یکی از متمایزترین خودروهای نمایشگاه شانگهای امسال مینی ون لکسوس LM مدل ۲۰۲۴ است که با نمایشگر ۴۸ اینچی بزرگ در کابین خودنمایی میکند.
مینی ون لوکس ژاپنیها وارد دومین نسل خود میشود و اگرچه نسل اول آن فقط در دسترس مشتریان چینی بوده اما داستان نسل دوم فرق میکند و برند لوکس تویوتا میخواهد آن را در بیش از ۶۰ کشور دنیا عرضه کند. LM مدل ۲۰۲۴ در اروپا و ژاپن نیز عرضه خواهد شد هرچند خبری از ارائه آن در بازار آمریکا نخواهد بود. یکی از ویژگیهای برجسته لکسوس LM جدید جلوپنجره بسیار بزرگ همرنگ بدنه است. نسل جدید این خودرو طراحی متفاوتی دارد و در بخش عقب آن بجای نشان لکسوس نوشته بزرگ این برند دیده میشود. رینگهای ۱۹ اینچی خودرو نسبت به ابعاد بدنه کمی کوچک به نظر میرسند مخصوصاً اینکه طول/عرض/ارتفاع مینی ون LM به ترتیب برابر با ۵۱۲۵/۱۸۹۰/۱۹۵۵ میلیمتر است. این خودرو به ترتیب ۸۰، ۴۰ و ۱۰ میلیمتر طویلتر، پهنتر و بلندتر از نسل پیشین بوده هرچند فاصله بین محوری ۳۰۰۰ میلیمتری آن تغییری نکرده است.
LM با استفاده از دربهای کشویی و کابینی بزرگ با طراحی سه ردیفه با شش یا هفت صندلی یک مینی ون واقعی به نظر میرسد. همچنین نسخه لوکستر این خودرو با پیکربندی دو ردیفه و چهار صندلی نیز وجود دارد. تنها چیزی که بزرگتر از جلوپنجره LM خواهد بود نمایشگر ۴۸ اینچی در جلوی صندلیهای عقب مستقل مربوط به مدل دو ردیفه است. لکسوس میگوید این نمایشگر نه تنها برای تفریح و سرگرمی بلکه برای برگزاری جلسات آنلاین نیز بکار میرود.
در همین بخش تجهیزاتی همچون یخچال، فضاهای ذخیره وسایل و شیشه دودی با دو سطح تیره شوندگی وجود دارد. مسافران بخش عقب لکسوس LM مدل ۲۰۲۴ میتوانند از فضایی آرام و لذتبخش با نورپردازی ۶۴ رنگی استفاده کنند. همچنین میز چرمی تاشو نیز وجود دارد. یکی از ویژگیهای شاخص خودروی موردبحث حسگر مادونقرمز نصب شده در بخش بالایی پارتیشن است که میتواند دمای بدن سرنشینان بخش عقب را تشخیص دهد. این حسگر همچنین دمای پنجرهها و سایر بخشها را بررسی میکند و با توجه به دادههای آن سیستم تهویه مطبوع بهصورت خودکار اقدام به تنظیم دما خواهد کرد تا راحتی سرنشینان تضمین شود.
لکسوس اشاره زیادی به قوای محرکه مینی ون خود نکرده اما میگوید LM مدل ۲۰۲۴ با پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوی هیبریدی و ۲.۵ لیتری هیبرید در دسترس خواهد بود. مدل حاضر در نمایشگاه شانگهای از لاستیکهای ۲۲۵/R19 استفاده کرده اما مدل جهانی با رینگهای کوچکتر ۱۷ اینچی و لاستیکهای ۲۲۵/۶۵ R17 نیز در دسترس خواهد بود. لکسوس میگوید استحکام پیچشی این خودرو نسبت به نسل پیشین ۵۰ درصد بیشتر شده و سیستم تعلیق تطبیقی نیز تکنولوژیهای جدیدی برای سواری نرمتر سود میبرد.
NAVID۰۰۹۸
۳۰ فروردین ۱۴۰۲حرفی نمانده ، فقط اول باید در برابر عظمت لکسوس تویوتا تعظیم کرد و دوم جان به جان آفرین سپرد 👑😢😍.
اینو میخریدم میگذاشتمش یه گوشه از صبح تا شب نگاهش میکردم که چطوری لکسوس توان این را دارد مینیونی بسازد چنین دِلربا .
net
۳۰ فروردین ۱۴۰۲چراغ عقب بد هست.تولیدکنندگان ماشین امریکایی و اروپایی و ژاپنی و کره ای نباید به نمایشگاه های آشغال بی کیفیت کپی چ ی ن ی بروند مثلا لکسوس رفته نمایشگاه آشغال شانگهای بد هست
مهردادکمال
۳۰ فروردین ۱۴۰۲تو طراحی ون دست طراح خیلی باز نیست منم تا حدی موافقم با چراغ عقب، اما از این قشنگتر خیلی سخته یک ون رو بشه ساخت
gmcs399168lss24
۳۱ فروردین ۱۴۰۲من موْندم چی بگم واقعاً.
نوید شاعر
۳۰ فروردین ۱۴۰۲من ۱۲ تا لکسوس با پول کارآفرینی خریدم
علی
۳۰ فروردین ۱۴۰۲بیوک هم چنین چیزی ساخته به عنوان بی طرف از اینم بهتره
Ben
۳۰ فروردین ۱۴۰۲چراغ عقب زیبا در امتداد ستون کشیده شده
گلاب
۳۰ فروردین ۱۴۰۲تلویزیون خونمون ۴۳ اینچه اون موقع این ۴۸ اینچ😂😑
Daruosh
۳۰ فروردین ۱۴۰۲داخلش خداست ولی بیرونش….
محمد احسان رضایی
۳۰ فروردین ۱۴۰۲در بازاری مثل چین ، من زیکر ۰۰۹ رو ترجیح میدم .
sina
۳۰ فروردین ۱۴۰۲محشره
مازیار
۳۰ فروردین ۱۴۰۲از جمله طراحی بدنه اش؟
Habib
۳۰ فروردین ۱۴۰۲نمای جلوش منو به یاد ملا برادر انداخت با اون ریش و پشمش!