لکسوس نسل تازه شاسیبلند RX را بهکلی متحول کرده است اما درعین ایجاد تغییرات، تمام تلاش خود را به کار برده تا مانند نسل گذشته، سطح بالایی از لوکسبودن و سواری راحت را برای مشتریانش به ارمغان بیاورد. این شرکت ژاپنی، RX را در سه نسخه بنزینی RX350، نمونه هیبریدی RX350h و نمونه بالارده RX500h به فروش میرساند. در آینده شاهد معرفی نسخه پلاگینهیبریدی RX450h نیز خواهیم بود.
شاید یکی از چشمگیرترین دگرگونیها در طراحی این بلندقامت، طراحی جدید جلوپنجره لکسوس و بیرونزدگی دماغه کاپوت آن باشد. فاصله محور RX جدید ۲.۴ اینچ بیشتر و فاصله اورهنگ عقب (فاصله محور عقب تا انتهای بدنه) کوتاهتر شده است. تمامی نسخههای RX بیشتر از ۸ اینچ از زمین فاصله دارند. کوتاهشدن سقف آن نیز به ایجاد فرم یک کوپه بلندقامت کمک کرده که اتفاقا برای RX کاملا مناسب است.
دکمههای اصلی کابین همگی دیجیتالی هستند. خوشبختانه فضای سر سرنشینان برخلاف کاهش ارتفاع سقف با مشکل مواجه نشده است. اگر صندلیهای ردیف عقب تانشده باشند، فضای بار RX برابر ۸۳۸ لیتر و نزدیک به تویوتا ونزا است. کیفیت کابین چندان تغییر خاصی را در خود ندیده و تنها نمایشگرهای جدید ۹.۸ و ۱۴ اینچی آن کاربری روانتر و بهتری دارند.
مانند سایر خودروهای امروزی، نبود دکمههای فیزیکی کنترل کمی خستهکننده و آزاردهنده محسوب میشود. این مورد حتی درباره دکمه چرخان تنظیم حالت رانندگی نیز صدق میکند.
جدیدترین و آخرین سیستم امنیتی لکسوس ۳.۰ شامل سیستم هشدار برخورد از جلو، دستیار پیچش یکپارچه با سیستم هشدار خروج از خط و دستیار آشپنال ترافیک سنگین میشود. سیستم هشدار عدمتوجه راننده نیز در این خودرو تعبیه شده که متاسفانه عملکرد مناسبی نداشته و باوجود توجه کامل راننده به جاده، به او هشدار میداد. سیستم نگهداری خودرو میان خطوط نیز درکنار کروزکنترل تطیبقی عملکرد مناسبی نداشت.
برای جبران این نقایص، دستیار بیشفعال رانندگی عملکردی رضایتبخش داشت. این سیستم دادههای جاده و تصاویر را بهترتیب از سیستم رهیاب و دوربینهای خودرو دریافت کرده و با ورود خودرو به پیچ یا شروع سراشیبی سرعت را کاهش میدهد. کارکرد سیستم بازیابی نیروی ترمز در نسخههای RX350h و RX500h کاملا مشهود بود و سرعت را در شرایط گوناگون کاهش میداد.
لکسوس، شاسیبلند RX را از صفر و بر پایه پلتفرم TNGA-K توسعه داده است. نسل تازه این شاسیبلند از بهبودها و پویایی تمام خودروهای مبتنیبر این پلتفرم سود میبرد. بازخورد RX به فرامین راننده تیز و سریع است. با این وجود فرمان RX بهطرز محسوسی سفتتر شده و صرفنظر از حالت رانندگی، کمتر بازی میکند. باقی اجزا هم کمی تندوتیزتر شدهاند.
شتابگیری نسخههای هیبریدی RX در حالت تمام برقی یکپارچه و مناسب است اما قدرت کافی برای رانندگی در شرایط گوناگون را ندارد. با انتخاب حالت هیبریدی، خودرو تمام تلاش خود را میکند که تا جای ممکن است نیروی موتور برقی استفاده کند و تنها درصورت شتابگیری تهاجمی از موتور بنزینی استفاده کند. موتور RX350h همان نمونه بهکاررفته در نسل تازه «NX450h plus» است.
نسخه RX500h نیز از موتور هیبریدی تویوتا کراون استفاده میکند که میان موتور بنزینی آن و جعبهدنده ۶ سرعتی خودکارش قرار گرفته است. یک کلاچ میان موتور برقی و بنزینی قرار گرفته که به موتور اجازه میدهد هم بهعنوان پیشرانه، به چرخها نیرو بدهد و هم بهعنوان یک ژنراتور، وظیفه شارژ موتور برقی را داشته باشد. نتیجه این فناوری لکسوس در RX، راندمانی نرمال، خوب و روان است. گشتاور خودرو در دورهای پایین نیز مناسب بوده و هیچ فشاری از توربوشارژرها، موتور برقی یا بنزینی به خودرو وارد نمیشود.
این مدل ۳۶۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۴ نیوتن متر گشتار داشته و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۵.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. شتاب اولیه RX350h برابر ۷.۲ تا ۷.۶ ثانیه (برای نسخههای تک یا دو دیفرانسیل) است. این مدل از ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۷ نیوتن متر گشتاور سود میبرد و بهمراتب از RX500h کندتر است.
لکسوس برای RX500 بسته «F Sport Performance» را هم معرفی کرده است درحالیکه نسخه بنزینی RX350 تنها با بسته فرمانپذیری F اسپرت قابل سفارش است. درحالیکه هر دو نسخه قابلیت استفاده از فنربندی تطیبقی را دارند، تنها نسخه بالارده هیبریدی است که بههمراه سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب ارائه میگردد. لکسوس مدعی شده که چرخهای عقب RX500h تا ۴ درجه میچرخند اما متاسفانه فرصت تست درست این ویژگی میسر نشد.
فروش نسل تازه RX تا دیماه سال جاری آغاز خواهد شد؛ تا آن زمان، لکسوس اطلاعاتی را از قیمت نهایی این محصولات منتشر نمیکند. RX جدید نسبتبه نسل گذشت خود پیشرفتهای جدی و خوبی را تجربه کرده است. سازنده امید دارد که ۳۳ درصد خریداران نصل تازه این شاسیبلند، مشتریان نسل گذشته آن باشند که قصد بهروزرسانی خودروشان را دارند. سیستم هیبریدی هوشمندانه، سواری مناسب و امکانات همیشگی لکسوس درکنار طراحی زیبای این شاسیبلند، آن را به گزینهای مناسب برای خانوادهها و حتی جوانان تبدیل کرده است.
VIPER
۲۰ شهریور ۱۴۰۱اون بیرون زده گی جلو پنجره ش منو یاد فرق
قو با قوغاز میندازه
parham68
۲۰ شهریور ۱۴۰۱موافقم واقعا گند زده به طراحی ماشین
علی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱عجب !!!! شما به سواد مهندسی تون ببخشید مهندسان ناشی لکسوس را !!!!
parham68
۲۱ شهریور ۱۴۰۱حالا چرا جوش می زنی
Mehdi
۲۱ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا من عاشق اون بیرون زدگی شدم
جز اولیناس این بیرون زدگی
لکسوس خیلی چیزا را مد کرد که اول کلی انتقاد میشد همون چراغای پشت که الان خیلی ماشینا ازش تقلید میکنند اول لکسوس مد کرد اوایل کلی انتقاد میشد
این بیرون زدگی خشن و تهاجمیش کرده
الان انتقاد میشه پس فردا کلی برند ازش کپی میکنند
کی فکرش میکرد یه روزی بی ام و از چراغای دوتیکه ای که هیوندا مدش کرد استفاده کنه
aliHOZA
۲۱ شهریور ۱۴۰۱در پاسخ به Mehdi باید بگم اون به قول شما بیرون زدگی جلو پنجره از چند سال پیش تو هوندا آکورد وجود داره.
net
۲۰ شهریور ۱۴۰۱خط سفید اطراف شیشه دربها در قسمت ستون شیشه عقب که بسته نیست و رفته سمت شیشه عقب خیلی بد هست.ستون شیشه عقب متضاد مشکی هست بد هست.چراغ متصل عقب برای کراس اور و اس یو وی خیلی بد هست .صفحه نمایش ذوذنقه ای روی داشبورد با حاشیه زیاد و دکمه فیزیکی بد هست.طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرمی مشکی خوبه ولی دوخت صندلی مشکی نیست و متضاد سفید شده بد هست.نورپردازی داخلی رنگ زرد بد هست اگر ابی بود بهتر بود.جلوپنجره بد هست .رینگش خوبه
میکائیل
۲۱ شهریور ۱۴۰۱اصلا داداش لکسوس بد هست.
همین پژو و سمند و بخصوص پراید با سلیقه شما سازگارتره
Phonix
۲۱ شهریور ۱۴۰۱نظرشو داده داداش همه میتونن نظر بدن
net
۲۱ شهریور ۱۴۰۱زیر نوک چراغ جلو فرو رفتگی داره و مسطح نیست بد هست
࿗
۲۰ شهریور ۱۴۰۱بازی با روح و روان
حمید
۲۰ شهریور ۱۴۰۱۲۰۰۷ آر ایکس ، کارکرد ۱۲۰۰۰۰ کیلومتر دیدم گذاشته بود ۱۲ هزار یورو (تو المان), به جز مصرف سوختش فکر نمیکنم هیچ مشکل دیگه ای داشته باشه ،مرگ نداره کلا لکسوس
کرگدن باواریا
۲۰ شهریور ۱۴۰۱قیمتشو ذکر نکردن حیف ولی احتمالا محدوده ۴۵ هزار دلار باشه
حسین
۲۰ شهریور ۱۴۰۱خیلی از RXهای اون سالها مشکل روغن سوزی داشتن…
A1
۲۱ شهریور ۱۴۰۱درسته مشکل از سیستم vvt و پمپ فشارقوی روغن بود که لوله هاش مشکل داشتن و ماشین به روغن سوزی می افتاد فک کنم چند سال بعد کاملا درستش کردن اون زمان یادمه دوستانم این مشکل و با ماشینای نوشون پیدا کردن و مدتی هم طول کشید تا عیب اصلی پیدا شد اما بعد از تعمیر اصولی دوباره همون لکسوس میشه که آدم انتظارشو داره
seyedjavad.mercedesbenz
۲۱ شهریور ۱۴۰۱برعکس باور شما ، لکسوس به هیچ عنوان استهلاک رو از تویوتا به ارث نبرده
Phonix
۲۱ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا دقیقا اصلی ترین تبلیغ این شرکت همین کم استهلاکی پدرشه
دلیل فروشش هم همینه به خوبی تویوتا نیست چون قطعاتش بیشتره اما در برابر المان ها بهتر کار میکنه (در بحث دوام مارم نکشین )چون موتوراش اکثرا ماله تویوتان
Iman99
۲۲ شهریور ۱۴۰۱تو دوام همون آلمانی ها هم در کنار امریکایی ها قبلا ثابت کردن که بادوام ترین هستن و بودن و خودشون رکورد دار دوام و کارکار در جهان هستن و رودستشونم نیست و بادوام ترین انجین ها و ماشین ها هم از خودشون هست و کلا در همه چیز برتری دارن و و سطح بالا بهترین هستن با فاصله زیاد در این مورد هم همینطور و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه
در مورد این لکسوس هم اتقاقا سری های قبلی این لکسوس مشکل داشتن و خرابی های موتوری موارد زیاد داشتن
کلا مردم خیلی ها تصورشون چون تو ایرانیم و جهان سومه هنوز هنوز خیلیا باور هاشون اشتباهه و زود باور هم هستن ماشینای ت.یوتا الان دیگه خرج و دوام ماشینای قدیم رو ندارن و اگه مواظبش نباشی انواع خرج ها رو میزارن رو دستت در کل بعد که تو خرج افتاد طرف میفهمه چه اشتباهی کرده
منکر خودرو های اقتصادی تویوتا و لکسوس نیستم و ماشینای ساده و مقرون به صرفه ای تولید میکنه که متناسب با سیاست تولیدشه ولی اینکه یکی میگه مرگ نداره و خرابی نداره و اینها همش چرت و پرت محضه چون چندین سری از همین لکسوس و تویوتا واست اسم میارم که انواع خرابی ها و مشکلات موتوری و غیر موتوری رو داشتن یعنی در حالت عادی و استفاده های عادی که خراب شدن همه جاش موتور و جلو بندی و قسمت های مختلف علاوه بر اینها یک سری هایی از اینها بودن که واقعا مشکلات هم داشتن مثلا تویوتا ۸۶ نسل قبل موتور چهار سیلندر تخت این ماشین رو اگر تو به کارکرد ۱۰۰ تا رسوندی و کلی خرج رو دستت نذاشت خیلی شانس آوردی و تو همون کارکرد بفروشی سود کردی چون دیری نمیگذره که انواع مشکلات بخصوص موتوری واسش پیش میاد تو اون کارکرد به بعد تا زیر ۱۰۰ تا بد نیست بعد از اون به مشکل میخوره
یا لکسوس ای اس نسل قبل قبل از اخرین نسلش این هم مشکلات موتوری و مشکلات و خرج های دیگه ای داشت که مثلا اگه دست دو میخریدی مالک قبلی یا کلی خرج و تعمیرش کرده بود و یا مالک بعدی باید شانس میاورد که خرج رو دستش نذاره مشکلات شناخته شده موتوری و غیر موتوری داشت
تازه اینها بخشی از واقعیات بود که گفتم این هم در شرایطی هست که ماشینایی که تولید میکنه تکنولوژی و امکانات و طراحی داخلی ضعیف تری نسبت به بعضی رقبا داره برای اینکه بتونه اقتصادی باشه یعنی از خیلی جاها میزنه و کم میکنه و کم میزاره برای این منظور مثلا داشبورد و اینفوتیمنت با دکمه های فیزیکی ساده و …
در کل این تصورات اشتباه رو بندازید دور که به ضرر خودتونه
چون وقتی فکر کنید و همه چیز رو در نظر بگیرید میبینید که خودرو های متوسطی داره که بد نیستن ولی اونقدر هم چیزی نداره که بگی وای این چیه
Phonix
۲۲ شهریور ۱۴۰۱کلا در همه چیز برتری دارن و و سطح بالا بهترین هستن با فاصله زیاد در این مورد هم همینطور و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه
قبلا ده بار باهات بحث کردم
وقتی ملاک بهترین زیر دریایی خرید اسراییل هست
نشون میده بقیه نظر هاتم ارزش نداره
برو ایشالله به پا غرب پیر شی
Iman99
۲۴ شهریور ۱۴۰۱طبیعیه که ممکنه درک نکنی یا ممکنه قبول نکنی ولی واقعیت همینه که گفته شد
درمورد این موضوع هم بازم اطلاعاتتون رو بیشتر کنید متوجه میشید تا به دیگران تهمت نزنید
پیشرفته ترین زیردریایی غیر اتمی جهان زیردریایی هیدروژنی آلمانی هست
اون زیردریایی رو هم که اسراییل از آلمان خرید این نیست ولی همونم از پیشرفته ترین زیردریایی های غیر اتمی جهانه ولی درکل پیشرفته ترین زیردریایی غیر اتمی جهان هم زیردریایی هیدروژنی آلمانی هست
که میبینیم بازم آلمان پیشرفته ترین زیردریایی غیر اتمی جهان رو خود همین آلمان ساخته که اون هیدروژنی هست و از زیر دریایی ها دیزلی خیلی پیشرفته تره بعد از زیردریایی های اتمی این زیردریایی هیدروژنی آلمانی پیشرفته ترین زیردریایی غیر اتمی جهانه
وقتی اطلاعاتت رو بیشتر کنی متوجه میشی
که تمام نظرات من ارزشمنده
در مورد این لکسوس هم در نوع خودش چیز بدی نیست و طرفداران خودشو داره منم هیچوقت هیت نمیکنم و اگر هم جوابی دادیم بعضی حرفای متعصبانه رو دیدیم و یا بعضی حرفایی که گفتن ندارن و گفتنی نیستن رو دیدیم که جوابش رو دادیم پس احترام متقابل وقتی وجود داشت دیگه بجای بحثای بیخود که نباید باشه حرفای مفید میزنید.
Iman99
۲۴ شهریور ۱۴۰۱کاری هم به غرب و این حرف نداریم بارها تو حرفام گفتم جواب حرفایی که تعصب بیخودی و نابجا دارن و یا حرفای اضافه ای که گفتن ندارن رو میدم چون مثلا بعضی حرفا نشخوار های ذهنی اون شخص هستن و اصلا گفتن نداران که خواسته باشن در قالب کامنت بیان
دلیلش این
وگرنه همین الان به من گرین کارت امریکا بدن یا شنگن اروپا بدن نمیرم درسته بهترین و پیشرفته ترین هستن ولی دلیل نمیشه چون انتخاب خودم چیزی دیگس
پس به دیگران برچسب نزنید و تعیین تکلیف نکنید الکی از خودتون هرچی میگی
پس فعلا برو چون نظر نمیدادی بیشتر به نفعت بود
شاید تا پیر بشید این حرفا رو بفهمید اگه هم الان متوجه شدید که چه بهتر و دیگه بحثی نیست
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۰ شهریور ۱۴۰۱زیبا در برابرش کم میاره خیلی خوشگله
Phonix
۲۰ شهریور ۱۴۰۱زیبایی سلیقه ای هست
منم میپسندم طراحی های لکسوس رو
سپهر
۲۱ شهریور ۱۴۰۱کجاش خشگله؟!طراحی اغراق امیز شلوغ و بی اصالت
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱سپهر جان تو این دنیایی که خودروها که اصالت ندارن این تقریبن اصالترو تا حد زیادی حفظ کرده و اگه ارمشو بردارین به کسی نشونش بدین میگه این یک لکسوس هست
Phonix
۲۱ شهریور ۱۴۰۱سپهر المان فنه که چی بگم
بیشتر کره فنه خودشو المان فن حا میزنه زیر پوست های لکسوس های چرت میگه
اگه این اصالت نیست بعد از این همه سال پس فقط فراری و بنز و بیمر و فورد با اصالتن
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱Phonix جان کاملا درسته
کیان
۲۱ شهریور ۱۴۰۱شما فکر کنم اصلا معنی اصالت طراحی و نمیدونی و گرنه نمیومدی صرفا برای تخلیه خودت بگی بی اصالت !!!
سپهر
۱۱ مهر ۱۴۰۱اتفاقا شما معنی اصالت رو نمیدونی،لکسوس تازه ده ساله یاد گرفته که باید مشخصه طراحی داشته باشه
Phonix
۲۰ شهریور ۱۴۰۱مهم ترین تفاوت ماشین های جدید گروه تویوتا در داخل همون مانیتور بزرگ هست که ابعاد بزرگی داره
کیان
۲۰ شهریور ۱۴۰۱همون مانیتور بزرگ جدید خیلی روی رابط کاربریش و نرم افزارش و دستیار صوتیش کار شده، به شدت سریع و روون و کاربردیتر از قبل هست. عیبی ک به تویوتا و لکسوس وارد بود با این سیستم کاربری جدید کلا فراموش شده. بسیار بسیار سریع و روون هست
Phonix
۲۰ شهریور ۱۴۰۱والا رافور که استفاده میکنم اصلا عجیبی بهش وارد نیست
تازه داخل ایران از یوتیوب و اینترنتش نمیشه استفاده کرده
Iman99
۲۲ شهریور ۱۴۰۱خب شما سیستم اینفوتیونت ندیدید اگه اون سطح بالا ها رو ببینید مثل مرسدس آلمان و کادیلاک امریکایی رو ببینید که چه قدر کارایی و تکنولوژی بالایی دارن و سطح بالا هستن و در کل بافاصله زیاد در همه چیز خیلی بهتر و برتر هستن متوجه میشید که اوضاع از چه قراره و دیگه این حرفارو نمیزدید
برای همینه تو همون سطح متوسط یا پایین موندید و به همونم راضی شدید
Phonix
۲۲ شهریور ۱۴۰۱یه نام خدا
رافور یه ماشین اقتصادی هست با چی مقایسش میکنی اونم تازه مدل ۲۰۱۸
چرا چرت میگی؟
Iman99
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اون مثال رو زدیم که بگیم در سطح پایین تری هست و باید بهتر میبود که نیست
حتما با پد موس لکسوس کار نکردی دیگه تو محصولات بالارده ش هنوزم دکمه های ساده و رابط کاربری به درد نخورش آدم رو زده میکنه این ایرادات تو لکسوس و تویوتا وجود داره و هم تکنولوژی پایینی درش بکار رفته و هم طراحی جالبی نداره و بعضی جاها هم برای اینکه ضعفش رو بپوشونه از طراحی های اغراق آمیز و
گول زنک بکار برده برای اینکه مثلا تولیست ایرادات کم تر جی دی پاور یا جاهای دیگه خودشو حفظ کنه از خیلی جاها میزنه که از جهاتی دیگه به مشکل بر نخوره این اگه تکنولوژی زیاد بکار ببره تو محصولاتش کلاهش پس معرکه هست
تو اقتصادهای های ساده اش هم سیستم اینفوتیمنت تویوتا از سطح متوسط پایین تره با خود اقتصادی های دیگه مقایسه کنید تا متوجه بشید
در هر حال اینها رو گفتیم چیزایی هستن که وجود دارن و وقعیات هستن و نباید ناراحت شید
نمیخوای قبول کنی بگو نمیخوای تعصبت اجازه نمیده ولی دیگه جوابای چرت نده لطفا
ما هم مخالفت خاصی نداریم و قصد هیت کردنشم ندارم
ولی در کل درمورد سیستم اینفوتیمنت راوفور گفتی خیلی راضی هستی که گفتم این نظر شخصی شماست که با در نظر گرفتن همه چیز نیست
با خود اقتصادی های دیگه هم رده خودش چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ تکنولوژی وقتی مقایسه بشه میبینید که در سطح متوسط و یا پایین تری قرار میگیره همین راوفور که ازش راضی بودی منظور ما هم همین بود
وگرنه نگفتیم که خیلی بده یا چیزی دیگه در کل منظور اینه که اگه شما راضی بودی دلیل نمیشه از اروی اون برای همه نتیجه کلی بگیرید
کرگدن باواریا
۲۰ شهریور ۱۴۰۱خیلی زیباس💔
یک نسل جدیدترش که میشه فیس ۲۰۲۳ جلوش واقعا عالی و با اصالت مونده ؛ صد البته که پشتش داغون کردن🤦
حسین
۲۰ شهریور ۱۴۰۱فرمول یک چقدر مسخره تموم شد 😐😐
تیم پدال چرا اخبار فرمول یک ایتالیا رو نزاشتید
و سوالم اینه دلیل اینکه بعضی اوقات از شبکه ورزش پخش نمیشه چیه
ولی اعصابم بهم ریخت
چرا نباید اینجور مواقع چند لپ دیگه اضافه کنن
به مسابقه اصلا جالب نبود
وشتپن مثل آب خوردن با سیفتی کار
دور آخر رو رد کرد و برنده شد!!! به همین راحتی
اخه؟؟ این چه قانونیه
اگه لکلرک زمان سیفتی کار پیت استاپ انجام نمی داد یعنی الان اون می برد ؟؟
واقعا برا این قانونای مسخره متاسفم
ماشین باز
۲۰ شهریور ۱۴۰۱مشتی این کامنت شما الان چه ربطی به لکسوس داره 😑
M.Kkarimi
۲۰ شهریور ۱۴۰۱پدال معمولا اینقدر سریع اخبار فرمول یکو کار نمیکنه …
آره واقعا جالبه همین اتفاقو سال پیش تو مسابقه ابوظبی هم دیدیم …. و دیدیم که هر جور که شد کاری کردین که مسابقه با پیت استاپ تموم نشه !!!
حسین
۲۰ شهریور ۱۴۰۱داداش متوجه نشدم
من مسابقه ابوظبی رو که میگی رو ندیدم
امسالم فقط تونستم نصفه نیمه
رقابتا رو نگاه کنم
ولی ممنون میشم برام توضیح بدی
۹۱۱
۲۰ شهریور ۱۴۰۱آره. پشت سیفی کار تموم شد. خیلی مسخره بود.
Phonix
۲۰ شهریور ۱۴۰۱دور های پشت سیفتی کار همیشه جز دور های اصلی مو
سابقه هستن اینکه چرا سیفتی کار خارج نشد هن برمیگرده به کارکنان پیست و سرعتشون
JDM lover
۲۰ شهریور ۱۴۰۱خیلی زیباس مخصوصا جلوش
کابین هم خوب بنظر میرسه
فنی هم که خوبه
در کل در کلاس خودش گزینه مناسبی هست
M.Kkarimi
۲۰ شهریور ۱۴۰۱پدال معمولا اینقدر سریع اخبار فرمول یکو کار نمیکنه …
آره واقعا جالبه همین اتفاقو سال پیش تو مسابقه ابوظبی هم دیدیم …. و دیدیم که هر جور که شد کاری کردین که مسابقه با پیت استاپ تموم نشه !!!
نوید AJ
۲۰ شهریور ۱۴۰۱وقتی پیر شدم، یکی از گزینه هام همینه.
Phonix
۲۰ شهریور ۱۴۰۱:)))))
داداش لکسوس خیلی داره تلاش میکنه پیرمردی نباشه
نوید AJ
۲۱ شهریور ۱۴۰۱تلاشش قابل ستودنه. ولی داخل 350RX هایبرید هم نشستم. خیلی خوبه ها، ولی وقتی پیر شدم میگیرم، نه الان.
Erfan
۲۰ شهریور ۱۴۰۱کسایی که به یه لکسوس نگاه میکنن به سرعت به دو دسته تقسیم میشن.
یا خیلی چهرش رو دوست دارن.
یا خیلی چهرش رو دوست ندارن و حتی ازش متنفر میشن.
لکسوس از اون طراحی های رو داره که خیلی سلیقه ای هست.
A1
۲۱ شهریور ۱۴۰۱به نظرم این حرکت رو به جلو برای لکسوس هست نسل قبلش در عین جذابیت به نظرم یکم گم بود طراحی شلوغ و اسپورتی داشت ولی این طراحی با rx که همه میشناختند هم خونی نداشت به نظرم این نسل هم جذابیت نسل قبلو به ارث برده هم با یکسری خطوط نرم تونستن ظاهر لوکس ماشینو برگردونن به نظرم از معدود ماشینایی با طراحی خیلی مدرن و درعین حال سنگین محسوب میشه من خیلی حال میکنم باش
Reza Waffen SS
۲۱ شهریور ۱۴۰۱خیلی خاصه
علی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱قانون اول صنعت خودروسازی : هیچ لکسوسی بد نیست ، قانون دوم : لکسوس یه خودرو لوکس و عالی با کمترین استهلاک و هزینه های نگهداری است ، بسیار کمتر از بنز و بی ام و ! و قانون سوم : تنها دو گروهن که از لکسوس بدشون میاد آلمان فن ها و کره ای فن ها ،
Iman99
۲۲ شهریور ۱۴۰۱قانون اول صنعت خودرو سازی : تمام گفته های علی غلطه
قانون دوم خیلی بد لکسوس هایی وجود داره که بد هستن
قانون سوم به هیچ وجه لکسوس اصلا کمترین استهلاک و هزینه نگهداری رو نداره و اتفاقا لکسوس های پرخرج چندین مدل های مختلفی هست که زیاد هم هستن تا دلت بخواد سراغ دارم که علاوه بر اینکه خودشون خرج گذاشتن رو دست مالک و انواع خرابی های موتوری و جلو بندی و غیره داشتن
علاوه بر این چندین سری بودن که مشکلات شناخته شده محرز و اثبات شده ای داشتن که خود شرکت سازنده سعی داشته در سری های بعدی برطرفشون کنه
ولی در کل لکسوس هم انواع خرج ها و هزینه های نگهداری زیادی داره و بعضی مدل هاش هم پر استهلاک بودن در کل اونهایی هم که کم استهلاک هستن وجود دارن
و اتفاقا همون مرسدس بنز خودش صاحب عنوان و رکورد دار خودرو با کمترین استهلاک و هزینه های نگهداری هست و در کنار بنز آلمان فقط امریکایی ها تونستن باهاش رقابت کنن و علاوه بر اینکه کم استهلاک ترین و کم خرج ترین و با دوام ترین و مقاوم ترین ماشین های جهان از خودشون هست و قبلا اینو ثابت کردن و در کل از این مرحله عبور کردن و الان در بالاترین سطح و سطح بالا هستن و بهترین ماشین های جهان با فاصله زیاد از خود آلمان ( اروپا ) و امریکا هست و در کل در همه چیز بهترین و برتر و سطح بالا هستن با فاصله زیاد این آلمان از اروپا و امریکا بهترین و سطح بالا و برتر هستن با فاصله زیاد و کسی به گرد پاشونم نمیرسه و همهچیز هم از خودشونه
قانون چهارم کسی از لکسوس کلا خیلی بدش نمیاد بلکه همه از فنهای متعصبش بدشون میاد که سطح و اندازه خودشون رو نمیشناسن و این باعث مشکل میشه اخرشم خودشون ضرر میکنن چون به پای اونهایی که گفته شد نمیرسن پس از روی تعصب بیجا نباید نظر بدید
سپهر
۲۵ شهریور ۱۴۰۱لکسس کلا عامه پسند نیست
اوستا
۲۵ شهریور ۱۴۰۱المان فن ها اصلا لکسوس رو ماشین حساب نمیکنن که بخوان ازش بد بگن
اوستا
۲۵ شهریور ۱۴۰۱زشت و تخیلی مثل همیشه