لکسوس در همکاری با یک هوانورد
لکسوس LC بهتازگی به همراه یک بالچه که در طراحی آن از فناوری هوایی الهام گرفته شده، در بازار اروپا موجود شده است. این بالچه جدید نتیجه همکاری تازه میان لکسوس و هوانورد، راننده مسابقات هوایی و آکروباتیک ژاپنی «یوشیهیده یوشی میورویا» است. این بالچه که از جنس فیبرکربن و پلاستیک مستحکمشده ساخته شده، بخشی از برنامه لکسوس برای ساخت مدلهایی با تولید محدود از مدل LC است.
سری تولید محدود LC
این قطعه بخشی از پکیج «لکسوس LC سری هوانوردی» به مشتریان عرضه میشود. گفتنی است که این نخستین بار نیست که لکسوس از چنین قطعاتی در خودروهای خود استفاده میکند؛ برای نمونه پیشتر شاهد رونمایی سری «لکسوس LC بلک» که در بازار بریتانیا و سری دیگری در بازار آمریکا بودیم. حتی استرالیا هم به برخی از مدلهای محدود LC دسترسی داشت؛ بنابراین حال نوبت به اروپا رسیده است.
بالچه جدید لکسوس برای LC500
طول این بالچه برابر ۲ متر یا ۷۸.۷ اینچ است. سازنده پیش از ساخت آن با فیبرکربن و پلاستیک مستحکم آن را با آلومینیوم میسازد و سپس نسخه نهایی را آماده میکند. طرح روی آن، طرح متداول فیبرکربن با رزین براق است. براساس ادعای لکسوس این قطعه در نتیجه فرایند ساخت منحصربهفرد خود بسیار محکم، سبک و صاف است. برای طراحی این بالچه از طرحهای بالهای یک هواپیمای جت الهام گرفته شده و بهگونهای طراحی شده است که حداکثر بهرهوری آیرودینامکی ممکن را برای این کوپه پرچمدار فراهم کند. راننده حرفهای لکسوس، تاکومی، میگوید:
این بالچه به عملکرد دقیقتر LC کمک کرده است درحالیکه از نیروی فشاری رو به پایین (Downforce) استفاده نکرده است. در نتیجه LC بدون فدا کردن چیزی، به کارکرد بهتر رسیده است.
یوشیهیده در سال ۲۰۱۷ برنده مسابقه هوایی قهرمانی جهان ردبول شد. لکسوس هم با مهندسان و طراحان خود به او در توسعه بخشهای آیرودینامیکی، خنکسازی و ارگونومی هواپیمای مسابقهاش کمک کرد. شرکت لکسوس از سال ۲۰۱۶ با یوشیهیده همکاری داشته است.
ساخت ستون چسبندگی برای کابین هواپیما با استفاده از فناوری حساس و ارائه یک مانور جدید هوایی براساس دادههای آیرودینامیکی هواپیما از دادههای لکسوس، از دستاوردهای این همکاری بوده است. شاید برخی این همکاری را صرفا حرکتی نمایشی بدانند اما از آنجا که نتیجه آن ابداعاتی کاملا کاربردی و عملی هستند، نمیتوان آن ادعا را چندان صحیح دانست.
Dna
۲۱ بهمن ۱۴۰۰شراب ژاپنی
کیان
۲۱ بهمن ۱۴۰۰دقیقا شراب
حدودا 7 سال از معرفیش میگذره ولی نه کهنه شده این طراحی نه چیزی، روز به روز هم طرفداراش بیشتر میشن، خیلی شیک و موزون هست
طراحی کابینش بنظرم عالی هست مخصوصا رنگ کرمش (شتری)
کافر مقدس
۲۱ بهمن ۱۴۰۰لکسوس مهارت عجیبی در ایجاد امواج بدنه داره که کار رو برای کپی کاری چینی سخت میکنه و ساختن قالب ش کار اونا نیست
کافر مقدس
۲۱ بهمن ۱۴۰۰آنقدر زیباست که موتور ترند بهش میگه *رولینگ آرت *
https://www.motortrend.com/uploads/sites/11/2019/07/2019-Lexus-LC500-02.jpg?fit=around%7C770:481.25
https://www.motortrend.com/uploads/sites/11/2019/07/2019-Lexus-LC500-11.jpg?interpolation=lanczos-none&fit=around|660:440?fit=around%7C770:481.25
Moon
۲۱ بهمن ۱۴۰۰واقعا زیباست یکی از بهترین طراحی های که دیدم ❤️
Ferrari
۲۱ بهمن ۱۴۰۰سلام دوستان من Ferrari FxxK Evo سابق هستم
ولی متاسفانههه به دلیل تغییر ایمیل قبلی ام تمامِ
بیش از هزار کامنتی که گذاشته بودم همههه حذف
شدند 💔
مردیم از خوشی
۲۱ بهمن ۱۴۰۰منم خودم خیلی اکانت عوض کردم 🤕 ایمیل یادم می رفته
مهردادکمال
۲۱ بهمن ۱۴۰۰زیباترین اسپرت جهان
مردیم از خوشی
۲۱ بهمن ۱۴۰۰اسپرت های کادیلاک : 😐
اسپرت های پورشه : 😐
اسپرت های بنز : 😐
اسپرت های آئودی: 😐
اسپرت های bmw : 😐
GMA
۲۱ بهمن ۱۴۰۰اسپرت های بنتلی و استون مارتین و فراری: یه پیام داریم برا مهرداد کمال😂
جناب ایکس
۲۱ بهمن ۱۴۰۰سلیقه ایه دیگه
B.A.E Systems
۲۱ بهمن ۱۴۰۰بسیار زیبا هست نظر شما هم محترمه ولی آیا روما و DB11 زیبا تر نیستن ؟؟
جناب وی
۲۱ بهمن ۱۴۰۰Lc500و لکسوس lx نسل جدید تنها لکسوسای 2022 هستن که خوشم میاد ازشون.
محمدرضا
۲۱ بهمن ۱۴۰۰لکسوس ها که بیس طراحیشون باهم هیچ تفاوتی نداره.(بجزgx460)
جناب وی
۲۱ بهمن ۱۴۰۰مگه گفتم طراحی؟
این مدل لکسوس رو بخاطر این دوست دارم که فکر کنم تنها مدل fسری لکسوسه که پرفرمنس خوبی داره.بقیشون پرفورمنس چندان جذابی ندارن فکر کنم.
Lx هم بخاطر امتیاز بالاش که برابر با برخی آمریکایی ها و آفرودش و کابینش.کابین ال ایکس رو خیلی دوست دارم.قبلا پراید کربراتوری مدل ۷۷ داشتیم و من خیلی دوستش داشتم و کابین اینم حس کابین پرایدای قدیمیرو داره.
زیزیگولو
۲۱ بهمن ۱۴۰۰لکسوس LC500 یعنی همون چیزی که از یه ماشین لوکس انتظار دارین
فرزاد
۲۱ بهمن ۱۴۰۰تا سه سال دیگه دو غول صنعت خودروسازی کشور میخوان کاری کنن که ما به این خودروها از ته دل بخندیم ولی خدا کنه که در سه حالتِ مرگ و خواب و دیوانگی نباشه
میثم
۲۱ بهمن ۱۴۰۰LC500 یک کروزر است
کابینش در سرعتهای بالا بشدت ساکته
چون برای همین کار ساخته شده
انجین ۸ سیلندر تنفس طبیعیاش بر این اساس طراحی شده که در سرعتهای کروز، کمترین دور موتور، کمترین صدا و لرزش ممکن، و کمترین استهلاک رو داشته باشه.
سیستم تعلیق و کابین جوری طراحی شده که لوکس و راحت باشه و آسایش و آرامش و راحتی اولویت اصلی بوده و همزمان جنبههای اسپرتی هم مدنظر بوده.
مهدی
۲۱ بهمن ۱۴۰۰الهه زیبایی لکسوس
طراحی بی نظیری داره و توی ساخت بدنه شاهکار کرده و چراغ هاش تاثیر زیادی رو زیباییش داره
این ماشین لکسوس به نظرم یکی از بهترین محصولاتشون هست
این ماشین تقریبا جانشین LFA هستش اما LFA یه چیز دیگس و کلا یکی از بهترین ماشین های دنیا هست
ارین صاحب جمعی
۲۱ بهمن ۱۴۰۰معرکس این ژاپنی ولی اشتباه استراتژیک کرد چون لکسوس خودشو بکشه ام تو بازار اروپا خیلی طرفدار نداره امریکا بهتره
جناب ایکس
۲۱ بهمن ۱۴۰۰زیباترین لکسوس: LC-500
بهترین و خوشصدا ترین: LFA
به شخصه اول lfa رو دوس دارم بعد lc500
Mahdi
۲۴ بهمن ۱۴۰۰چه جذاب
Afg
۲۷ بهمن ۱۴۰۰چقدر زیبا شده واقعا