز رو بیش از حد به بنز ربط میدی … اسطوره نرمی و راحتی در صنعت خودروی اون زمانها هم ، کشتی های آمریکایی دهه های 50 و 60 میلادی بودند … کادیلاک و اولدزموبیل و شورولت و بقیه دوستان … تویوتا روی پای این برند ها نشست و بزرگ شد و تاتی تاتی کرد و ماشین سازی رو یاد گرفت … بازم میگم خیلی درگیر بنزی ، خوب نیست ، شاید اسمش تعصب باشه …
آلمانی باز
۱۳ شهریور ۱۴۰۲اکثر کاربر های سایت میدونن برند مورد علاقه من بیمر عه ولی اینجا بحث درمورد دوام و نرمی عه پس طبیعتا باید مدام کلمه بنز رو تکرار کنم…انشا هم قشنگ اومدی ولی من برا نمره گرفتن انشا ننوشتم…درضمن احساس میکنم شما متن انشا من رو درست نخوندید چون درمورد دهه ۹۰ بود نه دهه۵۰ و ۶۰ و داشتم درمورد کلاس سدان کامپکت صحبت میکردم نه سدان های فول سایز…من متن انشا شما را تائید میکنم ، تویوتا رو پای کمپانی های آمریکایی بزرگ شد ولی کمپانی های آمریکایی هیچوقت بهش یاد ندادن چطوری v8 بسازه یا مثل کادیلاک های دهه ۵۰ نرم باشه چون هیچوقت نمیخواستن برا خودشون رقیب درست کنن… اونا صرفا به تویوتا یاد دادن چطور استهلاک پایین داشته باشه چون قرار بود تویوتا بخش خودرو های اقتصادی بازار آمریکا رو تامین کنه ، فقط ی بخش کوچک از بازار (همونطور که خودت اشاره کردی به فروش پایین تویوتا) ماجرا از اونجا شروع شد که تویوتا تصمیم گرفت وارد کلاس های بالاتر بشه ولی از اونجایی که کمپانی های آمریکایی اون رو اقتصادی و کسل کننده بار آورده بودن مجبور شد از نام تجاری لکسوس استفاده کنه و شبیه بنز باشه ، تو همه فاکتور ها ، طراحی ، پیشرانه ، نرمی و دوام ، جذابیت و هندلینگ…حتی نام گذاریش هم شبیه بنز بود! Is500..بخوایم منطقی باشیم تویوتا زمانی تو بخش پرفورمنس موفق شد که تلاش کرد با لکسوس ادای آلمان ها رو در بیاره نه زمانی که داشت رو پای کمپانی های آمریکایی تاتی تاتی میخورد…
NAVID۰۰۹۸
۱۰ شهریور ۱۴۰۲حال و احساس را با اعداد و ارقام اشتباه نگیرید لطفاً !
اینو آمریکاییسوارها خوب درک میکنند که اکثراً ۸ سیلندر رو تجربه کردهاَند و میدانند بهترین چهار و شش سیلندرهای توربویی هم با اینکه قدرت بالایی دارند ولی حس واقعی V8 را ندارند !
کسی که عاشق خودرو باشه بیشک انتخابش V8 هست و این چیزی نیست که بشه با عقل و منطق بیانش کرد و حتی بحث سرِ بهتر و بدتر بودنش کرد !
امین
۱۰ شهریور ۱۴۰۲این حرف من زمانی درک میکنی که این ها را سوار شده باشی
میفهمه حالت دوست گرامی اما این حرفت از اینجا ناشی میشه که سالهاست در ایران دسترسی به گزینه های متعدد وجود نداشته و تجربه فضای فعلی خودرو سازی دنیا را ندارید.
بله لزوما فقط V8 بودن ، همه چیز نیست
امروز تکنولوژی مدرن موتور ، و کیفیت هندلینگ و هماهنگی گیربکس و شاسی حرف اول را میزنه
داشتن ۸ سیلندر خیلی لذت بخشه بشرط اینکه یک V8 مدرن باشه مثل نمونه های آلمانی یا ایتالیایی یا V8 بی نظیر کوروت که همه شگفت زده کرد.
اینکه ماشین چقدر عالی راه بره ، کروز مطمئن داشته باشه . شتاب واکنش خوب و در نهایت مصرف سوخت و آلودگی پایین ،
اینکه یه V8 داشته باشی که حریف ۶ یا ۴ سیلندر هایبروز بازار نباشه ، مصرف سوخت بیشتر داشته باشی و مالیات و بیمه خیلی بیشتر پرداخت کنی و در عوضش چیز کمتری داشته باشی ، اصلا منطقی نیست
موتور باید مدرن ، قوی ، باشه اینکه فقط ۸ سیلندر باشه اما تکنولوژی ۲۰ سال پیش باشه برای شرایط فعلی جوابگو نیست
این موتور فعلی تویوتا دیگه با توجهبه مصرف میزان حجم و … که هزینه مالیات و بیمه ماشین خیلی افزایش میده بخصوص با قوانین جدید قابل رقابت با تکنولوژی بروز نیست
V6 توربو جدید تویوتا خیلی موتور بهتری هست بخصوص ورژن هیبرید
مازیار
۱۰ شهریور ۱۴۰۲نوید طوری هشت هشت میکنه انگار نه انگار ژاپن کلا دو سه تا هشت سیلندر بیشتر نداره
جایی که اقتصادی و مقرون بصرفه مطرحه اونور بازار یه جا هم که V8 درمیاد اینور بازار تو حس و حال امریکایی
حمیدرضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۲خود تویوتا به تنهایی ۶ تا موتور ۸ سیلندر داره که با حساب زیرمجموعه های این ۶ موتور بیش از ۱۰ مدل میشن. کمی واقع بین باشیم
x.01
۱۱ شهریور ۱۴۰۲تعداد کلی موتور های ۸ سیلندر را نگفتند منظور این هست که موتور های ۸ سیلندر در محصولات تولیدی تویوتا کم هست.
ولی به وفور می تونیم ۸ سیلندر ها را در تعداد زیادی در محصولات آلمانی و آمریکایی ببینیم که وجود دارند که اگه تعداد کلی را حساب کنیم تعدادشان با فاصله زیاد خیلی بیشتر هم می شن و البته ضمن پرفورمنس بالا اکثرا مدرن و از بهترین ۸ سیلندر ها هم هستند.
نویدی
۱۰ شهریور ۱۴۰۲1-BMW
2-لکسس
3-بقیشون!
پیام
۱۰ شهریور ۱۴۰۲واقعا درسته. همیشه لکسوس شتاب و … ضعیفتر بوده. واقعا کیه که به جای بنز بره سمت لکسوس! اصلا تا حالا انگشتش دکمههای کابین بنز و لکسوس رو لمس کرده و تفاوت رو بفهمه؟! یا فقط همینجوری یه سری چیزا تو مغزش هست!
TRD PRO
۱۰ شهریور ۱۴۰۲آمار بازار امریکا رو ببین . فروش بنز C با لکسوس تو امریکا ۵ هزار تا فرقشونه و خریدارا و طرفدارای خودشو داره
با ترول و هیت کردن روز به روز مضحک تر میشی .
JDM
۱۲ شهریور ۱۴۰۲یه طور میگی انگار خودت نشستی بله هرکی دنبال نیاز خودشه اینکه میگی کیه که بخواد بجای بنز لکسوس رو انتخاب کنه کسی که علاقه داره بهش همونطور کسی که به بنز علاقه داشته باشه میره سمت بنز
وگرنه حرف تو پر از کنایه به ژاپنی ها بود
محمدهادی
۱۰ شهریور ۱۴۰۲عججب رخی داره
از معدود لکسوس هایی که همه چیش تناسب و پویایی داره
من بعد از بی ام و اینو میخرم بین رقبا
griffon
۱۰ شهریور ۱۴۰۲جلوعه لکسوس عالیه
NAVID۰۰۹۸
۱۰ شهریور ۱۴۰۲چون وحشیه 👌
griffon
۱۰ شهریور ۱۴۰۲تو اینا بنز از بقیه شکلا شیک تره
کرگدن باواریا
۱۰ شهریور ۱۴۰۲دیگه گذشت اون دوران ؛ الان همشون به یه اندازه شیکن دنیای خودرو خیلی داره یک رنگ و بی روح میشه
مازیار
۱۰ شهریور ۱۴۰۲تو کلاس اسپرت، یه درجه پائین تر از سوپراسپرت، فقط BMW
شایدم واسه همینه که همیشه حسرت یه سوپراسپرت تمام عیار از BMW هست
Amirmohammad
۱۰ شهریور ۱۴۰۲خیلی طراحی is رو دوست دارم،سامورایی واقعیه
ولی این کلاس کلا دست آلمانه،بقیه خیلی باهاش فاصله دارن،فروششون هم مقایسه کنین متوجه میشین
TRD PRO
۱۰ شهریور ۱۴۰۲لکسوس IS با فروش ۲۱ هزار
بی ام و سری ۳ با فروش ۳۰ هزار
بنز C کلاس با فروش ۲۶ هزار
لکسوس IS هم بازیگر مهمیه تو این کلاس و در مقایسه با بنز و بیمر خیلی خوب تونسته جای خودش رو پیدا کنه
سال ۲۰۱۵ بی ام و تا ۱۴۰ هزار تا هم رکورد داشته اما فروشش از اون سال تا الان سقوط آزاد بوده .
Amirmohammad
۱۰ شهریور ۱۴۰۲این امار فروشی که گفتی برای امریکا هست و نزدیک ترین امار فروش اینا به هم هست وگرنه همیشه فروش سری ۳ سه یا چهار برابر لکسوس آی اس بود
فروش جهانی سری ۳ رو همین الان حساب کنیم چند برابر فروش ای اس هست،برای مثال سال ۲۰۲۱ سری ۳ توی اروپا ۱۱۳ هزارتا فروخت ولی لکسوس ای اس فقط ۵۵۰ تا! دیگه شما خودت حساب کن چند برابره
طبیعیه،اسم این کلاس که میاد همه فکرا میره سمت بیمر و بنز
TRD PRO
۱۰ شهریور ۱۴۰۲فروش بیمر سری ۳ تو چین حتی بیشتر از اروپاست . من امریکا رو گفتم چون بزرگترین بازار لکسوس IS و یکی از بزرگترین بازارای مشترک بیمر و لکسوسه . وگرنه ظرفیت تولید و کشورای مقصد فروش بیمر از لکسوس خو خیلی بیشتره .
البته سری ۳ تو همین آمریکا یه زمان ۱۴۰ هزار تا فروش داشت . اما الان بیشتر چین و اروپا خریدار داره .
Amirmohammad
۱۰ شهریور ۱۴۰۲خب وقتی صحبت از فروش میشه فروش کلی رو ملاک قرار میدن نه فقط فروش تو یک کشور،که همونطور که گفتم فروش کلی بیمر و c کلاس چندین برابر لکسوس is هست
اینکه شما اومدی فروششون توی امریکا رو مقابسه کردی و موفقیت حساب کردی که کلا اشتباهه چون فروش لکسوس زیاد نشده که تازه کمم شده اما فروش سری ۳ دو ساله بنا به دلایلی به شدت کاهش پیدا کرده،وگرنه لکسوس تو همون حدود رنج همیشگیشه حالا اگه رندش کنیم
OM.01
۱۰ شهریور ۱۴۰۲در کلاس سدانهای کامپکت لوکس علاوه بر ماشین های بالا، خودروی آلفارومئو جولیا هم هست…در نسخه کوادروفولیو به شخصه نمیتونم از موتور فراری طراحی زیبایی ایتالیایی بگذرم😄 و در نسخه های 4 سیلندر مثل Sprintو Lusso و TI و… هم نمیتونم از قیمت مناسبش بگذرم😁
البته همه یه این خودروها خوب هستن فقط بحث سلیقه هست و انتخاب بین خوب و خوب+1 !!
NAVID۰۰۹۸
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ولی مطمئناً میدونی که آلفارومئو تداوم نسل نداره پس در اینجا با تمام پتانسیلهایی هم که داره دِگر جایی نداره !
misha
۱۱ شهریور ۱۴۰۲هر جا که هستی سلام دوست من 🖐️🙂
Hadi
۱۰ شهریور ۱۴۰۲منم لکسوس رو انتخاب میکنم 👌
R@min
۱۰ شهریور ۱۴۰۲صد در صد که رقباش ماشینای بسیار بهتری هستن ولی خب ۸ سیلندر سگ جون تویوتا با این قیافه دلبر دلایل کافی برای خرید هستن.
lelewed933
۱۰ شهریور ۱۴۰۲1. لکسوس
2. کادیلاک
3. مرسدس
4. بی ام و
5. آئودی
JDM سابق
۱۰ شهریور ۱۴۰۲اگر استهلاک براتون مهمه لکسس از همه بهتره
ولی خوب تو موارد دیگه بقیه برترن و رقابت تنگاتنگی دارن
کرگدن باواریا
۱۰ شهریور ۱۴۰۲آئودی ترکیب همشون میشه هم لوکس هم اسپرت هم کم استهلاک؛ آلمانی هم که هست دیگه چی از این بالاتر ؟
JDM
۱۰ شهریور ۱۴۰۲آلمانی هم که هست؟
مگه آلمانی بودن دلیل برتریشه؟
ژاپن و آمریکا هم کشکن
درضمن هر سهتاشون تو یه سطح هستن.
با ضعف های مختلف
JDM سابق
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ائودی که پرفورمنسش از همه ضعیف تره
اتفاقاً چون المانیه باید به استهلاکش شک کرد
قاسم
۱۰ شهریور ۱۴۰۲کی گفته لکسوس کم استهلاکه!!!!
JDM
۱۰ شهریور ۱۴۰۲استهلاک آلمانی هم پایین هست منتها تو بعضی کشور های پایین رده مثل خودمون که نبود نمایندگی خوب سبب انی میشه سرویس درست حسابی صورت نگریه قطعات درجه دو یا ختی دست دوم/استوک نصب شه و همینطور سوخت نامناسب
اما موضوع مهم اینه تو خود آلمان ژاپنی ها به دوام بالا معروفن مثلا سیلندر ها طوری طراحی میشن که حرارت بالا رو تحمل کنه
من بهت میگم لکسوس هم کم استهلاکه چون از دوستای زیادی دارم که این ماشینا رو دارن
امین
۱۰ شهریور ۱۴۰۲در آلمان ژاپنی ها فروش بسیار پایینی دارند بجز تک مدل ها از کمپانی ها ، به همین دلیل به چیزی معروف نیستند.
در اروپا مردم هر کشور از برندهای خودشون استقبال دارند و گزینه اروپایی در اولویت هست.
تعداد فروش خودروها پارسال بازار آلمان موجوده خودت برو ببین ، البته به زبان آلمانی یا انگلیسی
ژاپنی ها در آلمان به دوام معروف نیستند
تمایلات خودت را جای واقعیت بیان نکن
x.01
۱۰ شهریور ۱۴۰۲۱. مرسدس
۲. کادیلاک
۳. بی ام و
۴. آئودی
۵. لکسوس
MC20
۱۰ شهریور ۱۴۰۲در همه جای دنیا ، هزینه نگهداری ، یکی از سه فاکتور اصلی خرید خودرو هست ، از اون طرف ، هیچ کدوم از رقباش هم در این سگمنت ، کامل و بی نقص نیستند … در مورد این پیرمرد سامورایی هم بگم که قدر زر ، زرگر شناسد ، قدر گوهر ، گوهری … تلفیق ” سواری اسپرت ” با ” دوام ” ، یعنی لذت رانندگی تمام نشدنی … برای کشورهایی مثل ما ، این تعادله حد نهایی ماشین بازیه ، جوری که نه سیخ بسوزه ، نه کباب … دستمون به نیسان جی تی آر که نمیرسه ، ولی اگه این وارد میشد و می تونستم ، 10 تا ازش می خریدم …
JDM
۱۰ شهریور ۱۴۰۲البته همونطور که تو کامنتا گفتم اون آمریکایی و آلمانی ها تو کشور هایی مثل ما که نه نمایندگی درست هست نه چیزی باعث میشه قطعات درجه دو یا حتی دسته دوم نصب بشه رو اینا و همینطور پیچیدگی انجین های این ماشینا باعث سرویس غلط و نبود سوخت مناسب سبب استهلاک میشه
اما تو خود خودکشور هایی که به نمایندگی باشه نه آلمانی استهلاک داره نه آمریکایی نه کره ایی
امین
۱۰ شهریور ۱۴۰۲آفرین حرف حساب.
فقط ایران در نظر نگیرید . واقعیت با شرایط ایران خیلی فرق داره
💀
۱۰ شهریور ۱۴۰۲دوج چارجر کو اسمان
حمیدرضا
۱۰ شهریور ۱۴۰۲پیش رقباش
امیرحسین
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ب نظرم این مقایسه اصن بیشتر ضعف و ضعیف بودن پیشرانه لکسوس در مقابل رقبای آلمانی خودشو نشون میداد
پیشرانه با حجم 5 لیتر کجا و پیشرانه 2 یا 3 لیتری کجا
تفاوت قدرت رو ببینید تفاوت مهندسی رو ببینید
چالاکی رقبار ببینید
از س کشوری ک خودرو هاشون تو مقایسه بود من طرفدارشون هستم
اما واقعیت برای شخص من اینطور هست ک تو این رده ای ام جی برتر ب حساب میاد
TRD PRO
۱۰ شهریور ۱۴۰۲یعنی نمیدونی عمر IS به یک دهه رسیده ؟
الان تکنولوژی دهه ی پیش رو با الان مقایسه کردی ؟
لکسوس با وجود این عمر بالا ، هنوز در کنار بنز و بیمر پر فروش ترینه .
امیرحسین
۱۱ شهریور ۱۴۰۲یعنی تو خودت یه موتور v8 رو با شش سیلندر خطی مقایسه میکنی اونم با حجم دو برابر لیتر
اینکه لکسوس این موتور رو بروز رسانی نکرده دلیلش رو نمی دونم
اما من با این نوع مقایسه ها مشکل دارم
اصن قابل درک نیست واسم
من از ارزش های لکسوس نمیخوام کم کنم
ولی از نظرم نباید چنین مقایسه ای صورت گرفته شه
Absurd Hero
۱۰ شهریور ۱۴۰۲اینکه آلمانی ها قدرت بیشتری از حجم کمتر میکشن بیرون مرتبط هست با قوانین بسیار سختگیرانه اتحادیه اروپا، و نه لزوماً تفاوت سطح مهندسی، آدمای زیادی هستند که بین این خودرو ها اهمیتی به این که کدوم به ازای هر لیتر اسب بیشتری تولید میکنه نمیدند، بلکه فقط یه ماشین سگجون کم استهلاک میخوان همین، چیزی که تویوتا به ساختنش معروفه
JDM
۱۰ شهریور ۱۴۰۲اگه تحقیق کنی ژاپنی ها قبل از اینکه مد بشه استاد قدرت گرفتن از حجم کم بودن مثلا از 1600cc سال 1994 تقریبا 190 اسب گرفتن یا از 2لیتر 285
حتی سریعترین چهارسیلندر دنیا که لنسر بود
سال 2009 4سلیندر2 لیتری 440 اسب
این عنوانو 10 سال بعد مرسدس تونست بگیره
datsun
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ولا ژاپنی های از قدیم استاد اسب بخار گرفتن از حجم پایین بودن منتها هر چی رو به جاش درست انجام میدن
امیرحسین
۱۱ شهریور ۱۴۰۲نمیگم ژاپنی ها نمی توانند از یه انجین کوچیک اسب بخار بکشن
اما اینکه یه 5لیتری با دو سیلندر بیشتر رو با دو و سه لیتری مقایسه کنید خیلی اشتباهه
رو کاغذ باید اعدالت باشه
وگرنه هیچ وقت به سطح اول نمی رسید
اکثر رفقای پدالیمون با توجه به تعصبات در طرفداری برندها کامنت میذارن من اجازه نمیدم تعصباتم بر من غلبه کنه
واقعیت جلوی چشمام هست میبینم
اینکه حالا آلمانی ها از توربو استفاده خیلی زیادی میکنند درست هست ولی این راه برای ژاپن هم بازه
انجین سبکتر اسب بخار بیشتر
من توقع دارم وقتی اسم v8 رو میشنوم روی ماشین 580 بیشتر اسب بخار داشته باشه خودشو بتونه ب مرز v8 های مناسب برسونه
اما میدونم هدف تجاری لکسوس چیز دیگه ای هست
اما با این حال عقیده من اگر رفقا ناراحت نمیشن این مقایسه از دیدگاهم کاملا اشتباهه میدونم
datsun
۱۰ شهریور ۱۴۰۲مثال خاصتی زیاد برات میزنم دهه شصت مثلا همین کشورها از شیش هفت لیتر موتور ۱۶۰ اسب میگرفتن ژاپن قدرت بیشتر رو از دو لیتر حجم بیش از ۲۰۰ اسب قدرت میگرفتن
امیرحسین
۱۱ شهریور ۱۴۰۲طرفدار v10 و v8 هستم
اینکه ماشین ها روز ب روز حجم موتورشون کوچیک میشه اصن خوشحال نیسم
دوستی نوشته ماشین باید صدای خوب داشته باشه
یکی دیگه نوشته راحتی باید داشته باشه
و همه شون هم میگم ب این خاطر لکسوس
خب این دوتا ک ضدونقیض هستند
خب عملا یه سری نمی دونند چی میخوان
اگه نیاز ب رقابت نبود و فقط لکسوس ب راحتی فکر میکرد هیچ وقت سراغ v8 نمی رفت
از اسمش خون میچکه
خلاصه نظر همه محترم من هم ب نوبه خودم نظرم با توجه به دانش کمم بیان کردم
sina
۱۰ شهریور ۱۴۰۲وقتی تنفس طبیعی تو خودروها وجود داره انتخاب آسونه
S
۱۰ شهریور ۱۴۰۲به نظر من مرسدس با حجم 2 لیتر و 4 سیلندر عملکردش از بقیه بهتره اگه بجای 4سیلندر از 6سیلندر استفاده میکرد که یه سر و گردن از بقیه بالاتر میشد از لحاظ فنی ولی خب همینطوری هم روی کاغذ بهتر از بقیه هست همه جوره
آلمانی باز
۱۰ شهریور ۱۴۰۲با چهار تا سیلندر نمیشه از is500 و m340i بهتر بود…
اینو دیگه همه میدونن
S
۱۰ شهریور ۱۴۰۲عه راست میگییییی؟؟؟ پس یبار دیگه مشخصاتشون بالا بخون 👋👋👋
آلمانی باز
۱۱ شهریور ۱۴۰۲کاری به مشخصات ندارم
حرفم اینه ۴ تا سیلندر هیچوقت نمیتونه از v8 بهتر بشه
حالا هی دیس بده ، هی بگو بنز اسب بخار بیشتر داره…
ARMAN سابق
۱۰ شهریور ۱۴۰۲تو این سگمنت بدون شک لکسس رو انتخاب می کنم چون موتور حجیم و خوش صدا صد برابر بیشتر از هندلینگ و پرفورمنس و ته مهندسی و …. برام اهمیت داره.
از نظر من ماشینی که صدای در خور و شأن نداشته باشه بدرد حداقل من نمیخوره حالا هر چقدر هم میخواد هندلینگ و پرفورمنس چاینا داشته باشه
M.83
۱۰ شهریور ۱۴۰۲قضاوت منصفانه یعنی حتی روی کاغذ هم حرفمون درست باشه
مرسدس و کادیلاک بهترینن هرچند لکسوس تنفس طبیعیه این جمعه با این حالا وضعیت این سه تا حتی توی پیستم بهتر از بی ام و و آئودیه
اصن چرا اسم بی ام و رو اوردیم ؟!
Ali
۱۰ شهریور ۱۴۰۲فقط به دلیل تنفس طبیعی و موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری فقط لکسوس
امپراتوری خورشید
۱۰ شهریور ۱۴۰۲قطعا لکسوس 👌
samurai
۱۰ شهریور ۱۴۰۲عدد و رقم بدرد تو پیست میخوره این ماشینا واسه خیابون و جاده ساخته شده دوام و کیفیت و راحتی و نرمی و….. فقط تو لکسوس میشه پیدا کرد اونم وقتی با 10 سال ساخت اینهمه بازم خریدار داره نسل جدیدش بیاد که…
x.01
۱۱ شهریور ۱۴۰۲آلمانی ها هم در عدد و رقم برتری دارند و هم دوام و کیفیت و تکنولوژی و مهندسی راحتی و نرمی و …. فقط تو آلمانی ها پیدا میشه.
یه زمانی مثلا دهه ۹۰ یا قبل تر ماشینای مرسدس بنز بهترین دوام رو هم داشتن دقیقا عین آمریکایی ها و … با دوام ترین حتی با موتور پلمپ بالای ۱.۵ میلیون کیلومتر کار می کردند. حالا در حال حاظر درمورد دوام میبینید در مدل های جدید که می سازند ممکنه روال سابق رو دنبال نکرده باشند ولی بجای اون دنبال پرفورمنس بهتر و تکنولوژی های بیشتر و … رفتند و در آمار فروش جهانی بیشترین فروش رو دارند.
دکتر
۱۰ شهریور ۱۴۰۲روایت داریم موتور باید ۸ سیلندر باشه و تمام!
حسین دهمرد
۱۱ شهریور ۱۴۰۲گدابازی بنزو ببین. درسته چهار سیلندرش اندازه شیش سیلندر قدرت داره اما داره پول هشت سیلندر رو میگیره. مصرف سوختش هم اندازه ی شیش سیلندره. امیدوارم مالیات و بیمه در حد ۴ سیلندر باشه
آئودی همه ی خصوصیت های دیگران رو برده روی نمودار و ترکیب فوق العاده کاملیه.
ولی ب ام و لنتی …
اصلا به کدی رای میدم
امیررضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۲همشون خوبن. دیگه انتخاب بین این ماشینا به برند سلیقهی مردم برمیگرده البته اینکه بین این گزینهها انتخاب لکسوس بیشتر ماشینباز بودن و علاقه به آخرین بازماندههاست. وقتی همشون 4 نهایت 6 سیلندر و توربو و هیبرید هستن بیای یه پنج لیتری 8 سیلندر تنفس طبیعی برداری یعنی یچیزایی هنوز حالیته. شخصا بیامو رو انتخاب میکنم چون واقعا تو این سگمنت هنوزم بهترینه