لکسوس از نسخه جدید و ارزانقیمتتر RZ با نام 300e رونمایی کرد. این خودروی برقی و دیفرانسیل جلو با بهای حدود ۵۵ هزار دلار در دسترس خواهد بود.
ژاپنیها عضو جدیدی را برای RZ مدل ۲۰۲۴ در نظر گرفتهاند. RZ را میتوان نسخهای لوکستر و قویتر از تویوتا bZ4X دانست هرچند قیمت این خودرو بهطور قابلتوجهی بالاتر از پسرعموی خود با نشان تویوتاست. به همین خاطر RZ 300e جدید معرفی شده تا افراد زیادی را جذب این خودرو کند. یکی از برجستهترین ویژگیهای لکسوس RZ 300e را میتوان شعاع حرکتی ۴۲۸ کیلومتری آن دانست. در دل این خودرو یک باتری لیتیوم یونی ۷۲.۸ کیلووات ساعتی و پیشرانهای برقی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت قرار دارد. همانطور که گفته شد 300e بجای سیستم چهار چرخ محرک از طراحی دیفرانسیل جلو سود میبرد و همچنین ساب فریم آن نیز تغییرات داشته است. این نوع طراحی باعث بهبود پایداری خودرو و همچنین ارائه سواری نرم و آرامتر میشود.
خانواده RZ مدل ۲۰۲۴ علاوه بر اضافه شدن 300e شاهد برخی بهبودهای ظاهری از جمله رنگ جدید مسی است. همچنین تمامی خودروها بهصورت استاندارد از کابل شارژ دوال ولتاژ با خروجیهای ۱۲۰ و ۲۴۰ ولتی سود میبرند. باید گفت لکسوس RZ 450e با باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی و دو پیشرانه برقی که ۳۰۸ اسب بخار قدرت دارند عرضه میشود. این مدل در عرض ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و در صورت استفاده از رینگهای ۱۸ اینچی حداکثر شعاع حرکتی ۳۵۴ کیلومتری را دارد.
لکسوس RZ 300e جدید با قیمت حدود ۵۵ هزار دلاری خود بسیار ارزانتر از سایر نسخههاست هرچند باید گفت قیمت تویوتا bZ4X از حدود ۴۳ هزار دلار شروع میشود. سادهترین مدل چهار چرخ محرک این خانواده یعنی RZ 450e پریمیوم با قیمت ۶۰ هزار دلاری در دسترس است و نسبت به سال قبلی اندکی افزایش قیمت دارد. در جدول زیر جزئیات قیمتی تمامی مدلهای لکسوس RZ ذکر شدهاند.
نام خودرو | قیمت (دلار) |
RZ 450e پریمیوم چهار چرخ محرک با رینگهای ۱۸ اینچی | ۵۹,۸۵۰ |
RZ 450e پریمیوم چهار چرخ محرک با رینگهای ۲۰ اینچی | ۶۱,۰۹۰ |
RZ 450e لاکچری چهار چرخ محرک | ۶۵,۵۸۰ |
RZ 300e پریمیوم دیفرانسیل جلو با رینگهای ۱۸ اینچی | ۵۵,۱۵۰ |
RZ 300e پریمیوم دیفرانسیل جلو با رینگهای ۲۰ اینچی | ۵۶,۳۹۰ |
RZ 300e لاکچری دیفرانسیل جلو | ۶۰,۸۸۰ |
کولول خودرو شناس
۱ دی ۱۴۰۲طراحیش تو بقلش خط خطوطا باهم هماهنگی ندارن و قیمتش خیلیییی بالاست بنظرم قطعا به پایه طراحی Tesla model y نمیرسه ولی داخلش رو دوست دارم جلوشم بنظرم خیلی کوچولو در اومده
مزدا
۱ دی ۱۴۰۲یعنی قیمت با تیگو8 پرومکس رقابت میکنه🤪🤪.
روزی میرسه تو تاریخ ایران به حال ما خواهند خندید که چطوری قیمت یه لکسوس برابر با خودرو چینی بود!
Mercedes
۱ دی ۱۴۰۲۲۰۱ اسب بخار
۵۵ هزار دلار
کاملا منطقیه
ژاپنی فن ها الان دیسلایک میکنن
نگی که نگفتم 😂
ابوالفضل
۱ دی ۱۴۰۲هدف لکسوس ارائه راحتی بنز با قیمت کمتر وگرنه تو قدرت به دلیل وزن و موتور ضعیف ترش به هیچ وجه نمیتونه با بنز و پورشه رقابت کنه
Mercedes
۲ دی ۱۴۰۲نه بحثم این نبود اشتباه متوجه شدید
خودم لکسوس رو دوست دارم نسخه های بنزینی رو
تیکه انداختم به هیبرید و برقی هاش
که با این قیمت چنین قدرت پایینی داره
Dark Knight
۱ دی ۱۴۰۲طراحی و کیفیت ساخت فوق العاده ای داره و از نظر لذت رانندگی هم میگن مثل rx نرم و راحت هست تنها مشکل این ماشین همون range حرکتی هست و گرنه غیر از این چندین لول از امثال تسلا مدل y یا جنسیس gv70 بالاتر هست
سالار فصل
۱ دی ۱۴۰۲زیبایی نسبیست
از نظر من واقعا زیباست
قیمتش هممناسب هست
برد خوبی هم داره
پیام
۱ دی ۱۴۰۲واقعا طراحیش زشته!!! جلوش افتضاحه! یکم دیگه اون برجستگی رو ادامه می دادن مثل طاقچه می شد
DD2
۱ دی ۱۴۰۲پدال جان یه خبری تو سایتای خارجی اومد با موضوع لیزینگ اجتماعی . فرانسه هم داره انجامش میده
اگه فرصت شد تو یه مقاله بررسی کنید . بنظر جالبه .
B
۱ دی ۱۴۰۲لکسس به هیچ عنوان به اون اندازه که باید لوکس نیست البته میدونم این بالاترین رده محصولشون نیست ولی وقتی بزاری کنار رقباش اصلا به چشم نمیاد تو این زمینه
یکی از دلایلش اینه که خودروی لوکس ارزان قیمت میخوان تولید کنن ، لوکس و لاکچری و باکیفیت با ارزان سنخیتی ندارن چندان بنظرم تویوتا با همچین خودروهایی شخصیت و ارزش لکسوس رو پایین میاره
Car love
۱ دی ۱۴۰۲خانواده RZ همونه که تستش کردن بردش نصف برد اعلامی بود 😂البته شاید با باتری هایی که کره بهشون صدقه داد کل شده باشه این مشکل 🥹
فرهاد
۱ دی ۱۴۰۲هر کاری هم کنی ژاپن همیشه ژاپن هست و کره مربا همیشه کره مربا ( اصالت و اعتبار خریدنی نیست )
فندق
۲ دی ۱۴۰۲با احترام مخالفم
ممکنه 10 سال دیگه همه چیز کاملا متفاوت باشه
این حرف شما تعصب صد درصد هست
2000 پیش آیا اصلا ژاپن وجود داشته که بخواد اصالت داشته باشه؟ خیر
لفظ !«همیشه»! اشتباهه
بله در حال حاضر ژاپن چند سر و گردن بالاتره و شکی توش نیست
ولی جهان همیشه در گردشه و هیچ چیز ابدی نیست
ژاپن هم به روزی بالاخره افت میکنه و کنار میره مثل همه کشور های دیگه در طول تاریخ که هیچکدوم تا ابد یکه تازی باقی نموندن ،حالا ممکنه الان باشه یا ۱۰۰ سال دیگه ، افت هم به معنی نابودی نیست بلکه مثلا میشه پنجمین کوشر پیشرفته دنیا ، یا هشتمین مثلا! ولی شاید همین ۵ سال دیگه جزو سه تای اول نباشه!(که الان هست)
phonix
۲ دی ۱۴۰۲سلام بله 2000 سال پیش جزیره ژاپن حضور داشته ودر دوران یایویی بوده و قبل از اونم دوران جومون رو داشته .
ژاپن از خاستگاه های تمدن بشری هست جناب .
بقیه سخنانتون صحیح هست
Killer
۱ دی ۱۴۰۲پلت فرم امریکایی و تکنولوژی چینی و باتری کره ای تهشم نبود مشتری
Anti BTS
۱ دی ۱۴۰۲یه فکت غم انگیز رو میدونستی ؟
همین لکسوس rz تازه همین امسال فروشش تو بازار امریکا شروع شده و هنوز به ۱ سال نرسیده . اما تو همین مدت کوتاه در بازار امریکا ، اندازه ۲ سال اخیر جنسیس gv60 فروش داشته .
متاسفم که بازم توهم و خیالت نقش بر آب شد 💔
( سایت GoodCarBadCar )
M
۲ دی ۱۴۰۲آخه بی سواد تو برو کابین جنسیس ها را ببین کیفیت میزنه تو چشمای کورت اخه لکسوس مخصوصا این مدل کیفیتش به اونا میرسه ؟ بعضی مجلات میگن از آلمانی ها کیفیت قطعات مونتاژ و ایمنیش بیشتره قدرت موتور این گاری لکسوس هم که بماند این اصلا با این وزن میتونه راه بره ؟؟ تویوتای گاری ساز