صدرا سالم: سگمنت F فقط یک اسم نیست بلکه به معنی تمام تلاش مهندسین برای ساخت یک شاهکار است. در زمانی که مرسدس بنز S کلاس و بیامو سری ۷ بازار سدانهای لوکس فول سایز را در برگرفته بودند، تویوتا تصمیم گرفت خودرویی با قابلیت مبارزه با خودروهای دیگر این سگمنت را روانهٔ بازار جهانی کند.
لکسوس LS در سال ۱۹۹۰ عرضه شد و کار را بر دیگر خودروهای این سگمنت سختتر کرد.
لکسوس LS نسل چهارم در ایران
در ایران از نسلهای قدیمیتر لکسوس LS نسخههای بسیار کمی وجود دارد و بازار کشور بیشتر این خودرو را با نسخهٔ مورد بحث ما میشناسد، یعنی لکسوس LS نسل چهارم.
لکسوس LS نسل چهارم با کد اتاق XF40 از سال ۲۰۰۸ روانهٔ بازار جهانی شد و کمی بعد فروش آن توسط شرکت ایرتویا در ایران آغاز شد. این خودرو در ایران به دلیل هزینهٔ کمتر نسبت به رقبای آلمانی، آپشنهای قابل توجه، سواری بسیار راحت و هزینهٔ نگهداری نسبتاً کم و … با استقبال خوبی مواجه شد. لکسوس LS460 در دو نسخهٔ اتومن و لانگ وارد بازار کشور شد که در ادامه به تفاوتهای آنها اشاره خواهد شد.
مشخصات فنی لکسوس LS460
لکسوس LS در نسلهای مختلف با موتورهای مختلفی عرضه شده است، اما در نسل چهارم فقط دو نسخهٔ بنزینی و هیبریدی را دارا میباشد. تمام نسخههای موجود از این اتاق در کشور LS460 و بنزینی هستند. با باز شدن درب کاپوت متوجهی حضور یک انجین ۶/۴ لیتری هشت سیلندر و تنفس طبیعی میشویم که این موتور همان موتور 1UR-FSE تویوتا میباشد که ۳۸۰ اسب بخار قدرت و حدود ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور ۳۲ سوپاپ توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب خودرو انتقال مییابد، البته که در بازار جهانی نسخهٔ AWD این خودرو هم موجود است. یک نکتهٔ جالب در سیستم سوخترسانی این خودرو این است که از سیستم D4-S استفاده میکند که پیش از آن بر روی تویوتا GT86 وجود داشت. این سیستم بهگونهای است که برای هر سیلندر دو انژکتور به کار رفته است. یکی از این انژکتورها از سیستم GDI استفاده میکند و دیگری از سیستم MPI. هرکدام از این دو سیستم سوخترسانی نکات مثبت و منفی مخصوص به خود را دارند و با کمک این نحوهٔ قرارگیری نقاط ضعف همدیگر را پوشش دادهاند.
کیفیت رانندگی لکسوس LS460
بیشترین تمرکز خودروهای این سگمنت بر راحتی هر چه تمام سرنشینها میباشد، خصوصاً سرنشینهای عقب. لکسوس در این مدل تمام تلاش خود را برای فراهم آوردن یک سواری راحت و لوکس انجام داده است. شاید این حجم از ساکت بودن و نرمی هرکسی را به خوابی آرام دعوت کند. هندلینگ خوب، شتاب ۷/۵ ثانیهای، هماهنگی عالی موتور و گیربکس، صندلیهای راحت و نکات قابل توجه دیگر دست به دست هم دادهاند تا یک سواری لذتبخش را فراهم آورند. با انتخاب حالت اسپرت و فشردن پدال گاز، این خودرو توانایی حرکتی خود را به نمایش میگذارد. البته که ذرهای از اسپرت بودن در این خودرو وجود ندارد اما نمیتوان از شتاب و هندلینگ این خودرو بهسادگی گذر کرد.
این خودرو به کمک سیستم تعلیق مالتی لینک و بادیای که دارد سواری بسیار نرم و راحتی را در اختیار ما میگذارد و از پس ناهمواریهای خیابانهای کشور بهخوبی برمیآید.
شاید در مرسدس بنز اس کلاس بتوان اسپرت بودن را هم تجربه کرد، اما در این خودرو بهجز آرامش چیز دیگری وجود ندارد.
آپشنها و امکانات لکسوس LS460
برای راحتی سرنشینان، خودروهای این سگمنت همیشه بیشترین آپشنها را داشتهاند. لکسوس LS460 در دو نسخه اتومن و نسخه سفارش امارات چهارنفره یا همان نسخه لانگ وارد کشور شده است که نسخه لانگ آپشنهای بیشتری را در اختیار ما میگذارد و فاصله محوری بیشتری دارد.
همیشه لکسوس LS460 لیست بلند بالایی از امکانات را دارا بوده و صحبت دربارهٔ این آپشنها نیاز به ساعتها زمان دارد اما نگاهی به چند آپشن کاربردی این خودرو خالی از لطف نیست:
- ماساژور
- گرمکن
- سردکن در هر چهار صندلی
- حافظه صندلیهای جلو و تنظیم گودی کمر راننده
- سافت کلوز دربها
- چراغهای زنون و چرخشی و دیلایت
- پرده شیشههای جانبی پشت و عقب برقی
- رادار بین خطوط
- کروز کنترل تطبیقی
- سیستم صوتی برند مارک لوینسون با ۱۹ اسپیکر
- سیستم تهویه عقب
- جمع شدن صندلی سرنشین جلو برای راحتی سرنشین عقب
- میز بار
- سانروف برقی چهار حالته
- نمایشگر هشت اینچی عقب
- ترمز پارک برقی و اتوهلد
- سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
- سیستم پیشگیری از تصادف
- و دهها آپشن دیگر
معایب، مشکلات و هزینه نگهداری لکسوس LS460
نام تویوتا یادآور کلماتی مانند هزینه نگهداری کم، عمر بالا، و دردسر کم میباشد اما در لکسوس LS460 این خبرها نیست، لوکس سوار میشوید و لوکس هم هزینه میکنید.
متأسفانه جلوبندی و زیربندی این خودرو ضعیف و دارای مشکلاتی میباشد، از طرفی هم ناهمواریهای جادههای ایران این مشکل را بیشتر میکند.
موتور این خودرو بادوام است اما اصلاً خرج کمی ندارد و مصرف روغن بالایی هم دارد (حدود نیم لیتر در هر ۱۰۰۰ کیلومتر) به گفته بعضی از مالکان این خودرو، سیستم کنترل پایداری در این خودرو مشکلاتی به همراه دارد.
نکته دیگر تأمین قطعات این خودرو میباشد، به دلیل واردات محدود این خودرو قطعات آن هم بهصورت محدود وارد بازار شده است و در حال حاضر پیدا کردن قطعات این خودرو بسیار سخت و هزینهبر میباشد. البته به دلیل محبوب بودن این ماشین در امارات، قطعات آن در دبی بهراحتی پیدا میشود.
فیسلیفت لکسوس LS460
متأسفانه به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای مجهز به موتور حجیمتر از ۲۵۰۰ سیسی، نسلهای بعد از سال ۲۰۱۴ به کشور وارد نشدند. البته این خودرو یک بار در سال ۲۰۱۰ فیسلیفت شد که شامل تغییرات اندک در سپرهای جلو و عقب خودرو و اضافه شدن نور بالا اتوماتیک است.
مجددا در سال ۲۰۱۳ لکسوس LS فیسلیفت شد و تفاوتهای زیادی در چهره و کابین به وجود آورد. بیشتر لکسوس LS460 های ایران از نسخه اولیه هستند اما تعداد محدودی از نسخههای فیسلیفت اول و دوم این خودرو نیز در کشور موجود است. تعدادی از این خودروها هم بهصورت غیرفابریک در کشورمان فیسلیفت شدهاند.
جمعبندی، ارزش خرید و مقایسه لکسوس LS460
لکسوس LS460 در شهریور ماه ۱۴۰۱ قیمتی بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان دارد و بسیار قیمت کمتری نسبت به بیامو سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس را دارا میباشد.
در کل لکسوس LS460 یکی از خودروهای ارزشمند بازار ایران است ولی بازار خرید و فروش نامناسب و نکاتی که قبلاً گفته شد نقاط ضعف این خودرو هستند.
بعد از لکسوس LS460 هیچ خودروی دیگری برای شما مثل او نخواهد بود.
صدرا سالم- تیم پدال
aryan 25
۷ شهریور ۱۴۰۱wow فکر نمیکردم اینقدر آپشن داشته باشه ظاهرش هم از اون ظاهرایی که قدیمی نمیشه
M
۷ شهریور ۱۴۰۱با جنسیس مقایسش نکنید چرخش در میره جنسیس خراب میشه🤣🤣🤣
امیر
۷ شهریور ۱۴۰۱شما صحیح میفرمایید
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۸ شهریور ۱۴۰۱راست میگی مقایسه نکنیم چون جسیس جونت خرد میشه
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۸ شهریور ۱۴۰۱ولی از حق نگذریم جنسیس هم خوب پیشرفت کرده
علی
۸ شهریور ۱۴۰۱آقای فن کره ای شما لطف بفرمایید همون سریال جومونگ را ببینید !!!
NAVID۰۰۹۸
۷ شهریور ۱۴۰۱آخ به قربونش برم❤❤❤❤❤❤❤
NAVID۰۰۹۸
۸ شهریور ۱۴۰۱اشتباه نکنم حدودای سال ۸۷ یا ۸۸ بود که ایرتویا این قالیچهی پرنده را در ایران رونمایی کرد !
یادم میاد اون وقتها میگفتند یه ماشین ژاپنی اومده ایران که موتورش پیدا نیست ( چون تمامش کاور بود و حتی لکسوس را خیلیها نمیشناختند و حتی نمیدونستند زیرمجموعه تویوتاست و البته هنوز هم خیلیها نمیدانند ) و میگفتند تا ۲۰ سال موتورش رو گارانتی کرده و موتور پلمپ هست😂🤦♂️ ( البته ما ایرانیها استاد یک کلاغ چهل کلاغ ساختن هستیم و یه موضوعی را حتی ندانسته بزرگنمایی کنیم ) !
در مورد قطعات این خودرو بهتره بدانید کسی از قطعهفروشیها چیزی نمیخره و تماماً از استوکهای اماراتی استفاده میکنند که هم ارزانتر هست هم فابریک و اصلی !
کسی که در این خودرو نشسته باشه میدونه که چه لذتی داره لمس کردن چرم و چوبهای فراوانش و بهتره بدانید تمام چوبها طبیعی هستند و نه مصنوعی !
با تمام این اوصاف ، اگر میخواستم سدان لکسوس بخرم ، مطمئناً ES میخرم که از هر نظر کاملترین سدان دنیاست . ( از یه سدان چه انتظاراتی دارید ؟!)
LS زیادی اتاق بزرگی داره که یا به درد خیابانهای آمریکا میخوره فقط ، یا در ایران به درد مسافرتهای جادهای و نه استفادههای خیابانی کوچهای شهری !!!
ای کاش این خودرو را تست میکردند و نه بررسی تا بدانید چه اعجوبهایه برای خودش بخصوص در شب و چیدمان کلیدها و تابش ملایم نور یخی کلیدها با اون سواری دُنبهایش !
S97
۸ شهریور ۱۴۰۱از دوستان کوچه بازاریِ استاد یک کلاغ چهل کلاغِ خود فاصله بگیرید.
لطفاً مثل بازنشستههای داخل پارک در هر پست خاطره تعریف نکنید.
کم گوی و گزیده گوی چون دور…
Iman99
۸ شهریور ۱۴۰۱این چه گارانتی بوده که راحت خراب شده
چون من لکسوس و تویتا های زیادی دیدم از جمله همین لکسوس با موتور 1UR که خودم دیدم که موتورشون یاتاقان زده و کلا هم مواردی که موتور خراب شده و هم جلوبندیش خراب شده بوده و دیدم من حتی تو تعمیرگاه بنز لکسوس و تویوتا دیدم که برای تعمیر اونجا بودن اونجا تویوتا و لکسوسی که موتور و جلو بندی خراب شده بود رو تعمیر میکردن و بخش های دیگه و خیلی از موارد هم در استفاده های عادی خراب شدن نه اینکه کار اضافه ای انجام شده باشه کلا
این رو گفتم تا گفته های متعصبانه شما تعدیل شه و واقعیت رو درست ببینید
باز خوبه که معایبش رو هم تو همین مقاله نوشته دیگه
حیفم میاد نکم چون که واقعیت رو نمیسه انکار کرد بخصوص اینکه جاشو با تعصب دور از عقل پر کنی
از هر نظر هم کاملترین و بهترین سدان های دنیا هم مرسدس بنز و کادیلاک هستن از اروپا و امریکا کلا که از هر نظر بهترین و کاملترین سدان های دنیا رو دارن و تو همه چیزای دیگه هم همین برتری رو دارن و از همه نظر در همه چیز بهترین و اول هستندو کسی به گرد پاشون هم نمیرسه
خود همین لکسس ال اس جدیدید ترین نسلش با این تمام تمرکز سارندش روی سواری نرم و راحت بوده و ولی نکته حالب اینه که بازم با این وجود در مقایسه هنوز سواری اون به پای مرسدس و کلادیلاک نمیرسه و اونها سواری نرم تر و راحت تر و ایزوله تر و بهتری دارن و کلا از همه نظر خیلی بهتر هستن
بخصوص مرسدس اس کلاس که کلا از هر نظر شیش دنگه و واقعا از همه نظر در همه بخش ها برتر و عالیه و همه چیزو با هم داره و تکنولوژی و طراحی و امکانات و کلا همه چیز در کل از همه نظر خیلی بهتره
از این جالب تر اون یارو هست که میاد اسم کره ای و جنسیس رو کنار اینها میاره که اون که دیگه هیچه اون آسیایی هیچه واقعا در برابر طلایه داران بزرگ
NAVID۰۰۹۸
۹ شهریور ۱۴۰۱کاربر S97
ناراحتی ، برو سُفرَتو جای دیگه پهن کن !
زیاد میگم گزیده هم نمیگم ، چون دور…
S97
۹ شهریور ۱۴۰۱درود،
چند سال هیچی نگفتم گفتم این دسته از دوستان بالاخره یه روزی متنبه خواهند شد. فقط امیدوارم همگی طوری زندگی کنیم تا اون دنیا حسرت نخوریم، بیشتر از این نمیتونم مستقیم تذکر بدم، دیگه خود دانید.
1125 روزه که به چیزی بالاتر از بزرگترین آرزوهای دنیوی متصور برای خود رسیدم. وقتی تذکری میدم از قبل ساعتها درباره اش فکر کردم، نیومدم تا حاضر جوابی کنم یا چیزی بگم تا دنبال شهرت، مقام، لایک یا هر چیز بی ارزش دیگه باشم.
احسنت به شرف دوستی که جرأت گفتن حقیقت رو داره، هر چند اگه به قیمت جونش تموم شه.
یا علی مدد
بهراد
۷ شهریور ۱۴۰۱بزار یه چیز بگم wow بگی. اونروز تو یکی از سایتای خریدو فروش ماشین امریکا یه لکسوس همین مدل و همین سال با رنگ سفید و یک لکه رنگ و ۸۰ هزار تا کارکرد و بدون هیچ نقص فنی پیدا کردم بگو چند؟ ۱۴ هزار دلار ! یعنی قیمتو که دیدم خواستم سرمو بکوبم به تیر برق ! تازه فقط هم این یارو نیست همه ماشین های این مدلا بشدت افت قیمت دارن؛ چرا ؟ چون اونجا خودرو کالای مصرفیه ( نه مثل ایرانه که وسیله چاپیدن مردمه ) به اضافه اینکه اونجا بخاطر وجود مدل های جدیدتر و مالیات کمر شکن ( طوری که بعد از ۵ سال مالیات شاید از قیمت ماشینم بیشتر بشه ) افت قیمت وحشتناکی دارن. زندگی تو ایران واسه همه که عذاب هست ولی واسه عاشقای ماشینی مثل من جهنمی بدتر از اینجای دنیا نیست. اخه چرا ما باید ماشینی که هیج جای دنیا به خاطر مدل پایین نمیخرن و اینهمه افت قیمت داره ما چندین میلیارد براش پول بدیم؟
Muty
۸ شهریور ۱۴۰۱فرماش شما صحیح
اما میشه بفرمایید کجای دنیا :
بعد از ۵ سال مالیات شاید از قیمت ماشینم بیشتر بشه ؟؟
محمد
۸ شهریور ۱۴۰۱درست میگه
عموی بنده ۴۵ساله ایتالیاس و میگه ک خودرو ها بعد ۵سال هرستل شامل مالیات تصاعدی هستن طوری ک دیگه صرفه ای نداره برای طرف نگهداریش و توجیه اقتصادی واس طرف مالک نداره
محمد
۳۰ شهریور ۱۴۰۲سلام دوستان من مدت دو سال بنز s داشتم و بعد ۶ ماه سری ۷ و ۴ سال هست که ls 460 دارم بسبار ماشین خوبی هست و ازلحاظ هزینه هم بیخرج تر از المانی ها هست و سواریش واسه ایران بهتره و با بنزین هم مشکلی نداره و امکاناتش هم فوق العده هست و انتخاب اولم لکسوس خواهد بود بعد بنز و سری ۷ هم دیگه نمیخرم حتی صفر
JDM lover
۷ شهریور ۱۴۰۱چه عجب بالاخره پدال بررسی یه مدل لوکس رو هم گذاشت
( توجه : مولتی اکانت های حق گوی باطل ، M ، شهاب و….. لطفا این پست رو الوده به بحث و جدل های بچگانه خود نکنید )
حق گوی باطل
۷ شهریور ۱۴۰۱نه داداش درست میگی کار من تا همین الانش کارم واقعا بچه گانه و مسخره بود سعی داشتم بهتر بودن ژاپن رو ثابت کنم درحالی این چیزی بود که همه میدونستند
Muty
۷ شهریور ۱۴۰۱ES 350 کم خرج و بی دردسر و عالی عالی
اگه یه جوون بخواد بخره IS300 تمام
Zonda R
۷ شهریور ۱۴۰۱چن وقت پیش یکی از دوستان یدونه 2008 مشکیشو که زیاد هم خوب ازش نگهداری نشده بود رو داشت ازش کی لس رو گرفتم و وقتی وارد ماشین شدم اولین چیزی ک نظرمو جلب کرد ارگونومی بی نظیرش بود تقریبا همه ی ادوات رو با کوچکترین حرکت دست میشه لمس کرد با توجه به اتاق بزرگ این بسیار جذبم کرد کیفیت کابین با توجه به نگهداری نه چندان با سلیقه کمی بد شده بود بخصوص صندلی ها ,صندلی نرم دید خوب اما اینا تا قبل از استارت برام اهمیت داشتن وقتی ماشین رو استارت زدم موتور 8 سیلندر بسیار نرم روشن شد و کوچکترین صدایی تو کابین نمیومد وقتی گاز رو چند بار درجا فشار دادم لبخند تنها عکس العملم بود و…..
Amin.aj
۷ شهریور ۱۴۰۱خیلی جمله ی حقی بود لوکس سوار میشید و لوکس هم باید هزینه کنید!
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۷ شهریور ۱۴۰۱اینو لوله می کنه ولی تا ابد میره تعمیر گاه بس کن دیگه اگر می خوای کل کل کنی اینطور راهش نیست یکم چیز یاد بگیر با علم کل کل کن
Si
۷ شهریور ۱۴۰۱واقعا ژاپنی ارزشمندی هست نه مثل جنسیس
phonix
۷ شهریور ۱۴۰۱عزیز متحرم بسه دیگه
لطف کن منت بزار بحث راه ننداز الکی
لکسوس سر جاش جنسیس هم سر جاش هرکی تلاش کنه دستش درد نکنه و لایق احترامه
Si
۷ شهریور ۱۴۰۱سر چند پست قبل حالم بد شد الانم فقط حق گفتم
MC20
۷ شهریور ۱۴۰۱من خودم هیتر کره ای ها بوده و هستم … اما انصافا با این جنسیس جدید در مدل های نرمال و لیموزین ، دیگه خیلی نمی شه بهشون ایراد گرفت … کم کم دارن میان توو جرگه خودرو سازها … خودم به احتمال خیلی زیاد تا آخر عمر ، هرگز کره ای نخواهم خرید اما از این به بعد به شرط رفع شدن مشکلات امنیتی و ایمنی شون ، جدیشون میگیرم … هر چند که حتی مدل سنتینیال اش ( که توو ایران هم هست ) ماشین قابل اعتنایی هست … کره ای ها باید دنبال اصالت باشن نه دنبال کوتاه کردن مسیر … اگر مشکلاتشون رو حل کنن و یکی دو ویژگی مخصوص خودشون به ماشین هاشون تزریق کنند موفق تر میشن … و گرنه مثل LG که در بازار موبایل قافیه رو باخت … کیا و هیوندای هم قافیه رو می بازن ، درست مثل سانگ یانگ … در نهایت بگم ما پدر کشتگی با کره ای ها نداریم و خود هم من اگر قرار باشه بین بد و بدتر ، یکی رو انتخاب کنم ، ترجیح می دم چین از گردونه خودرو سازی خارج بشه و کره ای ها در بیزینس بمونن … برای 10 سال بعد ، بین چینی ها و کره ای ها من با افتخار ، کره ای ها رو ترجیح می دم …
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۸ شهریور ۱۴۰۱قبول دارم
Arian
۷ شهریور ۱۴۰۱جنسیس *** همین محصول لکسوس اندازه تمام محصولات جنسیس فروش کرده حتی معروف تر هم هست جنسیس یه تازه به دوران رسیده حداقل 30 سال دیگه باید کفش پاره کنه که با ژاپنی ها مقایسه بشه
Alan.r
۷ شهریور ۱۴۰۱ماشین خوبیه هم موتورش قویه هم کابین و بدنش عالیه و هم آپشنای خوبی داره استهلاکشم که عادیه هر ماشینی پیشرفته تر و بهتر باشه خرجشم بیشتره مثل انواع خودرو های مدل بالای آلمانی و آمریکایی
کیان
۷ شهریور ۱۴۰۱این مدل لکسوس اتو پارک هم داره، اولین ماشینی هم بود ک تو سگمنت خودش 8 سرعته عرضه شد. رادار جلو و پیشگیری از تصادف و تو سال 2008 عرضه کرد، الان خیلی چیز خاصی نیست ولی حسابش کنید حدودا 15 سال پیش لکسوس با این آپشنها عرضه شده
شتابش هم 5.7 ثانیه هست. آپشنهای این ماشین خیلی مهم نیست، ولی هرکی سوار شده بدون قطع تایید کرده نرمترین و ساکت ترین بوده.
یادمه ساله 95 بود اگر اشتباه نکنم رفتم جایی دنبال آریون، یکی از اینا ته همه ماشینها پارک بود قیمتش و فکر کنم میگفتن حدودای 220 اینا برای مدل 2008، حالا قیمت الان ماشین و ببین و … !!! (الان پراید 200 هست)
به کجا رسیدیم !!!
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۸ شهریور ۱۴۰۱اینارو اس کلاس هم اون دوره داشت
Arian
۷ شهریور ۱۴۰۱با ارزش ترین خودرو لوکس کشور اگه بخوام ماشین لانگ یا لوکس بخرم بی شک میرم رو این گزینه البته داخل ایران قیمت بالایی داره تو امارات زیر 200 میلیون قیمتشه
Iman99
۹ شهریور ۱۴۰۱با ارزش ترین خودروی لوکس کشور مرسدس هست
نه اینی که شما از روی تعصب بیجا گفتی
Behnam1012
۷ شهریور ۱۴۰۱بعد از لکسوس LS460 هیچ خودروی دیگری برای شما مثل او نخواهد بود.
اتمام حجت کردین آخر مطلب
من که تجربه سواری این ماشین نداشتم ولی کسایی که داشتن از بنز اس و بی ام و سری هفت دلپذیر تر میدونستنش
Iman99
۹ شهریور ۱۴۰۱منظورش واسه تو ایران با توجه به شرایط بوده که همینشم بیشترش سلیقه ای هست نه اینکه فنی باشه
وگرنه در کل معلومه که مرسدس و ب ام و از هر لحاظ خیلی سر تر و بهتر هستن هم از این لحاظ به طور کلی و هم از از لحاظ فنی و پیشرفته تر بودن
مسعود
۷ شهریور ۱۴۰۱عالی بود جناب آقای سالم، تحلیل بسیار جامعی بود. ممنون
دکتر ع
۸ شهریور ۱۴۰۱پر خرج دوست داشتنی❤️
سهیل
۸ شهریور ۱۴۰۱کامنت ها داره به انحراف کشیده میشه.
اصلا همینکه ماشین ژاپنی رو با کره ای بخواید مقایسه کنید یعنی پراید سوار هستی و سر سوزنی از دنیای خودرو حالیت نیست.
علی
۸ شهریور ۱۴۰۱نمیتونم احساسم را از این شاهکار صنعت ماشین توصیف کنم ! اولین خودرویی بود که بنز s کلاس را به چالش کشید ، بهرحال بنز که شاه ه ولی لکسوس قطعا وزیره تو صنعت خودرو
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۹ شهریور ۱۴۰۱لکسوس کسی نیست تو دنیای خودرو های لوکس اول رولزرویس 2بنتلی 3مرسدس 4بی ام دبلیو 5 لکسوس جنسیس در یک سطح 6 هونگچی
Alireza.w
۸ شهریور ۱۴۰۱فقط تویوتا و لکسوس خدای کیفیت و دوام و طول عمر
Iman99
۹ شهریور ۱۴۰۱خدای کیفیت و دوام و طول عمر و بهترین و سطح بالا بودن در همه چیز و کلا خدایی بهترین از همه نظر در همه چیز مرسدس از آلمان ( اروپا ) و امریکا هستن که تو کیفیت بالاترین کیفیت از خودشون هست و کسی نزدیکشونم نشده تو دوام هم رکورد داران دوام بازم خودشون هستن و ثابت کردن که بادوام ترین هایی رو یاختن که کسی هنوز نتونسته مثلشون رو بسازه و تو این مورد هم یکه تاز هستن مثل همه چیزای دیگه تو طول عمر هم همینطور هنوز و با قدمت ترین خودرو ها و طولانی عمر ترین خودرو ها بازم همون مرسدس های کلاسیک و امریکایی های کلاسیک هستن که طوری که بقیه فسیل شدن ولی اینها هنوز مثل ساعت کار میکنن کلا اینها از اروپا و امریکا از همه نظر در همه چیز با فاصله زیاد بهترین هستن خدایی و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه و همه چیز هم از خودشونه از اختراعش بگیر تا پیشرفته ترین هر چیز
احمد
۸ شهریور ۱۴۰۱ES350 هم بررسی کنید
پاشا
۱۰ شهریور ۱۴۰۱البته ماکسیما شاید نشه با این مدل مقایسه کرد اما در حد هم لوکس بود دهه هشتاد هم رو ی همهی کره فنی هارو کم کرد
حمید جنیدی
۱۷ اسفند ۱۴۰۱سلام دوستان من هر ۳ مدل بنز اس ۵۰۰ و سری ۷ و ال اس ۴۶۰ را داشتم بنظرم لکسوس بدلیل سواری نرم و کم استهلاک بودن اول هست و خیلی لوکسه و بنز اس دوم و سری ۷ هم اوج دردسر در خصوص سنتنیال هم یک رده پایین تر هست از این ۳ و پرخرج ،،، در کل فروش بنز اس و لکسوس ال اس راحت تر بود و لوازم لکسوس راحت تر پیدا میشد در کشورهای عربی