لکسس در اواخر مراسم زندهٔ رونمایی نسل جدید LX، پیشنمایشی از یک خودروی تفریحی جذاب را ارائه کرده است که با هیدروژن کار میکند. این یک کانسپت است که لکسس آنرا وسیلهٔ نقلیهٔ تفریحی خارج از بزرگراه نامیده است. هرچند این خودرو با هیدروژن کار میکند اما در آن از پیل سوختی هیدروژنی معمولی و موتور الکتریکی استفاده نشده بلکه یک موتور درونسوز دارد که توسط هیدروژن فشرده تغذیه میشود.
تویوتا برای اولین بار چند ماه پیش این تکنولوژی را در یک کرولای مسابقهای با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ متعلق به GR یاریس که برای استفاده از هیدروژن اصلاح شده بود آزمایش کرد. پیشرانهٔ این کانسپت لکسس در قسمت عقب نصب شده و بجای گازهای مضر موتورهای درونسوز سنتی فقط آب تولید میکند.
علاوه بر قوای محرکه، طراحی بیرونی کانسپت تفریحی لکسس هم با پانلهای بشدت تیز و زاویهدار، چراغهای LED، شیشهٔ جلوی بزرگ و اجزای تعلیق در معرض دید، بسیار چشمگیر است. این خودرو در بیرون به رنگ برنزی مات بوده و روی سقف آنهم یک نوار LED نصب شده است. رینگهای مشکی و نقرهای که با لاستیکهای آفرودی پوشیده شدهاند و چراغهای LED باریک عقب هم از دیگر ویژگیهای این باگی هیدروژنی هستند. لکسس فعلاً نگفته است که آیا این خودروی تفریحی جذاب را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد یا فقط بهعنوان یک ویترین تکنولوژی آنرا معرفی کرده است.
Sina10
۲۶ مهر ۱۴۰۰درونسوز هیدروژنی!!
انگار تویوتا واقعا برنامه براش داره!!
امیدوارم موفق بشه!!
ممد ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۰این ژاپنیا دقت کرده باشین وقتی ساکی میزنن میشینن از این اسباب بازی فضاییها طراحی و تولید میکنن😂
میثم
۲۶ مهر ۱۴۰۰من یه ژنراتور HHO برای پراید خودم ساختم
نصب و استفاده ازش یه کم دنگ و فنگ داره ولی مصرف سوخت رو حدود ۳۵٪ و آلایندگی رو با تست دستگاه ۴ گاز حدود ۷۵٪ کم کرد.
اما بخاطر خورندگی هیدروژن ترسیدم به موتور آسیب بزنه. اولش نمیدونستم خورنده است.
اما تو دمای کارکرد موتور تغییر محسوسی ندیدم.
مورد بعدی اینه که از هیدروکسید پتاسیم بعنوان کاتالیزور استفاده کردم و گاز حاصل از واکنش هم ظاهرا تاثیر مخربی میتونه داشته باشه.
حتی یه مدل کانسپت هم ساختم که هیدروژن خالص تولید میکرد. چون HHO بخاطر وجود اکسیژن واکنش پذیری بالایی داره و سنسور اکسیژن هم به اون مقدار اضافی اکسیژن واکنش نشون میده.
ولی مدل کانسپت که اصطلاحا بهش میگن separator هیدروژن رو از اکسیژن جدا میکنه و دیگه سنسور اکسیژن مشکلی براش پیش نمیاد.
اما حرارت بالا و خورندگی باعث شد کنار بزارمش.
بعدش رو یه سیستم دیگه کارکردم که بهش میگن vaporizer که با بنزین کار میکنه اونم مصرف و آلایندگی رو خیلی کاهش میده اما بخاطر ایجاد تغییرات در مدار سوخت، خطر و ریسک آتشسوزی بالاست. بخاطر همین اونم کنار گذاشتم.
ولی هیدروژن آینده ای داره که الان کمتر کسی تصورشو میکنه
ببخشید که اینجا ریپلای کردم
ممد ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۰افرین داداش میثم یعنی چیزی که ساختی ارزشش از خود پراید بیشتره و شاختره
سجادی
۲۷ مهر ۱۴۰۰آفرین رشتت چیه مکانیک؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰دمت گرم برادر! کارت درسته،ادامه بده به جای بهتری برسی….
میثم
۲۷ مهر ۱۴۰۰والا من دیپلم ریاضی دارم
این کارها رو هم فقط از رو علاقه انجام دادم
امکاناتم هم بشدت محدوده
تو یه آپارتمان تو اتاقم خیلی از کارهای مونتاژ و طراحی و … رو انجام دادم
Reza Waffen SS
۲۷ مهر ۱۴۰۰حتی یک درصد هم احتمال موفقیتش وجود نداره
Sina10
۲۷ مهر ۱۴۰۰وقتی که برقیا اول راه بودن ، خیلیا مثل شما میگفتن یه درصد امکان موفقیت ندارن ، همه پیشبینی میکردن تا الان بیشتر خودرو های بازار هیبرید میشن ولی نیستن!
هیچ چیزی تو این زمینه هیچ وقت قابل پیشبینی نیست
شما میخوای بگو یک هزارم درصد ، شما که هیچ ، هیچ کس دیگه ای هم نمیتونه پیشبینی کنه
Iman99
۳۰ مهر ۱۴۰۰ب ام و از سالها قبل مبدع و پیشروی این فناوریه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ مهر ۱۴۰۰الان چشمم به گروه تویوتا و هیوندا و پورشس ، چون دوتای اولی دارن فشرده روی هیدروزن کار میکنن و دومی روی سوخت مصنوعی ، امیدوارم موفق بشن چون واقعا از هر دوی این گزینه ها خوشم میاد
new RAMIN
۲۶ مهر ۱۴۰۰(الان چشمم به گروه تویوتا و هیوندا و پورشس ، چون دوتای اولی دارن فشرده روی هیدروزن کار میکنن و دومی روی سوخت مصنوعی ، امیدوارم موفق بشن چون واقعا از هر دوی این گزینه ها خوشم میاد)
hello🖐🙋 😂 من12شهریور1400 گودبای کردم ولی امروز26مهر مجدد CHمجبورم کرد دوباره کامنت بزارم. تو این 45 روز بار ها خواستم بیام پدال ببینم چه خبره ولی قولم رو نشکستم…ولی این بار دیگه نتونستم!!خلاصه میگم: CS75 FCV
CH نه فقط در بحث خودرو های هیبریدی…و نه فقط در الکتریکی…بلکه برای هیدروژنی هم آش پخته🙄! چه شود…
#اکانت فیک ها: جون هرکی دوست دارید منو ول کنید به خدا من سودی ندارم که منو میکوبونید😂
خب نمایشگاه گوانگژو دوباره مزاحمتون میشم😅 فعلا خداحافظ.🖐
اهان قبل خداحافظی اینم بگم UNI K هیبریدی هم 2هفته پیش معرفی شد (اسمش UNIK IDD هست)با قدرت 288 اسب و گشتاور 590 نیوتون متر شتاب 0تا 100 در 5.5ثانیه و مجموع پیمایش 1100 کیلومتری و پیمایش الکتریکی 130کیلومتر و مصرف سوخت 800سی سی !!🙄🙄
خب فعلا خداحافظ🖐🙋
اهان دوباره یه چیزی یادم اومد😅
CH برای جنسیس مرسدس بیمر آئودی تسلا هم آش بپخته… اونم آش شلهقلمکار! کافی بزنید changan AVATAR دیگه خودتون میفهمید داستان چیه… 😁
خب دیگه فعلا خداحافظ🖐🙋
MOHAMADREZA
۲۶ مهر ۱۴۰۰باز این اومد !!!
بابا جون هر کی دوس داری بیخیال ما شو !!!!
ای بابا !!!
تو که واسه همیشه خداحافظی کردی !!
حتی قرار بود با بچه ها به مناسبت خداحافظی ات یه مهمونی برگزار کنیم !!
مثل اینکه دوباره باید مراسم عزا و ختم بگیریم !!
در ضمن
اکانت های فیک هم همه مال خودتن !!!
پس تو رو خدا بیا پایین
سرمون بدجوری درد گرفته از دست تو !!!
R@m!n
۲۶ مهر ۱۴۰۰میگه 45 سالمه 😂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ مهر ۱۴۰۰رامین من اشتباه کردم این کامنتو گذاشتم به بزرگی خودت ببخث
امیرعلی
۲۶ مهر ۱۴۰۰سلام با اینکه چینی فنی ولی دل من یکی برات تنگ شده بود
خوش برگشتی
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ مهر ۱۴۰۰۷نه ولی بی شوخی جای خالیت احساس میشد
نوید محمد
۲۶ مهر ۱۴۰۰رامین دوستت داریم
تو رو خدا خداحافظی نکن
خیلی اطلاعات مفید داری
شنا کردن در جهت رودخونه که هنر نیست، هنر خلاف جهت شنا کردنه
کاری به حرفای مخالفا نداشته باش
خواهشا برگرد و اطلاعات مفید بده 🙏
porsche
۲۶ مهر ۱۴۰۰بهبه آقا رامین بازم کامنت بزار
به حرف بقیه هم گوش نکن فقط برا من کامنت بزار
Ninja
۲۶ مهر ۱۴۰۰واقعا از این که برگشتی خوشحالم بهرحال سایت هست با فضای کل کل هاش و دوستی هاش یکی هم فن چین باشه مگه چی میشه یه سری هم فن تسلا
قبلا گفتن از خودت و شخصیتت خوشم میاد به سنتم کار ندارم 7 ساله یا 45 ساله
بهرحال کلی گفتم فضای سایت به ادمایی مثل تو هم وجورد داره
بدرود
درضمن اینم که خداحافظی تا همیشه میکنی و بر میگردی اصلا خوب نیست
نمیگم تا همیشه برو میگم الکی خداحافظی نکن
GT
۲۶ مهر ۱۴۰۰پیامبر چینی برای هدایت ما به راه راست بازگشته است😱😂
پاره ای از سخنان این بزرگوار
{並呼喚你純潔}
( و شما را به سوی پاکی فرا میخوانم)
رامین چانگان (ع)
به توصیه پیامبر بزرگوار چین، حضرت رامین، کار نیک آن است که یه چانگان بخریم و پول خود را میان فقرا و نیازمندان تقسیم کنیم 🤣
new RAMIN
۲۶ مهر ۱۴۰۰@kingoftheworld
نمیدانم عکس خودت را گذاشتی یا خیر. اگر عکس خودتان هست که چه عالی! خرسندم که با فردی دارم اطلاعات درمیون میزارم که بالغ هست و تجربه دارد چه عالی که به سلطان سوپر اسپرت سازی یعنی لامبورگینی هم دیدار داشتی.بگذریم… مشکلاتان با من چیست؟🤔نظراتم عجیب هست؟ خیر نظراتم عجیب نیست دارم چیزی رو میگویم که از آن بی خبرید.اگر الان بگویند افرادی هستن که توانایی دورجنبی دارن من و شماها اصلا باور نمیکنیم حالا اگر یکی بیاید و واقعا دورجنبی انجام دهد جلوی ما چه؟باز هم باور نمیکنید؟داستان من و CH هم همین هست… باور نمیکنید… ولی باید دید…ببنید قطعا ایمان می آورید! آش های CH را باور نمیکنید…خب عجیب نیست چون در هم زدن آش شریک نبودید! آش هایی که در آینده خواهد پخت! جوری خواهند بود که سختگیرانه ترین نظرات رو هم راضی میکند و شما میگویی خیر… خب صبر کن تا آش هارا بیاورند در خانه هایتان.حالا اگر خیلی عجول هستید همون 3 تا چیزی که تو کامنتم گفتم رو بزن گوگل:CS75 FCV // UNI-K IDD // CHANGAN AVATAR برای اینکه ببینی چاخان گفتم یا نه بزن گوگل. آن وقت معلوم است کی حرف میزند و کی سرش درد میگیرد… بگذریم.
@rmiinn
(میگه ۴۵ سالمه 😂)
من اصلا وجود خارجی ندارم… 😁
(رامین من اشتباه کردم این کامنتو گذاشتم به بزرگی خودت ببخش)
دشمنت شرمنده. مهم افزایش اطلاعت هست که الان فهمید تویوتا و هیوندای فقط تو هیدروژن نیستن… دست بالای دست بسیار است😉
(سلام با اینکه چینی فنی ولی دل من یکی برات تنگ شده بود خوش برگشتی)
❤❤ ممنون.
(رامین دوستت داریم تو رو خدا خداحافظی نکن خیلی اطلاعات مفید داری شنا کردن در جهت رودخونه که هنر نیست، هنر خلاف جهت شنا کردنه کاری به حرفای مخالفا نداشته باش خواهشا برگرد و اطلاعات مفید بده 🙏)
اینکه من میرم ناراحت میشید(و خوشحال) و وقتی میام خوشحال! به خاطر من نیست… به خاطر کامنت هام هم نیست علتCH هست! ناخودآگاه تون نظرش درباره این برند عوض شده.//من خلاف جهت آب نیستم رودخونه من جداس. قایق های توی رودخونه هم فازشون یه چی دیگس…هرجور دلشون بخواد رفتار میکنن غیر ممکن رو ممکن میکنن و با سرعت نور بروز میشن… کلا رودخونه من یا بهتره بگم رودخونه که CH درستش کرده نه فقط من بلکه اونایی که باهاش دیدار کردن رو نظرشون رو عوض کرده و آنها چیز های عجیبی میگوند… اینا از روی تعصب نمیاد…این ها از روی منطق! منطقی که فقط با دیدار کردن CH به آن خواهید رسید…آن هم نه CH های تو ایران… یه سر به CH های مارکت عربی بزنید منظور را خواهید فهمید…
(بهبه آقا رامین بازم کامنت بزار به حرف بقیه هم گوش نکن فقط برا من کامنت بزار) 😂 چشم حتما. کامنت های من از جای دوری نمیاد…CH رو پیگیری کنید کامنت های منو خواهید دید!
@m-a-r
خداحافظی نمیکنم هعی میرم میام.ترجیح میدم عوض اینکه با بقیه سر کله بزنم صبر کنم زمان همه چی رو مشخص کنه. مثل همون داستان JD power و داستان آمار فروش در عربستان سعودی…🙄اره عجیبه… عرب ها CH دوست دارن بد هم دوست دارن! اللخصوص عربستان. پدال هم بزنم به تخته خوب آمار فروش رو پوشش میده😂
@GT
والا چیزی به ذهنم نرسید فقط این عکس از منطقه زیبا را تقدیم نگاهت میکنم!
http://www.globalchangan.com/data/upload/content/image/20211013/61663385100d1.jpg
http://www.globalchangan.com/data/upload/content/image/20211013/61663715b64c9.jpg
این مدل کامنت رو به یاد دوست عزیزمون 2646 نوشتم. انشاالله هرجا هستن سلامت باشن.
GT
۲۶ مهر ۱۴۰۰بقول معروف : بچه بیا پایین سرمون درد گرفت.
AMG GT R
۲۶ مهر ۱۴۰۰داداش جان من تعصبت رو کنار بزار
خداوکیلی حتی اگه به یه چینی بگی چانگان بهتر از بنز هست میزنه زیرخنده
در خصوص هیدرو ژن هم یه شرکت کوچک بریتانیایی هایپر کار زده 1200 اسب
new RAMIN
۲۶ مهر ۱۴۰۰(داداش جان من تعصبت رو کنار بزار خداوکیلی حتی اگه به یه چینی بگی چانگان بهتر از بنز هست میزنه زیرخنده در خصوص هیدرو ژن هم یه شرکت کوچک بریتانیایی هایپر کار زده ۱۲۰۰ اسب)
به یاد نمیارم CH رو با بنز مقایسه کرده باشم که بگمCH بهتره.آخرین مقایسه ام X3 باuni k بود حالا بنز رو از کجات آوردی نمیدونم. اون ابر خودرویی که گفتی فقط عکسش منتشر شده حتی جلوش کپی از چندتا سوپر اسپرته. عکس داخلش هم هیچی منتشر نشده همینجوری روی هوا گفتن 1200 اسب. توسعه خودرو هیدروژنی کشکی نیست…
در پایان گارانتی 10ساله و 260هزار کیلومتری CH برای من کافیه تا به دیگر برند های دیگه نگاهی نکنم و CH بخرم دقیقا این همون چیزیه که سبب میشه محصولات CH تو عربستان سعودی جزوه 5 برند پر فروش باشه:)
https://bestsellingcarsblog.com/2021/08/saudi-arabia-january-july-2021-changan-up-to-5-toyota-camry-best-seller-in-market-up-19-3/
یه سری چیز ها فراتر از برند و پز دادن هست🙂
MOHAMADREZA
۲۶ مهر ۱۴۰۰بله برادر
عکس خودمه
مربوط به سال ۹۶
یه زمانی قطعات رنو ( اون زمان تو ایران کم کم زمزمه ورود تلیسمان و کولیوس بود و کلا بازار خودروهای رنو کم کم داشت داغ میشد ) رو بصورت عمده از اونجا خرید و بین قطعات یدکی فروشان تبریز پخش میکردیم . ( تبریز زندگی میکنم ؛ خودمم یه پرادو ۶ سیلندر دارم که عاشقشم فقط هندلینگش سر پیچ ها یکم خوب نیس 🙂🤦؛ ارس پلاکه ۱۰۵تومن گرفته بودمش ؛ یادش بخیر چقد همه چی ارزون بود)
وضعیت ارز و دلار خیلی خوب بود .
عکس هم مربوط به استانبوله.
حسین
۲۷ مهر ۱۴۰۰رامین تو که نمی تونستی،قول نمیدادی
Erfan
۲۶ مهر ۱۴۰۰میشه امیدوار شد با تکنولوژی درون سوزهای هیدروژنی عمر خودروهای برقی زیاد نباشه.
چون این خودروها به مراتب پاک ترن و برد بسیار بیشتری هم دارن نسبت به برقی ها ولی تا زمانی که این تکنولوژی آنقدر پیشرفت بکنه که با قیمت مناسب در دسترس همه باشه فعلا سالها مونده.
mos
۲۶ مهر ۱۴۰۰https://youtu.be/3IPR50-soNA
دوستانی که میخوان بیشتر درباره موتور های هیدروژنی بدونن این ویدیو خیلی ساده و کامل توضیح میده.
MOHAMADREZA
۲۶ مهر ۱۴۰۰تویوتا آخرین شرکت بود که موتور تنفس طبیعی رو کنار گذاشت !
تویوتا آخرین شرکت بود که تاچ اسکرین رو وارد ماشیناش کرد !
تویوتا آخرین شرکت هست که پشت آمپر آنالوگ را کنار خواهد گذاشت !
تویوتا آخرین شرکتی هست دکمه های فیزیکی رو از ماشین ها حذف میکنه !
تویوتا تنها شرکتی هست که در برابر موج الکتریکی سازی مقاومت میکنه !
عشق است تویوتا !!
عشق است fj cruiser !!
عشق است لکسوس !!
عشق است حضرت لندکروزر !!!
عشق است تویوتا سوپرا نسل قبل !!!( چون سوپرا الان ب ام و هس !! ؛ ب ام و سوپرا نمیپسندم !!!)
کاش بقیه کمپانی ها هم ذره ای به اندازه تویوتا عرضه داشتند !!!!!
زندگیست تویوتا !!
خوشنام
۲۶ مهر ۱۴۰۰واقعا که تویوتا همیشه آخرین است.
تو کشورای جهان سوم که از نظر تکنولوژی آخر هستند، تویوتا طرفدار داره
Sina10
۲۶ مهر ۱۴۰۰تو تمام کشورا دنیا طرفدار داره
نه بخاطر اینکه اخرینه
بلکه تکنولوژی ها رو دیر تر از بقیه ارائه میکنه تا ازمون خطاشون رو داده باشن
تویوتا هم هیچ وقت عقب مانده یا کهنه نبوده
پیشرو ترین خودروساز در زمینه هیبرید بوده ، زودتر از بسیاری از رقبا وارد بحث هیبرید شده بود ،
M@M@DRZ 911
۲۶ مهر ۱۴۰۰( تویوتا آخرین شرکتی بود که موتور های تنفس طبیعی رو کنار گذاشت )
مگه الان تنفس طبیعی نداریم ؟؟؟؟؟؟؟
خوشنام
۲۶ مهر ۱۴۰۰خوشحالم که تویوتا بالاخره فهمید که تولید چه ماشینهایی برازنده لکسس است.
حسین دهمرد
۲۶ مهر ۱۴۰۰کاش یه توضیح فنی وجود میداشت چجوری این کارو کردن؟ اون حرارت فضایی هیدروژن رو با چه رادیاتوری خنک کردن. مانیفولد ترک بر نمیداره؟ سوپاپها چی؟ معضل خورندگی هیدروژن چجوری حل میشه. بردش چقدره؟ یه مقایسه ای با پیل سوختی میکرد.
Sina10
۲۷ مهر ۱۴۰۰از اونجا که هر طرح مخالف برقی سازی ، از طرف دولت ها بشدت مورد انتقاد قرار میگیره ، شک ندارم هر مقایسه ای که هر نشریه یا هر جایی دیگه ، انجام بدن ، قصدش فقط کوبیدن این طرح تویوتا یا هر طرح متفاوت با برقی سازیه
حسین دهمرد
۲۸ مهر ۱۴۰۰نه خب خود تویوتا که داره روش دار میکنه یه توضیحی میداد. چون بنظر میره این طرح پیچیدگیش کمتر از پیل سوختی باشه. احتمالا
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰سمی روی چهارچرخه!😂😂😂