برترین مدلهای اسپرت ژاپن بار دیگر با یکدیگر دیدار میکنند.
هیجان، شور، اشتیاق و رانندگی تا آنجا که صدای سمفونی پیشرانههای شرقی، گوش راننده را پر میکنند. این تنها چیزی است که میتوان از تجربه راندمان سه سوپراستار حاضر در این بررسی گفت؛ خودروهایی که هیچ مانند دیگری ندارند.
اصیلترین سوپراسپرتهای مدرن ژاپن
وقتی صحبت از خودروهای اروپایی یا آمریکایی میشود، ذهن مخاطبان مدلهای مشهوری را به یاد میآورد که باعث ایجاد یک کاراکتر منحصربهفرد در ذهن میشود. این داستان درباره خودروهای ژاپنی هم صدق میکند. سوبارو ایمپرزا 22B STi، لکسوس LFA و نیسان GTR نیسمو سه سوپراسپرت با شخصیتهای متفاوت هستند که هر یک، بخشی از فرهنگ خودرویی این کشور شرقی نشان میدهند.
ایمپرزا که شالوده یکی از قهرمانان قدیمی رالی را تشکیل میدهد، در دهه ۹۰ تا سال ۲۰۰۰ میلادی بههمراه رقیب هموطن خود، میتسوبیشی کلاس تازهای را به جهان معرفی کردند که شامل کوپهها و سدانهای با پتانسیل بالا میشد. این مدل نماد هیجان با هزینه کم است و بیشک یکی از موفقترین مدلهای مدرن-کلاسیک این برند به شمار میرود.
در سوی دیگر، لکسوس LFA نماد سوپراسپرتهای اشرافی کشور آفتاب درخشان به شمار میرود. خودرویی که برای متمولان مناسب است و مانند یک موجود افسانهای، هیچگاه در تاریخ صنعت خودرو تکرار نخواهد شد.
اما بین جهان LFA و ایمپرزا، برزخی وجود دارد که جایگاه نماد اصلی خودروهای اسپرت ژاپنی و افسانهایترین خودروی این کشور است؛ فضایی که تنها و تنها با نام نیسان و لوگوی GTR پر میشود. تمام نسلهای GTR خودروهایی موثر بودند اما این زیربرند با نسل R35 اوج موفقیت رسید و بیشترین تاثیر را روی رقبای بینالمللی خود گذاشت.
مشخصات فنی
چهره مسابقات رالی WRC کمی پس از معرفی ایمپرزا 22B برای همیشه تغییر کرد؛ به همین دلیل میتوان این کوپه را نهایت تلاش سوبارو برای خلق یک نسخه تکاملیافته از فرمولاسیون رالی کلاسیک خود دانست. خودرویی که برای ایجاد حس هیجان نیازی به خط قرمز دورسنج موتور ندارد و در تمام لحظات، شور و اشتیاق راننده را بر میانگیزد.
کوپه رالی سوبارو که در سال ۱۹۹۸ معرفی شد، از یک پیشرانه ۲,۲۱۲ سیسی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ استفاده میکرد که با تکیهبر توربوشارژر و بلوک آلومینیومی موتور توان تولید حداکثر ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور را بهترتیب در دورهای ۶,300rpm و ۳,200rpm داشت. همانطور که میتوان از یک خودروی ۱,۲۹۵ کیلوگرمی انتظار داشت، سوبارو ایمپرزا هم در عرض ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسید که حتی در دنیای امروزی هم رقمی قابلتوجه به شمار میرود.
نسل آخر نیسان GTR که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۴ تولید میشد هم بر پایه یک موتور ۳.۸ لیتری تویین توربوی V6 به رقابت میپرداخت که توان تولید ۴۸۰ اسب بخار قدرت را داشت. این قدرت از طریق یک جعبهدنده ۶ سرعتی دستی با قابلیت تعویض خودکار به هر چهار چرخ منتقل میشد. با معرفی نسخه نیسمو ۲۰۲۴، نیسان قدرت پیشرانه را به ۶۰۰ اسب بخار رساند و آن را به تجهیزات گسترده آیرودینامیکی و بهبودهای فنی متنوع مجهز کرد تا بتواند پایانی زیبا را برای کوپه R35 رقم بزند. این خودروی ۲۲۱ هزار دلاری برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳ ثانیه زمان نیاز دارد.
آخرین عضو این گروه هم که در سال ۲۰۱۰ دیده به جهان گشود، به یکی از خوشصداترین پیشرانههایی صنهت خودرو مجهز شده است. این موتور ۴.۸ لیتری V10، تمام ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور خود را به چرخهای عقب منتقل میکند. تولید LFA برخلاف مدلهای دیگر به ۵۰۰ دستگاه محدود شد تا این نگین ژاپنی، بیش از پیش ارزشمند شود.
برای اینکه بررسی دقیق این خودروهای اصیل را تماشا کنید و صدای بینظیرشان را بشنوید، توصیه میکنیم ویدئوی زیر را تماشا کنید. به نظر شما، آیا صنعت خودروهای برقی میتواند خودروهایی اینچنینی را به بازار معرفی کند؟
Kiarash
۱۸ آبان ۱۴۰۳سلطان LFA
ALI A
۱۸ آبان ۱۴۰۳با صدایی شبیه ماشین های فرمول 1 ….
ALI A
۱۸ آبان ۱۴۰۳با صدایی شبیه ماشین های فرمول 1 ….
Kiarash
۱۸ آبان ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/11/lexus-lfa-nissan-gtr-subaru-impreza6.webp
عاشق طراحی اینجور ماشینام
Taha Ayoobi
۱۸ آبان ۱۴۰۳اولویتم،
الافای
جیتیآر
سوبارو
Scuderia Ferrari
۱۸ آبان ۱۴۰۳اسطوره های ابدی GTR و LFA ❤❤
Sina
۱۸ آبان ۱۴۰۳ممنون از ژاپن به خاطر بالا بردن سطح آسیا
اگر ژاپن نبود کلا آسیا با نفت و برنج خلاصه میشد
°_°
۱۸ آبان ۱۴۰۳کلن آسیا نبود تکنولوژی نبود آسیا نبود گوشی نبود آسیا نبود اینترنت نبود آسیا نبود کامپیوتر نبود لپ تاپ نبود کلن هیچی نبود
کلن کلن هیچی تو دنیا نبود
N
۱۸ آبان ۱۴۰۳آسیا نیروی کاره . دقیقا مثل کارگر
اما مدیریت و راهبری عموما از اروپا و امریکا میاد
اگه کارگر ها نباشن ، تولیدی وجود نداره
اما وقت تقسیم منابع و قدرت که برسه ، آخرین نفر همین کارگران
منتهی در سالهای اخیر این معادله داره کمی عوض میشه
آرین
۱۸ آبان ۱۴۰۳طنز؟
خسته
۱۸ آبان ۱۴۰۳عالیییییییی اند . کاش از نزدیک میشد دیدشون😍
Saeed farshchian
۱۸ آبان ۱۴۰۳گودزیلا
سهیل گل آزاد
۱۸ آبان ۱۴۰۳سیستم اگزوز lfa در همکاری با بخش تولید آلات موسیقی یاماها ساخته شده بود که نتیجش شد یه سمفونی اعتیاد آور و اون پیشرانه v10 تنفس طبیعی lfa به خوش صدا ترین پیشرانه در خودرو های ژاپنی تبدیل شد
JaMsHiD-B
۱۸ آبان ۱۴۰۳یه باکس صدا داره که قبل از قسمت ورودی هوای موتور وصله که یه نت به صدای هوای ورودی میبخشه و از طریق یه مجرای خاص اونو توی مکان خاصی به کابین منتقل میکنه و تو کل کابین پخش میکنه که باعث میشه صدای ماشین از بیرون و داخل باهم فرق کنه
nikan
۱۸ آبان ۱۴۰۳شایعس
هر بخش کمپانی یاماها کلا از هم جدان
hosen
۱۸ آبان ۱۴۰۳عین سه تا الماس میدرخشن
Taha Ayoobi
۱۸ آبان ۱۴۰۳الماس فقط F40
JaMsHiD-B
۱۸ آبان ۱۴۰۳یه سوبارو لگاسی نسل اول فیس لیفت دو دیفرانسیل برای فروش گذاشتن توی دیوار قیمتم 350 میلیون تومن
فقط خوراک جمع کردنه EJ25 توربو بندازی روش هرچی مدعیه رو با خاک یکسان میکنه
𝐀𝐥𝐢
۱۸ آبان ۱۴۰۳فقط صدای ناب lfa
! i M α η δ υ α R
۱۸ آبان ۱۴۰۳گودزیلا ، مردی برای تمام فصول …
ایمپرزا ، قهرمان خاموش …
و اما جواهری به نام LFA :
ابتدا 9 سال …
سپس 3 سال دیگر …
در مجموع 12 سال برای ساخت LFA عمر و عشق و پول و انرژی صرف شد …
دیگه هرگز هیچ برندی تا ابد ، این مسیر رو طی نخواهد کرد …
اعجوبه ای که برای جا نموندن عقربه دور شمار مکانیکی از دور موتور ( نه لحظه ای بلکه ) آنی ، با کلاستر گرافیکی رونمایی شد …
با اون صدای مسحورکننده انجین وحشی 10 سیلندر …
خیلی حرفه که جرمی کلارکسون به محصولت بگه بهترین ماشینیه که در تمام عمرم باهاش روندم …
اما در نقطه مقابل ، وقتی بعضی ها ، این شاهکار رو مسخره می کنند ، آدم می مونه که چی باید بگه !!!!!
امپراتوری خورشید
۱۸ آبان ۱۴۰۳ناوگان امپراتوری ژاپن
LF_A 💪
GT_R 💪
ایمپرزا 💪