لکسوس

لکسوس LBX موریزو RR با پیشرانه 3 سیلندر تویوتا GR کرولا معرفی شد

لکسوس از کراس اور کوچک LBX موریزو RR با پیشرانه ۳ سیلندر تویوتا GR کرولا رونمایی کرد.

ژاپنی‌ها از پیشرانه ۳ سیلندر پرقدرت خود نهایت استفاده را می‌برند و لکسوس نیز به چنین نیروگاه آهنینی مجهز شده است. در واقع کراس اور کوچک LBX که نسخه‌ای لوکس از یاریس کراس به شمار می‌رود در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۲۴ با همین پیشرانه به نمایش گذاشته می‌شود. پیشرانه یاد شده که با کد G16E-GTS شناخته شده در بطن نسخه کانسپت این خودرو قرار گرفته است.

LBX در جایگاهی پایین‌تر از لکسوس UX قرار دارد و هم‌اکنون پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی آن ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور این پیشرانه ۳ سیلندر خطی هم به رقم قابل‌توجه ۴۰۰ نیوتون متر می‌رسد که با قدرت تولیدی تویوتا GR کرولا موریزو ادیشن یکسان است. نکته جالب اینکه کراس اور پرفورمنس لکسوس نیز با همان نام موریزو در نمایشگاه توکیو حضور دارد. باید دانست موریزو نام مستعار آکیو تویودا رئیس تویوتاست. اگرچه تویوتا GR کرولا منحصراً با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود اما LBX موردبحث به گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک مجهز شده است. این گیربکس مبدل گشتاور همین هفته در GR یاریس ۲۰۲۴ و در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی می‌شود و وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به تمامی چرخ‌ها را بر عهده دارد.

خودروی مفهومی لکسوس به لطف استفاده از سیستم تعلیق سفت‌تر ارتفاع کمتری نسبت به سطح زمین دارد. LBX موریزو RR همچنین از بدنه‌ای پهن‌تر و رینگ‌های ۱۹ اینچی و لاستیک‌های ۲۳۵/۴۵ R19 برخوردار است. از دیگر ویژگی های فنی کراس اور لکسوس می‌توان به سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و دوبل جناغی در عقب اشاره کرد. همچنین ترمزهای دیسکی در تمامی چرخ‌ها وظیفه توقف این خودرو را بر عهده دارند. یکی دیگر از ویژگی های LBX که به آکیو تویودا اشاره می‌کند تریم زرد رنگ خودروست. شایان ذکر است نسخه استاندارد لکسوس LBX تنها ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند اما این خودروساز ژاپنی مشخص نکرده که آیا مدل مفهومی موریزو RR نیز تولید خواهد شد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID@@98

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (890 ديدگاه)

    ظاهرش پسندم نیست🤧
    خیلی بد نیست 🙅😗

    موافقم 36
    مخالفم 11
    1. MehdiTurbo

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2405 ديدگاه)

      طراحیش اصلا در حد رنج قیمت خودروهای لوکس نیست
      جلوش که اصلا چینی طور پشتش جذاب ولی جذابیتش در حد همان خودروهای تویوتا نه یه خودرو لوکسی که رنج قیمتاش از چهل هزارتا شروع میشه
      این خودرو برای تویوتا عالیه البته به جز جلوش که خیلی چینی شده ولی برای لکسوس اصلا
      من اصلا از این سگمنت کراس اور کوچک خوشم نمیاد
      یا کراس اور باشه یا هاچ بک اینکه یه چی بینش باشه خیلی مسخره اس به نظرم فک کنم از نظر قیمتی با بنز a کلاس ای ام جی یه قیمت درمیاد که خیلی بنز جذاب تر تو این قیمت جالبیش اینه با جنسیس شاسی بلند فولم یه قیمت درمیاد که بازم طراحی اون خیلی بهتر البته اینا را بر اساس قیمت بنز میگم که همیشه تقریبا تو کلاسای مشابه با لکسوس تقریبا یکی بودن

      موافقم 6
      مخالفم 11
      1. NAVID@@98

        ۲۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (890 ديدگاه)

        بله قبول دارم کاملا نظر شما رو قبول دارم از نظر طراحی انتطار بیشتری دارم 🤷

        غیر از ظاهر که سلیقگیه شایدم بگیم نسبتاً زشته
        ولی انتظارم از لکسوس این نیست که پلتفرم هاچبک رو تبدیل کنه به کراس اوور کوچیک چون این رینگای ۱۸ اینچ هم زیادیشه برای این ابعاد شک نکنید سفتی سواری و انتقال سر و صدا و تکان های مسیر به کابینش دیده میشه ببینید کی گفتم😗

        موافقم 10
        مخالفم 3
      2. بهزاد

        ۲۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2562 ديدگاه)

        آقا ، عمو ، داداش، مهدی توربو ،جان ما قبل از اینکه ببرید بدوزید تحقیق کنید و اگر حالشو ندارید بپرسید.
        قیمت جنسیس GV80 در اروپا شروعش ۷۰ هزار یورو هست و با سفارش اکثر آپشن ها براحتی نزدیک ۹۰ هزار یورو آب میخوره.
        قیمت بنز A کلاس amg هم در نمونه ۳۵ حدود ۶۰ هزار یورو و ۴۵ هم حدود ۸۰ هزار یورو.
        اگر قیمت های اروپا را میبینید نرید قیمت همون ماشین در آمریکا را به صورت دلاری محاسبه کنید و کلا مالیات ها در اروپا متفاوته و بازهم اگر میبینی مثلا اسب بخارش کمه و حکم صادر میکنید اینجا هم به خاطر مالیات آلایندگی هاست که مجبور میکنند زیاد قدرت بیرون نکشند.

        موافقم 5
        مخالفم 1
  2. بهنام

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (911 ديدگاه)

    به به عجب چیزی شده . سیصد اسب بخار قدرت و چهارصد نیوتن متر گشتاور چی از این بهتر ؟ لکسوس هم که هست.

    موافقم 20
    مخالفم 8
  3. kawa

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (94 ديدگاه)

    خدایی هیچی شباهتی به لکسوس نداره

    موافقم 21
    مخالفم 4
  4. ARIAN

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    اگر دوستان با آر پی جی 7 منو نمیزنن باید بگم این طراحی اصلا در شأن لکسوس نبود و در حد ماشین های چینی هست جوری که اگر انگشتت رو بزاری روی لوگو دیگه نمیتونی تشخیص بدی که لکسوسه یا نه. البته موتور سه سیلندر تویوتا شاهکار هست ولی خدایی قشنگ نیست.

    موافقم 24
    مخالفم 7
    1. amir

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3689 ديدگاه)

      rpg7 به درد نمیخوره وایسا یه کورنت پیدا کنم آهان جولین خوبه تاپ اتکه قشنگ میزنه تو کله ات😅😅

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. parhamiof

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (753 ديدگاه)

      با اینکه طرفدار لکسوسم ولی قبول دارم
      این اصلا در حد و شان لکسوس نیست.
      البته این موضوع فقط مربوط با لکسوس نیست و خیلی از برندا با تولید محصولات رده پایین تر جای خودشون رو در بازار سفت تر میکنن.
      ولی بازم دلیل نمیشه برندی که سال ها سدانای لوکسی تولید میکرده که بنز و بی ام و رقیبش نمیشدن بیاد یه هاچبک تولید کنه به اسم کراس اوور.
      اونم یه همچین هاچبکی

      موافقم 1
      مخالفم 3
  5. سالار جان فصل

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (385 ديدگاه)

    خیلی جذاب شد لعنتی
    زیبا هم هست

    موافقم 10
    مخالفم 9
  6. RR

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیشتر یه هاچبک لوکسه تا کراس .
    اما گزینه جذابیه و ابتکار جالبی به خرج دادن .
    اگه قیمت خوب بدن ، فروشش خوب میشه .
    وقتی تو امریکا بین اون همه ماشین برقی ، bz4x و rz پر حاشیه ۱۰۰۰ درصد رشد فروش میزنن ، چرا این ماشین عرضه نشه و نفروشه ؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. sina

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2657 ديدگاه)

    سیسش مالی نیست
    لکسس و لوکس نیست در واقع
    خیلی هم لزومی به حضور تو این سگمنت برا لکسس نبود واقعا

    موافقم 3
    مخالفم 2
  8. Zahid AMG. 2005

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    ماشین خوبی هست بد نیست

  9. H2

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    بنظر من موتورش اصلا در حد یه برند لوکس نیست اگه هیبرید با قدرت و شتاب بهتر بود خیلی بهتر میشد
    طراحیش رو دوست دارم
    ولی در کل کراس اوور کامپکت اونم دف جلو واقعا برای چی ساخته میشه رو نمیدونم
    نه میشه رفت آفرود، نه پرفورمنس یه هاچبک رو داره

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. RR

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بنظر منم این انجین مناسب نیست . اما نه بخاطر قدرت و گشتاور . اتفاقا اصلا کم هم نیست قدرتش . بلکه به علت ماهیت خشنی که داره . این انجین رو باید تو همون GR کرولا و یاریس استفاده کرد . برای یه برند لوکس یکم خشنه . ظاهرا میگن سرو صداش زیاده و یکم هم ارتعاش داره که خب به علت آرایش ۳ سیلندرشه .
      میتونه به شرط قیمت خوب ، یه گزینه پرفروش برای خونواده ها باشه . ماشین تو شهری حساب میاد بیشتر .
      برای اونایی که دنبال یه ماشین جمع و جور میگردن اما نمیخوان اقتصادی و ارزون به نظر بیاد جذابیت داره .

      موافقم 4
      مخالفم 1
  10. Saeed

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    ظاهرش اصلا به لکسوس نمیخوره

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا