لکسوس

آزمایش سوپراسپرت جدید لکسوس LFR با پیشرانه V8 در نوربرگ‌رینگ

سوپراسپرت جدید لکسوس LFR به‌عنوان نسخهٔ جاده‌ای خودروی مسابقه‌ای GT3 تویوتا، جانشین غیرمستقیمی برای LFA خواهد بود.

لکسوس در حال کار روی یک سوپراسپرت جدید است که به‌طور غیرمستقیم، جانشینی برای LFA افسانه‌ای خواهد بود. در این خودرو که فعلاً به‌طور غیررسمی با نام LFR شناخته می‌شود، پیشرانهٔ V10 قبلی با یک موتور V8 هیبریدی جایگزین خواهد شد. حال سوپرکار جدید ژاپنی‌ها در حال آزمایش در نوربرگ‌رینگ دیده شده است. با وجود کاهش تعداد سیلندرها، خوشبختانه LFR هنوز هم صدای جذابی دارد زیرا این خودرو اساساً نسخه‌ای جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای GT3 آیندهٔ تویوتا محسوب می‌شود و با توجه به آن کاپوت کشیده، شبیه برداشتی ژاپنی از مرسدس SLS AMG به نظر می‌رسد.

زیر این کاپوت کشیده یک پیشرانهٔ V8 جدید قرار دارد که احتمالاً به دو توربوشارژر مجهز است. هرچند مطمئناً این موتور به‌اندازهٔ نیروگاه ۴.۸ لیتری تنفس طبیعی LFA هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسد ولی در دورانی که هایپرکار جدید فراری F80 نیمی از سیلندرهای خود را از دست داده، وجود همین پیشرانهٔ V8 هم جای خوشحالی دارد. هرچند LFR در ظاهر کاملاً شبیه خودرویی مسابقه‌ای به نظر می‌رسد ولی نمونه‌های آزمایشی به پلاک مجهز هستند و در حال آزمایش در جاده‌های عمومی دیده شده‌اند که این یعنی قطعاً شاهد سوپراسپرتی جاده‌ای خواهیم بود. در این آزمایش‌ها ظاهراً لکسوس در حال ارزیابی بدنهٔ تولیدی سوپراسپرت جدید خود با بال عقب بزرگ و چهار سر اگزوز بوده است.

تویوتا اوایل سال ۲۰۲۲ پیش‌نمایش خودروی مسابقه‌ای جدیدی را با معرفی کانسپتی بنام GR GT3 ارائه کرد و بعداً فهمیدیم نسخهٔ جاده‌ای این خودرو با برند لکسوس عرضه خواهد شد. نام LFR نیز هرچند هنوز رسماً تأیید نشده ولی از سوی تویوتا به ثبت تجاری رسیده است و نسخه‌ی مخصوص پیست این خودرو سال ۲۰۲۶ در مسابقات قهرمانی استقامت جهان (WEC) شرکت خواهد کرد. بنابراین، احتمالاً معرفی رسمی LFR سال آینده انجام خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که لکسوس LFR جاده‌ای قبل از نسخهٔ مسابقه‌ای معرفی خواهد شد یا بعد از آن. هرچند همه LFR را با LFA مقایسه می‌کنند ولی احتمالاً این سوپراسپرت جدید خودرویی ارزان‌تر با تیراژ تولید بالا خواهد بود تا جایگزین RC F کوپه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    بسیار عالی

    موافقم 45
    مخالفم 3
    1. ممد ژانگولر

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      به نظرم قیمت فضایی مثل قبلی نذارن روش میترکونه .

      موافقم 36
      مخالفم 3
      1. SMS

        ۱۲ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (581 ديدگاه)

        کاپوتو 😍❤️‍🔥می گی یه دوازده سیلندر اون تویه

        موافقم 17
        مخالفم 1
    2. Sara

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (75 ديدگاه)

      طراحیش خیلی شلوغ نیست
      دوست دارم این طراحی رو امیدوارم بتونه پرچمدار باشه

      موافقم 25
      مخالفم 3
    3. Nismo

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      بعضی خبرها میگن این ماشین از همون موتور 5 لیتری 2ur معروف تویوتا لکسوس استفاده میکنه به همراه یه سیستم هیبرید قوی که مجموعا 600 اسب قدرت تولید میکنه و شتاب صفرتاصد 3 ثانیه ای خواهد داشت
      هنوز اطلاعات دقیقی راجب سامانه قدرت مثل گیربکس و محور محرک در دسترس نیست و اینا همه حدس و گمانه

      موافقم 10
      مخالفم 4
  2. مازیار

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    LFA اونقدر کاریزما داره گه گفتن جانشین LFA آسون نیست
    میگن جانشین غیرمستقیم😄

    موافقم 61
    مخالفم 4
    1. amirkhanzadeh

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      تلاششون ستودنیه

      موافقم 19
      مخالفم 5
  3. X

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (831 ديدگاه)

    پیش بینی دوستان چیه ؟
    من خودم میگم ۴ لیتری v8 تویین توربو هیبرید
    شتاب اولیه ۳‌ ثانیه
    مجموع قدرت ۶۵۰ اسب
    وزن در حد ۱.۸ تن
    تایم نوربرگ ۶:۵۵ تا ۷:۰۰ دقیقه و ثانیه

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. فقط انگلستان

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1120 ديدگاه)

      مطمئنن بالای ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

      موافقم 9
      مخالفم 7
    2. آرین

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (349 ديدگاه)

      به نظرم وزن زیر 1.7 ولی حالا نممیدونم

      موافقم 4
      مخالفم 2
  4. Kiarash

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (514 ديدگاه)

    LFA ولی یه چیز دیگست از همه لحاظ

    موافقم 22
    مخالفم 3
  5. Ali

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    به عنوان جایگزین rc f خیلی جذابه و اگر با همون رنج قیمتی که حدود ۳۷۰ ۳۸۰ هزار درهمه صفرش عرضه بشه خیلی عالی میشه.
    ولی خب یک ظاهر بالارده تری داره این بنظرم.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. MehdiTurbo

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2370 ديدگاه)

    باوجود استتار حس از طراحی بدنه حس میکنم lfa جذاب تر بود هر چند اینم جذاب وای انگار lfa یه چی دیگه بود
    یه جورایی انگار مثل gt86 و نسل بعدشه که gt 86 جذابتر بود

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      👌

      موافقم 6
      مخالفم 4
    2. C4

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      توسعه LFA یک دهه طول کشید و انبوهی پول خرج شد
      تویوتا دیگه نمیخواد اونقدر هزینه کنه و در نتیجه LFR جدید هم ارزون تر از LFA خواهد بود
      LFA فقط و فقط یکبار رخ داد و دیگه هیچ وقت تکرار نمیشه . نه اینکه از پسش برنیاد بلکه دیگه توجیه نداره

      موافقم 26
      مخالفم 3
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱۳ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1177 ديدگاه)

        اره دیگه ایول به درک مطلبت
        lfa قدرت ژاپن رو نشون داد تو این کلاس
        اما امیدوارم این تقریبا بالای 800 اسب و وزن زیر 2 داشته باشه

    3. شادمهر

      ۱۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      Gr86 منظورتون هست.

  7. Suge knight

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    سلام بر دوج وایپر سامورایی

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. MehdiTurbo

      ۱۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2370 ديدگاه)

      هنوز وایپر از این خیلی جذابتر خاص ترین خودروی تاریخ به نظرم وایپر بود خوش به حال اونایی که دارندش حتی با توجه به طراحی های الان شاید اگه دوج نسل جدیدش میداد به جذابی اون موقع نمیبود

      موافقم 7
      مخالفم 3
  8. آرین

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (349 ديدگاه)

    ای کاش فیلمش رو هم میزاشتید که صداشو هم بشنویم

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2900 ديدگاه)

      بله در آپارات پدال هم آپلود خواهد شد
      https://m.youtube.com/watch?v=KQRPfSkAYH4

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. آرین

        ۱۲ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (349 ديدگاه)

        خیلی ممنون

        موافقم 3
        مخالفم 1
  9. amirboss

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (754 ديدگاه)

    امیدوارم شرکت مادر یعنی تویوتا در مورد LFR کم کاری نکنه.
    شاید خنده دار باشه ولی هنوزم که هنوزه باور نمیکنم تویوتا پشت خودرو افسانه ای LFA بوده.
    همیشه لکسوس رو از تویوتا جدا میدونستم.

    موافقم 3
    مخالفم 14
  10. مهدی

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    موقع معرفی ۲۹۶ هم خیلی ها انتقاد کردن منتها یه فصل جدید باز کرد و شد سنگ محک الان هم ظاهراً همه می‌خوان از دکل فراری و اف۸۰ بالا برن

    موافقم 7
    مخالفم 18
    1. آرین

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (349 ديدگاه)

      این الان چه ربطی داره به این اصلا

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. hosen

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (690 ديدگاه)

      حالا بزار وقتی مردم دیدن همه سوپراسپرت ها تمام برقی شدن دلشون برای ۴ سیلندر هم حتی تنگ میشه چه برسه v6 هایبرید

      موافقم 5
      مخالفم 7
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱۳ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1177 ديدگاه)

        بخدا اون موقع که اکورا NSX این V6 هیبرید رو داشت اکثرا هیت دادن در حالی که بازدهی خوبی داشت
        حالا بعضی برندا میخوان از دکل اکورا برن بالا

  11. بهروز

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    مثلاً کلی پول بدی این ماشین رو بخری. بعدش وقتی لکسوس خراب شد میبری ایرتویا پهلوی کرولا و پریوس و یاریس و کمری پارک میکنی. از من به شما نصیحت که لکسوس یک ریبج است و طرفدارانش پولداران قلابی هستند. بجای این کار، بنز بخر و ببرش ستاره ایران. بی‌ام‌و بخر ببرش پرشیا خودرو

    موافقم 3
    مخالفم 36
    1. Nismo

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      موضوع اینه که وقتی لکسوس میخری سالی یه بار میری تعمیرگاه اونم واسه تعویض روغن
      ولی وقتی بنز و بی ام و بخری هر روز باید تو تعمیرگاه باشی
      برند پرست نباشید

      موافقم 24
      مخالفم 5
      1. NAVID@@98

        ۱۲ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (773 ديدگاه)

        👑🥇بنز ۱ خودش خدای دوام بوده قبلا اینو اثبات کرده چه نیازی به دفاع من هیت کسی دیگه هم به یه ورشم نی این هرچیز اول ها این اروپایی با آمریکایی ها هرچیز اول ها سرشاخه ۱🥇👑 !!!!!!!!!!!

        پس تویوتا های الان رو بچسب که تا توربو شدن یاتاقان زدن جای اینکه هرروز تو تعمیرگاه باشن کلا دیگه موتور رو باید عوض کنند
        چرا ؟ چون تکنولوژی خرج داره !!!!!!

        موافقم 2
        مخالفم 27
        1. Nismo

          ۱۲ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          👑🥇تویوتا 1 خودش خدای دوام بوده قبلا اینو اثبات کرده چه نیازی به دفاع من هیت کسی دیگه هم به یه ورشم نی این هرچیز اول ها این ژاپنی با آمریکایی ها هرچیز اول ها سرشاخه ۱🥇👑 !!!!!!!!!!!

          پس بنز و بی ام و های الان رو بچسب که تا توربو شدن یاتاقان زدن جای اینکه هرروز تو تعمیرگاه باشن کلا دیگه موتور رو باید عوض کنند
          چرا ؟ چون دوامشون پایینه !!!!!!

          موافقم 15
          مخالفم 3
        2. NAVID@@98

          ۱۳ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          مهم اول ها هستند که رکورد دار اول کی هستن که همیناست که من گفتم دیگران پادو اند و به گرد پاشون نمیرسند!!! پس دلخواهتان رو نوشتن بیخوده چون درستش رو فقط من گفتم !!!

          درنتیجه واقعیت درست فقط همینه
          👑🥇مرسدس بنز ۱ خودش خدای دوام رو اثبات کرده هرچیز پادشاه رکورددار اول این اروپایی مثل آمریکایی های هرچیز پادشاه رکورددار اول دیگه اینا اثبات شده 🥇👑چه نیازی به دفاع من هیت کسی دیگه هم به یه ورشم نی این هرچیز اول ها این اروپایی با آمریکایی ها هرچیز اول ها سرشاخه ۱🥇👑 !!!!!!!!!!!

          پس تویوتا های الان رو بچسب که تا توربو شدن یاتاقان زدن جای اینکه هرروز تو تعمیرگاه باشن کلا دیگه موتور رو باید عوض کنند
          چرا ؟ چون تکنولوژی خرج داره !!!!!!
          ولی در همین شرایط همون بی ام و و … ۱۱ میلیار برابر بهتر و برتر اول ۱ هستن و بودن !!!!!!!!!!!

          موافقم 3
          مخالفم 10
      2. خشایار ۱۲۱

        ۱۳ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام خدمت همه دوستان عزیز تقریباً بالغ بر ۲ سال من داخل این سایت میام و اکثر نظرات رو می‌خونم می‌خواستم در مورد یه مسئله‌ای بگم نیازی به اول بودن یا آخر بودن نیست که اگر فقط به اولین‌ها نگاه کردن بود کشور ایران بزار بهتر بگم کشور پارس اولین و قدرتمندترین و…. دیگه بوده پس نباید زیاد به گذشته چه برای خودمون چه برای هر شرکت خودروسازی و در کل برای خیلی از موارد دیگه روش حساب باز کرد مهمترین اصل پیشرفت در طی زمان ه هر وسیله‌ای با جاسوسی با زرنگی با ارزش گذاشتن به مردم و ‌… هست امیدوارم که نگاهمون به همه مسائل، جهان شمول باشه و فقط به یک تیکه ابتدایی یا اولین ایده و یا خیلی از مسائل دیگه کوته نظر نباشیم از همه فناوری‌ها و تکنولوژی‌هایی که با تلاش خیلیا به دست میاد استفاده کرده و بهره‌شو ببریم هرچند که همه این موارد برای بیرون از سرزمین پارسه و برای جوونای ما آرزو
        موفق باشید دوست عزیز

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. NAVID@@98

          ۱۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          ایران که تو آسیا حقش هر چیز اول بودن هست فقط جفا شده در حقش حالا به پای اروپا و آمریکا که نه نمیرسه کلا ایران یا هرکی ولی هرچیز اول ییش در اسیا میخواست میتونست باشه !!!!!!!!!!! ۱۱

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. دیا

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (174 ديدگاه)

      فک کنم بنز و بی ام و اون ابهت قبل رو ندارن متاسفانه. یه جوری شده تو اروپا کسی بنز و بی ام و سوار بشه چپ چپ نگاش میکنن. من خودم قبلا خیلی بنز دوسداشتم ولی متاسفانه این مدت خیلی از جوهر بنز بودن دور شده. الان به نظر من ماشینهای ژاپنی خریدشون خیلی معقول تر به نظر میرسه.

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. MehdiTurbo

        ۱۲ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2370 ديدگاه)

        چون بنز خودشو به سود بیشتر فروخت و از پرستیژش کم شد برعکس استون مارتین و پورش و ائودی که عیار خودشان حفظ کردند

        موافقم 6
        مخالفم 4
  12. hosen

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (690 ديدگاه)

    جونم لکسوس
    امیدوارم یاد و خاطره lfa رو زنده کنه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  13. محمدهادی

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    بابا این چیزیکه من میبینم اصلن نباید سطح شو آورد پایین
    جایگزین RCF چیه؟؟
    مگه نمیبینید پسوند LF خورده
    قطعا با یک سامورایی جنگاور طرفیم
    حالا ببینید کی گفتم
    این اومد همه رو از لبه ی تیغ برنده ش رد کنه
    حسم میگه ژاپنی ها هم رزمنده ی خودشونو به سیستم هیبریدی کمکی مجهز کردن
    اما قطعا با مسبت وزن قابل قبول و تاحد ممکن پایینی ازش طرفیم
    چون چشم بادومی ها یا نمیسازن یا اگر بسازن تمام موارد حیاتی رو لحاظ میکنن
    بیصبرانه منتظر انتشار مشخصات واقعی شم
    چه ابهتی داره،مشخصه یک هیولای ناشناخته ست

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. Nismo

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      برخلاف آلمانیها مثل بی ام و که زده جاده خاکی
      و بنز که تکلیفش معلوم نیست
      و پورشه که توی وضعیت نابسمانی به سر میبره
      ژاپنی ها عالی دارن کار میکنن
      لکسوس آکورا اینفینیتی

      موافقم 8
      مخالفم 8
  14. محمدهادی

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    مثل اینکه بازیگران اصلی مجددا از خواب زمستانی ۱۰ ساله بیدار شدن و به موازات معرفی روئلتو و مکی همه شروع کردن به معرفی گزینه های جدیدشون
    فقط این وسط پورشه سکوت معناداری وحشتناکی داره!
    چیکار داری میکنی مونیخی با سابقه؟
    نه نسل جدید جی تی ۲ و نه معرفی جانشین هایپر کار اصلی
    نکنه به مشکل خوردی؟!

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. آرین

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (349 ديدگاه)

      آیندگان :
      در دهه ای که خودرو ها برقی شدند همه چیز بی روح شده بود
      ناگهان تمام بزرگان دست به تولید وحشتناک ترین خودرو های ممکن زدند

      موافقم 4
      مخالفم 4
    2. Galant.VR4(JDM)

      ۱۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1177 ديدگاه)

      بزرگان برگشتن به رقابت
      پورشه یه بمب آماده کرده به بزرگی بمب تزار

      موافقم 2
      مخالفم 1
  15. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1550 ديدگاه)

    معلومه چیز خفنی قرار از آب در بیاد

    موافقم 5
    مخالفم 2
  16. Ali

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا خوبه ولی lfa یه چیز دیگه بود

  17. KAIZEN

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (212 ديدگاه)

    “”در دورانی که هایپرکار جدید فراری F80 نیمی از سیلندرهای خود را از دست داده، وجود همین پیشرانهٔ V8 هم جای خوشحالی دارد””
    واقعا جای خوشحالی دارد

    موافقم 9
    مخالفم 1
  18. Galant.VR4(JDM)

    ۱۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    آقای اشتری یه سوال نظر خودتون در مورد lfr چیه و اینکه چه پرفورمنسی رو حداقل باید داشته باشه؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. محمد

    ۱۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من که میگم زیر 5 لیتره

  20. M power

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ اسب قدرتشه
    ۴.۴ لیتریه v8هیبرید
    وزن ۱۷۸۵ کیلو خالص
    صفر تا صد ۳.۱ ثانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا