لکسوس از کراس اور کوچک LBX موریزو RR با پیشرانه ۳ سیلندر تویوتا GR کرولا رونمایی کرد.
ژاپنیها از پیشرانه ۳ سیلندر پرقدرت خود نهایت استفاده را میبرند و لکسوس نیز به چنین نیروگاه آهنینی مجهز شده است. در واقع کراس اور کوچک LBX که نسخهای لوکس از یاریس کراس به شمار میرود در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۲۴ با همین پیشرانه به نمایش گذاشته میشود. پیشرانه یاد شده که با کد G16E-GTS شناخته شده در بطن نسخه کانسپت این خودرو قرار گرفته است.
LBX در جایگاهی پایینتر از لکسوس UX قرار دارد و هماکنون پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی آن ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. گشتاور این پیشرانه ۳ سیلندر خطی هم به رقم قابلتوجه ۴۰۰ نیوتون متر میرسد که با قدرت تولیدی تویوتا GR کرولا موریزو ادیشن یکسان است. نکته جالب اینکه کراس اور پرفورمنس لکسوس نیز با همان نام موریزو در نمایشگاه توکیو حضور دارد. باید دانست موریزو نام مستعار آکیو تویودا رئیس تویوتاست. اگرچه تویوتا GR کرولا منحصراً با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه میشود اما LBX موردبحث به گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک مجهز شده است. این گیربکس مبدل گشتاور همین هفته در GR یاریس ۲۰۲۴ و در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی میشود و وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به تمامی چرخها را بر عهده دارد.
خودروی مفهومی لکسوس به لطف استفاده از سیستم تعلیق سفتتر ارتفاع کمتری نسبت به سطح زمین دارد. LBX موریزو RR همچنین از بدنهای پهنتر و رینگهای ۱۹ اینچی و لاستیکهای ۲۳۵/۴۵ R19 برخوردار است. از دیگر ویژگی های فنی کراس اور لکسوس میتوان به سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و دوبل جناغی در عقب اشاره کرد. همچنین ترمزهای دیسکی در تمامی چرخها وظیفه توقف این خودرو را بر عهده دارند. یکی دیگر از ویژگی های LBX که به آکیو تویودا اشاره میکند تریم زرد رنگ خودروست. شایان ذکر است نسخه استاندارد لکسوس LBX تنها ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ نیوتون متر گشتاور تولید میکند اما این خودروساز ژاپنی مشخص نکرده که آیا مدل مفهومی موریزو RR نیز تولید خواهد شد یا خیر.
NAVID@@98
۲۳ دی ۱۴۰۲ظاهرش پسندم نیست🤧
خیلی بد نیست 🙅😗
MehdiTurbo
۲۳ دی ۱۴۰۲طراحیش اصلا در حد رنج قیمت خودروهای لوکس نیست
جلوش که اصلا چینی طور پشتش جذاب ولی جذابیتش در حد همان خودروهای تویوتا نه یه خودرو لوکسی که رنج قیمتاش از چهل هزارتا شروع میشه
این خودرو برای تویوتا عالیه البته به جز جلوش که خیلی چینی شده ولی برای لکسوس اصلا
من اصلا از این سگمنت کراس اور کوچک خوشم نمیاد
یا کراس اور باشه یا هاچ بک اینکه یه چی بینش باشه خیلی مسخره اس به نظرم فک کنم از نظر قیمتی با بنز a کلاس ای ام جی یه قیمت درمیاد که خیلی بنز جذاب تر تو این قیمت جالبیش اینه با جنسیس شاسی بلند فولم یه قیمت درمیاد که بازم طراحی اون خیلی بهتر البته اینا را بر اساس قیمت بنز میگم که همیشه تقریبا تو کلاسای مشابه با لکسوس تقریبا یکی بودن
NAVID@@98
۲۳ دی ۱۴۰۲بله قبول دارم کاملا نظر شما رو قبول دارم از نظر طراحی انتطار بیشتری دارم 🤷
غیر از ظاهر که سلیقگیه شایدم بگیم نسبتاً زشته
ولی انتظارم از لکسوس این نیست که پلتفرم هاچبک رو تبدیل کنه به کراس اوور کوچیک چون این رینگای ۱۸ اینچ هم زیادیشه برای این ابعاد شک نکنید سفتی سواری و انتقال سر و صدا و تکان های مسیر به کابینش دیده میشه ببینید کی گفتم😗
بهزاد
۲۳ دی ۱۴۰۲آقا ، عمو ، داداش، مهدی توربو ،جان ما قبل از اینکه ببرید بدوزید تحقیق کنید و اگر حالشو ندارید بپرسید.
قیمت جنسیس GV80 در اروپا شروعش ۷۰ هزار یورو هست و با سفارش اکثر آپشن ها براحتی نزدیک ۹۰ هزار یورو آب میخوره.
قیمت بنز A کلاس amg هم در نمونه ۳۵ حدود ۶۰ هزار یورو و ۴۵ هم حدود ۸۰ هزار یورو.
اگر قیمت های اروپا را میبینید نرید قیمت همون ماشین در آمریکا را به صورت دلاری محاسبه کنید و کلا مالیات ها در اروپا متفاوته و بازهم اگر میبینی مثلا اسب بخارش کمه و حکم صادر میکنید اینجا هم به خاطر مالیات آلایندگی هاست که مجبور میکنند زیاد قدرت بیرون نکشند.
بهنام
۲۳ دی ۱۴۰۲به به عجب چیزی شده . سیصد اسب بخار قدرت و چهارصد نیوتن متر گشتاور چی از این بهتر ؟ لکسوس هم که هست.
kawa
۲۳ دی ۱۴۰۲خدایی هیچی شباهتی به لکسوس نداره
ARIAN
۲۳ دی ۱۴۰۲اگر دوستان با آر پی جی 7 منو نمیزنن باید بگم این طراحی اصلا در شأن لکسوس نبود و در حد ماشین های چینی هست جوری که اگر انگشتت رو بزاری روی لوگو دیگه نمیتونی تشخیص بدی که لکسوسه یا نه. البته موتور سه سیلندر تویوتا شاهکار هست ولی خدایی قشنگ نیست.
amir
۲۳ دی ۱۴۰۲rpg7 به درد نمیخوره وایسا یه کورنت پیدا کنم آهان جولین خوبه تاپ اتکه قشنگ میزنه تو کله ات😅😅
parhamiof
۲۳ دی ۱۴۰۲با اینکه طرفدار لکسوسم ولی قبول دارم
این اصلا در حد و شان لکسوس نیست.
البته این موضوع فقط مربوط با لکسوس نیست و خیلی از برندا با تولید محصولات رده پایین تر جای خودشون رو در بازار سفت تر میکنن.
ولی بازم دلیل نمیشه برندی که سال ها سدانای لوکسی تولید میکرده که بنز و بی ام و رقیبش نمیشدن بیاد یه هاچبک تولید کنه به اسم کراس اوور.
اونم یه همچین هاچبکی
سالار جان فصل
۲۳ دی ۱۴۰۲خیلی جذاب شد لعنتی
زیبا هم هست
RR
۲۳ دی ۱۴۰۲بیشتر یه هاچبک لوکسه تا کراس .
اما گزینه جذابیه و ابتکار جالبی به خرج دادن .
اگه قیمت خوب بدن ، فروشش خوب میشه .
وقتی تو امریکا بین اون همه ماشین برقی ، bz4x و rz پر حاشیه ۱۰۰۰ درصد رشد فروش میزنن ، چرا این ماشین عرضه نشه و نفروشه ؟
sina
۲۳ دی ۱۴۰۲سیسش مالی نیست
لکسس و لوکس نیست در واقع
خیلی هم لزومی به حضور تو این سگمنت برا لکسس نبود واقعا
Zahid AMG. 2005
۲۳ دی ۱۴۰۲ماشین خوبی هست بد نیست
H2
۲۳ دی ۱۴۰۲بنظر من موتورش اصلا در حد یه برند لوکس نیست اگه هیبرید با قدرت و شتاب بهتر بود خیلی بهتر میشد
طراحیش رو دوست دارم
ولی در کل کراس اوور کامپکت اونم دف جلو واقعا برای چی ساخته میشه رو نمیدونم
نه میشه رفت آفرود، نه پرفورمنس یه هاچبک رو داره
RR
۲۳ دی ۱۴۰۲بنظر منم این انجین مناسب نیست . اما نه بخاطر قدرت و گشتاور . اتفاقا اصلا کم هم نیست قدرتش . بلکه به علت ماهیت خشنی که داره . این انجین رو باید تو همون GR کرولا و یاریس استفاده کرد . برای یه برند لوکس یکم خشنه . ظاهرا میگن سرو صداش زیاده و یکم هم ارتعاش داره که خب به علت آرایش ۳ سیلندرشه .
میتونه به شرط قیمت خوب ، یه گزینه پرفروش برای خونواده ها باشه . ماشین تو شهری حساب میاد بیشتر .
برای اونایی که دنبال یه ماشین جمع و جور میگردن اما نمیخوان اقتصادی و ارزون به نظر بیاد جذابیت داره .
Saeed
۲۳ دی ۱۴۰۲ظاهرش اصلا به لکسوس نمیخوره