لکسوس LS400 یکی از شاخصترین خودروهای ژاپنی تاریخ است. این سدانی بود که قوانین خودروهای لوکس را بازنویسی کرد.
لکسوس را امروزه بهعنوان بهترین برند لوکس ژاپنی میشناسیم. این شرکت با بهرهمندی از پیشینهٔ محصولات قابلاعتماد تویوتا، برای رسیدن به همین هدف اما در سطحی بسیار بالاتر، سخت تلاش کرده است. لکسوس در زمان حکمرانی آلمانیها، برای ساخت بهترین ماشینهای لوکس جهان شکل گرفت و همهچیز را با LS400 شروع کرد. این خودرویی بود که میخ اول را بسیار محکم کوفت و به برند نوپای لکسوس اعتبار بخشید.
اولین لکسوس
خودروهای اقتصادی ژاپنی در طول بحران نفتی، بازار آمریکا را تسخیر کردند. سهم ژاپنیها از بازار آمریکا از ۱۱ درصد در سال ۱۹۶۹ به ۲۸ درصد در سال ۱۹۸۰ رسید. این جهش بزرگی بود که باید کنترل میشد و به همین دلیل، در سال ۱۹۸۱ دولت آمریکا واردات خودروهای ژاپنی را محدود و سقف واردات سالانه تنها ۱.۶۸ میلیون دستگاه را اعمال کرد؛ بنابراین، ژاپنیها با این محدودیت جدید باید راهی برای ادامهٔ کسب درآمد از بازار آمریکا پیدا میکردند که این موضوع منجر به ایجاد برندهای لوکسی توسط خودروسازان بزرگ این کشور شد تا بتوانند خودروهای گرانتری را در ایالاتمتحده بفروشند.
بدین ترتیب، در سال ۱۹۸۳ تویوتا پروژهای بنام F1 برای ساخت بهترین خودروی جهان را تحت رهبری «ایچیرو سوزوکی» آغاز کرد. تحقیق و توسعهٔ این پروژه پنج سال طول کشید و سرانجام نتیجهٔ آن تحت در قالب لکسوس LS400 در سال ۱۹۸۹ معرفی شد. LS که اولین محصول لکسوس بود، موفق عمل کرد و برای برند لوکس تویوتا جایگاهی بالاتر از اینفینیتی و آکورا و همتراز با رقبای اروپایی به ارمغان آورد.
سدان لوکسی برای رقابت با ژرمنها
برای توسعهٔ LS، تیم کوچکی یک ماه را در کالیفرنیا سپری کردند تا عادتهای ثروتمندانی که خریداران بالقوه خودروی لوکس جدید تویوتا بودند را بررسی کنند. این تیم میخواست بفهمد ثروتمندان چه چیزهایی را در خودروهای لوکس خود دوست دارند تا بتواند برندهای باسابقهٔ آلمانی یعنی مرسدس بنز و بامو را به چالش بکشد. این کار در ابتدا برای یک برند نوپا غیرممکن به نظر میرسید اما پشتوانهٔ محکمی به اسم تویوتا پشت این پروژه بود. برای توسعهٔ خودرو هیچ محدودیت زمانی یا بودجهای وجود نداشت و تیم هرچیزی میخواست را در اختیار داشت تا بهترین خودروی جهان را بسازد.
مهندسی با بالاترین استاندارد
۶۰ طراح، ۱۴۰۰ مهندس، ۲۳۰۰ تکنسین و بیش از ۲۰۰ کارگر در قالب ۲۴ تیم، در پروژهٔ توسعهٔ LS شرکت داشتند تا تمام قسمتهای این خودرو بدون توجه به هزینه، با بالاترین استاندارد ساخته شود. اولین اسکچهای طراحی در سال ۱۹۸۵، خودرویی اسپرت و کمارتفاع را ترسیم کردند اما LS قرار بود خودروی لوکسی با ظاهر باشکوه باشد و به همین دلیل، بعداً طراحی به یک طرح سنتی سه جعبهای تغییر داده شد. همچنین آزمایشهای گستردهای در تونل باد انجام شد که ضریب درگ ۰.۲۹ cd را به ارمغان آورد. در آن زمان، این یکی از پایینترین ضرایب درگ محسوب میشد و برای کمک به کاهش مصرف سوخت ضروری بود.
در داخل نیز مهندسان تمام تلاش خود را کردند تا یکی از بهترین کابینهای خودروی جهان را ایجاد کنند. بیش از ۲۴ نوع چوب و چرم مختلف به مدت دو سال آزمایش شدند تا درنهایت ترکیب راضیکنندهای به دست آمد. در این خودرو همچنین جدیدترین ویژگیها و امکانات لوکس آن زمان مثل فرمان تلسکوپی با ایربگ، تنظیم برقی ارتفاع کمربندهای ایمنی، آینهٔ دید عقب الکتروکرومیک و تلفن داخلی هم تعبیه شده بود. در این سدان لوکس ۳۰۰ نوآوری مختلف برای افزایش سکوت کابین ارائه شد که فضایی بسیار آرام با تنها ۵۸ دسیبل سروصدا هنگام حرکت با سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت را فراهم کرده بود تا کابین LS بسیار ساکتتر از مرسدس و بامو باشد. همهٔ اینها در سال ۱۹۸۹ با قیمت تنها ۳۵ هزار دلار ارائه شد که اختلاف بزرگی با رقبا داشت زیرا بامو سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس آن زمان به ترتیب حدود ۶۰ و ۷۰ هزار دلار قیمت داشتند.
تویوتا بیش از یک میلیارد دلار برای توسعهٔ LS هزینه کرد و حدود ۴۵۰ دستگاه پروتوتایپ تولید کرد. همهٔ اینها منجر به ساخت سدان فوقالعادهای شد که در سال اول عرضه بیش از ۴۰ هزار دستگاه فروخت. البته مسیر پیشرفت سدان لوکس لکسوس بدون مشکل نبود زیرا به دلیل ایراد در سیمکشی و بیش از حد داغ شدن چراغهای ترمز، برای ۸ هزار دستگاه LS فراخوان صادر شد. البته تمام این خودروها ظرف ۲۰ روز تعمیر شدند چون تیم لکسوس برای هرگونه اتفاق غیرقابلپیشبینی برنامهریزی کرده بود چراکه این موضوع برای موفقیت LS بسیار اهمیت داشت. چنین سرعت عملی در برطرف کردن مشکلات باعث شهرت لکسوس در بین خریداران شد و به فروش خودرو کمک کرد.
شرایط تا جایی پیش رفت که رقبا یک LS خریدند و اوراق کردند تا بفهمند چطور اینقدر خوب است و چگونه لکسوس توانسته چنین خودروی باکیفیتی را با این قیمت شگفتانگیز بسازد. حتی بامو لکسوس را متهم کرد که LS را زیر قیمت تمامشده میفروشد تا خریداران رقبا را به سمت خود بکشاند. تا سال ۱۹۹۰، فروش LS در آمریکا از رقبای اصلی یعنی مرسدس و بامو فراتر رفت. LS در مأموریت خود موفق عمل کرد و به خودروی لوکسی تبدیل شد که همه میخواستند.
مرسدس در سال ۱۹۹۱ اقدام به معرفی S کلاس نسل W140 کرد که یکی از بهترین بنزهای تاریخ بهحساب میآید اما بودجهٔ توسعهٔ آن از بسیار از حد معمول فراتر رفت زیرا معرفی خودرو به تعویق افتاد و برای رقابت با لکسوس بازنگریهای زیادی در آن صورت گرفت. این موضوع، W140 را بسیار گرانتر از نسل قبلی کرد. از سوی دیگر، لکسوس هم آرام ننشست و LS را در سال ۱۹۹۲ با بیش از ۵۰ تجدیدنظر بر اساس بازخورد خریداران مورد بهروزرسانی قرار داد.
پیشرانهٔ V8 به نرمی ابریشم
تویوتا با هزینهٔ توسعهٔ یک میلیارد دلاری، در LS از هیچ قطعهٔ مشترکی با دیگر محصولات قبلی خود استفاده نکرد و این شامل پیشرانه هم میشد. یک خودروی پرچمدار به موتور مناسبی نیاز داشت و اکثر خودروهای این کلاس از پیشرانهٔ V8 استفاده میکردند. برای توسعهٔ موتور LS400 حدود ۴۰۰ میلیون دلار هزینه شد و ۹۰۰ پروتوتایپ ساخته شد. نتیجهٔ نهایی، یک موتور ۴ لیتری V8 تنفس طبیعی با نام 1UZ-FE بود. آزمایشات گستردی رو تمام قطعات این موتور صورت گرفت که شامل بیش از ۲.۷ میلیون کیلومتر آزمایش جادهای در اروپا، استرالیا و ایالاتمتحده در شرایط آب و هوایی مختلف میشد.
برای نشان دادن نرمی این موتور، لکسوس درحالیکه خودرو روشن بود، روی کاپوت پانزده جام شراب را روی هم قرار داد و این چیدمان هیچ تکانی نخورد. این نرمی اما به معنای کند بودن LS400 نبود زیرا سدان لوکس لکسوی ظرف ۸.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسید و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکرد. این پیشرانه بسیار هم قابلاعتماد بود تا جایی که یک لکسوس LS400 توانست به کارکردی بیش از ۱.۶ میلیون کیلومتر برسد. یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک هم با آرامیش کامل نیروی موتور را به چرخهای عقب منتقل میکرد.
امروز، نسل پنجم
نسل دوم LS400 در سال ۱۹۹۴ معرفی شد و تا سال ۲۰۰۰ روی خط تولید ماند. هرچند این نسل از همان پیشرانهٔ قبلی با قدرتی بیشتر استفاده میکرد اما پیشرفت بزرگی را نسبت به نسل اول تجربه کرده بود. به دلیل تهدید دولت ایالاتمتحده مبنی بر اعمال تعرفه روی خودروهای لوکس ژاپنی که هروز بیشتر میشدند، بیم آن میرفت که قیمت LS400 جدید به ۱۰۰ هزار دلار برسد اما مذاکرات بیشتر باعث شد لکسوس بتواند این خودرو را با قیمت پایهٔ ۵۰ هزار دلار عرضه کند که هنوز هم با اختلاف مناسبی از رقبا ارزانتر بود و افزایش فروش و پیشرفت برند لوکس تویوتا را به دنبال داشت.
در نسل سوم، نام خودرو از LS400 به LS430 تغییر پیدا کرد که نشاندهندهٔ پیشرانهٔ جدید بود. در نسل چهارم موتور بازهم بزرگتر شد و خودرو LS460 نام گرفت. در این نسل برای اولین بار نسخهٔ هیبریدی LS600h هم ارائه شد. LS هماکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که با نام LS500 شناخته میشود اما بجای پیشرانهٔ V8 از یک موتور V6 توئین توربو استفاده میکند. درمجموع، LS400 را باید یک انقلاب در صنعت خودروسازی دانست. این قمار بزرگی بود که تویوتا انجام داد و نتیجهٔ آن خلق یکی از بهترین و قابلاعتمادترین برندهای لوکس جهان بود.
دکتر
۸ آبان ۱۴۰۲میدان هروی یکی از همسایگانم یک مدت یدونه مشکی رنگشو داشت، از نگاه کردن بهش سیر نمیشدم واقعا این ماشین با ابهت بود و زیبا، این طراحی های طلایی با اون کیفیت عجیب واقعا دیگه تکرار نمیشه، افسوس
مازیار
۸ آبان ۱۴۰۲اواسط دهه هفتاد شنیده بودم ناصر حدادزاده یکی ازش داره پیچ شمرون میشه دیدش
منم یه روز رفتم و دیدمش (حتی رنگش یادم نیست) الان از سر کنجکاوی سرچ کردم ناصر حدادزاده دیدم میگه متهم ردیف اول واردات خودروی قاچاق😆
NAVID۰۰۹۸
۸ آبان ۱۴۰۲😎😛😎❤😍😎😛😎👋🏻
مِشکیهرو مشکیهرو
جیگَرَکیه جیگَرَکیه
حرفی نیست ، ممنون اَزین مقالهی سرتاسر احساسی و دوست داشتنی !
فقط یه لحظه خودتان را تصور کنید که داخل کابینش نشستید روی اون صندلیهای نرم با بوی دلنشین چوب و چرم که مخصوصِ ژاپنیهاست بخصوص لکسوس😍.
ولی یه چیزی میگم ، چون فکر میکنم در حق عاشقان خودرو ظلم میشه اگر نگم ، اونم اینه که حقیقتاً هیوندای در سال ۱۹۹۲ خودرویی تولید میکرد به نام اکوئیس که برای اون سالها متریالش و طراحیش معرکه و دلربا بوده ، چند وقت پیش به یکباره دیدم و اصلاً فکر نمیکردم هیوندای در اون سالها چنین چهارچرخهی زیبا و با کیفیتی تولید میکرده !
البته شاید میشه گفت پدر سنتنیال امروزی !
در کل ، رقابت از هر مدلش ، نفعش اول به مشتری میرسه و سپس به تکامل شرکتها و ارزشمندتر کردن شرکتها !
مطمئناً اگر LS نبود ، بنز S مُلَقَب به تانکی هم نبود ، همونی که در تاریخ بنز تکرار نشدنی بود برای رقابت با LS که بنز را مجبور کرد کم نیاورد در تولید بهترینها !
همه خوبند ولی همیشه بهترین وجود دارد و با اینکه LS بیهمتاست اما این سلطان بنز S هست که همیشه حرف اول را در این رقابت میزند و پرستیژ S را در هیچ یک از بهترینهای این کلاس هم نمیشود پیدا کرد !
خریدار S اول پرستیژ آن را میخرد و سپس خودرو را !
Soheil LM
۹ آبان ۱۴۰۲فکر کنم از ۳۰ سال پیش اخبار خودرو رو دنبال نمیکنی.
Carl
۸ آبان ۱۴۰۲فمیلی سوپرانوز و د وایر بهترین انتخاب خودروهارو تو تاریخ فیلم داشتن با این ک پره ماشین کلاسیک بود اما Lexus ls 400 ۱۹۹۷ مشکی رنگ براق همین توصیف ک تو دادیو داشت
استایل ی مافیای مستقل کنار انتخاب خوب
Kato
۹ آبان ۱۴۰۲Lexsus is Fantastic
phonix
۸ آبان ۱۴۰۲یک بار هم شده از مقاله لذت ببرید و تو بخش کامنت اعلام حضور نکنید
جو سایت رو خودتون خوب کنید
RIO
۸ آبان ۱۴۰۲عاشق این ماشینم♥️
18:45
۸ آبان ۱۴۰۲مرسی آقای دهقان
باورت نمیشه میدونم مطلب خیییلی جذابی هست واسه همین نخوندم و میخوام بذارم امشب خونه میرم بخونم 😊😍
هر چقدر از ls نسل اول بخونم بازم سیر نمیشم، انگار هنوزم مطالبی ازش هست که نانوشته مونده!
حتی کارشناس ها میگفتن که این ls نسل اول بود که دوباره به مبحث آیرودینامیک بدنه توجه ویژه ای کرده بود و دوباره رقابت و بر سر آیرودینامیک آغاز کرد!
یه مقاله هم چند سال پیش مجله ماشین چاپ کرده بود در مورد پیدایش لکسوس و مدل های انقلابیش که فوق العاده بود…
متاسفانه کسایی که خیال میکنن لکسوس هیچ نوآوری نداشته باید بگم که :
اولین سدان مجلل هیبرید جهان
اولین هاچبک لوکس هیبرید جهان
اولین صندلی ها با سیستم تعلیق
اولین تولید انبوه ساز که فرآیند ساخت خودروهاش توسط دست هست نه ربات
اولین شاسی بلند لوکس تمام هیبرید دنیا
اولین دیفرانسیل گشتاور برداری و بسیاری دیگه که توسط نابغه ای به نام لکسوس بکارگرفته شد…
TRD
۸ آبان ۱۴۰۲به به . واقعا لذت بردم . درود بر شرفشون که انقد خوب و حرفه ای کار کردن و یه برند نوپا به جایی رسید که مچ غول های زمان خودش رو خواباند و به قول متن ، قانون خودروهای لوکس رو بازنویسی کرد
همین الان هم لکسوس تو بازار آمریکا ازش استقبال خوبی میشه و فروش مناسبی داره و بخاطر اعتبار و کیفیتیه که از گذشته ی خودش بجا گذاشته .
بارها تو مجلات و سایتهای مختلف از این خودرو تعریف و تمجید شنیدم . عزیزان علاقمند از همین لینک پدال که پایین گذاشتم ، بیشتر راجع به این خودرو میتونن بخونن
کاش میشد ما هم با قیمتهای مناسب و ارزنده ، سوار نسل جدید این خودروها بشیم
https://www.pedal.ir/lexus/1990-lexus-ls400-rewind-review/
Puriya
۸ آبان ۱۴۰۲ماشین واقعی یعنی این تیپ ماشین ها که امروزه متاسفانه با اومدن شاسی بلند ها در انواع مختلف استقبال خریداران از ماشین های سدان کم شده در صورتی که ماشین های سدانی مزیت هایی نظیر : سرعت و شتاب بهتر، ایرودینامیک و هندلیگ بسیار بهتر ، مصرف سوخت کمتر و لذت سواری مهیج تر یا نرم تر دارند ولی تنها مزیت خودرو های شاسی بلند توانایی مانور در خارج جاده یا همون آفرود (offroad) هست. به علاوه هزینه ساخت و تولید یک ماشین شاسی بلند نسبت به نمونه های سدان بالاتر هست و بطور کلی میانگین قیمت خودرو های شاسی بلند بالاتر از سدان هاست در صورتی که مقایسه یک ماشین سدان با شاسی بلند با قیمت یکسان کار سختی برای suv ها خواهد بود.
❤BMW❤
۸ آبان ۱۴۰۲اینو با پست لکسوس lf_zl مقایسه کنید ،
اگه ۱۰ تا هم zl به من بدن ، با یدونه ازین عوض نمیکنم
موتور v8 ، طراحی ناب … 🤤🥲😢
سالار جان خان جان فصل
۸ آبان ۱۴۰۲سدان لوکسی که برای رقابت با ژرمنها آمد ، ولی بسیار فراتر از ژرمن ها عمل کرد
هادی
۸ آبان ۱۴۰۲سر همین قضیه مرسدس بنز نسل w140 رو توسعه داد و طبق گفته ها گفتن خواستن از هر نظر بسیار بر تر و فراتر از لکسوس ژاپنی ها باشه و موفق هم شد ولی سر همین قضیه مرسدس بنز بیش از ۱ و نیم میلیارد دلار بودجه صرف کرد و باعث شد یکی از مدیران این خودروساز آلمانی استعفا بده.
phonix
۸ آبان ۱۴۰۲یه زمان خودرو سازی پر بود از این کل کل ها ولی الان هیچ
یه مثال دیگش ماجرای کل کل ائودی و تویوتا که مجرب به ال اف ای شد
هادی
۸ آبان ۱۴۰۲آره قبلا اینطور بو الان دیگه مثل قبل ماشین نمی زنن.
کیان
۸ آبان ۱۴۰۲عظمت در عمل ثابت میشه !!!
40 هزار تا سال اول، محصول بی عیب و نقص و مهندسی شده
TRD
۸ آبان ۱۴۰۲امروز هم نام بسیار بزرگیه این لکسوس .
از همین سال ۲۰۲۰ تا به امروز ، بیشتر از ۱ میلیون خودرو فقط در آمریکا فروخته .
amir
۸ آبان ۱۴۰۲منم همینو گفتم ولی کامنتمو تایید نکردن کلا هرچی بخوان تایید میکنن
amir
۸ آبان ۱۴۰۲حالا الان آقا پیام از اینکه جنسیس ۳۸ هزارتا در بازار آمریکا فروخته خوشحال و خرسنده اونم بعد از کلی آرمون و خطا و عرضه مدل هایی که با غرور مدیرش میگه مرد از اس کلاس و بنتلی خود رو ول میکنن میاد محصولات ما رو میگیرن
توجه کنید که لکسوس در اولین محصولش و با کلی محدودیت ۴۰۰۰۰ هزار دستگاه تنها یک مدلش فروخت
𝐀𝐥𝐢
۸ آبان ۱۴۰۲خیلی شیک و زیباست کلا من سدان های دهه ۹۰ رو خیلی دوست دارم
Enzo Ferrari 2008
۸ آبان ۱۴۰۲خود تویوتا کریسدا هستش
amir
۸ آبان ۱۴۰۲تو هم کم کم داری نظرات سم میدی ها
محمد
۸ آبان ۱۴۰۲لکسوس ls 400 و بنز w140 و بی ام و E38 ماشین هایی بودن که خودروسازی رو توی دهه ۹۰ وارد یه سطح دیگه کردن ، متاسفانه خودروساز ها مثل دهه نود ماشین هایی برای عمر نمیسازن و تقریبا همشون مصرفی ساز شدن ، عمرا یک بنز یا لکسوس مدرن بتونه به یک میلیون کیلومتر یا بیشتر همتای دهه نودیش نزدیک بشه مگر اینکه بارها تک تک قطعات ( شما بخون کل قطعاتش) عوض بشه .
blackwing
۸ آبان ۱۴۰۲دست خوش واقعاً !
یک میلیارد دلار تو دهه ۸۰ خیلیییی پول بود !
فکر کنم دو یا سه فروند بمب افکن B-2 میشد باهاش ساخت !!!!!
amir
۹ آبان ۱۴۰۲من فقط نفهمیدم چرا کارتر b1 رو گذاشت کنار
🤡
۸ آبان ۱۴۰۲یکی از بهترین ماشین های تاریخ
مانی
۸ آبان ۱۴۰۲لکسس LS400 یک شاهکار در دنیای خودروسازی بود و به دیگر خودروسازان جهان نشان داد که برای بهبود و ارتقاء کیفیت خودرو هیچ حدی را نمی توان در این صنعت متصور شد.کلا برند تویوتا از همان دهه 90 میلادی خودروهایی را روانه بازار کرد که ماشین هایی بسیار کامل از نظر کیفی و تکنولوژیک و شاید در حد کسب امتیازی 95 درصدی بودند و ویژه گیهای خودروهای لوکس را در مقیاسی ارزان تر به خریداران طبقه متوسط ارائه می دادند.مثلا تویوتا کرولا اتاق E100 که در سال 1991 میلادی معرفی شد و مدل های سال 1993 و 1994 آن به مقدار قابل توجهی وارد بازار ایران شدند آنچنان از نظر کیفیت ساخت بالا بود که صدای موتور در کابین آن حتی در سرعت های بالا هم به زحمت شنیده می شد و و از این لحاظ،فاصله نوری با دیگر رقبای هموطن و رقبای کره ای و آلمانی خود در بازار ایران از جمله اپل آسترا و هیوندای الانترا و میتسوبیشی لانسر داشت و موتور آن تا سالها حتی در شرایط پر فشار نیاز به تعمیر نداشت.تویوتا کرولا اتاق E100 سالها به عنوان خودروی مسافربری بین شهری به مسافران بین تهران و شمال سرویس می داد.قرار بود که این سدان ژاپنی از سال 1373 هجری شمسی در ایران و در جنوب شهر تهران مونتاژ شود که به دلیل برخی از ملاحضات تولید آن در ایران کلید نخورد و تویوتا هم به ترکیه و پاکستان رفت و در آنجا تولید کرولا را آغاز نمود.
Blue
۸ آبان ۱۴۰۲ابهتی که تو این تصویر هست تو نسل جدیدشون در زمان حال نیست چی میساختن اون زمان واقعا 😍https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/10/Lexus-LS400-7.jpg
amir
۸ آبان ۱۴۰۲آقا پیام کوشش ؟ نیستش اینجا؟
رومانی>چین>فرانسه
۸ آبان ۱۴۰۲یک میلیارد دلار اون زمان خیلی بود اگه از نظر مالی ب قضیه نگاه کنیم عمرا اگه تویوتا اینقد رو لکسوس سود کرده باشه
بهنام
۸ آبان ۱۴۰۲یک دونه پلاک مشهد تو بابلسر دیدم چند سال پیش محو زیبایی و وقار این جواهر شدم . اصلا یک معصومیتی در چهره ی این ماشین حس میکردم که واقعا کشته مردش شدم . مقاله بنز بهتر است یا لکسوس در مجله ماشین هیچوقت یادم نمیره .
sina
۸ آبان ۱۴۰۲عشق خالصه این ماشین واقعا
کلا سدان های لکسس همه عشقن
Hadi
۹ آبان ۱۴۰۲عشقن ماشینای دهه ۹۰ واقعا LS400 گل سرسبدش👌🏼
چون اینا ماشینایی بودن که تو طراحیشون آزادی عمل دست طراح ها و مهندسان بود نه بازاریاب ها مثل بنز اتاق تانک و E38 ب ام و همشون شاهکار بودن…
ونوم
۹ آبان ۱۴۰۲البته به نظر من گل سرسبد سدان های دهه ۹۰ مرسدس بنز اتاق تانک بود.
بعد هم همین لکسوس ls400 که انتخاب من هم هست.
انتخابم ls400 هست چون این ماشین همون چیزی که می خواهم هست نه بیش از حد و نیاز، ولی مرسدس اون زمان اونقدر اون نسل ها از جمله اتاق تانک رو افراطی ساخت که حتی بیش از حد و نیاز بود.
اون زمان ماشین ها روح داشتن ولی الان ماشین ها را بر اساس نظر بازاریابان و مشاوران مالی و اقتصادی می سازند.
Samurai
۹ آبان ۱۴۰۲خیلی حرفه هشت سیلندر کار کنن ولی ماشین هیچ لرزشی نداشته باشه مهندسی از تمام قسمتاش میپاچه بیرون 😍
بهنام
۱۰ آبان ۱۴۰۲برندهای چوسان قدیم اونموقع ها دست به دامن میتسوبیشی بودن یه موتوری یا شاسی چیزی بده بهشون یه لقمه نون هم گیر اینا بیاد . شاید فروش کنی و با تاریخ نداشته ات چه میکنی ؟
کیانوش
۲۶ آبان ۱۴۰۲عالی بود ووقعا اما نهبه خوبی تانک مرسدس درسته از نطر مهندسی شاید از مرسدس و بیام و هم نسل خودش جلو تر بود امابازم ابهت مرسدس تانک رو نداشت و بعد از تسل اولکم کم افت کرد و الان اصلا رقیب مرسدس و بی ام و محسوب نمیشه سری الاس لکسوس الان کراس اور هاش از مرسدس هم بهترن به نطر مرسدس تو کراس اور خیلی بد کار میکنه واقعا