لکسوس

رندرهای تاره از لکسوس LFR؛ جانشین LFA چگونه خواهد بود؟

در آینده جانشین سوپر اسپرت مشهور لکسوس LFA با نام احتمالی LFR معرفی خواهد شد و طراحان نیز دست به کار شده و رندرهای جذابی از آن را منتشر کرده‌اند.


اولین بار حدود سه سال پیش بود که تویوتا کانسپت GT3 کوپه را معرفی کرد و حالا نسخه‌های پیش‌تولیدی آن در خیابان‌ها رؤیت شده‌اند. گفته می‌شود این خودرو که جانشین لکسوس LFA است با نام LFR معرفی خواهد شد. خودروی موردبحث نسخه جاده‌ای از GT3 مسابقه‌ای به شمار می‌رود و بنابراین طبیعی است که طراحی تعدیل شده‌ای داشته باشد. برای مثال خبری از ورودی‌های هوای بزرگ نسخه مفهومی در مدل جاده‌ای نخواهد بود و کاپوت جلو نیز از ورودی‌های کوچک‌تری استفاده خواهد کرد.

در بخش عقب مدل تولیدی لکسوس LFR بالی بزرگ نصب خواهد شد هرچند ابعاد آن کوچک‌تر از بال GT3 مسابقه‌ای خواهد بود. همین موضوع درباره دیفیوزر مدل تولیدی نیز صدق خواهد کرد و خبری از خروجی‌های اگزوز جانبی نخواهد بود و سر اگزوزهای عادی جای آن‌ها را خواهند گرفت. شاید LFR تا زمان حضور در خط تولید تغییرات دیگری را نیز تجربه کند و ما انتظار داریم چراغ‌های LED، آینه‌های جانبی و شاید رینگ و لاستیک‌ها نیز طراحی متفاوتی داشته باشند.

در کل خودروی لکسوس LFR که البته نامش هنوز تائید نشده جانشین قابل‌اعتنایی برای LFA خواهد بود. البته از آنجایی که بحث طراحی و زیبایی به سلیقه افراد بازمی‌گردد بنابراین شاید افراد دیگر نظرات متفاوتی درباره طراحی این خودرو داشته باشند. ژاپنی‌ها مدت زیادی روی این سوپر اسپرت تازه‌نفس کار کرده‌اند و بنابراین انتظارات طرفداران بسیار بالا رفته است. همان‌طور که می‌دانید LFA یکی از شاخص‌ترین محصولات تاریخ لکسوس است و با توجه به سقف تولید ۵۰۰ دستگاهی انتظار داریم LFR هم روش مشابهی را دنبال کند.

با توجه به اینکه GT3 مسابقه‌ای از پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو استفاده کرده بنابراین احتمال دارد نسخه تولیدی نیز به نیروگاهی ۸ سیلندر مجهز شود هرچند هنوز مشخص نیست که دستیار هیبریدی نیز وجود خواهد داشت یا خیر. البته احتمال استفاده از موتور برقی بالاست چراکه چنین تصمیمی می‌تواند باعث بهبود عملکرد و مصرف سوخت خودرو شده و درعین‌حال آلایندگی دی‌اکسید کربن را نیز در حد متعادلی نگاه دارد. لکسوس LFR جدید یک هیولای خیال‌انگیز خواهد بود و از تجهیزات سطح بالای زیادی سود خواهد برد. همان‌طور که گفته شد انتظار داریم طراحی خودرو کم و بیش شبیه رندرهایی باشد که ملاحظه می‌کنید و شاید برخی تغییرات در آن اعمال شود. در نظر داشته باشید که هنوز نسخه نهایی LFR رونمایی نشده و احتمالاً این کار در سال ۲۰۲۶ انجام خواهد شد. نظر شما چیست؟ آیا این خودرو می‌تواند جانشین شایسته‌ای برای LFA باشد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Sara

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    طراحیش زیباست
    جانشین LFA افسانه ایی شدن خیلی سخته

    موافقم 63
    مخالفم 5
    1. امیرحسین

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (127 ديدگاه)

      دوج وایبر و ای ام جی اس ال اس ژاپنی

      موافقم 20
      مخالفم 5
      1. SMS

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (639 ديدگاه)

        تر کیبی از شیرون و ولکان و فراریه

        موافقم 4
        مخالفم 8
        1. Nismo

          ۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1565 ديدگاه)

          عقبش هم 911

          موافقم 1
          مخالفم 10
    2. C4

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (66 ديدگاه)

      قبلا قرار بود خودرویی توسعه پیدا کنه به اسم لکسوس LC-F
      اون خودرو قرار بود از موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری تویین توربو استفاده کنه اما پروژه به کرونا خورد و متوقف شد
      تویوتا گفت این پیشرانه رو نگه میداره برای آینده و دوباره استفاده میکنه . احتمال داره همین انجین رو نصب کنند
      البته احتمال نصب ۸ سیلندر ۵ لیتری فعلی در لکسوس LC و بقیه ، به علاوه هیبریداسیون هم وجود داره
      امیدوارم موتور رو تا حد امکان به عقب بکشن و ساختار موتور جلو – وسط رو استفاده کنند تا هندلینگ و پرفورمنس بهتری هم داشته باشه . امیدوارم پک باتری احتمالی ، معقول باشه و شاهد یه وزن منطقی حوالی ۱ و نیم تن باشیم ( خیلی امیدوار نیستم )
      ظاهرا لکسوس بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار رو هدف گرفته و نمیخواد شکست تجاری LFA رو بار دیگه تجربه کنه . نوع تایرهای بکار رفته هم که فکر کنم میشلین پایلوت اسپرت باشه که اکثر رقبا هم دارن
      برای لکسوس محصول باارزشیه اما در دنیای خودرو من زیاد خوشبین نیستم بتونه رقبا رو کنار بزنه

      موافقم 8
      مخالفم 7
    3. مهردادکمال

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2013 ديدگاه)

      لکسوس قدم اشتباه بر نمیداره

      موافقم 13
      مخالفم 3
  2. Galant.VR4(JDM)

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    اینم از پرچمدار ما ژاپنی بازا
    من که میگم V8 هیبریدی باشه از لحاظ طراحی هم که لکسوس بیاد نبوغ خودشو به کار بگیره که دیگه حله
    اون زمان که LFA اومد بحث رقابت نبود اما اینبار سنگ تموم میزاره مهندسی خودشو باز نشون میده.

    موافقم 33
    مخالفم 7
  3. Mr wrong

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (348 ديدگاه)

    در نگاه اول یاد آور lfa (واسه من که اینجوری بود) طراحیش حس خوبی میده

    موافقم 22
    مخالفم 4
  4. Kiarash

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره ولی خیلی بی روح شده

    موافقم 9
    مخالفم 18
    1. amirkhanzadeh

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      امیدوارم آنقدر فوق العاده باشه که توان رقابت با سوپر خودرو های ایتالیایی و آلمانی و انگلستانی رو داشته باشه و ما با دیدن این رقابت عشق کنیم

      موافقم 25
      مخالفم 5
    2. Sanan

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      علتش اینه هاشه وکاپوت و جلوبندی

  5. R@min

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    متاسفانه تو تصاویر منتشر شده کیت آیرودینامیک بسیار ساده ای داره، امیدوارم مشخصات فنی درخوری داشته باشه.

    موافقم 15
    مخالفم 2
  6. hosen

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    طراحیش بنظرم خوبه فقط امیدوارم از لحاظ فنی هم جایگزین قابلی برای lfa باشه.

    موافقم 15
    مخالفم 2
  7. amirboss

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    واقعا LFA یه خودرو با طعم خاص بود.
    اصن انگار یه لول به لذت خودرو اضافه کرده بود.
    شاید توانایی مقابله با بزرگان رونداشت ولی انصافا طراحی و پرفورمنس خوبی رو به نمایش میزاشت.
    شاید با نظر من موافق نباشین اما واقعا یکی از خودروهایی بود که از تؤری های روی کاغذ بهتر خودشو نشون میداد.
    امیدوارم LFR هم دنباله رو LFA افسانه ای باشه.
    من به هیچ وجه ژاپنی فن نیستم ولی شیفته تکنولوژی و عملکرد خودرو ها هستم و هر خودرویی از هربرندی نظرم رو جلب کنه واقعا ازش لذت میبرم.

    موافقم 27
    مخالفم 2
  8. A

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    همه‌چی خوب به‌نظر میاد
    اما طراحیش پخته‌نیست
    تیکه‌های پلاستیکی و حواشی مسخره!
    طراحی LFA آینده‌نگرانه‌تر و حتی مدرن‌تره!
    اما اینکه لکسوس ثابت کرد هنوز زنده‌ست خودش خیلیه
    این نقشه‌راه رو برای نسل‌بعدی خودروهایی مثل LC ترسیم میکنه
    و البته فکری به‌حال پیشرانه‌های خانواده لندکروزر

    موافقم 12
    مخالفم 2
  9. بهنام

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (909 ديدگاه)

    طراحی کاملاً منطبق با تصاویر استتاری نیست چون یک هواکش روی گلگیر عقب داره که اینجا نیست. درکل بنظرم طراحی اصلیش زیباتر باشه .

    موافقم 11
    مخالفم 2
  10. 𝒢_𝓉ℴ𝓊𝓇𝒾𝓃ℊ

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    💀 LFR

    موافقم 7
    مخالفم 2
  11. رامتین

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    به به. چه شود… واقعا منتظریم ببینیم چی ارائه میکنه تویوتا

    موافقم 14
    مخالفم 2
  12. مجید

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (269 ديدگاه)

    ایکاش همینطوری باشه و یاد و خاطره‌ی وایپر رو برامون زنده کنه

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      وایپر؟ شاید منظورت LFA هست

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. مجید

        ۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (269 ديدگاه)

        نه منظورم دوج وایپر بود با اون کاپوت کشیده و کم‌ارتفاعش و چراغای جلوی کشیدش

  13. MOPAR

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (202 ديدگاه)

    یه لحظه فکر کردم نسل جدید وایپره
    کاش یه روزم خبر تولید نسل جدید وایپرو ببینم واقعا عاشقشم

    موافقم 4
    مخالفم 4
  14. سجود

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو نگاه اول فکر کردم نسخه برقی دوج وایپره!

  15. مهراز هشمتی رادمهر

    ۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بی نظیره واقعا محشره خارق العادست 🤩🔥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا