لکسوسمک لارن

مک لارن سنا در برابر لکسوس RCF دریفت با 1200 اسب بخار قدرت!

مک لارن سنا جزو بهترین ابر خودروهای دنیاست اما آیا می‌تواند خودروی دریفت لکسوس RCF با ۱۲۰۰ اسب بخار را در مسابقه درگ شکست دهد؟ با یکدیگر به دنبال یافتن پاسخ این سؤال خواهیم بود.

سنا برای شخم زدن پیست طراحی شده هرچند در جاده‌ها نیز عملکرد خوبی خواهد داشت. بریتانیایی‌ها خودرویی بسیار پرقدرت تولید کرده‌اند به گونه‌ای که پیشرانه ۴ لیتری توئین توربوی سنا ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور ارائه می‌کند. ابر خودروی مک لارن با اتکا به چنین قدرتی می‌تواند در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

چنین توانایی‌هایی واقعاً خیره‌کننده به نظر می‌رسد اما در این ویدئوی کار واو شاهد رویارویی ابر خودروی مک لارن با یک رقیب پرقدرت و خاص به نام لکسوس RCF دریفت خواهیم بود. پشت فرمان این لکسوس نیز راننده‌ای حرفه‌ای که چندین بار قهرمان مسابقات دریفت شده می‌نشیند. لکسوس موردبحث خودروی تیون شده عادی نیست بلکه از سر تا پا بهبود یافته و پیشرانه ۳ لیتری ۲JZ آن ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. البته چنین خودرویی به خاطر ماهیت دریفت خود برای پرفورمنس در خط مستقیم طراحی نشده و لاستیک‌ها نیز چنین چیزی را نشان می‌دهند.

مک لارن سنا شاید مزیتی نسبی نسبت به RCF در زمینه وزن داشته باشد. وزن این سوپرکار بریتانیایی به ۱۳۰۹ کیلوگرم می‌رسد درحالی‌که خودروی دریفت لکسوس ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد. فاکتور دیگری که باید در نظر گرفته شود مهارت راننده است چراکه کنترل لکسوس RCF به عنوان خودروی دریفت و ارتقا یافته نیازمند توانایی‌های زیادی خواهد بود. به همین خاطر است که پشت فرمان این خودرو احمد دهام نشسته است. احمد دهام ۵ بار قهرمان مسابقات دریفت خاورمیانه شده و رکورددار کتاب گینس نیز به خاطر طولانی‌ترین دریفت دوگانه است. قطعاً دهام مهارت زیادی برای کنترل لکسوس پرقدرت موردبحث خواهد داشت. با تمامی این تفاسیر آیا مهارت دریفت دهام می‌تواند در خط مستقیم هم کارایی داشته باشد؟ یا اینکه درگ هفتگی مت واتسون نتیجه دیگری را به نمایش خواهد گذاشت؟ برای یافتن پاسخ همه این سؤالات حتماً ویدئوی زیر را تماشا کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3915 ديدگاه)

    پدال رو خبر موتور جدید نیسان هم کار کن موتوری با بلوک فیبر کربن که داره روش کار میکنه بعد از موتور برگ ریزون کمپرس متغیر الان با این میخواد همه رو متحیر کنه

    موافقم 50
    مخالفم 7
  2. Tesla

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ماشینا تو دبی همیشه تایم بد میزنن ( احتمال میدم به خاطر گرما اونجا باشه ) !! همین مکلارن سنا توی تست های موتورترند : در عرض ۹/۸ ثانیه ۴۰۰ متر رو رفته یا همین واتسون حدود ۳ سال پیش سنا رو توی انگلیس برسی کرد و در قسمت شتاب و یک چهارم مایل به ترتیب اعداد : ۳/۱ و ۱۰/۱ بدست آورد ، البته این گرما هوا بیش تر روی عملکرد درونسوز ها تاثیر داره و خوشبختانه روی الکتریکی ها زیاد تاثیر منفی ایجاد نمیکنه

    موافقم 14
    مخالفم 36
    1. سارا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (86 ديدگاه)

      ماهی از اب گرفتن یه تسلا فن ؛

      موافقم 24
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (3469 ديدگاه)

        به غیر از لوسید یه ماشین مثال بزن تو پرفورمنس به تسلا برسه خودت هم میدونی نمیتونی مثال بزنی پس منطقی فکر کن

        موافقم 4
        مخالفم 21
    2. Dariush

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      انگاری لکسوس محور عقبه تمام گشتاور و قدرت باعث هرزگردی میشه تو درگ آخر توجه کردم شما یه نگاه بندازین از دنده یک میخواد بره رو دو یک ثانیه دیر این کارو کرد
      بعدش این ماشین برای کار دیگه ای ساخته شده
      آخه این موتور تو جی زد چقدر توان داره یه موتور سه لیتری شیش سیلندر خیلیه
      پرسیدم از اهل فن گفتن استهلاک موتور می‌ره بالا و فقط برای مسابقه باید ازش استفاده کرد برای روز مره نمیشه تیونینگ سنگین کرد

      موافقم 16
  3. corvette

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    دیشب داشتم مستند آیرتون سنا و حواشی قبل و بعد از تصادفی که منجر به فوت اون شد رو میدیدم .
    حقیقتا شخصیتش فراتر از صرفا ورزش بوده . و سبک رانندگیش هم بسیار خاص بوده .
    دیروز ۲۹ اُمین سالگرد فوتش بود 🖤

    موافقم 50
    1. mohammad77

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (41 ديدگاه)

      واقعا اسطوره هستش آیرتون از همه لحاظ، رابطه آیرتون با هوندا هم جالب بوده

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. Royal Driver

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1293 ديدگاه)

        اگر هوندا به تامین کردن مکلارن ادامه میداد، سنا توی مکلارن میموند و توی ویلیامز هم نمیرفت. هیچوقت لبخند رو روی لب هاش وقتی توی ویلیامز بود ندیدم. سنا کسی بود که جون یک راننده هم نجات داد. فرمول یک رو بخاطر شخصیت هایی مثل سنا،لائودا،هانت،کلارک،فانگیو و آلبرتو آسکاریه که باید دوست داشت.

        موافقم 9
        مخالفم 1
  4. AMIN JAFARI

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    مک لارن سنا فوق العاده

    موافقم 19
    مخالفم 2
  5. محمد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    یاد اونایی افتادم که با پژو پارس میرن دنبال کسایی که بی ام و سری 5 دارن تا باهاشون کل بندازن

    موافقم 33
    مخالفم 4
  6. Sobhan

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    الان این درگ 1/4مایل بود ؟چون واقعا تایمی که جفتشون زدن بد بود 🙌

  7. Sobhan

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    تو جاده درگ بود مک‌لارن پودر میشد 🙌

    موافقم 7
    مخالفم 22
    1. phonix

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      تو کدوم سیاره ماشین دریفت ماشین پیستو میزنه ؟
      یه نگاه به زاویه چرخاش بنداز ضریب دنده رو ببین
      :/

      موافقم 13
      مخالفم 3
  8. Ali.mhd

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    از این مردِ خیلی بدم میاد.سه ساعت فقط فَک میزنه.
    مسابقتو بده بره دیگه، چقدر زر میزنی….

    موافقم 9
    مخالفم 11
  9. یاس ی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    کلا مکلارن خودرو نمیسازه هیولا میسازه ولی اینجا لکسوس قطعا هیچ شانسی نداشت چون اصلا واسه اینکار تنظیم نشده؛ دیفرانسیل و گیربکس این ماشین به شدت روی دریفت تنظیم شدن و هرزگردی بیش از حد لاستیک نتیجه همین تنظیمات بود. تمام وقت لاستیکهاش هرزگردی داشتن. بعد از چند دور لاستیکها که گرم شدن یکم بهتر شد ولی اگه تا صبح هم مسابقه درگ میزاشتن این لکسوس شانسی نداشت.

  10. Flanker

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مقایسه ماشین دریفت و ماشین پیست؟؟؟ از لحاظ قوانین فیزیک لکسوس باید پیروز میشد ولی ست آپ لکسوس برای کار دیگه ای هست.
    مثل اینه که بگی وانت فورد F150 و فراری 366 هردو قدرت یکسانی دارن پس نتایج یکسانی باید بدن تو پیست.
    بد نبود یه تست دریفت هم میدادن آخر کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا