در آینده جانشین سوپر اسپرت مشهور لکسوس LFA با نام احتمالی LFR معرفی خواهد شد و طراحان نیز دست به کار شده و رندرهای جذابی از آن را منتشر کردهاند.
اولین بار حدود سه سال پیش بود که تویوتا کانسپت GT3 کوپه را معرفی کرد و حالا نسخههای پیشتولیدی آن در خیابانها رؤیت شدهاند. گفته میشود این خودرو که جانشین لکسوس LFA است با نام LFR معرفی خواهد شد. خودروی موردبحث نسخه جادهای از GT3 مسابقهای به شمار میرود و بنابراین طبیعی است که طراحی تعدیل شدهای داشته باشد. برای مثال خبری از ورودیهای هوای بزرگ نسخه مفهومی در مدل جادهای نخواهد بود و کاپوت جلو نیز از ورودیهای کوچکتری استفاده خواهد کرد.
در بخش عقب مدل تولیدی لکسوس LFR بالی بزرگ نصب خواهد شد هرچند ابعاد آن کوچکتر از بال GT3 مسابقهای خواهد بود. همین موضوع درباره دیفیوزر مدل تولیدی نیز صدق خواهد کرد و خبری از خروجیهای اگزوز جانبی نخواهد بود و سر اگزوزهای عادی جای آنها را خواهند گرفت. شاید LFR تا زمان حضور در خط تولید تغییرات دیگری را نیز تجربه کند و ما انتظار داریم چراغهای LED، آینههای جانبی و شاید رینگ و لاستیکها نیز طراحی متفاوتی داشته باشند.
در کل خودروی لکسوس LFR که البته نامش هنوز تائید نشده جانشین قابلاعتنایی برای LFA خواهد بود. البته از آنجایی که بحث طراحی و زیبایی به سلیقه افراد بازمیگردد بنابراین شاید افراد دیگر نظرات متفاوتی درباره طراحی این خودرو داشته باشند. ژاپنیها مدت زیادی روی این سوپر اسپرت تازهنفس کار کردهاند و بنابراین انتظارات طرفداران بسیار بالا رفته است. همانطور که میدانید LFA یکی از شاخصترین محصولات تاریخ لکسوس است و با توجه به سقف تولید ۵۰۰ دستگاهی انتظار داریم LFR هم روش مشابهی را دنبال کند.
با توجه به اینکه GT3 مسابقهای از پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو استفاده کرده بنابراین احتمال دارد نسخه تولیدی نیز به نیروگاهی ۸ سیلندر مجهز شود هرچند هنوز مشخص نیست که دستیار هیبریدی نیز وجود خواهد داشت یا خیر. البته احتمال استفاده از موتور برقی بالاست چراکه چنین تصمیمی میتواند باعث بهبود عملکرد و مصرف سوخت خودرو شده و درعینحال آلایندگی دیاکسید کربن را نیز در حد متعادلی نگاه دارد. لکسوس LFR جدید یک هیولای خیالانگیز خواهد بود و از تجهیزات سطح بالای زیادی سود خواهد برد. همانطور که گفته شد انتظار داریم طراحی خودرو کم و بیش شبیه رندرهایی باشد که ملاحظه میکنید و شاید برخی تغییرات در آن اعمال شود. در نظر داشته باشید که هنوز نسخه نهایی LFR رونمایی نشده و احتمالاً این کار در سال ۲۰۲۶ انجام خواهد شد. نظر شما چیست؟ آیا این خودرو میتواند جانشین شایستهای برای LFA باشد؟
Sara
۵ آبان ۱۴۰۳طراحیش زیباست
جانشین LFA افسانه ایی شدن خیلی سخته
Galant.VR4(JDM)
۵ آبان ۱۴۰۳اینم از پرچمدار ما ژاپنی بازا
من که میگم V8 هیبریدی باشه از لحاظ طراحی هم که لکسوس بیاد نبوغ خودشو به کار بگیره که دیگه حله
اون زمان که LFA اومد بحث رقابت نبود اما اینبار سنگ تموم میزاره مهندسی خودشو باز نشون میده.
Mr wrong
۵ آبان ۱۴۰۳در نگاه اول یاد آور lfa (واسه من که اینجوری بود) طراحیش حس خوبی میده
Kiarash
۵ آبان ۱۴۰۳طراحی خوبی داره ولی خیلی بی روح شده
amirkhanzadeh
۵ آبان ۱۴۰۳امیدوارم آنقدر فوق العاده باشه که توان رقابت با سوپر خودرو های ایتالیایی و آلمانی و انگلستانی رو داشته باشه و ما با دیدن این رقابت عشق کنیم
R@min
۵ آبان ۱۴۰۳متاسفانه تو تصاویر منتشر شده کیت آیرودینامیک بسیار ساده ای داره، امیدوارم مشخصات فنی درخوری داشته باشه.