نسخهٔ پرفورمنس لکسوس LBX موریزو RR به پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر GR کرولا با ۳۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده و قیمت پایهٔ ۴۱ هزار دلاری دارد.
LBX که کوچکترین محصول لکسوس برای بازارهایی مثل ژاپن و اروپا محسوب میشود، بر اساس تویوتا یاریس کراس ساخته شده و حدود یک سال پیش معرفی شد. LBX صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری هیبریدی به بازار عرضه میشد اما در ابتدای امسال در نمایشگاه خودروی توکیو، لکسوس نسخهٔ پرفورمنس این کراساوور کوچک را با نام موریزو RR معرفی کرد و حالا فروش آن در ژاپن آغاز شده است.
LBX موریزو RR به پیشرانهٔ هاچبک داغ تویوتا GR کرولا مجهز شده است یعنی همان موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژی که با نام G16E-GTS چند سال پیش معرفی شد. این موتور در کراساوور لکسوس هم مثل هاچبک تویوتا ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی این موتور در LBX موریزو RR مثل تویوتا GR یاریس گیربکسهای شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود درحالیکه GR کرولا فعلاً فقط با گیربکس دستی عرضه میشود. البته بهزودی برای این هاچبک اسپرت هم گیربکس اتوماتیک ارائه خواهد شد.
لکسوس برای کراساوور اسپرت خود شتاب صفرتاصد ۵.۲ ثانیه را اعلام کرده اما اشاره نشده که این شتاب با کدام گیربکس خواهد بود. بااینحال، در آزمایشهای اخیر، GR یاریس با هردو گیربکس شتاب تقریباً یکسانی با عدد اعلامی لکسوس ثبت کرده است. مثل دو هاچبک داغ تویوتا، LBX موریزو RR هم صرفاً بهصورت چهارچرخ محرک ارائه میشود. این خودرو که روی رینگهای ۱۹ اینچی فورجکاری شده با لاستیکهای ۲۳۵ قرار گرفته است، در نسخهٔ دستی ۱۴۴۰ کیلوگرم وزن دارد و در نسخهٔ اتوماتیک ۳۰ کیلوگرم سنگینتر خواهد بود.
این کراساوور اسپرت که ۵ میلیمتر پهنتر و ۱۰ میلیمتر کمارتفاعتر از نسخهٔ معمولی است، با ۴,۱۹۱ میلیمتر طول و ۱,۸۳۹ میلیمتر عرض، بین GR یاریس و GR کرولا قرار میگیرد. لکسوس ترمزهای کراساوور اسپرت خود را هم ارتقاء داده تا با قدرت بیشتر آن هماهنگ شود. همچنین بهمنظور تمایز از نسخهٔ معمولی LBX، برای موریزو RR کیت بدنهٔ کمی تهاجمیتر با دو سر اگزوز در عقب در نظر گرفته شده است. در داخل خودرو هم شاهد صندلیهای اسپرت و دوخت قرمزرنگ هستیم.
قیمت LBX موریزو RR صرفنظر از نوع گیربکس از ۶.۵ میلیون ین معادل ۴۱,۶۰۰ دلار آغاز میشود. علاوه بر این، لکسوس یک نسخهٔ ویژه با آپشنهای سفارشی اضافی را هم با قیمت ۷.۲ میلیون ین معادل ۴۶ هزار دلار ارائه میکند. از این نسخه تنها ۱۰۰ دستگاه ساخته میشود و از طریق قرعهکشی فروخته خواهد شد. تحویل این ماشین به خریداران در ژاپن هم از اواخر آگوست آغاز میشود. LBX اولین خودروی غیر تویوتا محسوب میشود که به پیشرانهٔ سه سیلندر کوچک اما قدرتمند G16E-GTS مجهز شده است.
NAVID@@98
۲۹ تیر ۱۴۰۳خیلی بَد نیست ولی طراحیِ جلو پنجِره بَده و زِشت شدِه!!!!!!
froG-driVer
۲۹ تیر ۱۴۰۳دقیقا جلو پنجره چرت شده ولی بقیه بی نقصه
Taha Ayoobi
۲۹ تیر ۱۴۰۳جلو پنجره اش چون به چراغ متصل شده یکم بد جلوه میکنه، و گرنه اوکیه.
زیزیگولو
۲۹ تیر ۱۴۰۳لکسوس LBX یکی از کوچیک ترین ساموراییای با موتور سه سیلندر و سیستم AWD ……………. یه کراس اوور ساب کامپکت و جمعو جور که میتونه شاسی بلندای بزرگتر از خودشو حسابی شرمنده کنه
Mehdi TuRbO
۲۹ تیر ۱۴۰۳بد نیست ولی در حد یه خودرو لوکس نیس
زیاد با تویوتا فرقی نداره
کابین داخلشم عین توسان شده این حالت مربهی صفحه و داشبورد سر دنده و حالت دریچه کولرای خطی کپ هیوندای توسان شده که در حد یه خودروی اقتصادیه نه یه خودرو لوکس با قیمت بالا
تو داشبوردش خیلی باید خلاقیت بیشتر خرج میداد نسلای قبل لکسوس کابین جذاب تری از اینگه جدید دارند
کلا لکسوس بنز بی ام و دارند افت میکنند کابینای نسل قبلشان فوق العاده زیبا جذاب بودند دارند اقتصادی عمل میکنند بنز تمام کابینش چرم دوزی بود الان تمامش پلاستیک کافیه اون کابین سری ای و اس ای که کابین کشتی مانند بود تمامش چرم بود با کابین نسل جدید مقایسه کنید همه اش شده پلاستیک
خودرو لوکس با کابین چرم لوکس الان اقتصادیا زدند تو کار کابین چرم مثل هیوندا و کیا و نیسان و مزدا … بعد لوکس سازا از چرم زدند پلاستیک 😐
علت اینکه کابین جنسیس اینقدر زیبای بصری داره مال اینه صد در صد کابینش چرم و از این مورد داره به نفع خودش عمل میکنه بعد بنز که خودش پیشرو کابین چرم بوده زده همه را پلاستیک کرده
پلاستیکی کردن به جای داشبورد دکمه ای یه مانیتور بزرگ چسبوندن کلی سود مالی داره برای شرکت هر چند ملتم استقبال کردند کلی خریدند ولی این خسیس بازی عمل کردنا قشنگ نیست
محمد
۲۹ تیر ۱۴۰۳طراحی روان و مینیمالی داره و از لحاظ فنی هم حرف نداره ولی ترجیحاً بهتر هست که یک موتور ۶ سیلندر بزارند روش.
HELLO.BROTHERS
۲۹ تیر ۱۴۰۳این اصلا شبیه لکسوس نیست جلوی ماشین اصلا قشنگ نیست، خیلی طراحیش بی هویت،میدادید کاربران پدال بهتر طراحی میکردن این دیگه چه صیغه ایه، 🤢🤢🤢🤮🤮🤮
BlackWing
۲۹ تیر ۱۴۰۳خوراکش کوچه های تنگ و ترش تهرانه با این ابعادش
net
۲۹ تیر ۱۴۰۳چینی شده
حسین دهمرد
۲۹ تیر ۱۴۰۳این از هاچبک های بنزو بیمر و آئودی خیلی بهتره.
NAVID@@98
۲۹ تیر ۱۴۰۳اتفاقاً هاچبک های بنز و بیمر و آئودی خیلی خوب هستن و خیلی بهتر از اینن.
ولی اینم با موتور ۳ سیلندر و این اسب بخار خیلی بد نیست هرچند که طراحی چندان دلچسبی هم نداره.
JaMsHiD_R1988
۲۹ تیر ۱۴۰۳ای کاش جلو پنجره اش شبیه IS بود
Taha Ayoobi
۲۹ تیر ۱۴۰۳ماشین عالی ایه ولی انگار یکم لکسوس نیست.
ولی خوبه.
رامتین
۲۹ تیر ۱۴۰۳واقعا موتور خاص و فوق العاده ای هست. ایران خودرو هم قراره موتورهای 3 سیلندر خودش (معروف به 3 استوانه) را با توان 100 اسب (شاید هم 100 لاک پشت) را عرضه کنه.
بهنام
۲۹ تیر ۱۴۰۳چقدر خوشگله!
خصوصا از نمای جانبی و نمای عقب .
فنی هم که دیگه حرفی نمیمونه
برند لکسوسه . بنظرم واقعا همه چی تمومه.
گات
۳ مرداد ۱۴۰۳ماشاالله