رئیس لکسوس گفته است اگر تقاضای مناسبی از سوی مصرفکنندگان احساس شود، این برند ساخت یک پیکاپ الکتریکی را در نظر خواهد گرفت.
لکسوس از شکست تجاری مرسدس بنز X کلاس درس نگرفته و ساخت یک پیکاپ لوکس را بهطور کامل رد نکرده است. هرچند این شرکت در حال حاضر روی هیچ پیکاپی کار نمیکند اما اگر روزی خریداران خواهان یک وانت لوکس و کاربردی باشند، برند لوکس تویوتا مخالفتی با ساخت آن نخواهد داشت. این خبر غافلگیرکننده را رئیس لکسوس «تاکاشی واتانابه» در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژاپن اعلام کرده است. گفته شده اگر پیکاپ لکسوس نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت کند، بر اساس هیچکدام از وانتهای تویوتا ساخته نخواهد شد.
بنابراین، پیکاپ لکسوس هیچ ارتباطی با خودروهایی مثل هایلوکس، تاکوما و تاندرا نخواهد داشت. دلیل اصلی این موضوع، الکتریکی بودن پیکاپ لکسوس است و به همین دلیل نمیتواند اشتراکی با وانتهای درونسوز کنونی شرکت مادر داشته باشد. به گفتهٔ واتانابه، لکسوس میخواهد با پیکاپ خود به طیف زیادی از خریداران پاسخ دهد و اگر تعداد خریداران کافی تشخیص داده شود، ممکن است نهایتاً این اتفاق رخ دهد:
اگر نیاز شدیدی از سوی مصرفکنندگان وجود داشته باشد، عرضهٔ یک پیکاپ توسط لکسوس یک احتمال در آینده خواهد بود. ما پیکاپ لکسوس را منکر نمیشویم ولی تاکنون بحثی دراینباره نداشتهایم.
مطمئناً یک پیکاپ محصولی بسیار غیرمعمول برای شرکتی مثل لکسوس خواهد بود اما این برند لوکس با خودروهای غیرمعمول بیگانه نیست زیرا در سال ۲۰۱۹ مینیون LM را معرفی کرد. این یک مینیون لوکس و گرانقیمت است که ابتدا برای بازار چین در نظر گرفته شده بود و حتی در ژاپن هم عرضه نشد اما نسل دوم LM که اوایل سال جاری معرفی شد در بیش از ۶۰ کشور جهان مثل ژاپن، استرالیا و برخی بازارهای اروپایی به فروش خواهد رسید. بااینحال، هیچکدام از برندهای لوکس در بخش پیکاپها موفق نبودهاند و لینکلن و کادیلاک هم که قبلاً این ایده را با مدلهای بلکوود و اسکالید EXT امتحان کردند شکست خوردند.
یوسف
۳۰ شهریور ۱۴۰۲جناب وانت تابه صبرکن به خودت زحمت نده….. بذار یه شرکتی داره وانت میزنه
بعدش شما فقط لگو رو عوض کن…
وانتابه…
NAVID۰۰۹۸
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ببینید دوستان
اول باید دید هدف از ساخت وانت پیکاپ چیه ؟
درسته که پیکاپ امروز جنبههای مختلفی پیدا کرده و بازار اصلیش آمریکا هست اما اینو مطمئنم پیکاپ لوکس به کار کسی نمیاد چون هم گرون در میاد که میره در بازهی قیمتی پیکاپهای سنگین و تقریباً لوکس اسپرت غولِ آمریکایی و از طرفی وقتی لوکس هدف ساخت باشه پس گرونتر هم در میاد و اونوقته که مثل بنز X میاد و میره یا مثل اون کادیلاک و لینکلن پیکاپ لوکس که در سالهای ۲۰۰۰ آمدند و بیمخاتب رفتند !!!
به نظر من لکسوس که عزیز جان هست ، بهتره هدفش رو بگذاره روی SUVهاش و اونها رو لوکستر کنه و پیکاپ و غولسازی را بگذاره در اختیار سلطان اعظم تویوتا !
محمد
۳۰ شهریور ۱۴۰۲خوبه حتی سردبیر های پدال هم بهت هشدار دادن که بی جهت نفر اول رو برای دیده شدن ریپلای نکن بازم که ریپلای زدی
NAVID۰۰۹۸
۳۰ شهریور ۱۴۰۲واقعاً کار زشتیه ریپلای ، چرا منو ریپلای میکنی !
میدونستی هزینهی یاتاقان زدن رفته بالا ۲۰۰ !
چه فشاری تحمل میکنی ، درکت سخته !
اسماعیل
۳۱ شهریور ۱۴۰۲مخاطب نه مخاتب
net
۳۱ شهریور ۱۴۰۲نوید هایلوکس وانت میان سایز (اقتصادی) هست و نیاز هست که لکسوس وانت میان سایز (لوکس) تولید کند برای رقابت با وانتهای میان سایز لوکس امریکایی مثل رنجر و gmc و رم و شورلت . اگر بنز x هم بود رقابت بین وانتهای میان سایز لوکس بین فورد رنجر و gmc و رم و شورلت و بنز x و لکسوس جالب میشد. نباید وانت میان سایز لوکس بنز x تولیدش متوقف میشد
mercedes
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ژاپنیا همیشه توی ساخت وانت و پیکاپ عالی بودن ، میشه گفت بهترینا رو ساختن قطعا لکسوس توی این پروژه موفق هست و سطح تویوتا رو بالاتر میبره.
JDM
۳۰ شهریور ۱۴۰۲موضوع مهم اینه لکسوس برند لوکس محسوب میشه اگه بخواد رو بازار پیکاپ ها مانور بده و وانت لوکس بده بیرون از لحاظ قیمتی در مطمئنا میره تو محدوده غولهای آمریکایی و رقابت باهاشون یعنی شکست حتی بخواد یه مدل ارزون بده بیرون باید کیفیتو بیاره پایین که با برند نمیخونه هزارتا سوال دیگه بین مدیران ،مهندسان لکسوس و طرفدارها پیش میاد ولی طبق حرف خودشون نیاز مشتریو در نظر گرفتن و طبق مقاله گفتن اگه بخوان ساخت پیکاپ رو منکر نمیشویم که قطعا کسی نمیخواد
مازیار
۳۰ شهریور ۱۴۰۲((اگر پیکاپ لکسوس نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت کند، بر اساس هیچکدام از وانتهای تویوتا ساخته نخواهد شد.))
و با توجه به برندش یعنی یه پیکاپ لوکس؟!
بازار پیکاپ ها چند دهه هست که راه کاملا مشخصی داره و همون رو هم دنبال می کنه. پیکاپ های امریکایی بیشتر از اینکه لوکس باشن قل چماق هستن. حتی یه تغییر جهت کوچیک ریسک بزرگی محسوب میشه.
MehdiTurbo
۳۰ شهریور ۱۴۰۲به نظر من یه خودرو لوکس تو سگمنت وانت نمیتونه موفق شه
مثل اتفاقی که برای بنز افتاد اگه از لحاظ طراحی بگیریم بنز طراحی خوبی داشت
یکی از علتاشم کسایی که وانت میخرند دنبال لوکسیش نیستند و الان بازار جوریه که همان خودرو های اقتصادی واقعا تو یه سری خودروها شدند لوکس هم از لحاظ کیفیت هم از لحاظ امکانات مثل قبل نیست تفاوت پژو ۴۰۵ با بی ام و ۵۳۰ باشه همین الان شما تفاوت پژویی که چند وقت پیش معرفی شد با بی ام و نگاه کنید این همون ۴۰۵ خودمون تو سال ۲۰۲۳ درسته بی ام و نیست ولی کیفیت امکاناتی اون اختلاف نیست و اتفاقا امکانات هیوندای کیا باب کردند
تو بخش وانتم الان همین و کسی که بخواد یه وانت لوکس بگیره با ابعاد کوچیک تر ترجیح میده یه اف ۱۵۰ فول سایز قلدر بگیره هم ابعاد بزرگی داره هم کیفیت مناسبی داره و قید اون چرم دوزی بزنه الان اقتصادیم ماساژور صندلی سانروف پانوراما کروز کنترل سنسور باران تغییر نورپردازی داخلی و .. دارند کیفیتشونم میمونه یه چرم داشبورد صندلی که صندلی خودشان میتونند بندازن
تو بخش سدان بحثش فرق داره ولی تو وانت… البته استثنا هم میتونه وجود داشته باشه خیلی قیمت این وسط میتونه تعیین کننده باشه که تا حالا همیشه یه وانت سایز لوکس متوسط با یه امریکایی فول سایز فول امکانات غیر لوکس هم قیمت یا حتی گرونتر درمیومده که خیلی از خریدارا ترجیح میدن بجاش یه وانت کنارش یه سدان یا کوپه اقتصادی یا لوکس بخرن بعیده برچسب گذاری یه خودرو لوکس مثل بنز نباشه و خیلی ارزانتر باشه چون توجیحی پیدا نمیکنه به هر حال همین چالش خودش جذابه که میتونه یا نه
AMANTE
۳۰ شهریور ۱۴۰۲مرسدس X Class بخاطر این شکست خورد که دقیقا همون نیسان ناوارا بود با چهره ی بنز و قیمت گران تر.
اگه بنز کمی به X Class توجه میکرد و وجه تمایز اش رو با ناوارا بیشتر میکرد ممکن بود در بازار بهتر عمل کنه.
net
۳۰ شهریور ۱۴۰۲تو نظراتم یادتون هست میگفتم باید تویوتا نسخه لوکس هایلوکس رو در وانت لکسوس بسازه الان لکسوس می خواد وانت بسازه و نظر من رو انجام داده.اکثر پیش بینی های من درست از آب در میاد
net
۳۰ شهریور ۱۴۰۲فقط اگر وانت خواست بسازه این جلوپنجره که تا پایین سپر میاد نباشه که حال ادم به هم می خوره مثل عکس رندر وانت اخر که جلوپنجره تا پایین سپر اومده خیلی بد هست
NAVID۰۰۹۸
۳۰ شهریور ۱۴۰۲یه پروژهی شکست خورده اگر اجرا بشه !!!
قبلاً خیلی تلاش کردند ولی بیفایدست !!!
پدال ، اگر حق کسی نباید ضایع بشه ، پس خواهشاً این کامنتم را حذف نکن مثل اونایی که دیروز ( مقالهی مربوط به فروش چندتایی جنسیس طی ۱۰ سال 😂 ) برای بقیه حذف نکردی و هرچه دل تنگشان خواست تافتند ، بخصوص همین کاربر مهدی توربو !!!!
این دوستمون پدال رو تهدید به تَرک کرده بود و آدرس سایت دیگری را از دوستان فعال پرسید !
***
پویا
۳۰ شهریور ۱۴۰۲به یاد ندارم جایی طرفداری کره کرده باشم اتفاقا چندبارم جواب کار لاور رو دادم تأیید نکردن شاید هم با یه پویا دیگه باشی!
NAVID۰۰۹۸
۳۰ شهریور ۱۴۰۲پویا جان
کاملاً درست میفرمایید
آخه اینقدر فیکهای زیاده که به جایِ پیام نوشتم پویا و اشتباه از من بود 🙏🏻 !
JDM
۳۰ شهریور ۱۴۰۲آقا برند های کرهای عالی هستن و جای بحث نذاشتن بین منتقدا مگه در مورد خودروهای چین صحبت میکنیم ؟!!
اگه بخوایم هر برندی مثل فورد، نیسان ،هیوندای رو تحقیر کنیم اینجا جاش نیست.
کامنت گذاشتن تو چنین سایتی به منظور چپوندن سلیقه شخص نیست بلکه از، اختلاف نظرها ،اطلاعات و … به نحو درست و مفید استفاده کنیم.
امیدوارم شما و دوستان کرهای فن تمومش کنین
NAVID۰۰۹۸
۳۰ شهریور ۱۴۰۲تموم شد !
خیلی تاثیرگذار بود واقعاً 😎👋🏻 !
همه اینا که چسبوندی به من باشه ، ولی فقط بگو چقدر پول تو جیبت مونده تا شاید راهنماییت کنم به جای CG گوجهای پُکیده بفرستمت پیش نمایندگی کویر موتور یه صفرش را تا آخر عمرت قسطی بخری با بهره صفر به احترام من 💋 تا حداقل خرج ساقیت در بیاد !
مازیار
۳۱ شهریور ۱۴۰۲بس کن دیگه نوید آقای نوید برادر نوید هموطن نوید
واقعا نمی تونی جلوی خودتو بگیری؟ یا نمی خوای؟ واقعا حس خوبی بهت دست میده با این حجم از ایجاد نفرت؟ مسموم کردن جو یه فضای عمومی مثل همینجا؟ تو جامعه و محل کار هم همینطوری؟ همه چی رو از حد گذروندی کمی هم به بازخوردها نگاه کن کمی هم به فکر اطرافیان باش آخه برای چی؟؟ ماشین کره ای بده همین؟
کمی هم عزت نفس بد نیست
......
۳۱ شهریور ۱۴۰۲بله جناب محمد، بنده هم با دیدن بعضی نظرات آرزوی … اصلاح همه امور به خیر را دارم.
در این خصوص به نظر من هم قطعا کسی که اینطور نظرات نفرت انگیزی دارد هرکسی که میخواهد باشد به هیچ وجه در محل کار یا محل زندگی یا هرجای دیگر نمیتوان از این حرف ها بزند مگر اینکه افراد مقابلش عقب مانده یا بیسواد باشند در غیر اینصورت باید مطمئن باشد در برابر افراد جامعه مورد برخورد قرار میگیرد و گیر میوفتد چون معمولا این افراد عقده هاشان که بر اثر بی فرهنگی و بیسوادی هست را در فضای مجازی خالی میکنند به خیال اینکه راحت بتوانند کار دلخواهشان راکنند و یا نظر متعصبانه بدهند ولی قطعا در دنیای واقعی کلاهشان پس معرکه است با این وضعیت در فضای مجازی هم با نقش های ترول مانند و فیک و… جولان میدهند البته اگر بدانند در رابطه با هدفی که دارند در نهایت نتیجه عکس میگیرند در نهایت پشیمان میشوند دیگر ادامه نمیدهند.
به نظر میرسد باید مدیریت و فرهنگ سازی بهتری در این خصوص صورت بگیرد.
......
۳۱ شهریور ۱۴۰۲بنابر این توصیه می کنم که کاربر NAVID0098 خودش را اصلاح کند چون این ناهنجاری از درون خود فرد ایجاد میشود و نتیجه ای هم جز ضرر برای خودش ندارد و در ادامه خودش ضرر می کند تا زمانی که خودش را درست کند.
محمد
۳۱ شهریور ۱۴۰۲پدال شما به چه حقی کامنت های اعتراضی بچه های دیگه رو پاک میکنید اما این کاربر هرچی بنویسه هیچ کاری بهش ندارید ؟ اگه بن بشه کامنت خور سایتتون میاد پایین؟ واقعا براتون متاسفم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۱ شهریور ۱۴۰۲بدون استثنا هر کامنتی که داخلش الفاظ بیادبانه نداشته باشه منتشر می شه
محمد
۳۱ شهریور ۱۴۰۲خب آقای اشتری الان کامنت من و چندتا از کاربران که به مسموم کردن چند ساله فضای سایت توسط این کاربر و توهین هاش اعتراض داشتیم حاوی الفاظ بی ادبانه بود؟ به خدا این کاربر و فیک هاش به ازای خروار خروار کامنت های تخیلی که براتون مینویسه در عوضش باعث شدن خیلی از کاربران قدیمی و باسواد پدال برای همیشه از سایت برن خودتون برید مقاله های قدیمی پدال رو ببینید زیر پست ها چه مطالب علمی و فنی خوبی رد و بدل میشد از موقعی که این اکانت سر و کلش پیدا شد و با کامنت های مسموم و بی محتواش اینجا شروع به عقده گشایی کرد خیلی از اون دوستان سایت رو ترک کردن تا قبل از اومدن این اکانت و یکسری ترول دیگه پدال جزو بهترین اجتماع های عاشقان خودرو واقعی بود اما الان به لطف یکسری اکانت و در راسشون navid 0098 شبیه پیچ های شوتی سواران اینستاگرامی شده
مازیار
۱ مهر ۱۴۰۲آقای اشتری
شما با این کامنت علاوه بر اینکه بطور واضح دروغ گفتید (اصل حرفتون) ؛ به من که کامنتم رو حذف کردید هم تهمت بیجا (بی ادبی) زدید. برای اثبات خلافش میتونید مصداق بی ادبی رو نشون بدید در غیر اینصورت این نقطه تاریک رو در کار خودتون به جا گذاشتید.
و منتشر نکردن این کامنت هم دیگه گند بالای گند
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ مهر ۱۴۰۲بله واقعا
مازیار
۱ مهر ۱۴۰۲بامزه هم هستید اما وقتش رو نمی دونید
مردیم از خوشی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲کار بسیار سخت و به نظرم غیر ممکن
تو این رنج قیمت آمریکایی ها بسیار محبوب هستند
و از طرفی دیگه وانت برقی هنوز محبوبیت چندانی نداره
و در آخر کارایی چندانی هم ندارند
اگه درونسوز بود بازم یه چیزی کم خرج بودن تویوتا کمک حالش بود ولی تو برقی ها دیگه این چیزا معمای چندانی نداره
TRD
۳۰ شهریور ۱۴۰۲نگفته ک میسازه .
گفته اگه تقاضا باشه براش احتمالش هست .
بنظر خودم خیلی محتمل نیست و اگه رو محصولات دیگشون تمرکز کنند بهتره .
AMANTE
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ساخت پیکاپ لوکس در دنیای امروز که تب الکتریکی بالا گرفته اصلا عجیب نیست.
در حال حاظر ریویان R1T و هامر EV پیکاپ رو در کلاس وانت های لوکس برقی داریم و بزودی وانت های برقی RAM و GMC هم به کلاس پیکاپ ها لوکس برقی اضافه میشن.
mercedes
۳۰ شهریور ۱۴۰۲دقیقا
لکسوس کارشو خوب بلده که بخواد پیکاپ لوکس رو بسازه.
H2
۳۰ شهریور ۱۴۰۲با نظر AMANTE موافقم
الان زمان مناسبی برای یه پیکاپ الکتریکی لوکس است
Amirmohammad
۳۰ شهریور ۱۴۰۲وانت برای برند لوکس به احتمال ۹۰ درصد با شکست مواجه میشه
rita
۳۰ شهریور ۱۴۰۲وانت لکسوس مثل روشویی ضد گلوله می مونه کسی به همچین چیزی احتیاج پیدا نمیکنه
علی یوسفی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت اولین بار که پورشه شاسی بلند ساخت شاید خیلی ها مخالف بودند و شکست پورشه رو پیشبینی میکردند اما لامبورگینی و فراری هم اضافه شدند در مورد وانت هم چه بسا در ادامه لامبورگینی و فراری و آستون مارتین هم وانت دار بشن دنیای تجاری امروز و عملکردگرا شدن خودروها مرز بین کلاسهای خودرویی رو از بین برده همونطور که اصرار بر فعالیت در یک کلاسو هم کمرنگ کرده فقط میمونه موفقیت یا شکست که باید منتظر بود و دید ولی در اینکه شرکتها حوزه های جدیدو تجربه کنند اصلا شکی درش نیست.
Enzo Ferrari 2008
۳۰ شهریور ۱۴۰۲شکست حتمی
parhamiof
۳۱ شهریور ۱۴۰۲صددرصد شکست میخوره
لکسوس یه برند لوکسه
سگمنت پیکاپ اصلا ساخته شده برای لوکس نبودن و کاربردی بودن
که کاملا با ماهیت برند لکسوس متضاده
AM
۳۱ شهریور ۱۴۰۲اگر کمی به قضیه بیشتر نگاه کنیم میبینیم که اصلا لکسوس یک شرکت خودرو سازی لوکس و درواقع زیر مجموعه ی تویوتا هست. دقیقا مثل کوروت و شرولت. حالا بنظر شما کوروت میاد یک وانت تولید کنه؟ قطعا نه چون کوروت کارش تولید خودروهای اسپرت و گاها سوپر اسپرت هست.
و درباره ی تویوتا و لکسوس هم هین قضیه صدق می کنه؛ چراکه لکسوس در زمینه ی تولید خودروهایی با قیمت مناسب و لوکس فعالیت می کنه هیچ کس در بازار های مختلف حاضر به پرداخت وجه 2 برابر برای خرید یه وانت لوکس نیست و به جاش مردم به سراغ پیکاپ های کاربردی تر و ارزانتر می روند.
sina
۳۱ شهریور ۱۴۰۲تو بازار شکست میخوره ولی خب هدف تولیدش اینه یه بازخوردی از بازار بگیره
زیاد دنبال سهم نیست
بعدم متوقف میشه
کامبیز
۱۶ مهر ۱۴۰۲لکسوس ماشین خوبیه ولی فراری و لامبورگینی چیزه دیگه هست. فکر نکنم کسی بتونه مثل فراری ماشینی با این ابهت و ظرافت درست کنه. لامصب انگار ماشینای آخرالزمان