از CT یا UX، نام هیچ یک از خودروهای لکسوس بیدلیل انتخاب نشده است!
نام مدلهای از آن جهت برای خودروسازان اهمیت دارد که در ابتداییترین شکل ممکن، هویت محصولشان را مشخص میکند؛ پس باید درکنار تمایز از سایر محصولات موجود در بازار خودرو، معنایی را نیز با خود بهیدک بکشد. برخی خودروسازان از نامها و عبارات برای نامگذاری محصولاتشان استفاده میکنند؛ مانند لامبورگینی سیان، پاگانی ویتوپیا، تویوتا پریوس و… . برخی خودروسازان دیگر نیز مانند لکسوس عبارات مشخصی را خلاصه کرده و با حروف خلاصهشده، نامی را برای خودروشان برمیگزینند.
لکسوس CT
CT نام هاچبک پنج در لکسوس محسوب میشود و مخفف «Creative Touring» است. به گفته سازنده، عبارت «خلاق» از آن جهت در نام این محصول بهکارگرفته شده که پیشرانه آن هیبریدی بود؛ درحالیگه باقی رقبای همکلاس این خودرو تمایل بالایی به استفاده از پیشرانههای دیزلی داشتند. عبارت تورینگ نیز به این افسانه که خودروهای هاچبک باید فضا بار و سرنشین را فدای ظاهر خود کنند، پایان میدهد.
لکسوس LS
پرچمدار محصولات این برند لوکس، LS، مخفف عبارت «Luxury Sedan» است که روی مدل ۱۹۸۹ این خودروساز قرار داشت. آن خودرو حاصل تلاش کار ۶۰ طراح، ۱۴۰۰ مهندس، ۲۳۰۰ تکنسین و بیش از ۲۰۰ نیروی کار پشیتیبان بود و بعدها بهعنوان لوکسترین و شاخصترین مدل این خودروساز به زندگی ادامه داد.
لکسوس ES
لکسوس ES درکنار سدان بزرگتر LS معرفی شده بود. ES مخفف عبارت «Executive Sedan» است و بهعنوان محصولی بالارده و لوکس اما زیر سایه مدل پرچمدار LS روانه بازار میشود.
لکسوس GS
لکسوس GS نیز عضو دیگر خانواده سدانهای این برند ژاپنی محسوب میشود و مخفف عبارت «Grand Sedan» است. GS درحقیقت بهعنوان سدان سایز متوسط این برند شناخته میشود.
لکسوس IS
برخلاف سایر سدانهای این برند، IS مخفف عبارت «Intelligent Sports» محسوب میشود. مدل IS درحقیقت نمایشدهنده همان کیفیت و توانایی همیشگی لکسوس در کالبد یک پکیج کوچکتر و پویاتر است تا بتواند مخطبان جوانتر را به سوی خود حذب کند.
لکسوس LC/ LC C
LC یکی از زیباترین خودروهای برند لکسوس محسوب میشود و چندبار برنده جایزه طراحی «Eyeson» شده است. هدف خلق این محصول، ارائه کیفیت سدان LS در قالبی جذابتر و زیباتر است. نام این مدل مخفف «Luxury coupe» محسوب میشود به گفته لکسوس برای «ارائه تجربه رانندگی هیجانانگیز و خاص بهصورت دقیق مهندسی شده است». C دوم نام این مدل نیز اشاره به مدلهای سقفباز یا «Convertible» دارد.
لکسوس LFA
نام LFA در ابتدا مخفف عبارت «Lexus Future Advance» بود و روی نسخه کانسپت این سوپرخودرو گداشته شده بود که بعدا وارد خط تولید شد. نام نسخه تولیدانبوه LFA هم مخفف عبارت «Lexus F-Sport Apex» است و اوج مهندسی بخش F-Sport این برند را نشان میدهد.
لکسوس LX
پسوند X در محصولات لکسوس اشاره به مدلهای شاسیبلند این خودروساز دارد؛ همانگونه که انتظار میرود، LX شاسیبلند لوکس ژاپنیها محسوب میشود. از آنجا که LX بههیچعنوان در کلاس کراساوورها قرار نمیگیرد و یک شاسیبلند بزرگ بر پایه تویوتا لندکروزر به شمار میرود، برخی نام آن را مخفف «Luxury four wheel drive» میدانند.
لکسوس GX
بنابر سبک نامگذاری این برند، GX مخفف عبارت «Grand Crossover» است و حرف X هم به کلاس خودرو اشاره دارد. GX همتای شاسیبلند سدان GS محسوب میشود و نقش میانرده شاسیبلندهای ژاپنی را بازی میکند.
لکسوس RX/ RX L
«Radiant Crossover» شالوده نام RX را تشکیل میدهد و بهعنوان خودروی آیندهنگرانه این برند با آغاز قرن جاری میلادی روانه بازار شد. پسوند L هم به نسخههای هفتسرنشینه بزرگتر آن اشاره دارد.
لکسوس NX
نام NX مخفف «Nimble Crossover» است که و روی اندازه کوچک و ذات جمعوجور و سبکبال این خودرو اشاره دارد که آن را به خودرویی ایدهآل برای استفاده درونشهری و مسافرتهای کوتاه بدل میکند.
لکسوس UX
UX کوچکترین کراساوور لکسوس محسوب میشود و نامش مخفف عبارت «Urban Crossover» است. هدف تولید این محصول از سوی سازنده، «بهرهوری از طراحی آزاد و متناسب با رفتوآمدهای درونشهری و فضای مدرن» عنوان شده است.
لکسوس RC/ RC F
RC مخفف «Radical Coupe» است و برای به چالشکشیدن تصورات یک کوپه هیبریدی روانه بازار شد. پسوند F به مدلهای بالاردهتر این کوپه اشاره دارد که تحت مهندسی زیربرند F لکسوس تولید میشوند. این پسوند خود مخفف نام پیست مشهور ژاپن، فوجی اسپیدوِی، به شمار میرود؛ جایی که مدل RC F ساعتهای زیادی را در آن مشغول بهبود بوده است.
لکسوس SC
نام این مدل که در میانه سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۰ تولید میشد به عبارت «Sports Coupe» اشاره داشت و نقش کوپه لوکس و میانرده این برند را بازی میکرد اما سرانجام از خط تولید خارج شد.
لکسوس LY
لکسوس پای خود را از تولید خودرو هم فراتر گذاشته و یک قایق تفریحی لوکس را تولید کرده است؛ همانگونه که انتظار میرود، نام LY مخفف دو عبارت ساده «Lexus Yatch» بهمعنای قایق لکسوس است.
رامتین
۱۰ دی ۱۴۰۱بسیار عالی. امیدوارم یک فیس لیفت کامل روی تمام خودروها اعمال کنه لکسوس. از طرفی قوای محرکه هم تغییر و ارتقای کاملی بده. موتورها باید 20-40% توان بیشتری پیدا کنند و قبل از الکتریکی شدن، شاهد این تغییرات باشیم!
NAVID۰۰۹۸
۱۰ دی ۱۴۰۱به پسوند پیشوند تمام نامهای این اسطورهی ژاپنی یه سلطان هم اضافه کنید ، دیگه تکمیله تکمیله ❤👑.
علی
۱۱ دی ۱۴۰۱عاشق لکسوس هستم . برند لوکس و بی ادعا . از RX بیشتر از همه خوشم میاد
net
۱۱ دی ۱۴۰۱جلوپنجره های جدید لکسوس که تا پایین سپر اومده خیلی بد هست .جلوپنجره های کوچک قدیمی لکسوس خوب بود مثل عکس جلوپنجره یکی مانده به اخر لکسوس sc
احمدرضا
۱۰ دی ۱۴۰۱وای LFA
خیلی دوسش دارم
RENAULT5
۱۰ دی ۱۴۰۱زبان طراحی لکسوس حقیقتا عالی است
سگش می ارزد به تمام خودروسازی چین
Amin.aj
۱۰ دی ۱۴۰۱مگه میشه از لکسوس ایراد گرفت اخه چینی های بنجل رو شست رفت با این پست
منصور
۱۱ دی ۱۴۰۱شک نکنید که در چند سال آینده ،چین
در بازار خودرو جهان ،به مدارج بالا برسد!
البته مطابق معمول آنچه نصیب ما میشود، همان بنجل است که گفتید !
Amin.aj
۱۱ دی ۱۴۰۱یه جوری صحبت نکنید که بقیه برندهای معتبر نشستن نگاه می کنن که چین بزنه ازشون بالاتر هنوز که هنوزه تو لیست معتربرین مجله های خودرویی نمی بینمشون! چندساله گوشه من پره چین فلان جای صنعت رو می گیره
زیزیگولو
۱۰ دی ۱۴۰۱عشق یا دلدادگی حسی هستش به معنی دوست داشتن یه کسی یا چیزی …….. و واسه من و کسایی مثل من که به دنیای خودرو علاقه مندن این حس در مورد ماشینا صدق میکنه و واسه من یکی برند لکسوس و از بین همه مدلای مختلف لکسوس، مدل RX واسه من یه چیز دیگست و خیلی دوسش دارم❤️❤️❤️👍👍👍
phonix
۱۰ دی ۱۴۰۱خدای خلاقیت:)
Alan.r
۱۰ دی ۱۴۰۱لکسوس تنهای برند آسیایی هست که میتونه واقعا با آلمانی های بالا رده مثل بنز و بی ام و و آئودی رقابت کنه (البته سایر ژاپنی ها هم عالی هستن ولی اکثر محصولاتشون اقتصادی اند)
phonix
۱۰ دی ۱۴۰۱اکورا
Scuderia Ferrari
۱۰ دی ۱۴۰۱پادشاه لوکس ساز ژاپنی ، بعدش اینفینیتی و آکورا
ژاپنی ها در صنعت خودرو جایگاه خاص و ویژه ای دارن
به شخصه عاشق تک تک برندهای ژاپنی هستم ❤❤
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۱۰ دی ۱۴۰۱اینفینیتی؟
امیر حسین
۱۰ دی ۱۴۰۱سلام میدونم ربطی ندارد ولی من بین خرید تویوتا راوفور و نیسان ایکس تریل و هوندا CR-V و رنو کولیوس که همه موارد از مودل 2014تا 2016 و یه مورد هم هست تویوتا پرادو 2007یا 2008 لطفاً نظرتون رو بین این خودرو ها بگید چون برام مهمه لطفا منتشر کنید
NAVID۰۰۹۸
۱۰ دی ۱۴۰۱بدونِ توضیح فقط میگم پرادو ۲۰۰۸ بیرنگ حتی اگر کارکردش هم بالا باشه !!!!!!
DoctoR
۱۰ دی ۱۴۰۱پرادو و ایکس ترین نداشتم ولی بین همه اینایی که گفتی رافور از همشون بهتر بود کولیوس بدتر
phonix
۱۰ دی ۱۴۰۱ایکس تریل سواری نرم تر قیمت کمتر نسبت به رافور
رافور خیلی الکی گرونه
هوندا تو ایران لوازم نداره
پررادو هم به درد شهر نمیخوره حقیقتا همون سه تا رو یکی شون رو دریاب البته بازار فروش تویوتا از نیسان بهتره ولی خوب هرچی گرفتی احتمالا نتونی دیگه بفرشی خودم ایکس تریل رو پیشنهاد میکنم
فرید
۱۱ دی ۱۴۰۱به نظرم راوفور انتخاب منطقی تریه
Hamid3x
۱۰ دی ۱۴۰۱طراحی ها بشدت تکامل یافته و با اصالت
امکانات و راحتی و لذت رانندگی و کیفیت تو بهترین حالت(به گفته مجلات خودرویی و درایو تست ها)
اسامی انتخابی شون هم در روح خودروهای لکسوس تنیده شده
این تازه چیزیه که ما میبینیم و می شنویم
نبوغ و توانایی مهندس ها و طراح های ژاپنی همیشه جزو بهترین ها بوده و خواهد بود
مردمی با اصالت و صداقت و پشتکار فراوان که هیچ وقت مغرور نبودن و نخواهند شد مشخصه به بهترین ها میرسن
ممنون پدال جان تو این بازار… چینی ها از لکسوس برامون گفتی
یه مورد دیگه هم باید ذکر کنم دوستان هیچ وقت دنبال ارزون ترین نباشید چون با این کارهاتون شرکت هایی که محصولات با کیفیت و های اند طراحی میکنند بدلیل عدم استقبال مناسب ضعیف تر میشن و ممکنه حتی از مارکت حذف بشن
نمیگم چینی ها هیچ وقت خوب نمیشن
ولی مطمئن باشید یه چینی خوبم قیمتش کمتر از برندهای دیگه نخواهد شد اگه ارزون تره مطمئنا خیلی جاها از محصول کم کردن همونطور که تو قطعات الکترونیکی شون میبینیم به اعتراف خودشون با اینکه ارزون تر هستند ولی کاربرد های محدود تر و ضعیف تری دارند
باید فرهنگ احترام به کیفیت و خلاقیت رو بیشتر داشته باشیم تا زندگی بهتری رو تجربه کنیم
Reza Waffen SS
۱۰ دی ۱۴۰۱جالب بود
Mf1
۱۱ دی ۱۴۰۱lfa فقط بقیشون خیلی معمولی هستن با اینکه میخوان نشون بدهن طراحی خاصی دارن البته نظر من اینجور شاید دیگران حس بهتری داشته باشن
phonix
۱۱ دی ۱۴۰۱کلارکسون خیلی قشنگ گفت : LFA انقدر خوب بوده که خود لکسوس هم نمیدونه چطور درستش کرده
Royal Driver UK
۱۱ دی ۱۴۰۱خیلی جالب بود. آفرین به لکسوس. وقتی LC و LFA رو میبینی، دوتا اثر هنری جلو چشماته!
احسان
۱۱ دی ۱۴۰۱به قول همسایه هامون که مثل آب خوردن میتونن بخرن و سوار بشن و لذتشو ببرن :
ماشاالله
تبارک الله
Shayan
۱۲ دی ۱۴۰۱بنظرم LFA و LX بهترین طراحی رو دارن.
❤BMW❤
۱۲ دی ۱۴۰۱فقط رخ es و lc
❤BMW❤
۱۲ دی ۱۴۰۱از LFA هم که دیگه نگم
عالیه واقعا اون داشبورد چرم زیباش دیوونه ام کرده
یه چیزی هم بگم ، موتور LFA کمحجم ترین موتور ۱۰ سیلندر تاریخ هست و حجمش از ۸ سیلندر های اون زمان هم کمتر بوده که باعث میشه دور گیری خیلی سریع و قدرتمندی داشته باشه
❤BMW❤
۱۲ دی ۱۴۰۱اینم بگم که لکسوس از برند هایی هست که هر کسی با هر سلیقه ای دوسش داره و فرقی براش نمیکنه