جنسیسلکسوس

مقایسه لکسوس RX 350 و جنسیس GV70؛ کدام‌یک بهتر است؟

مقایسه دو شاسی‌بلند لوکس ژاپنی و کره‌ای یعنی لکسوس RX 350 و جنسیس GV70 نشان خواهد داد که کدام برند محصول بهتری را تولید کرده است.


لکسوس RX یکی از مطمئن‌ترین شاسی‌بلندهای بازار است و در بین محصولات این برند نیز محبوبیت بالایی دارد. بسیاری از افراد RX را اولین کراس اور لوکس دنیا می‌دانند و به مدت ۲۶ سال پرفروش‌ترین شاسی‌بلند میان سایز و لوکس بازار بوده است. در مقابل باید به جنسیس GV70 اشاره کرد که جزو تازه‌واردها به این کلاس است و در سال ۲۰۲۰ معرفی شده اما در همین مدت کوتاه نیز توانسته چندین جایزه صنعتی را به خود اختصاص دهد؛ اما این دو خودرو در برابر یکدیگر چه چیزی برای ارائه خواهند داشت؟

مقایسه لکسوس RX 350 و جنسیس GV70

قوای محرکه و پرفورمنس

کراس اور لکسوس از پیشرانه استاندارد ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو با ۲۷۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. این قدرت باعث می‌شود RX 350 در ۷.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. البته مدل چهار چرخ محرک کمی کندتر است و زمان ۷.۲ ثانیه را ثبت می‌کند؛ اما مدل هیبریدی که RX 350h نام دارد از پیشرانه ۲.۵ لیتری و دو موتور برقی با ۲۴۶ اسب بخار قدرت استفاده کرده و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷.۴ ثانیه‌ای دارد.

جنسیس کمی متفاوت عمل کرده و خبری از نسخه هیبریدی یا پلاگین هیبریدی برای آن نیست اما مدل استاندارد به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی ۳۰۰ اسبی مجهز شده و یک پله بالاتر هم نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با خروجی قابل توجه ۳۷۵ اسب بخار قرار دارد. مدل پایه در عرض ۵.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که مدل قوی‌تر زمان ۴.۹ ثانیه را ثبت می‌کند. البته RX با گزینه پلاگین هیبریدی 450h که ۳۰۴ اسب بخار قدرت دارد و همچنین مدل 500h با قدرت ۳۶۶ اسب بخار نیز عرضه می‌شود اما در کل از نظر قدرت کل این جنسیس است که دست برتر را دارد.

فضای کابین و بار

هر دو خودرو فضای نسبتاً جاداری را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کنند اما طول لکسوس کمی بیشتر است هرچند در بحث فضای بار تفاوت چشمگیری وجود ندارد و هر دو شاسی‌بلند نیازهای خانواده‌ها را به خوبی پوشش می‌دهند. فضای پای جلو و عقب هم در RX و GV70 مناسب است و همین موضوع درباره فضای شانه و سر نیز صدق می‌کند. به این ترتیب نمی‌توان یکی از خودروها را به عنوان پیروز قطعی این بخش اعلام کرد.

قیمت

دو شاسی‌بلند لوکس یاد شده از نظر قیمت‌گذاری کاملاً متنوع عمل کرده‌اند مخصوصاً اینکه با تیپ‌های گوناگونی عرضه می‌شوند. قیمت نسخه پایه و دیفرانسیل جلوی لکسوس RX 350 از حدود ۵۰ هزار دلار شروع می‌شود درحالی‌که مدل‌های فول همچون RX 350h لاکچری به همراه سیستم چهار چرخ محرک قیمت حدود ۶۳ هزار دلاری دارند. همچنین قیمت مدل پایه جنسیس GV70 به حدود ۴۶ هزار دلار می‌رسد اما اگر مدل ۳.۵ لیتری اسپرت پرستیژ را انتخاب کنید باید حداقل ۷۰ هزار دلار بپردازید.

از نظر تجهیزات استاندارد هر دو خودرو دست پر به میدان آمده‌اند و ویژگی‌هایی همچون صندلی‌های جلوی گرم شونده، اپل کارپلی و اندروید اتو، کروز کنترل تطبیقی و… در آن‌ها وجود دارد. البته باید به برخی تفاوت‌ها اشاره شود. برای مثال RX 350 استاندارد با نمایشگر ۹.۸ اینچی عرضه می‌شود و برای نمایشگر ۱۴ اینچی باید مبلغ بیشتری پرداخت کرد؛ اما نمایشگر استاندارد GV70 ابعاد ۱۴.۵ اینچی دارد. در کل باید گفت GV70 از نظر تجهیزات و قیمت کمی نسبت به لکسوس بهتر عمل کرده اما رقابت بین دو خودرو در این بخش نزدیک است.

ایمنی

لکسوس RX 350 در تست‌های تصادف IIHS و NHTSA درخشان ظاهر شده و با اینکه هنوز عملکرد مدل ۲۰۲۵ آن منتشر نشده اما مدل ۲۰۲۴ این شاسی‌بلند ژاپنی بالاترین امتیازهای ایمنی را به دست آورده است. البته تنها نقطه‌ضعف RX به امتیاز ضعیف در تست تصادف اورلپ جلوی به‌روز مربوط می‌شود که در آن یک آدمک اضافی در صندلی عقب قرار داده می‌شود و امتیاز برخی خودروها را کاهش می‌دهد. جنسیس GV70 در تست‌های IIHS بسیار خوب عمل کرده و حتی امتیاز بیشتری نسبت به لکسوس کسب کرده است. این خودرو در تست‌های NHTSA هم تمامی ستاره‌ها را کسب کرده است.

قضاوت نهایی

با توجه به نتایج به دست آمده از این تست و مقایسه می‌توان گفت کره‌ای‌ها پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و پا به پای لکسوس جلو می‌آیند. جنسیس GV70 از نظر قیمت‌گذاری و تجهیزات و همچنین ایمنی عملکرد خوبی دارد و شاید گزینه منطقی‌تری به نظر برسد. البته لکسوس RX نیز به خاطر کیفیت بسیار بالا و سواری نرم و بی‌دغدغه شناخته می‌شود و شاید اگر اولویت اول شما کیفیت و قابلیت اطمینان باشد لکسوس گزینه بهتری خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. BMW is GOD

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    جفتشون عالین هم لکسوس و هم جنسیس آینده درخشانی خواهند داشت
    در ضمن هم لکسوس و هم جنسیس تو پرفورمنس و فروش دارن پیشرفت قابل توجهی می‌کنن

    موافقم 74
    مخالفم 5
    1. مهدی میباخ

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      داشبورد جنسیس افتضاحه

      موافقم 43
      مخالفم 75
      1. 🇰🇷

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (280 ديدگاه)

        برای مدل سال آینده قراره یه نمایشگر یکپارچه ۲۷ اینچ نصب شه خیلی بروزتر و شیکتر میشه. الان یکم کهنه به چشم میاد

        موافقم 16
        مخالفم 14
    2. آرمان

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (151 ديدگاه)

      واقعا پیشرفت کشور کره جنوبی عجیب و غریب بوده
      زیر ۳۰سال،در بخش خودرو بسیار نزدیک شدن به ژاپنی ها و البته در تولید گوشی موبایل و لوازم خانگی الکترونیکی و کامپیوتر و تراشه،از ژاپنی ها و حتی خود آمریکا جلو زدن

      موافقم 41
      مخالفم 13
      1. علی

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دادا کره و ژاپن مستعمره آمریکا هستند و چون کارگر تو این کشورها ارزان هست تکنولوژی ساخت از آمریکا به این دوتا کشور منتقل میشه .

        موافقم 15
        مخالفم 34
      2. nima.jdm

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (973 ديدگاه)

        نزدیک به ژاپن؟؟
        حتی هنوز نتونسته ژاپن رو ببینه اونوقت میگی نزدیک شده به ژاپن؟

  2. BMW is GOD

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    ولی در کل بخوایم حساب کنیم فعلاً لکسوس بهتر از جنسیسه اما جنسیس اگه همینجوری پیشرفت کنه در آینده از لکسوس میزنه بالاتر و حسابی می‌ترکونه

    موافقم 35
    مخالفم 44
  3. نیو کار

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (134 ديدگاه)

    بااینکه جنسیس عالی رفته جلو ولی بازم امپراطور لکسوس یه چیز دیگه هست

    موافقم 93
    مخالفم 12
    1. سهیل

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (40 ديدگاه)

      کره هرچی داره از ژاپن و امریکا و المان داره. به هرجا هم برسه افتخارش برا اوناست که همچین نوکری تربیت کردن

      موافقم 35
      مخالفم 42
      1. Ali

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        هر دو کره و چین ویتنام فلیپین تایوان صنعتش به ژاپنیها برمیگرده ژاپنیها یا کارخانه دارند یا سهم دار در شرکت هاشون دارند اگه شنیده یا مطالعه کردید کره شمالی که در جنگ جهانی دوم جز مستعمره ژاپنیها بود و ژاپنیها در کره شمالی نیروگاهی اتمی ساخته بودند حتی هیلتر از طریق سه زیر دریایی به ژاپنیها اورانیوم می‌فرسته تا بمب اتم درست کنند که آمریکایی‌ها متوجه این قضیه میشندی زیر دریایی در اقیانوس اطلس به قعر دریا می‌ره و دو زیر دریایی تا حالا مشخص نیست کجاست آمریکایی‌ها خودشون هم میکنند خبر نداریم ژاپنیها بودند شرکتهای سونی پاناسونیک هیتاچی و غیره اومدن. در کره جنوبی سرمایه گذاری کردند چون خاک ژاپن کوچیکه هست ژاپنیها با خریدن مساحتی از زمین از همسایگان حتی خود آمریکا به تولید خودرو وسایل الکتریکی و غیره کی پردازند تو دنیا اگه ژاپن و آلمان نبود صنعت نبود تو دنیا اگه ایران نبود تمدن نبود تو دنیا اگه فرانسه نبود زیبایی نبود تو دنیا اگه عربستان و عرب نبود مزدور و قتل و غارت نبود از فرمایشات چرچیل😉😉

        موافقم 23
        مخالفم 9
      2. nima.jdm

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (973 ديدگاه)

        دقیقا😂

  4. Ahmad

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ژاپن کجا اون کره کلاهبردار کجا

    موافقم 51
    مخالفم 54
  5. ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5805 ديدگاه)

    میانگین قد ایرانیا :
    ۱۵۰
    ۲۱۰
    ۲۰۰
    ماشینی که سوارن اکثرا : تیبا ساینا ۲۰۶ پولدارها ۲۰۷
    میانگین قد خارجیا :
    ۱۱۰
    ۱۲۰
    ۱۴۰
    ماشینی که سوارن :
    جنسیس
    لکسوس

    موافقم 15
    مخالفم 62
    1. مهدی میباخ

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      مشتبا قطعش کو

      موافقم 23
      مخالفم 2
    2. Mr wrong

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (431 ديدگاه)

      میانگین قد ایرانیا ۲۰۰:)

      موافقم 13
      مخالفم 3
    3. مردیم از خوشی

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1480 ديدگاه)

      ایرانی ها قد بلند بودند در دوره قبل انقلاب که تغذیه خوب بود الان قد ایرانی ها نسبت اون زمان کم شده

      چینی و کره و ژاپنی ها قد کوتاه هستند نسبت به ایرانی ها ولی دیگه ۱۱۰ تا نیستند

      موافقم 34
      مخالفم 26
      1. Mr wrong

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (431 ديدگاه)

        نکنه ایرانیا قبل انقلاب غول بودن؟
        میانگین قد تو هلندم(قد بلند ترین کشور جهان )دو متر نیست ۱۸۵ سانته
        ایرانیا کلا نژاد قد بلندی نیستن
        قبل انقلاب خوب بوده درست دیگه افسانه سرایی هم نکنید راجع بهش:/

        موافقم 42
        مخالفم 12
        1. مردیم از خوشی

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1480 ديدگاه)

          من افسانه نکردم دقت کن اول کامنت را بخون بعد جواب بده
          همون چند سانت کاهش قد یعنی فاجعه چرا که میانگین جهانی افزایش داشته
          ایرانی ها قبلا جزو قد بلند ها حساب می شدند تحقیق کن تا بفهمی

          موافقم 18
          مخالفم 21
      2. علی نورزاده

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (27 ديدگاه)

        داداش چرا …میگی . الان اکثر بچه ها قد بلند تر از پدرشون هستند. فبل انقلاب بهترین غذا آبگوشت بود . متخصص تغذیه معنی نداشت . ورزشگاه و بهداشت برای شهرها و روستاهای کوچیک معنی نداشت. کل سهمیه شهرستانها توی تهران یه آزادی ساختند. این همه ماهواره نبین یکم تاریخ بخون

        موافقم 2
        مخالفم 6
      3. محمد

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1546 ديدگاه)

        یذره دیگه بگذره امثال تو می گن که مردم قبل انقلاب با قالیچه پرنده رفت و آمد می کردن.

        موافقم 1
        مخالفم 4
    4. سهیل

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (40 ديدگاه)

      داش من هرچقد فکر میکنم نمیفهمم قد به ماشین چه ربطی داره. بهرحال دستش درد نکنه مشخصه اون عزیز حلال خور بوده.

      موافقم 31
      مخالفم 12
      1. ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5805 ديدگاه)

        نمی‌دونم والا ولی دمش گرم

    5. ساسانیان ساساتیان (همون ساسات)

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (872 ديدگاه)

      راستی فقرا و طبقه متوسط کو

      چون پولدارا رو گفتی

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5805 ديدگاه)

        تیبا و ساینا و ۲۰۶ رو خواستم تو طبقه متوسط قرار بدم و پراید رو هم تو طبقه فقرا ولی چون پراید دارم خودم روم نمیشد

        موافقم 1
        مخالفم 1
  6. Ben

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (230 ديدگاه)

    قطعا لکسس.

    موافقم 47
    مخالفم 6
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1708 ديدگاه)

    لکسوس ولی جنسیس هم گزینه جذابیه

    موافقم 25
    مخالفم 2
  8. امین

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (475 ديدگاه)

    یه چرخ لکسس میرزه به جنسیس.هنوز مونده تا فوت کوزه گریش را یاد بگیرن

    موافقم 29
    مخالفم 32
    1. Ali

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      ماشینهای کره معروف هستند به یاتاقان و شاتون مخصوصا محصولات هیوندای

      موافقم 9
      مخالفم 7
      1. محسن

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        باریکلاااااااا 👌👌👌

      2. nima.jdm

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (973 ديدگاه)

        😂😂

  9. Siyavash

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    جفتشونم زیباه و چشم نواز هستم و پر آپشن ولی این کلاس بیشتر استهلاک و دوام مهمه که لکسس سابقه درخشانی دار و انتخابم لکسس هست.

    موافقم 34
    مخالفم 3
  10. NIKAN-JAAAAAAAAAAG

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    به به.کاشکی همه یکی از اینا داشته باشن.سلامتی روزی که هم دیگه رو توی این ماشین ها ببینیم

    موافقم 26
    مخالفم 2
  11. Yaghoob

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (422 ديدگاه)

    طراحی جلو لکسوس رو درک نمیکنم.

    موافقم 12
    مخالفم 27
    1. nima.jdm

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (973 ديدگاه)

      کجاشو درک نمیکنی

  12. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1546 ديدگاه)

    با تمام احترامی که به لکسوس می زارم و خودم به خودروهای ژاپنی علاقه دارم ولی تو این مورد طراحی جنسیس رو بیشتر دوست دارم‌.
    این سبک طراحی جنسیس که جلو پنجره بزرگی دارد و خطوط منحنی در طراحی به کار رفته و طراحی شیک و شکیل دارد هیچ وقت از مد نمی افتد.
    ولی طراحی لکسوس دارای خطوط تیز و برجسته هست که اتفاقاً من خودم این نوع طراحی رو قدیما‌ دوست داشتم و بیشتر جوون پسند تره.
    مثلاً خود من تا همین ۳،۴ سال پیش دیونه‌ی طراحی لکسوس nx200 بودم ولی الان نگرشم تغییر کرده و این طراحی های ساده و شیک مثل همین جنسیس GV70 رو بیشتر می پسندم‌.
    اگر دقت کرده باشید طراحی تیگو ۸ هم از همین قاعده هایی که برای طراحی جنسیس نام بردم استفاده می کنه.
    در بحث پیشران معلومه‌ که جنسیس بهتره ولی ترس از عدم کیفیت همیشه باهات‌ هست.
    ماشالله کره ای ها دست برتر در شاتون زدن و یاتاقان زدن رو دارند.
    ولی RX350 هم دوست دارم.
    اگر فرضاً پول هر دو رو داشتم هر دو رو برمی داشتم‌.
    با جنسیس می رفتم سرکار و مهمونی و با لکسوس می رفتم دور دور و مسافرت‌‌.
    تریم داخلی لکسوس به نظرم بهتره‌.
    ولی فضای عقب گویا جنسیس بهتر هست.
    البته با این عکسی سایت گذاشته نمیشه کاملاً درست قضاوت کرد.
    بقیه موضوعات هم نظری ندارم.

    موافقم 17
    مخالفم 17
  13. 🇰🇷

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (280 ديدگاه)

    جنسیس ثابت کرد تو این دور زمون میشه با برنامه و مدیریت اصولی و همچنین استفاده از متخصصان کاربلد ، ره چندین ساله رو یک شبه رفت.

    موافقم 35
    مخالفم 12
    1. nima.jdm

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (973 ديدگاه)

      کره هرچی داره مدیون ژاپنه
      خود لوگو و اسم هیوندای کپی از هونداس

  14. آرمین

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    کل دنیا تو مسیر پیشرفته
    رقابتهای زیبا ، پیشرفتهائی که تا چند سال پیش اصلا قابل تصور نبود و در آخر اینکه نگاه همه دنیا رو به جلو است .

    موافقم 10
    مخالفم 3
  15. 제네시스

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اونایی که لکسوس لکسوس میکنن یه ماشینی بگن که با جنسیس GV80 کوپه رقابت کنه!

    موافقم 6
    مخالفم 25
    1. سهیل

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (40 ديدگاه)

      یه suv لوکس کره بگو با لکسوس GX رقابت کنه. یکی هم برای رقابت با LX. یک دهم اینا توانایی آفرود داشته باشه کافیه و تو برنده ای. یک دهم.

      موافقم 22
      مخالفم 6
    2. Gh_camry

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (76 ديدگاه)

      GV80 کوپه (تلاش ناکافی برای اسپرت شدن!)
      _________________________________________
      https://www.pedal.ir/hyundai/2025-genesis-gv80-coupe-drive/

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. nima.jdm

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (973 ديدگاه)

        حق

  16. Omid

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    لکسوس از سال ۱۹۸۹ که با مدل LS 400 وارد دنیای خودروهای لوکس شد مثل یک ستاره درخشیده و هنوز هم میدرخشه. همون سال اول ورود لکسوس، آلمانی ها و آمریکاییها از شدت تعجب بخاطر اینچنین خصوصیات فنی و لوکسش با این قیمت مناسب، اونو قطعه به قطعه دمونتاژ کردن تا به راز موفقیتش پی ببرن.
    البته منکر پیشرفت سایر خودروسازها نیستیم ولی لکسوس همیشه جایگاه ویژه و خاصی بین بقیه داره.

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. NAVID@@98

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      نخیر کسی نیازی به دمونتاژ لکسوس نداشت دمونتاژ کردن یه جاهایی برای اینه که ببینن طرف چیکارست در چه حدیه بعد دیدن خودشون ازهرلحاظ هرچیزاول۱اروپاآمریکااول۱هرچیز ازهرلحاظ هستن و براحتی میتونن خیلی بهترشدرو بسازن و ساختن که همون مرسدس همزمان W140 رو ساخت و لوله اش کرد از هر لحاظ خیلی بهتر اتاق تانک معروف اونقدر مثل تانک قوی و محکم بود الانشم مثل هرچیز پادشاه لوکس هاهم از اوناست

      ولی از اون طرف اتفاقا ژاپن از این کارا کردن مثلا یا کمک گرفتن یا کپی برعکس مثل نیسان که پورشه ۹۱۱ رو خرید تا با کپی برعکس و دمونتاژ سیستم چهارچرخ محرک و … اون رو کپی کنه البته به اصلا پای خود پورشه نرسید نمیرسه

      کره هم که اصلا نمیگم دیگه اندازه گفتنشم نی

      موافقم 2
      مخالفم 4
  17. New comer

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2220 ديدگاه)

    لکسوس همه تمامه خصوصا کیفیت و دوام.
    اما جنسیس جدیدا خدایش از نظر طراحی و متریال کابین و ظاهر یه چیزی خلق کرده ها
    خیلی زیبا خیلی زیبا
    من خودم بخوام ۶۰-۵۰ هزار تا بدم لکسوس میخرم اما جنسیس یه چیزی وقتی توش بشینی حس s کلاس داری

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. nima.jdm

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (973 ديدگاه)

      قطعا انتخب همه لکسوسه

  18. Amir

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن اما در تمام سطوح و تمام برندها بخواین بدون تعارف صحبت کنیم پراید حرف اول رو میزنه پس بیخودی باهم بحث نکنیم….؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
  19. محمد

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    عرض سلام و احترام
    در سطر مربوط به شتاب غلط املایی وجود دارد
    مرلبوط به لکسوس چهار چرخ زدین کندتر ولی ثانیه رو کمتر زدین.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  20. محمد

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    عرض سلام و احترام
    در سطر مربوط به شتاب غلط املایی وجود دارد
    مربوط به لکسوس چهار چرخ زدین کندتر ولی ثانیه رو کمتر زدین.

  21. nima.jdm

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (973 ديدگاه)

    این که دیگه پرسیدن نداره معلومه لکسوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا