سوپراسپرت جدید لکسوس LFR بهعنوان نسخهٔ جادهای خودروی مسابقهای GT3 تویوتا، جانشین غیرمستقیمی برای LFA خواهد بود.
لکسوس در حال کار روی یک سوپراسپرت جدید است که بهطور غیرمستقیم، جانشینی برای LFA افسانهای خواهد بود. در این خودرو که فعلاً بهطور غیررسمی با نام LFR شناخته میشود، پیشرانهٔ V10 قبلی با یک موتور V8 هیبریدی جایگزین خواهد شد. حال سوپرکار جدید ژاپنیها در حال آزمایش در نوربرگرینگ دیده شده است. با وجود کاهش تعداد سیلندرها، خوشبختانه LFR هنوز هم صدای جذابی دارد زیرا این خودرو اساساً نسخهای جادهای از خودروی مسابقهای GT3 آیندهٔ تویوتا محسوب میشود و با توجه به آن کاپوت کشیده، شبیه برداشتی ژاپنی از مرسدس SLS AMG به نظر میرسد.
زیر این کاپوت کشیده یک پیشرانهٔ V8 جدید قرار دارد که احتمالاً به دو توربوشارژر مجهز است. هرچند مطمئناً این موتور بهاندازهٔ نیروگاه ۴.۸ لیتری تنفس طبیعی LFA هیجانانگیز به نظر نمیرسد ولی در دورانی که هایپرکار جدید فراری F80 نیمی از سیلندرهای خود را از دست داده، وجود همین پیشرانهٔ V8 هم جای خوشحالی دارد. هرچند LFR در ظاهر کاملاً شبیه خودرویی مسابقهای به نظر میرسد ولی نمونههای آزمایشی به پلاک مجهز هستند و در حال آزمایش در جادههای عمومی دیده شدهاند که این یعنی قطعاً شاهد سوپراسپرتی جادهای خواهیم بود. در این آزمایشها ظاهراً لکسوس در حال ارزیابی بدنهٔ تولیدی سوپراسپرت جدید خود با بال عقب بزرگ و چهار سر اگزوز بوده است.
تویوتا اوایل سال ۲۰۲۲ پیشنمایش خودروی مسابقهای جدیدی را با معرفی کانسپتی بنام GR GT3 ارائه کرد و بعداً فهمیدیم نسخهٔ جادهای این خودرو با برند لکسوس عرضه خواهد شد. نام LFR نیز هرچند هنوز رسماً تأیید نشده ولی از سوی تویوتا به ثبت تجاری رسیده است و نسخهی مخصوص پیست این خودرو سال ۲۰۲۶ در مسابقات قهرمانی استقامت جهان (WEC) شرکت خواهد کرد. بنابراین، احتمالاً معرفی رسمی LFR سال آینده انجام خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که لکسوس LFR جادهای قبل از نسخهٔ مسابقهای معرفی خواهد شد یا بعد از آن. هرچند همه LFR را با LFA مقایسه میکنند ولی احتمالاً این سوپراسپرت جدید خودرویی ارزانتر با تیراژ تولید بالا خواهد بود تا جایگزین RC F کوپه شود.
Taha Ayoobi
۱۲ آبان ۱۴۰۳بسیار عالی
ممد ژانگولر
۱۲ آبان ۱۴۰۳به نظرم قیمت فضایی مثل قبلی نذارن روش میترکونه .
SMS
۱۲ آبان ۱۴۰۳کاپوتو 😍❤️🔥می گی یه دوازده سیلندر اون تویه
Sara
۱۲ آبان ۱۴۰۳طراحیش خیلی شلوغ نیست
دوست دارم این طراحی رو امیدوارم بتونه پرچمدار باشه
Nismo
۱۲ آبان ۱۴۰۳بعضی خبرها میگن این ماشین از همون موتور 5 لیتری 2ur معروف تویوتا لکسوس استفاده میکنه به همراه یه سیستم هیبرید قوی که مجموعا 600 اسب قدرت تولید میکنه و شتاب صفرتاصد 3 ثانیه ای خواهد داشت
هنوز اطلاعات دقیقی راجب سامانه قدرت مثل گیربکس و محور محرک در دسترس نیست و اینا همه حدس و گمانه
مازیار
۱۲ آبان ۱۴۰۳LFA اونقدر کاریزما داره گه گفتن جانشین LFA آسون نیست
میگن جانشین غیرمستقیم😄
amirkhanzadeh
۱۲ آبان ۱۴۰۳تلاششون ستودنیه
X
۱۲ آبان ۱۴۰۳پیش بینی دوستان چیه ؟
من خودم میگم ۴ لیتری v8 تویین توربو هیبرید
شتاب اولیه ۳ ثانیه
مجموع قدرت ۶۵۰ اسب
وزن در حد ۱.۸ تن
تایم نوربرگ ۶:۵۵ تا ۷:۰۰ دقیقه و ثانیه
فقط انگلستان
۱۲ آبان ۱۴۰۳مطمئنن بالای ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
آرین
۱۲ آبان ۱۴۰۳به نظرم وزن زیر 1.7 ولی حالا نممیدونم
Kiarash
۱۲ آبان ۱۴۰۳LFA ولی یه چیز دیگست از همه لحاظ
Ali
۱۲ آبان ۱۴۰۳به عنوان جایگزین rc f خیلی جذابه و اگر با همون رنج قیمتی که حدود ۳۷۰ ۳۸۰ هزار درهمه صفرش عرضه بشه خیلی عالی میشه.
ولی خب یک ظاهر بالارده تری داره این بنظرم.
MehdiTurbo
۱۲ آبان ۱۴۰۳باوجود استتار حس از طراحی بدنه حس میکنم lfa جذاب تر بود هر چند اینم جذاب وای انگار lfa یه چی دیگه بود
یه جورایی انگار مثل gt86 و نسل بعدشه که gt 86 جذابتر بود
Taha Ayoobi
۱۲ آبان ۱۴۰۳👌
C4
۱۲ آبان ۱۴۰۳توسعه LFA یک دهه طول کشید و انبوهی پول خرج شد
تویوتا دیگه نمیخواد اونقدر هزینه کنه و در نتیجه LFR جدید هم ارزون تر از LFA خواهد بود
LFA فقط و فقط یکبار رخ داد و دیگه هیچ وقت تکرار نمیشه . نه اینکه از پسش برنیاد بلکه دیگه توجیه نداره
Galant.VR4(JDM)
۱۳ آبان ۱۴۰۳اره دیگه ایول به درک مطلبت
lfa قدرت ژاپن رو نشون داد تو این کلاس
اما امیدوارم این تقریبا بالای 800 اسب و وزن زیر 2 داشته باشه
شادمهر
۱۳ آبان ۱۴۰۳Gr86 منظورتون هست.
Suge knight
۱۲ آبان ۱۴۰۳سلام بر دوج وایپر سامورایی
MehdiTurbo
۱۳ آبان ۱۴۰۳هنوز وایپر از این خیلی جذابتر خاص ترین خودروی تاریخ به نظرم وایپر بود خوش به حال اونایی که دارندش حتی با توجه به طراحی های الان شاید اگه دوج نسل جدیدش میداد به جذابی اون موقع نمیبود
آرین
۱۲ آبان ۱۴۰۳ای کاش فیلمش رو هم میزاشتید که صداشو هم بشنویم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ آبان ۱۴۰۳بله در آپارات پدال هم آپلود خواهد شد
https://m.youtube.com/watch?v=KQRPfSkAYH4
آرین
۱۲ آبان ۱۴۰۳خیلی ممنون
amirboss
۱۲ آبان ۱۴۰۳امیدوارم شرکت مادر یعنی تویوتا در مورد LFR کم کاری نکنه.
شاید خنده دار باشه ولی هنوزم که هنوزه باور نمیکنم تویوتا پشت خودرو افسانه ای LFA بوده.
همیشه لکسوس رو از تویوتا جدا میدونستم.
مهدی
۱۲ آبان ۱۴۰۳موقع معرفی ۲۹۶ هم خیلی ها انتقاد کردن منتها یه فصل جدید باز کرد و شد سنگ محک الان هم ظاهراً همه میخوان از دکل فراری و اف۸۰ بالا برن
آرین
۱۲ آبان ۱۴۰۳این الان چه ربطی داره به این اصلا
hosen
۱۲ آبان ۱۴۰۳حالا بزار وقتی مردم دیدن همه سوپراسپرت ها تمام برقی شدن دلشون برای ۴ سیلندر هم حتی تنگ میشه چه برسه v6 هایبرید
Galant.VR4(JDM)
۱۳ آبان ۱۴۰۳بخدا اون موقع که اکورا NSX این V6 هیبرید رو داشت اکثرا هیت دادن در حالی که بازدهی خوبی داشت
حالا بعضی برندا میخوان از دکل اکورا برن بالا
بهروز
۱۲ آبان ۱۴۰۳مثلاً کلی پول بدی این ماشین رو بخری. بعدش وقتی لکسوس خراب شد میبری ایرتویا پهلوی کرولا و پریوس و یاریس و کمری پارک میکنی. از من به شما نصیحت که لکسوس یک ریبج است و طرفدارانش پولداران قلابی هستند. بجای این کار، بنز بخر و ببرش ستاره ایران. بیامو بخر ببرش پرشیا خودرو
Nismo
۱۲ آبان ۱۴۰۳موضوع اینه که وقتی لکسوس میخری سالی یه بار میری تعمیرگاه اونم واسه تعویض روغن
ولی وقتی بنز و بی ام و بخری هر روز باید تو تعمیرگاه باشی
برند پرست نباشید
NAVID@@98
۱۲ آبان ۱۴۰۳👑🥇بنز ۱ خودش خدای دوام بوده قبلا اینو اثبات کرده چه نیازی به دفاع من هیت کسی دیگه هم به یه ورشم نی این هرچیز اول ها این اروپایی با آمریکایی ها هرچیز اول ها سرشاخه ۱🥇👑 !!!!!!!!!!!
پس تویوتا های الان رو بچسب که تا توربو شدن یاتاقان زدن جای اینکه هرروز تو تعمیرگاه باشن کلا دیگه موتور رو باید عوض کنند
چرا ؟ چون تکنولوژی خرج داره !!!!!!
Nismo
۱۲ آبان ۱۴۰۳👑🥇تویوتا 1 خودش خدای دوام بوده قبلا اینو اثبات کرده چه نیازی به دفاع من هیت کسی دیگه هم به یه ورشم نی این هرچیز اول ها این ژاپنی با آمریکایی ها هرچیز اول ها سرشاخه ۱🥇👑 !!!!!!!!!!!
پس بنز و بی ام و های الان رو بچسب که تا توربو شدن یاتاقان زدن جای اینکه هرروز تو تعمیرگاه باشن کلا دیگه موتور رو باید عوض کنند
چرا ؟ چون دوامشون پایینه !!!!!!
NAVID@@98
۱۳ آبان ۱۴۰۳مهم اول ها هستند که رکورد دار اول کی هستن که همیناست که من گفتم دیگران پادو اند و به گرد پاشون نمیرسند!!! پس دلخواهتان رو نوشتن بیخوده چون درستش رو فقط من گفتم !!!
درنتیجه واقعیت درست فقط همینه
👑🥇مرسدس بنز ۱ خودش خدای دوام رو اثبات کرده هرچیز پادشاه رکورددار اول این اروپایی مثل آمریکایی های هرچیز پادشاه رکورددار اول دیگه اینا اثبات شده 🥇👑چه نیازی به دفاع من هیت کسی دیگه هم به یه ورشم نی این هرچیز اول ها این اروپایی با آمریکایی ها هرچیز اول ها سرشاخه ۱🥇👑 !!!!!!!!!!!
پس تویوتا های الان رو بچسب که تا توربو شدن یاتاقان زدن جای اینکه هرروز تو تعمیرگاه باشن کلا دیگه موتور رو باید عوض کنند
چرا ؟ چون تکنولوژی خرج داره !!!!!!
ولی در همین شرایط همون بی ام و و … ۱۱ میلیار برابر بهتر و برتر اول ۱ هستن و بودن !!!!!!!!!!!
خشایار ۱۲۱
۱۳ آبان ۱۴۰۳سلام خدمت همه دوستان عزیز تقریباً بالغ بر ۲ سال من داخل این سایت میام و اکثر نظرات رو میخونم میخواستم در مورد یه مسئلهای بگم نیازی به اول بودن یا آخر بودن نیست که اگر فقط به اولینها نگاه کردن بود کشور ایران بزار بهتر بگم کشور پارس اولین و قدرتمندترین و…. دیگه بوده پس نباید زیاد به گذشته چه برای خودمون چه برای هر شرکت خودروسازی و در کل برای خیلی از موارد دیگه روش حساب باز کرد مهمترین اصل پیشرفت در طی زمان ه هر وسیلهای با جاسوسی با زرنگی با ارزش گذاشتن به مردم و … هست امیدوارم که نگاهمون به همه مسائل، جهان شمول باشه و فقط به یک تیکه ابتدایی یا اولین ایده و یا خیلی از مسائل دیگه کوته نظر نباشیم از همه فناوریها و تکنولوژیهایی که با تلاش خیلیا به دست میاد استفاده کرده و بهرهشو ببریم هرچند که همه این موارد برای بیرون از سرزمین پارسه و برای جوونای ما آرزو
موفق باشید دوست عزیز
NAVID@@98
۱۴ آبان ۱۴۰۳ایران که تو آسیا حقش هر چیز اول بودن هست فقط جفا شده در حقش حالا به پای اروپا و آمریکا که نه نمیرسه کلا ایران یا هرکی ولی هرچیز اول ییش در اسیا میخواست میتونست باشه !!!!!!!!!!! ۱۱
دیا
۱۲ آبان ۱۴۰۳فک کنم بنز و بی ام و اون ابهت قبل رو ندارن متاسفانه. یه جوری شده تو اروپا کسی بنز و بی ام و سوار بشه چپ چپ نگاش میکنن. من خودم قبلا خیلی بنز دوسداشتم ولی متاسفانه این مدت خیلی از جوهر بنز بودن دور شده. الان به نظر من ماشینهای ژاپنی خریدشون خیلی معقول تر به نظر میرسه.
MehdiTurbo
۱۲ آبان ۱۴۰۳چون بنز خودشو به سود بیشتر فروخت و از پرستیژش کم شد برعکس استون مارتین و پورش و ائودی که عیار خودشان حفظ کردند
hosen
۱۲ آبان ۱۴۰۳جونم لکسوس
امیدوارم یاد و خاطره lfa رو زنده کنه
محمدهادی
۱۲ آبان ۱۴۰۳بابا این چیزیکه من میبینم اصلن نباید سطح شو آورد پایین
جایگزین RCF چیه؟؟
مگه نمیبینید پسوند LF خورده
قطعا با یک سامورایی جنگاور طرفیم
حالا ببینید کی گفتم
این اومد همه رو از لبه ی تیغ برنده ش رد کنه
حسم میگه ژاپنی ها هم رزمنده ی خودشونو به سیستم هیبریدی کمکی مجهز کردن
اما قطعا با مسبت وزن قابل قبول و تاحد ممکن پایینی ازش طرفیم
چون چشم بادومی ها یا نمیسازن یا اگر بسازن تمام موارد حیاتی رو لحاظ میکنن
بیصبرانه منتظر انتشار مشخصات واقعی شم
چه ابهتی داره،مشخصه یک هیولای ناشناخته ست
Nismo
۱۲ آبان ۱۴۰۳برخلاف آلمانیها مثل بی ام و که زده جاده خاکی
و بنز که تکلیفش معلوم نیست
و پورشه که توی وضعیت نابسمانی به سر میبره
ژاپنی ها عالی دارن کار میکنن
لکسوس آکورا اینفینیتی
محمدهادی
۱۲ آبان ۱۴۰۳مثل اینکه بازیگران اصلی مجددا از خواب زمستانی ۱۰ ساله بیدار شدن و به موازات معرفی روئلتو و مکی همه شروع کردن به معرفی گزینه های جدیدشون
فقط این وسط پورشه سکوت معناداری وحشتناکی داره!
چیکار داری میکنی مونیخی با سابقه؟
نه نسل جدید جی تی ۲ و نه معرفی جانشین هایپر کار اصلی
نکنه به مشکل خوردی؟!
آرین
۱۲ آبان ۱۴۰۳آیندگان :
در دهه ای که خودرو ها برقی شدند همه چیز بی روح شده بود
ناگهان تمام بزرگان دست به تولید وحشتناک ترین خودرو های ممکن زدند
Galant.VR4(JDM)
۱۳ آبان ۱۴۰۳بزرگان برگشتن به رقابت
پورشه یه بمب آماده کرده به بزرگی بمب تزار
𝐀𝐥𝐢
۱۲ آبان ۱۴۰۳معلومه چیز خفنی قرار از آب در بیاد
Ali
۱۲ آبان ۱۴۰۳واقعا خوبه ولی lfa یه چیز دیگه بود
KAIZEN
۱۲ آبان ۱۴۰۳“”در دورانی که هایپرکار جدید فراری F80 نیمی از سیلندرهای خود را از دست داده، وجود همین پیشرانهٔ V8 هم جای خوشحالی دارد””
واقعا جای خوشحالی دارد
Taha Ayoobi
۱۲ آبان ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/lexus/%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d9%84%da%a9%d8%b3%d9%88%d8%b3-lfa-%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%a8%d8%b1%da%af%e2%80%8c%d8%b1%db%8c%d9%86%da%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86/
ربطی به LFR نداره ولی اینو پیدا کرده بودم، باحال بود گفتم ببینید.
Galant.VR4(JDM)
۱۳ آبان ۱۴۰۳آقای اشتری یه سوال نظر خودتون در مورد lfr چیه و اینکه چه پرفورمنسی رو حداقل باید داشته باشه؟
محمد
۱۳ آبان ۱۴۰۳من که میگم زیر 5 لیتره
M power
۱۴ آبان ۱۴۰۳بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ اسب قدرتشه
۴.۴ لیتریه v8هیبرید
وزن ۱۷۸۵ کیلو خالص
صفر تا صد ۳.۱ ثانیه