لکسوس

معرفی لکسوس LX700h، شاسی‌بلند پرچم‌دار هیبرید با 457 اسب بخار

لکسوس LX700h به سیستم هیبریدی موازی در کنار پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو مجهز است و مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتری دارد.

لکسوس LX پس از حدود سه دهه حضور در بازار، سرانجام از قوای محرکهٔ هیبریدی بهره‌مند شده است. سازندهٔ ژاپنی مدل جدید LX700h را معرفی کرده است که در صدر خانوادهٔ این شاسی‌بلند لوکس قرار می‌گیرد. در این نسخه، یک سیستم هیبریدی موازی در کنار همان پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است. در این سیستم، یک موتور الکتریکی با کلاچ بین پیشرانهٔ درون‌سوز و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نصب شده است. برخلاف مدل‌های هیبرید موازی قبلی لکسوس، در این شاسی‌بلند هم دینام و هم استارت همچنان وجود دارد تا اگر سیستم هیبریدی به خاطر نقص فنی دچار اختلال شد، خودرو همچنان بتواند با استفاده از پیشرانهٔ بنزینی خود به حرکت ادامه دهد.

این قابلیت به لطف باطری کمکی ۱۲ ولتی که توسط دینام شارژ می‌شود و برق موردنیاز برای استارت زدن را فراهم می‌کند ممکن شده است. لکسوس همچنین برای محافظت از قطعات فنی و برقی LX700h در هنگام آفرود، ساختاری ضدآبی برای باطری سیستم هیبریدی طراحی کرده که در انتهای شاسی قرار دارد. به همین دلیل، حتی با وجود سیستم هیبریدی، LX700h همچنان می‌تواند تا عمق ۷۰ سانتی‌متری آب حرکت کند. مجموع خروجی قوای محرکهٔ هیبریدی این شاسی‌بلند پرچم‌دار هم ۴۵۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور اعلام شده است که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ۴۰۹ اسب بخار قدرت مدل بنزینی LX600 نشان می‌دهد. نسخهٔ هیبریدی این شاسی‌بلند ۲۷۸۰ کیلوگرم وزن دارد و لکسوس مصرف سوخت ترکیبی آن را ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است.

لکسوس در LX700h برای تحمل وزن بیشتر پیشرانه، از دسته‌موتورهای قوی‌تری استفاده کرده و جای چرخ زاپاس را تغییر داده تا فضایی برای نصب باطری در زیر کف صندوق بار فراهم شود. علاوه بر این، باطری کمکی ۱۲ ولتی هم حالا از داخل کاپوت به کنار صندوق منتقل شده است. محافظ رادیاتور نیز حالا مستحکم‌تر از قبل شده است. علاوه بر قوای محرکهٔ هیبریدی، لکسوس همچنین تیپ جدیدی بنام اوورتریل را هم برای شاسی‌بلند پرچم‌دار خود تدارک دیده است که فقط در مدل LX700h قابل خریداری خواهد بود. این تیپ به‌صورت استاندارد به قفل دیفرانسیل جلو و عقب و لاستیک‌های آل‌ترین مجهز خواهد بود.

در داخل این خودرو هم شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی جدید، بازطراحی صندلی‌های جلو و شارژ سریع‌تر پد شارژر بی‌سیم هستیم. علاوه بر این، یک اینورتر AC ضد آب که زیر کنسول مرکزی نصب شده نیز برقی تا ۲۴۰۰ وات را برای دستگاه‌های خارجی مختلف فراهم می‌کند. لکسوس LX700h اوایل سال آینده در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و قیمت آن در زمانی نزدیک به عرضه مشخص می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. mmd@

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (280 ديدگاه)

    عجب چیزیه ولی به لندکروز نمی‌رسه☠️☠️☣️☣️🤪

    موافقم 3
    مخالفم 77
    1. Ahmad

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      آخر و الزمان تکنولوژیه این ماشین صد برابر کم استهلاک تر از آلمانی هاست این جور ماشینا تو صحرای داغ عربستان آخ نمیگن یه جورایی موتورش ده میلیون کیلومتر هم بره خراب نمیشه

      موافقم 77
      مخالفم 14
      1. shetab-car

        ۲۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (217 ديدگاه)

        فعلا که فراخوان دادن همه این موتورهای 6 سیلندر روی سری 300، تاندرا و لکسس خرابی دارن خیلی هم گسترده است گزارش هاش رو بخون

        موافقم 13
        مخالفم 42
        1. JaMsHiD-B

          ۲۰ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2573 ديدگاه)

          داش مال کی رو میگی
          همه رو مفتی تعمیر کردن رفت

          موافقم 29
          مخالفم 4
    2. net

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3334 ديدگاه)

      لندکروز (نیمه لوکس) هست و این شاسی بلند لکسوس (لوکس) هست و قابل مقایسه نیست و ماشین لکسوس بهتر هست

      موافقم 46
      مخالفم 4
      1. net

        ۲۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3334 ديدگاه)

        لندکروز و لکسوس lx هر دو شاسی بلند فول سایز هستند با این تفاوت که لکسوس lx لوکس هست ولی لندکروز نیمه لوکس هست

        موافقم 25
    3. Shirko

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (271 ديدگاه)

      خودم به شخصه اینفینیتی کیو ایکس ۸۰ و به این ترجیح می دم .

      موافقم 19
      مخالفم 33
    4. ممد ژانگولر

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4069 ديدگاه)

      خدا وکیلی آخر ماشینه . ولی قیمتشو میبینم پشمای آدم میریزه خیلی پوله .طرف میخواد اینو بخره با یک سوم قیمت میره اکستریم vx که تبلیغش تو پدال دهنمونو صاف کرده میخره با بقیه پولش هم ی آب میوه بستنی فروش راه میندازی خودتم میشی اولین مشتریش .لاکردار معجون خوردن جز واجباته.

      موافقم 11
      مخالفم 32
    5. NAVID@@98

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (737 ديدگاه)

      احمد قشنگ معلومه خودتم نمیدونی حرفت اشتباهه یا اینکه عمدا گفتی و هدفت اشتباهه پس بیخوده چرا چون؟!
      الان توضیح میدم پس مثل تازه به دوران رسیده ها فکر نکنید
      ببینید آلمانی ها که لوکس و پرفورمنس هستن محصولی که سنخیتی نداره باهاشون رو مقایسه کردن باش حماقته

      ولی برفرض اینکه ژاپنی ها محصول پرفورمنسی مثل اونها بخوان بزنن هم پرفورمنسش به اونها نمیرسه و هم ۱۰۰ برابر استهلاک بیشتری مواجه میشه
      نمونش همین شرکت تویوتا و لکسوس با این پلتفرم نسل اولین نسلش که توربو شد با مشکل یاتاقان زدن موتورش مواجه شد و تویوتا بیش از ۱۱۰ هزار موتور رو قراره تعویض کنه یاتاقان زدن مشکلش هم اونقدر حاد و بد بوده که حتی در تعداد وسیله های و نوع مشکل و برطرف کردنش هم عاجز بوده و با هزینه هنگفتی اومده موتور های همشون رو عوض کنه به کل

      پس بنا براین وقتی که بخواهیم پرفورمنس و بازدهی بالا بره قطعا هزینه ها و مشکلات بیشتر میشه و حتی برعکس اون چیزی که فکر میکنید در پرفورمنس بالا برتری مشخص میسه حتی دوام بالا وقتی که پرفورمنس بالا باشه
      خودروی دویست اسبی که همیشه دوام داره پراید که ۱۰۰ اسبم نی آرزوش ۱۱۰ اسب پژوعه همین پراید بادوام ترین موتور رو داره پس بنابراین البته رکورد دار دوام ها هم مسخصه همونا که گفتم

      تازه خود آلمانی ها هم دقیقا مثل آمریکای ها اول آخرالزمان تکنولوژی علم دوام و ماندگاری و عمر بالا و قابلیت اطمینان و اعتماد و استحکام بالا هستن و این رو در محصولاتی که لازمه به منصه ظهور رسوندن و 👑🥇رکورددار هر چیز اول ییشان را دقیقا مثل آمریکایی ها اروپایی ها هم رکورد دار اول هرچیز هم هستند🥇👑 من جمله دوام بالا و بیاستهلاکی کلا مثلا در کامیون ها و محصولات سنگین و صنعتی که حتی دیدم در ۱ میلیون کیلومتر ۱ درصد هم خرابینارن اینا سنده هاااااااااااا ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ !!!!!!!!!!!

      مثلا برای من مزدا میاتا همون جوره که گفتی ولی خب قطعا میدونم نمیرسه به پورشه و… برای تو هم به همین صورت ولی همون مزدا میاتا رو انتخاب میکنم با اینکه میدونم همونطوره که کفتم تو و من من و تو !!!!!!!!!!!

      موافقم 4
      مخالفم 30
      1. آرین

        ۲۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (281 ديدگاه)

        کسی زبون اینو میفهمه؟

        موافقم 28
        مخالفم 2
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۲۰ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (983 ديدگاه)

          نه بخدا این همون دسته آدماس که از اروپایی ها و آمریکایی ها خدا میسازن دیگه توجه خاصی به دنیا نداره و نمیبینه 95 درصد تکنولوژی دنیا توی شرق آسیا نهفته
          فقط میخواد بگه ژاپن بد کره بد چین بد

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. NAVID@@98

          ۲۰ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (737 ديدگاه)

          بله بخدا من همون دسته آدمام که از اروپایی ها و آمریکایی ها خدایی بودنشون رو میگفتم دیگه توجه خاصی به دنیا ناریم و چون میبینم ۱۱۰ درصد تکنولوژی دنیا توی اروپآمریکا نهفته
          فقط میخوام بگه اروپا خوب آمریکا خوب

          ولی چین بد

          درستاشو گفتم تا غلتا اصلاح شه نگرفتنش هم مشکل خود خوانندست بلا نسبت
          هرکی غیر این باشه همون گالانت هم از سرش زیاتیه !!!!!!

          موافقم 2
          مخالفم 6
        3. NAVID@@98

          ۲۰ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (737 ديدگاه)

          شما هم جای من نگو من کدوم دستم چون نمیدونی همون گالانتتو سوار شو
          منم مزدا میاتای خودمو سوار میشم باشم عشق میکنم حتی با اینکه میدونم همونطوره که بالا گفتم

          موافقم 1
          مخالفم 7
        4. Galant.VR4(JDM)

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (983 ديدگاه)

          NAVID@@98
          میاتا سوار عزیز
          اره از اون دسته آدمایی و خودتو نشون دادی از تعصب بیجا و با حرف حقیقت کم اوردی و شروع به بیان فاصله طبقاتی خودت با من کردی که هیچ ربطی به بحث نداره باشه من بدبخت همون گالانت رو سوار میشم ولی حداقلش از روی منطق حرف میزنم و نمیام بگم ژاپن خداس یا کره بهترینه میام با چندتا دلیل حرفمو ثابت میکنم و از هیچی بت نمیسازم
          تو فقط تعریف الکی میکنی و حاضر نیستی ضعف دنیای خودت رو ببینی

    6. علی Shelby

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (443 ديدگاه)

      ولی بنظر من این از لند کروز بهتره
      هردو ابهت دارن
      بزرگ و جادارن ولی لکسوس لوکس تره

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. net

        ۲۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3334 ديدگاه)

        لکسوس lx و لندکروز هر دو شاسی بلند فول سایز هستند ولی لکسوس lx (لوکس) هست و لندکروز (نیمه لوکس) هست

  2. amirkhanzadeh

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (804 ديدگاه)

    طراحی زیبا و ماشین بزرگ و کار بردیه تو سبک خودش

    موافقم 26
    مخالفم 1
  3. .

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    خیلی عالیه
    ولی gx رو بهش ترجیح میدم
    gx از نظر من کاربردیتره

    موافقم 5
    مخالفم 20
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3908 ديدگاه)

      GX مخصوص آفروده

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. .

        ۲۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (81 ديدگاه)

        دقیقاً واسه همین گفتم کاربردیتره😉

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. Taha Ayoobi

          ۲۰ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3908 ديدگاه)

          صددرصد تو آفرود از LX بالاتره ولی ظاهرش هم حال و حوای آفرود و خشن داره، ولی ال ایکس بیشتر برای خانواده و نهایت لوکسی توی آنروده و ظاهرش هم بهتر از GX هست.

          موافقم 5
          مخالفم 1
  4. ARIAN

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    به نظرم ماشین کاملیه اما خب من به دوتا چیز میخوام اشاره کنم. نباید اسمش رو lx700 میزاشتن باید با یک پسوند بعد از lx600 اون رو متمایز میکردن و به نظرم lx700 باید اسم نسل بعدی پرچمدار شاسی بلند های لکسوس باشه. نکته دیگه هم وزنشه. نمیدونم چرا روی سبک سازی بعضی کمپانی ها کار زیادی انجام نمیدن اخه 2800 کیلو بشدت وزن زیادیه

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. Ali

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (112 ديدگاه)

      روی سبک سازی کار نمیکنن چون جز افزایش قیمت نجومی واسه این خودرو نتیجه ای نداره و این برخلاف سیاست های اکثر ژاپناست و اینکه یک شاسی بلند لوکس فول سایز عظیم با ی موتور قوی چرا باید سبک سازی بشه مگه میخواد هندلینگ یا صفر تا صد داشته باشه؟

      موافقم 15
      مخالفم 4
  5. نیو کار

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    بی ام و از فاجعه جدیدش رو نمایی کرد

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. Nismo

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1207 ديدگاه)

      کدوم ماشینش؟

      موافقم 7
      مخالفم 1
  6. محمد

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    چه گشتاور خوبی تولید می‌کنه با این سیستم هیبریدی رانندگی باهاش جذاب تر میشه تنها نکته منفیش اضافه وزن ۱۵۰ کیلویی نسبت به نسخه بنزینی هست

    موافقم 9
    مخالفم 2
  7. net

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3334 ديدگاه)

    جلوپنجره بزرگش که تا پایین سپر اومده خیلی بد هست. اگر چراغ عقب نوار نازک متصل وسط نداشت و چراغ عقب جدا از هم بود قشنگتر میشد. چراغ متصل عقب برای سدان قشنگه مثل چراغ عقب متصل آئودی a8 و هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم و رنو تالیسمان. چراغ متصل عقب برای شاسی بلند و کراس اور بد هست

    موافقم 7
    مخالفم 13
    1. net

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3334 ديدگاه)

      اگر سقف سانروف تا ردیف دوم صندلی داشت قشنگتر میشد.اگر زیر نوک چراغ جلو فرو رفتگی نداشت و مسطح بود قشنگتر میشد. اگر زه سفید اطراف شیشه دربها بالای درب باک در شیشه مثلثی پهن نشده بود و سرتاسر نازک بود خیلی قشنگتر میشد. دو مانیتور روی هم داشبورد خیلی بد و مسخره هست . اگر چراغ عقب نوار متصل نداشت و جدا از هم بود و رنگ چراغ عقب به جای قرمز روشن و خطوط مشکی، کامل قرمز زرشکی می بود قشنگتر میشد

      موافقم 2
      مخالفم 9
    2. net

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3334 ديدگاه)

      چراغ عقب جدا از هم زرشکی و داشبورد و صفحه نمایش نسل قبلی ۲۰۱۸ lx قشنگتر از این
      2024 lx هست و زیر نوک چراغ جلو ۲۰۱۸ lx فرورفتگی نداره

  8. hosen

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (428 ديدگاه)

    یه suv همه چی تموم

    موافقم 9
    مخالفم 2
  9. علی منصوری

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    همه چیزش خوبه ، لوکس ، فنی ، دوام …. من بشخصه در مورد ماشینی حرص میزنم و یا درگیرش میشم ک بتونم داشته باشم ، بنظرم تکنولوژی‌ها خیلی بهم نزدیکن چون مجبورن تو بازارهای مشترک برای مشتری‌های مشترک رقابت کنن، برا همین کم کم دارن ماشینهای سگمنتهای مختلف بهم شبیه میشن چه بحث فنی و چ بحث طراحی ،

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. مازیار

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3220 ديدگاه)

    مثل پاترول بالارده جدید
    قدرتمند به لحاظ فنی تکنولوژی و ضعیف در طراحی

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. 18:45

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    عالی تر از همیشه 👑👏👏

  12. نورالدین نوری زاده

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برام نظرات جالب بود همه صاحب نظر و متخصص بودند
    ولی

    چه فایده داره ماشینی رو ببینی که 99 درصد مردم حتی در خارج از ایران و 100درصد مردم ایران از اون محروم هستند
    ظاهرا ما فقط برای آشغال های ایران خودرو و سایپا و در صورت خیلی خوش شانسی برای آشغال های چینی و دست چندم های کره ای و اروپایی آفریده شده ایم
    ایا در بهشت لندکروز وجود دارد که اگر خدا قسمت کند انجا نصیبمان شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا