لکسوس

لکسوس UX مدل 2023 با پیشرانه هیبرید و بهبود امکانات رفاهی معرفی شد

مدل ۲۰۲۳ از لکسوس UX، مجهز به نسخه‌ی جدیدی از سیستم ‌های سرگرمی شرکت سازنده، تزئینات F اسپرت و فناوری ADAS خواهد بود. این خودرو از سال آینده، همراه با بروزرسانی فنی در بخش تقویت شاسی، فقط با پیشرانه‌ی هیبرید تولید خواهد شد.

در نمای بیرونی، تفاوت خاصی بین UX فعلی و مدل ۲۰۲۳ دیده نمی‌شود. لکسوس برای نسخه‌ی جدید، توجه ویژه‌ای به نکات فنی داشته چراکه شرکت سازنده ادعا می‌کند؛ کیفیت ساخت بدنه و استحکام آنرا بهبود داده است. همچنین، عملکرد فرمان برقی و کمک‌فنرها با ارتقا نسبت به قبل، توسط راننده احساس خواهد شد.

مجموع تغییرات ایجاد شده برای UX، متمرکز بر افزایش کیفیت رانندگی و آرامش سرنشینان خواهد بود. حتی رینگ‌های ۱۸ اینچ و تایرهای ران‌فلت (قابل استفاده در حالت پنچر) بریدجستون در خودرو جدید وجود دارد تا صداهای اضافی و لرزش‌های کوچک، کاهش یابد.

در نمای داخلی، نمایشگر ۸ اینچ به عنوان آپشن استاندارد نصب می‌شود اما مانیتور جدید با رزلوشن بالاتر و ابعاد ۱۲/۳ اینچ هم قابل سفارش خواهد بود. رابط بی‌سیم هماهنگ با اپل‌کارپلی و اندرویداتو، سیستم تشخیص فرامین صوتی و ارتباط اینترنتی با مراکز سرویس یا تعمیرات هم به لکسوس UX اضافه خواهد شد.

لکسوس یو ایکس 2023

طرح داشبورد مدل جدید، تفاوت‌هایی با نسخه‌ی قبل دارد و فضای بیشتری برای شارژر بی‌سیم ارائه می‌کند. علاوه‌بر حذف صفحه‌ی لمسی روی کنسول، نورپردازی LED و دو درگاه USB نیز به کابین UX اضافه شده است.

تجهیزات ADAS برای خودروهای لکسوس، مجموعه‌ای از فناوری‌های مرتبط با ایمنی را شامل می‌شود. سیستم حفاظتی لکسوس با نام Lexus Safety System+ 2.5، برای UX جدید بهینه‌سازی شده است تا کروز کنترل فعال با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، مدیریت تعادل خودرو هنگام مانورهای سریع، ترمز خودکار، سیستم کم‌راننده برای فرمان و حفظ خودرو بین خطوط را ارائه کند.لکسوس یو ایکس 2023

در مدل F اسپرت، تزئینات آلومنیوم برای استراحتگاه بازو و پدال‌ها وجود خواهد داشت. همچنین صندلی‌های اسپرت با فرمان متفاوت و قابلیت سفارش گرم‌کن داخلی، روی UX جدید نصب می‌شود. بازبینی سیستم تعلیق و فنربندی نیز، کیفیت فرمان‌پذیری را بهبود خواهد داد.

لکسوس UX مدل ۲۰۲۳ برای بازار جهانی، فقط یک نوع پیشرانه‌ی هیبریدی خواهد داشت. این مدل دو دیفرانسیل با کد 250h دارای موتور بنزینی ۲ لیتر و دو پیشرانه‌ی برقی است تا مجموع قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر تولید کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت UX هیبرید، ۸/۵ ثانیه خواهد بود و میانگین مصرف سوخت ۴ تا ۵ لیتر در صد کیلومتر خواهد داشت.  آستانه قیمت لکسوس UX در خارج از ژاپن، ۳۷ هزار دلار است و به عنوان کوچک‌ترین کراس‌اور شرکت سازنده، رقبایی مثل بی‌ام‌و X1 و  X2 یا مرسدس بنز GLA و GLB دارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (825 ديدگاه)

    چقدر زیباست
    البته یکم اغراق آمیزه

    موافقم 27
    مخالفم 2
  2. کیان

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    شتاب ۸.۵ با این حجم موتور به خوبی نشون میده ماشین چالاکی هست اما با کمترین حجم و استفاده مناسب از قوای برقی،
    سیستم اطلاعات سرگرمی جدید تویوتا واقعا عالی هست، ریویو های یوتیوب همه از سریع بودنش و رسپانس بالاس میگن

    موافقم 28
    مخالفم 2
  3. محمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (205 ديدگاه)

    منهای هزینه نگهداری پایین اپشن بیشتر نسبت به قیمت برگ برنده ای نسبت به المانی ها نداره

    موافقم 9
    مخالفم 21
    1. حامد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (825 ديدگاه)

      همین خودش کلی با ارزشه

      موافقم 19
      مخالفم 3
    2. کیان

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      آلمانها مبرن نون میگیرن ؟ یارانه بهشون تعلق میگیره ؟ انتظار غالب افراد از ماشین چی هست ؟ شتاب 3 ؟ سر پیچ با 200 تا برات بپیچه ؟!
      بشینی باهاش درد و دل کنی ؟ من نمیدونم بعضیا از ماشین چی میخوان، لابد مبخواین براتون برقصه و …

      موافقم 26
      مخالفم 4
      1. محمد

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (205 ديدگاه)

        اگه صف شلوغ باشه تو صف ی دونه ای وای میستن فقط هم بربری کار میکنن
        بحث سر مهندسیشونه من خودم رشته مرتبط با خودرو خوندم و ی چیزایی میفهم و اون ریزه کاری ها رو هیچ برندی نداره
        مثلا بی ام و تویین توربو هست یک توربو اندازه کوچکه و یکی دیگه بزرگتره پس ممان کمتری داره پس توربو لگ نداره
        یا ی تکنولوژی zero compact استفاده میکنن که توربو ها رو داخل محفظه V شکل موتور میزارن و راندمان حرارتی موتور را بالا میبرن
        یا شما برو منحنی گشتاور موتور v8 بنز رو با انواع اقسام موتورهای ماشین های ژاپنی کره ای و …… مقایسه کن از 1550 ماکزیمم گستاورش رو میده تا 5200 اینه مهندسی

        موافقم 2
        مخالفم 16
        1. viper2

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1143 ديدگاه)

          اقای محمد کاری به این بحث ندارم . ولی چنتا سوال داشتم میشه لطفا جواب بدید . خیلی لطف میکنید اگر جواب بدید .
          اول اینکه در دانشگاه های ایران کدوم رشته هست که دقیقا همین مباحث موتور ماشین رو مو به مو بررسی کنند .‌و تکنولوژی روز هم باشه نه تکنولوژی ماشین های ایرانی . یعنی دقیقا اینجوری بپرسم این رشته ای که شما رفتید دقیقا چی هست که اینقدر اطلاعات دارید
          و اینکه توی نو اوری ها و تکنولوژی های موتور ماشین های امریکایی چطور هستن؟
          و اگر میشه این رو هم جواب بدید لطفا . دقیقا چرا موتور های پوشراد کنار گذاشته شدن؟ حداقل برای استفاده روزانه که خوب هستن . برای باربری که خوبن . دقیقا دلیلش چیه؟
          پیشاپیش تشکر میکنم

          موافقم 7
          مخالفم 3
        2. محمد

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (205 ديدگاه)

          سلام
          مکانیک و مهندسی خودرو بحث میشه احتراق خودرو سیکله ها
          موتور های پوشراد در سرعت های بالا به خاطر 2 valve بودنشون حجم هوای زیادی رو میخواستن برای احتراق و افت توان و گشتاور زیادی رو داشتن

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. viper2

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1143 ديدگاه)

          خیلی ممنون

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. aliakbarkhoei

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (146 ديدگاه)

        جزو بهترین کامنتهایی که خوندم بود.

    3. سپهر

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (389 ديدگاه)

      المانی فقط لوگوش این تازه به دوران رسیده رو میرزه با این طراحی اغراق امیزش

      موافقم 1
      مخالفم 3
  4. net

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3469 ديدگاه)

    اگر در گوشه درب عقب ضخامت خط سفید اطراف شیشه دربها پهن نشده بود و جلوپنجره تا پایین سپر نیامده بود و خط قرمز متصل چراغ عقب نداشت و دوخت متضاد قرمز طراحی داخلی نداشت قشنگتر میشد.صفحه نمایش روی داشبورد که مثل صفحه نمایش با حاشیه زیاد ذوذنقه ای بی ام و هست و مستطیلی نیست بد هست اگر صفحه نمایش مستطیلی با حاشیه کم و بدون دکمه فیزیکی بود قشنگتر میشد

    موافقم 3
    مخالفم 18
  5. شهاب

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (250 ديدگاه)

    ۹۰ درصدش همون لکسوس nx هست

    موافقم 2
    مخالفم 20
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (10389 ديدگاه)

      چیچیش لکسوس nx هست که تازه ۹۰٪ هم تَخمین میزنی🤦‍♂️😂 !

      ای خودا ، ما را بُکُش و بیامرز ! آمین یا رب‌العالمین !

      موافقم 25
      مخالفم 8
      1. شهاب

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (250 ديدگاه)

        نوید کلا خیلی حرص و جوش میخوری ! ظاهرش رو گفتم که خیلی شباهت داره

        موافقم 7
        مخالفم 7
  6. meysam

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3610 ديدگاه)

    یه ریویو ازش دیدم در اروپا تستش کرده بودن با یه رانندگی نرمال مصرف شهر و اتوبان میانگین 3.6 لیتر بدست آورد
    مصرفش تو اتوبان بیشتر از شهره
    البته اگه بگازونی راحت تا 5 – 6 میره بالا

    موافقم 12
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا