تویوتا لندکروزر و لکسوس LX همیشه وجوه اشتراک زیادی با یکدیگر داشتهاند و آفرود LX470 که در ادامه خواهید دید این موضوع را به خوبی نشان میدهد.
نشان لکسوس روی پیشانی شاسی بلندهای این خودروساز نباید به معنی عدم قابلیتهای خارج از جادهای باشد چراکه قدبلندهای این برند ژاپنی در طول نسلهای گذشته همواره از نظر آفرود به خوبی شاسی بلندهای تویوتا عمل کردهاند. هنوز چند ساعتی از معرفی تویوتا لندکروزر پرادو (در بازار آمریکا فقط با نام لندکروزر عرضه خواهد شد) نمیگذرد که میخواهیم شما را با ویدئوی آفرود لکسوس LX470 بیستساله سورپرایز کنیم!
این ویدئو تواناییهای نمونه اولیه از نسل دوم لکسوس LX470 را به نمایش میگذارد. همانطور که در ادامه خواهید دید راننده رفتار خوبی با خودرو ندارد و با خشونت تمام از روی موانع عبور میکند و نکته جالب آنکه لکسوس نیز مشکلی با این کار نداشته و تمامی ضربات را تحمل می کند. اگرچه در این کلیپ شاهد آفرودی نرم نیستیم و انواع صداهای برخورد با صخرهها و موانع به گوش میرسد اما LX470 بدون توجه به چنین مشکلاتی به راه خود ادامه میدهد.
البته بهبودهای رخ داده در این خودرو به افزایش قابلیتهای خارج جادهای لکسوس کمک کردهاند. سپر عقب جدید، سپر جلوی آهنی ارتقا یافته، فلاپ های محافظ، لاستیکهای یوکوهاما مخصوص مسیرهای خشن، وینچ جدید و… جزو موارد ذکر شده هستند. ژاپنیها این شاسیبلند را در سال ۱۹۹۵ و بر پایه تویوتا لندکروزر نسل J80 معرفی کردند. نسل دوم LX نیز به عنوان مدل ۱۹۹۸ عرضه شد. در دل قدبلند لکسوس پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری با ۲۳۰ اسب بخار قدرت قرار داشت اما از سال ۲۰۰۳ به بعد قدرت آن به ۲۳۵ اسب بخار رسید. در سال ۲۰۰۶ و فیس لیفت انجام شده نیز سبب افزایش قدرت پیشرانه به ۲۷۵ اسب بخار شد.
تویوتا دیگر لندکروزر سنتی را در آمریکا عرضه نمیکند اما همانطور که گفتیم لندکروزر جدید که همان پرادو بازارهای دیگر است راهی این کشور خواهد شد. لندکروزر بازار آمریکا ارتباطی با لکسوس LX ندارد بلکه بر پایه لکسوس GX کوچکتر شکل گرفته است و از پلتفرم TNGA-F سود میبرد. نزدیکترین خودرو به لندکروزر اصلی که خریداران آمریکایی میتوانند انتخاب کنند لکسوس LX جدید است. GX جدید نیز با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربو که ۳۴۹ اسب بخار قدرت دارد عرضه میشود اما هنوز مشخص نیست که لندکروزر پرادو جدید نیز با همین پیشرانه در دسترس خواهد بود یا خیر. به عنوان سخن پایانی باید گفت لندکروزر جدید بازار آمریکا ارزانتر از لندکروزر اصلی قبلی خواهد بود و به جنگ خودروهایی همچون فورد برانکو و جیپ رانگلر خواهد رفت.
R@min
۱۲ مرداد ۱۴۰۲بهتر بود تیتر می زدین رانندگی یه احمق با لکسوس، ماشینو داغون کرد، طبیعتو نابود کرد که خیر سرش مسیر رد کنه !!!
Mtn
۱۲ مرداد ۱۴۰۲آخه مرد حسابی با پراید بره آفرود آفرود همینه دیگه رو پنبه رانندگی نمیکنن بعد کجای طبیعتو خراب کرد؟ 😂#آگاه باشیم بعد حرف بزنیم
datsun
۱۲ مرداد ۱۴۰۲چون ژاپنیه این حرفو میزنه رانگلر بود ببین چطور به به چهچه میکرد
R@min
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ایشالا یه روزی این چیزارو تجربه کردی و از جیب خودت خرج کردی می فهمی که جیپ و تویوتا و فورد نداره. خواهشا بفهم که منظور طرفت چیه. فرق خر سوار و یه سوار کار حرفه ای تو این جور کلیپ ها مشخص میشه.
R@min
۱۲ مرداد ۱۴۰۲شما مشخصه اطلاعاتت از آفرود صفره دوست من نمی خواد به کسی موعظه بدی، برو یه بار با آگاهی ببین کلیپو این قهرمان زندگیت دیفرانسیل رو سنگ می کشه که ماشینو رد کنه، با وزن ماشین مسیر رد نمی کنن باید با گشتاور بازی کرد که جایی زور ماشین نرسید مسیرو عوض کنی. اینا همش هزینس، خرابیه تو کلیپ می بینی کف و خون قاطی می کنی صاحبش تو تعمیرگاه کل زیر بندی رو میاره پایین.
این مدل آفرودهای خرکی برای آدمای مبتدی هست.
NAVID۰۰۹۸
۱۲ مرداد ۱۴۰۲کجا ماشینو نابود کرد !!!
کاری را با لکسوس کرد که برایش ساخته و تعریف شده نه اینکه شما دیدی که دارید برای ایران هست که این دست خودروها را به جهت اقتصاد و خودنمایی یا تو پارکینگها میبینیم یا پشت ویترین نمایشگاهها یا دور دورهای شبانه برای خودنمایی و دَرودافبازی !
لطفاً به دقیقهی ۱۶:۱۶ ویدئو توجه کنید 😳 !
💤
۱۲ مرداد ۱۴۰۲رقبای این ماشین در زمان خودش الان اسقاط شدن ولی لکسوس همچنان در آفرود خشن میتازه
Arshia m3csl
۱۳ مرداد ۱۴۰۲اسکالید ها و جی کلاس های هم سن این لکسوس lx هنوزم هستن و کیفیت خوبی هم دارن
رضا
۱۲ مرداد ۱۴۰۲واو توانایی تویوتا در ساخت ماشین با دوام غیرقابل انکاره
NAVID۰۰۹۸
۱۲ مرداد ۱۴۰۲وای وای وای
چه مقالاتی ، جووووووونم❤👋🏻
مرسی عشقم پدال که حالمون رو چند روزه جا آوردی 👌🙏🏻
سلاطین به خط ، اوسسسس
شکیبا
۱۲ مرداد ۱۴۰۲توی ایران لکسوز suvمث شتر مرغ میمونه میگن تخم کن میگه من شترم میگن بار ببر میگه من مرغم با اون همه امکانات لوکس و رفاهی کسی جرآت نداره باهاش بره آفرود
توی جاده و اتوبان هم با پولی کمتر میشه یه ماشین لوکس آلمانی خرید که با شتاب بیشتر و مصرف سوخت کمتر مقرون به صرفه تر و زیباتره ، در نبود رقبای امریکایی بهترین گزینه اس برای کسایی که عظمت و ابهت و قدرت و زیبایی رو یکجا میخان البته تو ایران نه تو خارج که خرید ماشین براشون از خرید یخچال تو ایران راحت تره
PRPR
۱۲ مرداد ۱۴۰۲دقیقا خیلی ها نهایت افرویدی که رفتن رد شدن از روی جدول بوده
محمد مهدی
۱۲ مرداد ۱۴۰۲البته در نظر داشته باشیم که در دوام کسی به پای آمریکا و ژاپن نمی رسه
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۲آلمان در حال حاضر اس یو وی سه ردیفه نداره پس کسی که دنبال suv سه ردیفه هست یا باید بره سراغ ژاپن یا آمریکا
Anti Tesla
۱۲ مرداد ۱۴۰۲کلاً هر جایی که تویوتا حضور داره خودرو های سگ جون خودنمایی میکنند.
saeed
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ما هیچ ما نگاه
Hamilton1970
۱۲ مرداد ۱۴۰۲این اتاق اسطورهست…
هم لندکروز اتاق ۱۰۰ هم لکسوس LX470
زنده باد
فرامرز
۱۲ مرداد ۱۴۰۲این ماشین توی ایران فک کنم چیزی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار قیمت داره و طبیعتا کسی که اینهمه پول واسه یک ماشین پرداخت میکنه هیچوقت دلش نمیاد اینجوری با ماشین رانندگی کنه
البته نمیدونم این مدل ماشین هست یا نه ولی بودن و نبودنش فرقی نداره چون همه با قیمت ماشین توی ایران آشنایی داریم
اما همین ماشین اونجا در بهترین حالت فکر نکنم بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ هزار دلار قیمتش باشه
ضمن اینکه توی بیشتر کشورهای پیشرفته حقوق کارگر ساده بدون هیچ تخصصی هر ساعت بین ۱۲ تا ۱۸ دلاره و حالا فکر کنید کسی که تخصص داره چقدر حقوق میگیره
اونا زندگی میکنن ما هم زنده ایم و نگاه میکنیم
BMW
۱۲ مرداد ۱۴۰۲الحق که لقب سامورایی برازندشه😁
RIO
۱۲ مرداد ۱۴۰۲بنازم به لکسوس و تویوتا💪💪
مجتبی .
۱۲ مرداد ۱۴۰۲طرف فکرکنم ماشینو فروخته بود پولشم گرفته وقراره شنبه صبح سند بزنه وتحویل😊 به قابلیت ماشین کارندارم ولی انصافا چندجا بد زیر ماشینو ضرب زد.درکل جااب بود.
رضا
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ببینید رسانه های اجتماعی و بین المللی ماشین های استاندارد وایمنی اصلی که خود ماشین های ژاپن تبلیغ میکند.. وما دنبال ماشین های بی کیفیت چانگان چینی وجک ووو میارن وارداتی که همان آش وکاسه است
۳۰۸
۱۲ مرداد ۱۴۰۲یارو هم این فیلم دیده بود فک کرد ۲۰۶ و لکسوس یکیه
Arshia m3csl
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ماشین خوبیه ولی مونده به جی کلاس برسه جی کلاس سلطانه👌🏽