بنا به گزارش رسانهها، لکسوس با تولید یک سوپر اسپرت ۸ سیلندر به رقابت با بزرگانی همچون مرسدس AMG GT و استون مارتین ونتیج خواهد پرداخت.
این خودرو که جانشین معنوی LFA خواهد بود مشخصات جذابی را به نمایش میگذارد. اگر به خاطر داشته باشید تویوتا در سال ۲۰۲۲ یک خودروی مفهومی با نام GT3 GR را رونمایی کرد و این خودرو هماکنون به پروتوتایپی تبدیل شده که در پیست اسپا فرانکوشمپس حضور دارد. انتظار میرود بخش موتور اسپرت گازو ریسینگ این خودرو را برای رقابت در رویدادهای مهمی همچون لمان سال ۲۰۲۶ آماده سازد.
بر اساس قوانین فیا، هر خودروی مسابقهای GT3 باید از طراحی بدنه تقریباً مشابه با نسخه جادهای همان خودرو استفاده نماید و بنابراین انتظار میرود نسخه تعدیل شده این مدل مسابقهای تویوتا ظرف دو سال آینده راهی بازار شود. تویوتا قبلاً اظهار داشته بود به تولید خودروهای موتور اسپرت بجای ارتقای نسخههای تولیدی برای استفاده در رقابتها ادامه خواهد داد، کاری که با مدل جذاب GR یاریس انجام داده است. احتمالاً نسخه جادهای GT3 GR نشان لکسوس را بر پیشانی خواهد داشت تا ادامه دهنده راه این خودروساز در ارائه محصولاتی اسپرت با پیشرانه حجیم همچون LFA، LC 500 و RC F باشد. صدای پروتوتایپی که تویوتا تولید کرده کاملاً ما را به یاد نیروگاههای ۸ سیلندر میاندازد و نسخه تولیدی این خودرو که احتمالاً لکسوس LFR نام میگیرد از همین پیشرانه به همراه کمک هیبریدی سود خواهد برد.
هنوز مشخصات فنی مدل مسابقهای تویوتا در دسترس نیست اما قوانین کلاس GT3 نسبتاً منعطف است و خودروها میتوانند قدرت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار و حداکثر وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم داشته باشند. استون مارتین، بی ام و، فراری، فورد، لامبورگینی، لکسوس، مک لارن، مرسدس AMG و پورشه در حال حاضر خودروهای GT3 خود را در دسترس تیمهای خریدار قرار دادهاند.
تویوتا اخیراً اعلام کرده با همکاری مزدا و سوبارو به دنبال ایجاد تحول در پیشرانههای درونسوز است و میخواهد علاوه بر استفاده از تکنولوژیهای مدرن در آنها ابعادشان را نیز جمع و جورتر کند. این خودروساز ژاپنی همواره درباره ظرفیتهای خودروهای اسپرت به منظور ارتقای پیشرانههای درونسوز سخن گفته و سرمایهگذاری سنگینی روی توسعه سوختهای پایدار انجام داده است. تویوتا حتی در حال همکاری با یاماها برای تولید یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با سوخت هیدروژن است و شاید این پیشرانه در خودروی اسپرت جدید برند نصب شود. ماساهیتو واتانابه رئیس گازو ریسینگ اخیراً گفته است تویوتا روش “چند مسیر” را برای تولید خودروهای اسپرت دنبال میکند و تنها روی قوای محرکه برقی تمرکز ندارد. او خاطرنشان میسازد:
ما هنوز فکر میکنیم پیشرانه درونسوز ظرفیتهای زیادی دارد و درعینحال تلاش میکنیم با تمامی قوانین کشورهای گوناگون سازگار باشیم؛ اما نمیخواهیم تسلیم شویم. بازی هنوز به پایان نرسیده زیرا اگر به پیشرانه درونسوز نگاه کنید میتوانید سوخت هیدروژن را ببینید که میتواند بخشی از سبد محصولات بدون آلایندگی باشد؛ بنابراین من فکر میکنیم استفاده از پیشرانههای درونسوز ادامه خواهد یافت
لکسوس عرضه مدلهای RC و LC کوپه در اروپا را متوقف ساخته و بهصورت رسمی برنامهای برای جانشینی آنها را اعلام نکرده است هرچند یک کانسپت برجسته در سال ۲۰۲۱ معرفی شد تا تعهد این برند به تولید خودروهای پرفورمنس را نشان دهد. این کانسپت که قرار است تا پایان دهه جاری میلادی راهی خط تولید شود بجای پیشرانه ۸ سیلندر از قوای محرکه برقی استفاده میکند اما مشخص نیست که آیا زیرساخت فیبر کربن مونوکوک مشابه با تویوتا GT3 GR کانسپت خواهد داشت یا خیر. احتمال دارد لکسوس دو سوپرکار مرتبط با یکدیگر را بر اساس یک شاسی مشترک و با قوای محرکه کاملاً متفاوت در ۵ سال آینده تولید کند هرچند چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده است.
Mr wrong
۳۰ خرداد ۱۴۰۳این چیز خوبیه که میخواد رقابت کنه
پیام
۳۰ خرداد ۱۴۰۳فعلا ببینیم اون برند فوق لوکس سنچوری چی میشه!
ناخدا
۳۰ خرداد ۱۴۰۳از جنسیی کوچه چه خبر 🤭
عاقبت جنسیس G80 و عمو مایک چی شد ؟ 🤭
عمو بهروز که کیا اسپرتیجش رو ول کرد داخل نمایندگی رفت سراغ ماشینش ؟ 🤭
سانتاخروس 👏🤭
پیام
۳۰ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا امیر من به شدت برای جنسیس کوپه لحظه شماری میکنم. میدونی که جنسیس کوپه بیاد دیگه خبری از اون آرم H نیست و روح G90 رو داره؟!!! منتظر بنزیتی و برقیش باش چون تا چند ماه آینده میاد. چیزی نمونده
ناخدا
۳۰ خرداد ۱۴۰۳اینجا حرف از سوپر اسپرت هست بعد تو میای میگی چپوندایی میره جنسیس کوچه میاد 🤭 و جنسیس کوچه رو با سوپر اسپرتها مقایسه میکنی ؟ جنسیس کوچه رو باید ابوقراضه های داخل خیابان و کوچه مقایسه کنی 🤭
froG-driVer
۳۱ خرداد ۱۴۰۳چرا حس وایپر میده؟
B2
۳۰ خرداد ۱۴۰۳یه خبر خوب به ژاپنی بازا بدم . پروتایپ میتسوبیشی لنسر Evo XI جدید دیده شده و چندتا عکس هم زیر پوشش استتاری سنگین ازش گرفتن . احتمالا ۲۰۲۷ به بازار میاد و بسیار جذابه . امیدوارم میتسوبیشی هر چه زودتر متحول بشه و انبوهی مدل جدید راهی بازار کنه
JaMsHiD-R1988
۳۰ خرداد ۱۴۰۳B2 جان میتونی لینک عکس هاش رو با پوشش استتاری بفرستی؟
B2
۳۰ خرداد ۱۴۰۳https://www.carscoops.com/wp-content/uploads/webp/2024/06/Mitsubishi-EVO-XI-Render-35-768×511.webp
https://www.carscoops.com/wp-content/uploads/webp/2024/06/Mitsubishi-EVO-XI-Render-37-768×511.webp
برای باز شدن عکسا از قندشکن استفاده کن
اینم لینک خود سایت
https://www.carscoops.com/2024/06/fake-2027-mitsubishi-lancer-evo-xi-spy-shots-were-actually-a-work-of-art/
JaMsHiD-R1988
۳۰ خرداد ۱۴۰۳https://www.carscoops.com/2024/06/fake-2027-mitsubishi-evo-xi-spy-photos-spark-false-hopes/
B2 جان این لنسر که میگی فیک هستش در واقع اوتلندر ۲۰۱۷ هست با ادیت سنگین و فوتوشاپ ماشینو شبیه لنسر کردن
B2
۳۰ خرداد ۱۴۰۳آره حیف شد . من فکر کردم این پروتایپ جدیده
JaMsHiD-R1988
۳۰ خرداد ۱۴۰۳در واقع میتسوبیشی بخاطر وضعیت بازار که به روی کراس اوور معطوف شده مثل کاری که با اکلیپس کرد همون کار رو با لنسر میکنه و نسخه کراس اوورش رو میزنه . و میتسوبیشی گفته تمام تلاشش رو میکنه و تمام بودجه اش رو میذاره تا خط تولید برقی راه بندازه . یعنی تا اون موقع خبری از اوولوشن افسانه ای نیست .
