لکسوس

لکسوس LBX موریزو RR، نسخه اسپرت با پیشرانه 300 اسب بخار GR کرولا

نسخهٔ پرفورمنس لکسوس LBX موریزو RR به پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر GR کرولا با ۳۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده و قیمت پایهٔ ۴۱ هزار دلاری دارد.

LBX که کوچک‌ترین محصول لکسوس برای بازارهایی مثل ژاپن و اروپا محسوب می‌شود، بر اساس تویوتا یاریس کراس ساخته شده و حدود یک سال پیش معرفی شد. LBX صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری هیبریدی به بازار عرضه می‌شد اما در ابتدای امسال در نمایشگاه خودروی توکیو، لکسوس نسخهٔ پرفورمنس این کراس‌اوور کوچک را با نام موریزو RR معرفی کرد و حالا فروش آن در ژاپن آغاز شده است.

LBX موریزو RR به پیشرانهٔ هاچ‌بک داغ تویوتا GR کرولا مجهز شده است یعنی همان موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژی که با نام G16E-GTS چند سال پیش معرفی شد. این موتور در کراس‌اوور لکسوس هم مثل هاچ‌بک تویوتا ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور در LBX موریزو RR مثل تویوتا GR یاریس گیربکس‌های شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود درحالی‌که GR کرولا فعلاً فقط با گیربکس دستی عرضه می‌شود. البته به‌زودی برای این هاچ‌بک اسپرت هم گیربکس اتوماتیک ارائه خواهد شد.

لکسوس برای کراس‌اوور اسپرت خود شتاب صفرتاصد ۵.۲ ثانیه را اعلام کرده اما اشاره نشده که این شتاب با کدام گیربکس خواهد بود. بااین‌حال، در آزمایش‌های اخیر، GR یاریس با هردو گیربکس شتاب تقریباً یکسانی با عدد اعلامی لکسوس ثبت کرده است. مثل دو هاچ‌بک داغ تویوتا، LBX موریزو RR هم صرفاً به‌صورت چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. این خودرو که روی رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج‌کاری شده با لاستیک‌های ۲۳۵ قرار گرفته است، در نسخهٔ دستی ۱۴۴۰ کیلوگرم وزن دارد و در نسخهٔ اتوماتیک ۳۰ کیلوگرم سنگین‌تر خواهد بود.

این کراس‌اوور اسپرت که ۵ میلی‌متر پهن‌تر و ۱۰ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از نسخهٔ معمولی است، با ۴,۱۹۱ میلی‌متر طول و ۱,۸۳۹ میلی‌متر عرض، بین GR یاریس و GR کرولا قرار می‌گیرد. لکسوس ترمزهای کراس‌اوور اسپرت خود را هم ارتقاء داده تا با قدرت بیشتر آن هماهنگ شود. همچنین به‌منظور تمایز از نسخهٔ معمولی LBX، برای موریزو RR کیت بدنهٔ کمی تهاجمی‌تر با دو سر اگزوز در عقب در نظر گرفته شده است. در داخل خودرو هم شاهد صندلی‌های اسپرت و دوخت قرمزرنگ هستیم.

قیمت LBX موریزو RR صرف‌نظر از نوع گیربکس از ۶.۵ میلیون ین معادل ۴۱,۶۰۰ دلار آغاز می‌شود. علاوه بر این، لکسوس یک نسخهٔ ویژه با آپشن‌های سفارشی اضافی را هم با قیمت ۷.۲ میلیون ین معادل ۴۶ هزار دلار ارائه می‌کند. از این نسخه تنها ۱۰۰ دستگاه ساخته می‌شود و از طریق قرعه‌کشی فروخته خواهد شد. تحویل این ماشین به خریداران در ژاپن هم از اواخر آگوست آغاز می‌شود. LBX اولین خودروی غیر تویوتا محسوب می‌شود که به پیشرانهٔ سه سیلندر کوچک اما قدرتمند G16E-GTS مجهز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID@@98

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (764 ديدگاه)

    خیلی بَد نیست ولی طراحیِ جلو پنجِره بَده و زِشت شدِه!!!!!!

    موافقم 14
    مخالفم 8
    1. froG-driVer

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      دقیقا جلو پنجره چرت شده ولی بقیه بی نقصه

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۲۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4314 ديدگاه)

        جلو پنجره اش چون به چراغ متصل شده یکم بد جلوه میکنه، و گرنه اوکیه.

