در این مقاله به نکات مهمی که خریداران باید قبل از انتخاب لکسوس NX صفر و دستدوم بدانند اشاره کردهایم.
اگرچه NX کوچکترین کراس اور لکسوس نیست اما پس از UX دومین قدبلند جمعوجور این برند ژاپنی محسوب میشود. NX قیمت و فضای کابین و بار کمتری نسبت به RX دارد و حدود یک دهه است که در بازار حضور دارد. به همین خاطر عمده خریداران در کشورمان با این خودرو آشنا هستند. افرادی که علاقهای به RX ندارند و یا نمیخواهند بودجه بیشتری را برای خرید آن اختصاص دهند شاید NX را گزینه مطلوبی بیابند مخصوصاً اینکه کیفیت این خودرو نیز به همگان ثابت شده است. در این مقاله میخواهیم شما را با برخی نکات مهم خرید لکسوس NX صفر و دستدوم آشنا کنیم.
معرفی لکسوس NX مدل ۲۰۲۵ با تغییرات حداقلی
خودروی موردبحث تنها با برخی تغییرات کوچک وارد مدل سال ۲۰۲۵ شده است. تجهیزاتی همچون دستیار پارک و در پشتی برقی بهصورت استاندارد وجود دارد درحالیکه NX مدل ۲۰۲۴ بهصورت سفارشی از آنها برخوردار بود. همچنین دو درگاه USB تایپ C به کنسول جلو افزوده شده است. برخی مدلهای قدیمی فقط دارای درگاه USB تایپ A بودهاند. دیگر تغییر این خودرو معرفی رنگ کوپر به همراه رنگ جدید کابین است هرچند فعلاً تصاویر آنها منتشر نشده است. لکسوس NX مدل ۲۰۲۵ از نظر قوای محرکه تغییری نسبت به قبل ندارد و همین موضوع درباره طراحی ظاهری هم صدق میکند.
قیمت پایه حدود ۴۲ هزار دلار
NX مدل ۲۰۲۵ کمی گرانتر شده و حالا مدل پایه ۲۵۰ آن قیمت حدود ۴۲ هزار دلاری دارد. انتخاب سیستم چهار چرخ محرک قیمت NX 250 را به حدود ۴۴ هزار دلار میرساند و تریم پریمیوم نیز ۴۶ هزار دلار قیمت میخورد. مدل بعدی NX 350 AWD با قیمت ۴۶ هزار دلار است و نهایتاً مدل NX 350 F Sport با قیمت ۵۰ هزار دلار در دسترس است. همه این مدلها از پیشرانه بنزینی استفاده میکنند اما امکان سفارش مدل هیبریدی نیز وجود دارد که قیمت پایه آن حدود ۴۶ هزار دلار است و در فول ترین مدل به حدود ۵۲ هزار دلار میرسد. گرانترین مدل هم به پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز بوده و ۶۴ هزار دلار قیمت دارد.
قوای محرکه هیبریدی خفیف انتخابی مناسب برای اکثر خریداران
با اینکه مدل NX 450h+ F Sport Handing فول ترین عضو این خانواده است اما از نظر ارزش در مقابل پرداختی مدل هیبریدی NX 350h AWD وضعیت بهتری دارد چراکه هم ارزانتر بوده و هم برخلاف مدل فول با قوای محرکه پلاگین هیبریدی عرضه نمیشود. وجود سیستم هیبریدی خفیف هم به این معناست که خریداران مجبور نیستند به منظور دستیابی به مزیتهای کامل تکنولوژی هیبریدی هیچچیزی را قربانی کنند. این خودرو سواری مشابه مدلهای عادی داشته و درعینحال کممصرفتر از نسخههای بنزینی است. مدل 350h در سه تریم عادی، پریمیوم و لاکچری عرضه میشود.
تجهیز تمامی مدلها به سیستم ایمنی ۳.۰ لکسوس
تمامی نسخههای لکسوس NX صفر مدل ۲۰۲۵ به بسته ایمنی ۳.۰ لکسوس مجهز هستند که شامل کروز کنترل تطبیقی، حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط، دستیار علائم جادهای، ترمز اضطراری خودکار و… است.
افت قیمت کم
در بازارهای جهانی هرچه از عمر خودرو بگذرد قیمت آن افت خواهد کرد اما معمولاً افت قیمت خودروهای لکسوس کمتر از اکثر رقباست. NX از این نظر عملکرد خوبی دارد هرچند در برابر دیگر خودروهای این برند استثنایی عمل نکرده است. در واقع RX حتی بهتر بوده و قیمتش با گذشت زمان کمتر افت میکند. بر اساس دادههای KBB، لکسوس NX مدل ۲۰۲۴ پس از ۵ سال حضور در جاده حدود ۴۵ درصد ارزش اولیه خود را حفظ خواهد کرد که بسیار بهتر از خودروهایی همچون رنجرور اووک و کادیلاک XT4 است.
عرضه اولین نسل NX در سال ۲۰۱۴
تا به امروز تنها ۲ نسل از لکسوس NX معرفی شده است. دومین نسل این کراس اور ژاپنی به عنوان مدل سال ۲۰۲۲ راهی بازار شد و از آن زمان تاکنون تغییرات معدودی را داشته است. نسل قبل در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و تا سال ۲۰۲۱ در بازار حضور داشت. این خودرو به نوعی لکسوس را وارد قلمروی جدیدی کرد چراکه اولین کراس اور لوکس با این ابعاد برای لکسوس بود و از اولین پیشرانه توربوی این برند سود میبرد. درست همانند محصولات پرفروش لکسوس در آن زمان، اولین نسل NX به دو صورت بنزینی و هیبریدی در دسترس قرار گرفت و تریم ها و پکیجهای متنوعی برای آن قابل سفارش بود.
فراخوانها و شکایت کم مشتریان از NX
در حدود ۱۰ سالی که از عرضه این خودرو میگذرد شاهد قابلیت اطمینان مطلوب آن بودهایم. جستوجوی وبسایت NHTSA نشان میدهد که NX 200T مدل ۲۰۱۵ بالاترین میزان فراخوان در این خانواده را داشته هرچند تعداد فراخوانهای آن تنها ۲ عدد بوده است. در واقع اکثر مدلهای NX هیچ فراخوانی نداشتهاند. بررسی شکایات مالکان نیز موضوع مشابهی را نشان میدهد. در مجموع لکسوس به خاطر تولید خودروهای قابلاعتماد و باکیفیت شناخته میشود و این موضوع در گزارش مؤسسات مختلف نیز تائید شده است.
رقبای لکسوس NX
NX در کلاسی بسیار رقابتی حضور دارد و از جمله رقبای آن میتوان به بی ام و X1 و ولوو XC40 اشاره کرد. شرکتهای مرسدس بنز، آئودی و آلفارومئو نیز در کلاس شاسی بلندهای ساب کامپکت لوکس حضور دارند و در بازار آمریکا میتوان کادیلاک XT4 را نیز انتخاب کرد. شاید لکسوس RX را نیز به نوعی بتوان جزو رقبای NX دانست که فضای کابین و تجهیزات بیشتری را با اختلاف قیمت نه چندان زیاد ارائه میکند. از طرف دیگر قیمت لکسوس UX از زیر ۴۰ هزار دلار شروع میشود و قوای محرکه هیبریدی و اقتصادی برای آن وجود دارند هرچند که فضای کابین این خودرو کمتر از NX است. با وجود رقبای زیاد، NX همچنان جزو بهترین گزینههای این کلاس به شمار میرود.
۱۴ دی ۱۴۰۳دوستان این لکسوس بهتر هست از رقباش پس تو خریدش شک نکنید
NAVID@@98
۱۴ دی ۱۴۰۳نه اتفاقاً رقبای خیلی بهتری هم هست پس تو خرید اونها هم شک نکنید
۱۴ دی ۱۴۰۳اطلاعی ندارم
NAVID@@98
۱۴ دی ۱۴۰۳الان که گفتم اطلاع دارت نمودم
Navid A J
۱۴ دی ۱۴۰۳ماشین نرم و راحتی نیست. کیفیت متریالش به خصوص در بخش عقبی فقیرانه اس. بیشتر مناسب خانم هاس. لکسس باید سریع تر نسل جدیدشو بده بیرون. من ک رقباش رو ترجیح میدم
Siavash
۱۵ دی ۱۴۰۳دقیقا.. nx آپشنهای زیاد وکیفیت خوبی داره اما در صندلی عقب کاملا نظر برمیگرده، با ۲۰۶ هیچ فرقی نداره،، ضمناینکه در رانندگی حس کراساورهم به شما نمیده.
بنابراین میشه گفت یک خوشگل با امکانات هست که غیر از راننده به سرنشیناهمیتی نمیده، و با با روحیات خانمها جور درمیاد
زیزیگولو
۱۴ دی ۱۴۰۳RX
Titanium
۱۴ دی ۱۴۰۳های ما که پولشو نداریم
kasra
۱۴ دی ۱۴۰۳اقا احمد زاده چه مطلبه خوبی بزه بی ام و ام رو بخرم بعد ایشالا لکسوس 😮💨
XYZ
۱۴ دی ۱۴۰۳کادیلاک بهترین گزینست هم دوامش نسبت به اروپایی ها بیشتره هم اپشناش بیشتر از لکسوسه