اگه تمام خط تولیدش برقی شد شاید لنسر اوولوشن برقی رو بزنه . امیدوارم بزنه فقط منتظرم ببار دیگه اون شاهکار تمام عیار رو ببینم . همون نسبت قدرت به حجمش خیلی حرف برا گفتن داره باقیش رو ولش کن
B2
۳۰ خرداد ۱۴۰۳💥 یه خبر داغ دیگه هم این که شکایت ها از هیوندای و کیا به اوج خودش رسید و در بازار امریکا ، کره ای ها مجبور شدن به مالکان کیا و هیوندای غرامت بدن !
هیوندای و کیا نزدیک ۲۰ مدل خودرو رو باید گردن بگیرن و هزینه های تعمیر ، آتش سوزی ، سرقت و غیره رو بپردازن . عمده مدل ها هم بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ هستش که انگار نفرین شدست و پشت هم ایراد پیدا میکنه
حتی کیا مجبور شد تا گارانتی خودش رو به ۱۵ سال یا ۱۵۰ هزار مایل پیمایش افزایش بده !
پدال جون حتما پوشش بده که خیلی مهمه 😉😄
https://www.carscoops.com/2024/06/settlement-reached-over-kia-and-hyundai-models-with-engines-prone-to-failure/
ناخدا
۳۰ خرداد ۱۴۰۳باید ببینیم استاد پیام چه نظری داره 😂
پیام
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بنده خدا از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ بوده!!! تو این سال ها شما اندازه موهای سر رئیس تویوتا فراخوان ژاپنی دیدید!!! دیکه ازین بدتر که تو اون رسوایی ۵ درصد افت سهام بود!!! خوشم میاد دیگه با اسم امیر نمیتونی زرت و زدت کامنت بذاری و با B2 و. G1 و هر چی اکانت فیک میای! ۱۵ میلیارد دلاررررررر
B2
۳۰ خرداد ۱۴۰۳افت سهام کجا ، شکایت خریدارا و جریمه و دادگاه کجا
حکایت تو مثل کسیه که بخاطر کلاهبرداری داره میره زندان اما به کسی که آخر ماه قسط داره میخنده !
کمپانی محبوبت بازم مقصر شناخته شده و شکایت ها کار دستش دادن . این خیلی افتضاحه . خود هیوندای از خداشه سهامش بیاد پایین اما دردسرای انجینش تموم بشه . از فدرال تا NHTSA و غیره همه یه لگد به هیوندای زدن :)
پیام۲
۳۱ خرداد ۱۴۰۳چقدر بامزه از وقتی دیگه از ژاپنیا کمک نگرفتن ماشیناشون داغون شد😂
پیام۲
۳۰ خرداد ۱۴۰۳قیافش مثل یکی از کانسپتای سوپرا شده
FY
۳۰ خرداد ۱۴۰۳اینم بزودی شکست خواهد خورد ….. تازه اون موقع می گفتن LFA با بوگاتی می خواد رقابت کنه ….. طراحیش خوب نیست ….. GT و ونتیج گزینه بهتری هستن🤔🤔
B2
۳۰ خرداد ۱۴۰۳اینم به زودی شکست خواهد خورد ؟!
مگه LFA شکست خورد ؟
چجور شکستیه که الان ارزش هر LFA از ۱ میلیون دلار بیشتر شده ؟
انبوهی از جوایز و بازخوردای مثبت رو هم گرفت با اون انجین v10 شاهکارش . تا جایی که کسی مثل جرمی کلارکسون از LFA به عنوان بهترین خودرویی که در عمرش رانندگی کرده نام برد
همینایی که تو میگی «شکست» ، آرزوی خیلی از کمپانیای کوچیکه که یه درون سوز سالم نمیتونن بسازن 😏
FY
۳۰ خرداد ۱۴۰۳جنسیس یه سوپر اسپرت زده کیف میکنی از همه چیش ، اینم شد سوپر اسپرت آخه 🤔 نه طراحی داره نه هیچی ، تازه می خواد با ونتیج هم رقابت کنه😁 ژاپن هرچی ماشین اسپرت زده شکست خورده از LFA تا سوپرا….. جرمی کلارکسون خودش لامبورگینی سوار می شد بعد از LFA تعریف کنه …. عجیبه😁
B2
۳۰ خرداد ۱۴۰۳یه سرچ بزن تا خودت ببینی . کاری نداره
وقتی جرمی همچین چیزی میگه کی به حرف هیترا اهمیت میده
ناخدا
۳۰ خرداد ۱۴۰۳عزیزم سوپر اسپرت دمپایی نیست که هر شرکتی به راحتی بسازه وگرنه خیلی از این دست سوپر اسپرتها در خیلی از کشورها ساخته شدن اما بعد از مدت کوتاهی شوت شدن به اون دنیا
برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)
۳۱ خرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/06/2021-Genesis-G80-Catches-Fire-1.jpg
اصلا واقعا یه سوپر اسپرتی زده هرکس ببینه کیف میکنه عجب چیز حقیه جدا!
راستی مهندس گفتی که LFA شکست خورده؟ پس اون قیمت ۱ میلیون دلار برای هر کدومش از کجا اومده؟!
Taha Ayoobi
۳۰ خرداد ۱۴۰۳چقدر پیچیده شد داستان
B2
۳۰ خرداد ۱۴۰۳این یه همولوگ از خودروی GT3 تویوتاست که احتمالا با اسم لکسوس LFR میاد .
راستی تویوتا سال آینده مدل GRMN سوپرا رو به بازار میاره و شایعات خبر از حضور انجین S58 بیمر زیر کاپوت سوپرا میده !
گرچه اگه واقعیت داشته باشه ، بیمر عمرا بزاره خروجیش در حد m4 باشه و احتمالا قدرتش حوالی m2 و با گیربکس دستی باشه
جرمی کلارکسون
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بهترین بخش خودرو های لکسوس صدای اگزوزشه 💯👌
Amir
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ببینیم میتونه رقابت کنه به گفته خودشون یا نه…
زیزیگولو
۳۰ خرداد ۱۴۰۳تولید جانشین یا دومین نسل LFA نشون دهنده این هستش که فلسفه تولید LFA به درب بسته نخورده و شکست نخورده
محمد
۳۰ خرداد ۱۴۰۳پدال من هروقت میام تو سایت مطالبی رو که می بینم پشت هم تو تب جدید باز می کنم و بعد می خونم. الان این داستان شده برای چارتا تب گیر می ده. قصد اذیت دارین یا مشکل از سروره؟
D.H
۳۰ خرداد ۱۴۰۳کاش این پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری هیدروژنی رو لندکروز و lx نصب بشه و دوباره شاهد ۸ سیلندر ها باشیم و من به آینده این سوخت ها نظیر هیدروژن و سوخت مصنوعی خوشبین هستم و امیدوارم هرچه زود تر دنیا از دست جارو برقی ها مزحک نجات پیدا کنه …#موتور های احتراق داخلی#
KAIZEN
۳۰ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا تویوتا گفته لندکروز با انجین درونسوز هیدروژنی پروژهای کاملا منطقیه و داره روش کار میکنه
علاوه بر اون روی پروژه هایس و هایلوکس هیدروژنی هم دارن کار میکنن
مقالهاش در پدال هست
𝐀𝐥𝐢
۳۰ خرداد ۱۴۰۳به نظرم خیلی قرار زیبا باشه
arvin44
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بنظرم پلتفرمش مثل استون مارتین ولکانه
بهنام
۳۰ خرداد ۱۴۰۳طراحی ببنظیره . هشت سیلندر ششصد اسب بخاری با این طراحی واقعا جذابه.
پیام۲
۳۰ خرداد ۱۴۰۳قیافش یجوریه انگار اندازه میاتاست
amirboss
۳۰ خرداد ۱۴۰۳تویوتا LFA رو نه سال توسعه قرارداد و با توجه به یه سری پارامترهای عالی که داشت ولی اونی نبود که دنیا ازش انتظار داشت.
امیدوارم این سری یه چیز بدرد بخور از تویوتا ببینیم
برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)
۳۱ خرداد ۱۴۰۳او پسر بنظرم قراره خیلی خفن بشه…
با این حرکت میتونه خیلیا رو ساکت بکنه
M power
۳۱ خرداد ۱۴۰۳سوخت هیدروژنی هم داستان خودشو داره.نشون داده مخزن هیدروژن خیلی خطرناکه.اما اگه مشکلات حل بشه خوب میشه
علی
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ژاپنی ها پشت کار خوبی دارن حتما از هیدروژن یه چیزی میسازن که بتونه با جارو برقی رقابت کنه لکسوس محصولات خوبی داره و داشت مثل LC500 و LFA
ولی همه میدونن لکسوس هیچ وقت نتوانسته با استون مارتین و AMG در بیافته در افتادن با بنز یعنی در افتادن باتاریخ که غیر ممکنه
مقایسه amg و لکسوس مثل مقایسه قطعات بسیار زیبا و روح انگیز بتهوون با آهنگایی که به تکنو معروفن . این کجا…… اون کجا …..