لکسوس اواخر سال پیش میلادی طی یک حرکت سورپرایز کننده جانشین لکسوس LFA را به نوعی معرفی کرد. زمانی که تویوتا استراتژی الکتریکی سازی خود را اعلام نمود شاهد سوپرکاری مرموز بودیم که با عنوان Electrified Sport شناخته میشود. به گزارش motor1، این خودروی پرفورمنس و بدون آلایندگی اوایل امسال طی سفری از ژاپن به اروپا رفت تا در فستیوال سرعت گوودوود 2022 شرکت کند. خودرویی که درباره آن صحبت میکنیم جانشین لکسوس LFA خواهد بود ولی بجای پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهد کرد.
البته جدای از اشاره به شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۲ ثانیهای، چیز دیگری از مشخصات فنی جانشین لکسوس LFA منتشر نشده است. خوشبختانه مجله تاپ گیر اخیراً با کوجی ساتو رئیس لکسوس درباره نسخه جادهای کانسپت Electrified Sport صحبت کرده است و یکی از مهمترین خبرها اینکه شاید خریداران بتوانند در این خودرو خودشان دنده را عوض کنند. البته چیزی شبیه دنده عوض کردن!
تاپ گیر میگوید تجربه کار با گیربکس دستی در این سوپر اسپرت از طریق نرمافزار ویژهای شبیهسازی خواهد شد. این نرمافزار احتمالاً بهصورت مصنوعی قدرت پیشرانههای الکتریکی را محدود خواهد کرد تا شما بتوانید دنده را عوض کنید. فورد روش متفاوتی را برای کانسپت موستانگ لیتیوم الکتریکی انتخاب کرد زیرا این خودروی مفهومی از گیربکس ۶ سرعته دستی واقعی MT82 گترگ به همراه دیفرانسیل تورسن استفاده میکرد و نیرو به چرخ های عقب فرستاده میشد. البته این موضوع برای لکسوس قطعی نشده و فعلاً در حال بررسی است. کوجی ساتو از اشاره به زمان رونمایی رسمی این سوپر اسپرت خودداری کرد اما برخی جزئیات دیگر را نیز برشمرد. Electrified Sport همانند تمامی محصولات الکتریکی لکسوس از تکنولوژی فرمان برقی استفاده خواهد کرد. این مدیر ارشد همچنین به استفاده از تکنولوژی هدایت گشتاوری نیز اشاره داشته است.
کربن فیبر در صورت ضرورت استفاده خواهد شد و محل قرارگیری باتری ضرورتاً زیر کف خودرو نخواهد بود زیرا تویوتا در این زمینه آزادی عملی زیادی را در اختیار طراحان قرار داده است. زمانی که مدل مفهومی معرفی شد لکسوس به استفاده از باتریهای حالتجامد اشاره کرد اما مدیر این برند میگوید این تکنولوژی هنوز نیازمند تکامل است. به عنوان یادآوری باید گفت تویوتا احتمالاً اولین خودروسازی خواهد بود که از باتری حالتجامد در خودرویی تولیدی استفاده میکند. قرار است این کار در سال ۲۰۲۵ رخ دهد اما این باتری بجای خودرویی الکتریکی در مدلی هیبریدی دیده خواهد شد.
T
۲۳ مرداد ۱۴۰۱شعاع حرکتیش خوبه و زیباست
SHAHABnz
۲۳ مرداد ۱۴۰۱lfa داشته باشی بهت میخندن با اون فروشش🤣 من هیوندا کونا برقی رو انتخاب میکنم چون جوایز زیادی درو کرده و مجلات بزرگ تحسینش کردن و فروش بالایی هم کسب کرده
JDM lover
۲۳ مرداد ۱۴۰۱فقط از یه کره فن برمیاد که کونا برقی رو با lfa مقایسه کنه
هیمن کار سطح فکریت رو نشون داد
RezaRs
۲۳ مرداد ۱۴۰۱لای جوایز حتما یک کپسول اتش نشانی تو صندوق بذار
aMiRsHaYaN
۲۳ مرداد ۱۴۰۱😂😂👍👍
بهنام
۲۳ مرداد ۱۴۰۱👍🤣🤣🤣
Roham
۲۳ مرداد ۱۴۰۱الان …
دقیقا …
دارید از یه ماشین که حتی هنوز حتی دنیای خودرو نمی دونه دقیقا چیه دفاع می کنید؟!!!
فقط واسه اینکه لکسسه؟!
Alan.r
۲۳ مرداد ۱۴۰۱خیلی فوقالعاده است. اگه با همین مشخصات تولید بشه عالی میشه شتاب،ظاهر و بردش عالیه ولی هیچی جای اون موتور V10 قبلی رو نمیگیره
Reza Waffen SS
۲۳ مرداد ۱۴۰۱احساسی بهش ندارم انگاری همه برقی ها یکی هستن فقط ظاهرشون فرق داره باهم
کیان
۲۳ مرداد ۱۴۰۱نظرت و یه جورایی قبول دارم، مثه لپ تاپ یا گوشی هایی ک سخت افزارشون یکی هست فرقهایی جزیی دارن و …
T
۲۳ مرداد ۱۴۰۱چون برقی ها بی روح هستن
فکر کردی قراره مثل گالانت سوسماری ابهت و روح داشته باشند ؟
Erfan
۲۳ مرداد ۱۴۰۱بی معنی بازی تا کجا
یه مقدار سطح و لول خودتون رو بالا بیارید.
meysam
۲۳ مرداد ۱۴۰۱درسته که برقیها صدا و ویژگیهای بنزینیها رو ندارن و اصطلاحا میگن روح ندارن
ولی من فکر میکنم اگه واقعا پشتش بشینی و اون گشتاور آنی که در اختیار راننده میذاره و اون شتاب بالا رو تجربه کنی نظرمون عوض بشه
فکر میکنم لذت سواریشون خیلی بیشتر از چیزی باشه که فکر میکنیم.
شوربختانه هممون محکومیم از پشت مانیتور حدس و گمان بزنیم و نتیجهش همینه دیگه واقعا تقصیری هم نداریم
Mohammad.2005
۲۳ مرداد ۱۴۰۱خدا از دهنتون بشنوه . انشاا… واقعا چنین چیزی که میگید باشه و دنیای خودرو جذاب بمونه اما به شکلی نوین 👌
T
۲۳ مرداد ۱۴۰۱یکی از دلایل روح نداشتن هم طراحی سردشون است چه در داخل و چه در بیرون!
JDM lover
۲۳ مرداد ۱۴۰۱LFA هم برقی شد
بنظر من هیچ الکتریکی نمیتونه جای اون lfa قبلی رو بگیره
طراحیش هم هر چقدر زیبا باشه ( از نظر بعضیا ) بنظرم اندازه lfa و دیگر خودرو های بنزینی ماندگار نخواهد بود و چند سال بعد قدیمی میشه
كارevol
۲۳ مرداد ۱۴۰۱باز اینم قراره تا ۱۰ سال بعدش فروش نره!
phonix
۲۳ مرداد ۱۴۰۱شما نخر عزیز دل
Absurd Hero
۲۴ مرداد ۱۴۰۱یه ماشین باز چه آلمان فن باشه چه آمریکایی باز چه عشق ژاپن ، میتونه یه لیست از اسطوره های هر کدوم این کشورها رو برات لیست کنه، اگه خودت رو ماشین باز میدونی و کره فنی، فقط بهم بگو تو بخاطر کدوم اسطوره ی کره ای کره فن شدی؟
یه ژاپنی فن شاید بخاطر نیسان جی تی آر یا تویوتا سوپرا ژاپنی فن شده یه آلمانی فن شاید بخاطر ۹۱۱، یه آمریکایی بازم یحتمل بخاطر کوروت و موستانگ و چارجر و …
شما دوستان کره فن بخاطر چی؟
النترا N? جنسیس کوپه؟
پ.ن: پیشرفت چشمگیر کره در صنعت خودرو سازی رو تحسین میکنم و فقط خواستم بگم یه ماشین باز دلیلی برای کره فن بودن نداره، این دوستان۱۳ ۱۴ ساله صرفا بخاطر ریو پدرشون کره فن شدن
Hadi
۲۳ مرداد ۱۴۰۱اون LFA افسانه ای هم داره الکتریکی میشه…
دیگه بدرد نمیخوره این دنیا…
phonix
۲۳ مرداد ۱۴۰۱غمگینم مثل صدای زوزه های یاماها
سپهر
۲۳ مرداد ۱۴۰۱شبیه تنها چیزی که نیست لکسسه ،ماشین بی اصالت به این میگن
Mehdi TuRbO
۲۳ مرداد ۱۴۰۱جدای از الکتریکیش که بی روح
الکتریکیا طراحیای مسخره ای دارند عین گوشی موبایلا که همه یه ال سی دی فقط جای دوربینا پشتشون فرق داره
قبلا هر کوشی طراحی خودش داشت جذابیت خودش مثل زمان ۰۰۱۱ و n98 و …
الان داخلش به مانیتور بزرگ با یه امپر که اونم مانیتوریه واسه همین اس کلاس جدید دوست ندارم داخل اس کلاس قبلی میبینی کیف میکنی مثل کاخ میمونه
واسه همین از تسلا بدم میاد این طراحی و الکتریکی کردن تسلا مد کرد بقیه ام ازش پیروی کردند
هر چند به نظرم برای خودرو سازم به نظرم راحت تر یه ال سی دی اون وسط بزاره جا اینکه ساعت انالوگ و دکمه و اینا را طراحی کنه و هر کودوم با جزیاتش نصب کنه
فکر کنم سرعت تولیدش میبره بالا
T
۲۳ مرداد ۱۴۰۱دیگه نمیشه جاوی خودرو سازان رو گرفت ما هم مجبوریم با الکتریکی کنار بیایم
T
۲۳ مرداد ۱۴۰۱دیگه نمیشه جلوی خودرو سازان رو گرفت ما هم مجبوریم با الکتریکی کنار بیایم
MASOUD 0099
۲۴ مرداد ۱۴۰۱به به ولی هیچی جای قبلی رو نمی گیره