    2. زیزیگولو

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      لکسوس LBX یکی از کوچیک‌ ترین ساموراییای با موتور سه سیلندر و سیستم AWD ……………. یه کراس اوور ساب کامپکت و جمعو جور که میتونه شاسی بلندای بزرگتر از خودشو حسابی شرمنده کنه

      موافقم 11
      مخالفم 4
    3. Mehdi TuRbO

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      بد نیست ولی در حد یه خودرو لوکس نیس
      زیاد با تویوتا فرقی نداره
      کابین داخلشم عین توسان شده این حالت مربهی صفحه و داشبورد سر دنده و حالت دریچه کولرای خطی کپ هیوندای توسان شده که در حد یه خودروی اقتصادیه نه یه خودرو لوکس با قیمت بالا
      تو داشبوردش خیلی باید خلاقیت بیشتر خرج میداد نسلای قبل لکسوس کابین جذاب تری از اینگه جدید دارند
      کلا لکسوس بنز بی ام و دارند افت میکنند کابینای نسل قبلشان فوق العاده زیبا جذاب بودند دارند اقتصادی عمل میکنند بنز تمام کابینش چرم دوزی بود الان تمامش پلاستیک کافیه اون کابین سری ای و اس ای که کابین کشتی مانند بود تمامش چرم بود با کابین نسل جدید مقایسه کنید همه اش شده پلاستیک
      خودرو لوکس با کابین چرم لوکس الان اقتصادیا زدند تو کار کابین چرم مثل هیوندا و کیا و نیسان و مزدا … بعد لوکس سازا از چرم زدند پلاستیک 😐
      علت اینکه کابین جنسیس اینقدر زیبای بصری داره مال اینه صد در صد کابینش چرم و از این مورد داره به نفع خودش عمل میکنه بعد بنز که خودش پیشرو کابین چرم بوده زده همه را پلاستیک کرده
      پلاستیکی کردن به جای داشبورد دکمه ای یه مانیتور بزرگ چسبوندن کلی سود مالی داره برای شرکت هر چند ملتم استقبال کردند کلی خریدند ولی این خسیس بازی عمل کردنا قشنگ نیست

      موافقم 5
      مخالفم 7
  2. محمد

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    طراحی روان و مینیمالی‌ داره و از لحاظ فنی هم حرف نداره ولی ترجیحاً بهتر هست که یک موتور ۶ سیلندر بزارند روش.

    موافقم 8
    مخالفم 3
  3. HELLO.BROTHERS

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (104 ديدگاه)

    این اصلا شبیه لکسوس نیست جلوی ماشین اصلا قشنگ نیست، خیلی طراحیش بی هویت،می‌دادید کاربران پدال بهتر طراحی می‌کردن این دیگه چه صیغه ایه، 🤢🤢🤢🤮🤮🤮

    موافقم 8
    مخالفم 5
  4. BlackWing

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1301 ديدگاه)

    خوراکش کوچه های تنگ و ترش تهرانه با این ابعادش

    موافقم 14
  5. net

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3392 ديدگاه)

    چینی شده

    موافقم 4
    مخالفم 10
  6. حسین دهمرد

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    این از هاچبک های بنزو بیمر و آئودی خیلی بهتره.

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. NAVID@@98

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (764 ديدگاه)

      اتفاقاً هاچبک های بنز و بیمر و آئودی خیلی خوب هستن و خیلی بهتر از اینن.

      ولی اینم با موتور ۳ سیلندر و این اسب بخار خیلی بد نیست هرچند که طراحی چندان دلچسبی هم نداره.

      موافقم 5
      مخالفم 12
  7. JaMsHiD_R1988

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2753 ديدگاه)

    ای کاش جلو پنجره اش شبیه IS بود

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. Taha Ayoobi

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    ماشین عالی ایه ولی انگار یکم لکسوس نیست.
    ولی خوبه.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. رامتین

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    واقعا موتور خاص و فوق العاده ای هست. ایران خودرو هم قراره موتورهای 3 سیلندر خودش (معروف به 3 استوانه) را با توان 100 اسب (شاید هم 100 لاک پشت) را عرضه کنه.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  10. بهنام

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (904 ديدگاه)

    چقدر خوشگله!
    خصوصا از نمای جانبی و نمای عقب .
    فنی هم که دیگه حرفی نمیمونه
    برند لکسوسه . بنظرم واقعا همه چی تمومه.

  11. گات

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    ماشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا