در بازار خودروهای لوکس و روباز دو گزینه مطرح شامل لکسوس LC کانورتیبل و مرسدس AMG SL43 حضور دارند اما در تقابل این دو محصول ژاپنی و آلمانی کدامیک پیروز میدان خواهد بود؟
لکسوس LC اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شده و از طراحی بسیار زیبا و پیشرانه ۸ سیلندر هیجانانگیز سود میبرد. علیرغم گذشت چندین سال از تولید این محصول، LC همچنان جزو گزینههای جذاب بازار است و نسخه روباز سقف نرم آن نیز در دسترس است که همان هیجان و طراحی زیبا را با لذت هوای آزاد ترکیب میکند.
مرسدس بنز نیز اخیراً خانواده SL کلاس را با چیزی که قبلاً تجربه نکرده، یعنی نسخه پایه SL43 چهار سیلندر عرضه کرده است. این خودرو از شاسی مشترک با AMG GT سود برده و به تکنولوژی برگرفته از فرمول یک و همچنین آیرودینامیک هوشمند مجهز است. معرفی مرسدس AMG SL43 بحثهای زیادی را بین طرفداران این برند ایجاد کرده و با اینکه برخی افراد اعتقاد دارند این مدل میتواند حتی بدون پیشرانه ۸ سیلندر نیز هیجانانگیز و درگیر کننده باشد اما دیگران میگویند پیشرانه ۴ سیلندر به SL تعلق ندارد. با این مقدمه کوتاه میخواهیم دو خودروی موردبحث را در مقابل یکدیگر قرار دهیم تا برنده را انتخاب نماییم.
مقایسه لکسوس LC کانورتیبل و مرسدس AMG SL43
طراحی
LC خودرویی شیک و زیباست و از خطوط ظریف و طرحی سود میبرد که گرد پیری بر چهرهاش نمینشیند. به منظور تمایز مدل کوپه و کانورتیبل، ژاپنیها چندین آپشن خاص را در دسترس خریداران LC کانورتیبل قرار دادهاند که از جمله آنها میتوان به رنگ آبی یا قرمز سقف، گرمکن گردن و… اشاره کرد. طراحی مرسدس SL43 نیز چشمگیر بوده و تمرکز بیشتری روی گیرایی و اسپرت بودن دارد. طراحی صندلی ۲+۲ تأثیری منفی روی طراحی خودرو نداشته و این خودروی روباز همچنان ظاهر دینامیک خود را حفظ کرده است.AMG SL43 به لطف برخی تفاوتهای ظاهری و خروجیهای اگزوز و رینگهای ۱۹ اینچی از نسخههای استاندارد این خانواده متمایز میشود.
قوای محرکه
پیش از بررسی این بخش بهتر است به جدول زیر توجه نمایید.
لکسوس LC 500 کانورتیبل | مرسدس AMG SL43 | |
پیشرانه | ۸ سیلندر ۵ لیتری | ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب | ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۴۷۱/۵۴۰ | ۳۷۵/۴۸۰ |
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۴.۶ | ۴.۸ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۷۰ | ۲۷۳ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) | ۱۵.۶/۹.۴/۱۳ | ۱۱.۷/۸.۷/۱۰.۶ |
لکسوس LC یکی از معدود خودروهای اسپرت ۸ سیلندر در بازار است. این مجموعه برای سال ۲۰۲۴ تغییر نکرده هرچند نسخه هیبریدی LC500h با پیشرانه ۶ سیلندر و دو موتور برقی نیز در دسترس است. البته مدل هیبریدی بهصورت کانورتیبل تولید نشده است. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به چرخهای عقب میفرستد؛ اما ژرمنها تغییراتی عظیم در خانواده SL به وجود آورده و مدل SL43 را با پیشرانه ۴ سیلندر تولید کردهاند، پیشرانهای که از نظر افراد زیادی برای این خودرو پذیرفتنی نیست. البته به نظر میرسد مرسدس موافق این موضوع نیست و بیشتر روی کمحجم سازی پیشرانهها تمرکز دارد. اگرچه SL43 حدود ۱۰۰ اسب بخار کمتوانتر از رقیب ژاپنی است اما در شتاب گیری تنها دو دهم ثانیه با آن اختلاف دارد. با اینکه طرفداران مرسدس مشتاق شنیدن صدای جذاب پیشرانه ۸ سیلندر AMG هستند اما این LC است که یکی از جذابترین صداهای پیشرانه را تولید میکند.
با اینکه پیشرانه ۴ سیلندر یکی از جنجالیترین جنبههای SL43 است اما خودرو همچنان توانمند ظاهر شده و توربوشارژر برقی آن جزو اولین قطعاتی است که روی یک خودروی تولید انبوه دیده میشود. این تکنولوژی اولین بار در خودروهای فرمول یک بکار رفته است. از طرفی باید دانست LC خودروی کممصرفی نیست چراکه یک پیشرانه ۸ سیلندر سنتی زیر کاپوت آن قرار دارد. در مقابل SL43 کمی بهتر عمل میکند و با توجه به پیشرانه موجود در بطن آن چنین اختلافی طبیعی خواهد بود.
هر دو خودرو تأکید زیادی روی تکنولوژی پیشرفته شاسی دارند و هندلینگ یکی از فاکتورهای کلیدی در کاراکتر تعریف شده آنهاست. اکثر افراد معتقدند خودروهای کانورتیبل به دلیل عدم وجود سقف ثابت از استحکام کمتری برخوردار هستند و این موضوع میتواند روی احساس رانندگی و هندلینگ تأثیر منفی بگذارد اما این موضوع در خودروهای مدرن همچون لکسوس LC کانورتیبل و مرسدس AMG SL43 به چشم نمیخورد. لکسوس کیفیت سواری خوبی داشته و از فرمان متغیر و سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب سود میبرد. این خودرو هم روی راحتی سواری تمرکز داشته و هم قدرت کافی برای ایجاد هیجان را دارد.
SL43 نیز از پلتفرمی مشترک با GT سود برده و همین موضوع در دقت عبور از پیچها و پایداری بالا مشهود است. هندلینگ عالی خودرو به لطف اکسل جلوی چند اتصالی با پنج اتصال در جلو و عقب به دست آمده است. ژرمنها برای اولین بار از چنین طرحی استفاده کردهاند و به منظور کاهش وزن، اتصالات سیستم تعلیق از آلومینیوم فورج کاری شده ساخته میشود. البته بازخورد خودرو مشابه رقیب ژاپنی نیست و از نظر صدای تولیدی نیز نمیتوان آن را برتر دانست. قطعاً SL43 خودروی کممصرفتری است اما این موضوع با قربانی کردن پرفورمنس و لذت رانندگی به دست آمده است. به این ترتیب لکسوس از نظر لذت رانندگی پیروز میشود.
کابین و تکنولوژی
کابین لکسوس تمرکز زیادی روی اشرافیت بالا داشته و سرنشینان حس راحتی زیادی خواهند داشت. اگرچه فضاهای ذخیرهای محدودی دیده میشود اما متریال باکیفیت و ارگونومی مطلوب این نقیصه را پنهان نی کنند. سیستم اطلاعات سرگرمی LC ارتقا یافته و از نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی و سیستم کنترل صوتی سود میبرد. نمایشگر موردبحث در فاصله نزدیکتری به راننده قرار گرفته تا استفاده از آن راحتتر باشد. اگرچه با افزایش سرعت کمی بر صدای داخل کابین افزوده میشود اما ظرافت بینظیر و صدای هیجانانگیز پیشرانه بر این موضوع فائق میآیند.
کابین مرسدس AMG SL43 بسیار مدرنتر به نظر میرسد و بیشتر روی جنبههای اسپرت تمرکز دارد هرچند همچنان حس لوکس بودن را به خاطر متریال سطح بالا و پوششهای متنوع صندلیها و پانل درها القا میکند. سیستم MBUX مرسدس بنز نیز از پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۱.۹ اینچی تشکیل شده و از منوهای خاص AMG سود میبرد. در این منوها دادههایی همچون توزیع قدرت و شتاب جانبی به نمایش درمیآیند.
قیمت و برنده نهایی
قیمت لکسوس LC کانورتیبل ۲۰۲۴ از حدود ۱۰۶ هزار دلار شروع شده و به حدود ۱۱۲ هزار دلار برای تریم سفارشی میرسد. برای مرسدس AMG SL43 مدل ۲۰۲۴ نیز باید حداقل ۱۱۱ هزار دلار پرداخت کرد که بیش از ۵ هزار دلار گرانتر از رقیب خود است. SL43 شاید با تکنولوژی فرمول یک و طراحی زیبا عرضه شده باشد اما LC کانورتیبل کاراکتر خاصی دارد که یافتن آن در دنیای مدرن کمی سخت است. گرندتوررهای ۸ سیلندر روباز با سقف نرم به ندرت عرضه میشوند و از طرفی تجربه رانندگی LC در خودروهای دیگر دیده نمیشود. قطعاً این خودرو یکی از مدلهای کلکسیونی آینده خواهد بود.
LC مدت زیادی است که در بازار حضور دارد و در عصر استفاده از پیشرانههای کمحجم و وجود نگرانیهای زیستمحیطی، مشخص نیست که تا چه حد در بازار دوام خواهد آورد. با اینکه SL مصرف سوخت کمتری داشته و از تکنولوژی مدرنی سود میبرد اما LC تقریباً در تمامی بخشهای دیگر میدرخشد و از پیشرانهای هیجانانگیز، ظاهری زیبا و پرفورمنس بهتر برخوردار است.
hosen
۶ آبان ۱۴۰۳انتخابم بدون هیچ شکی لکسوس lc500
ممد ژانگولر
۶ آبان ۱۴۰۳بدون هیچ درنگی مرسدس بنز .ماشالله اعتبار نداره که داره خوشگل نیست که هست کم مصرف نیست که هست .مانیتورشم کاملا کاربردیه .
لکسوس تنها برتریش موتور تنفس طبیعیشه که عمر و عملکرد بالایی داره
علی Shelby
۶ آبان ۱۴۰۳هردوشون خوبن ولی بعضی جا ها مثل موتور لکسوس بهتر عمل کرده
رهگذر
۷ آبان ۱۴۰۳چطور بهتره با چهار سیلندر بیشتر سرعتش از بنز کمتره و شتاب اولیه هم فاصله زیادی ندارن
misha
۶ آبان ۱۴۰۳پیشنهاد میکنم ویدئوهای تست و بررسی مرسدس اس ال جدید رو حتما تماشا کنید، این خودرو به شکل عجیبی کیفیت ساخت پایینی داره
به طور مثال اون نوشته روی گلگیر یک قطعه پلاستیکی بی کیفیتِ که حتی سر جای خودش محکم نیست، و اصلا دریچه هوایی هم وجود نداره، صرفا یک قطعه پلاستیکی روی گلگیره!
و یا چرم صندلی ها، سقف و…
البته این مربوط به فقط این خودرو و یک کمپانی خاص نیست، کمپانی های خودروسازی واقعا هیچ نشانی از دهه نود و ابتدای قرن بیستم ندارن
amirkhanzadeh
۶ آبان ۱۴۰۳حقیقت هر دوشونو دوست دارم
تو این مورد خاص به خاطر یک سری تفاوت ها لکسوس رو انتخاب می کنم
net
۶ آبان ۱۴۰۳بی ام و سری ۸ روباز نسبت به این دو ماشین خیلی قشنگتر هست
net
۷ آبان ۱۴۰۳ماشینی که از فیلترهای سخت من بگذرد و می گویم زیباست واقعا زیباست و بی ام و سری ۸ در حال حاضر از لحاظ طراحی داخلی و طراحی بیرونی مخصوصا طراحی بیرونی زیباترین ماشین اسپرت کوپه روباز جهان هست و در رتبه های بعدی این دو ماشین بنز و لکسوس قرار دارند . چراغ باریک زیبا جلو و جلوپنجره کوچک و چراغ باریک عقب زرشکی سری ۸ واقعا زیباست. چراغ باریک جلو و جلوپنجره سری ۸ شبیه سر ک و س ه هست
محمد محسنی
۱۳ آبان ۱۴۰۳دوست عزیز زیبایی یک ارزش غیر قابل اندازه گیری است و زیبایی کاملا سلیقه ای است …پس چنین نتیجه گیری اصلا و ابدا مبنا و پایه درست و صحیحی ندارد .در مقام مقایسه در این مقاله هم در جای جای این مقاله نویسنده کاملا بر سایقه شخصی خودش بر روی صفات و ارزش های غیر قابل اندازه گیری مانور و تاکیید کرده و در نهایت لکسوس را برنده اعلام می کند ….البته بیشتر این جور مقایسه ها صرفا صفحه پر کنی هست و خیلی مبنای درست فنی و علمی ندارد اصلا ندارد …فقط برای دیدن عکاس هاش خوبه اون هم برای زمانی که کاملا بی حوصله هستید .همین …
کیان
۶ آبان ۱۴۰۳من فکر میکنم طراحی داخلی لکسوس خصوصا با این تریم قهوه ای (شتری) واقعا یه حس خاصی داره که تو کمتر ماشینی میشه پیداش کرد. در عین اینکه ماشین اسپرت هست ولی ارامش داره و من خیلی این حس و دوست دارم.
net
۶ آبان ۱۴۰۳طراحی داخلی فقط رنگ یکپارچه مشکی زیباست . رنگ کرم طراحی داخلی لکسوس بد هست و زود کثیف میشه
net
۶ آبان ۱۴۰۳دیوار کنار کنسول لکسوس خیلی بد هست
C4
۶ آبان ۱۴۰۳بدون هیچ شکی نه بنز نه لکسوس
بنز با موتور ۴ سیلندرش چنگی به دل نمیزنه
لکسوس هم قدیمی شده و با قیمت غیرمنطقی بالای ۱۰۰ هزار دلار هیچ ارزشی نداره . تهش ۶۰ هزارتا میرزید
انتخاب من یه خودروی بینظیر و همه چی تموم . پورشه ۷۱۸ ( تریم 4.0 GTS ) با قیمت ۱۰۵ هزار دلار
مجهز به موتور نمادین پورشه ۶ سیلندر تخت ۴ لیتری با حدود ۴۰۰ اسب ، شتاب اولیه ۳.۵ ثانیه ای که هر دو خودروی اینجا رو در گرد و غبار رها میکنه ، گیربکس استثنایی PDK ، هندلینگ فوق العاده ، طراحی شیک و به روز ، حفظ ارزش عالی ، لذت ناب رانندگی و مهندسی بی نظیر آلمان …
تا پورشه هست این ۲ تا غاز میچرونن
BMZ
۷ آبان ۱۴۰۳انتخاب بین مهندسی ، تکنولوژی ، اصالت و افتخار یا کپی کاری
یادمون نره لکسوس به چه دلیل و با الگو قرار دادن چه کسی متولد شد
Nismo
۷ آبان ۱۴۰۳یه جوری میگی انگار لکسوس مهندسی و تکنولوژی و اصالت نداره
لکسوس کسی رو الگو قرار نداده بلکه برای رقابت با بقیه لوکس ها مثل همین بنز و بیمو بوجود اومده
Galant.VR4(JDM)
۷ آبان ۱۴۰۳کپیکاری
اگه سرمنشا قرار دادن برای توسعه و پیشرفت کپی هست پس فک نکنم برندی باشه که این کار رو نکرده باشه
بخدا حالا میفهمم همه کسایی که اینطور تعصب میکشن زیر 18 سال سن دارن تنها درکشون از خودرو درحد نیدفور اسپید هستش
Taha Ayoobi
۶ آبان ۱۴۰۳انتخاب من LC
بی نظیره این ماشبن
جرمی کلارکسون
۶ آبان ۱۴۰۳صدای خودرو های لکسوس > طراحی بنز
Taha Ayoobi
۶ آبان ۱۴۰۳😁
نانو
۶ آبان ۱۴۰۳با اینکه لکسوس یخورده پیر شده ولی بازم انتخاب خود نامردشه
𝐀𝐥𝐢
۶ آبان ۱۴۰۳لکسوس انتخابم تو طراحی چند پله از مرسدس بالاتر
مردیم از خوشی
۶ آبان ۱۴۰۳تو برسی تنها میشه اون ۴ سلیندر بنز را تحمل کرد ولی وقتی مقایسه های این چنین میشه که با رقیب مقایسه بشه به شدت این ۴ سیلندر تو ذوق آدم میزنه اگه حداقل ۶ سیلندر بود بدون شک بنز را انتخاب می کردم ولی الان…
سالار فصل
۶ آبان ۱۴۰۳انتخاب من هم مثل تقریبا تمامی دوستداران اتومبیل در سراسر دنیا lc500
امیرحسین
۶ آبان ۱۴۰۳بنز سی کلاس ایی کلاس رو فیس لیفت کرد که الان اس کلاس داره فیس لیفت میشه ولی اینو فیس لیفت نکرد
Mr wrong
۶ آبان ۱۴۰۳هیچکدوم ،ری را فقط
🥇M🏆 Bavaria///👑
۶ آبان ۱۴۰۳بعنوان یه آلمانی فن هم انتخاب من بدون شک لکسوس هست!
این و من به اندازه سری 8 ب ام و دوست دارم.
از ظاهر فوق العاده اون که بگذریم، کابین لکسوس حتی از خیلی همتاهاش زیباتره…
👑🥇🏆
faster
۶ آبان ۱۴۰۳آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری…احساس میکنم عاشق شدم
A
۶ آبان ۱۴۰۳فعلاً باید تا بعد از رونمایی lfr، منتظر نسل جدید lc بود تا داوری نهایی انجام بگیره
Saman
۶ آبان ۱۴۰۳اصلا قابل مقایسه نیستند و لکسوس به مراتب از بنز برتر هست طراحی خارجی و داخلی و حس اشرافیت و انجین بی نظیر لکسس مانند الماس می درخشد و در تمامی این موارد لکسس بر بنز چینی شده ارجهیت دارد. لکسس بهترین لوکس ساز جهان.
دیا
۶ آبان ۱۴۰۳طراحی های بنز جوری شده که لگوی بنز رو برداری نمیشه فهمید چه ماشینی که در تضاد کامل با طراحی های دو دهه قبل مرسدس بنز هستش. از نظر طراحی با اینکه لکسوس قدیمی تره ولی یه سر وگردن از بنز بالا تره.
KAIZEN
۶ آبان ۱۴۰۳۸ سیلندر تنفس طبیعی
طراحی بینظیر داخلی و خارجی
کیفیت و قابلیت اطمینان بالای لکسوس
قطعا انتخابم lc500 کانورتیبل با تریم داخلی شتری یا نسکافهای است
اون مصرف بالاتر بنزینش هم نوش جونش
Yasin
۶ آبان ۱۴۰۳لکسوس lc500 انتخابم 🔥
علی
۶ آبان ۱۴۰۳لکسوس عالیه چون چندین ساله که دارم اصلا اذیت نشدم.طراحیش محشره و از نظر کیفیت هم بسیار بالاتره
علی منصوری
۶ آبان ۱۴۰۳لکسوس lc500 مثل کاتانا هانتوری هانزو تو فیلم کیل بیل میمونه….زیبا، پرقدرت و خاص
مهردادکمال
۶ آبان ۱۴۰۳لکسوس حتی اگر پنجاه هزار تا بیشتر هم رو قیمتش بزاره باز کسی شاکی نیست.زیباترین هست تو سگمنت خودش .بسیار هم با کیفیت و همونطور که تو متن اشاره شد در آینده قطعا کلکسیونی میشه و خیلی بهتر ارزششو حفظ میکنه تا مرسدس ۴ سیلندر
𝒢_𝓉ℴ𝓊𝓇𝒾𝓃ℊ
۶ آبان ۱۴۰۳لکسوس چه چنگی به دل میزنه 🫠
سیروان
۶ آبان ۱۴۰۳با تمام احترامی که برای بنز قائل هستم ولی لکسوس انتخابم هست
M power
۷ آبان ۱۴۰۳توی این سگمنت اول لکسوس بعد m8
همینو بس
nima.jdm
۲۶ آبان ۱۴۰۳چشم بسته میگم لکسوس