مک لارن سنا جزو بهترین ابر خودروهای دنیاست اما آیا میتواند خودروی دریفت لکسوس RCF با ۱۲۰۰ اسب بخار را در مسابقه درگ شکست دهد؟ با یکدیگر به دنبال یافتن پاسخ این سؤال خواهیم بود.
سنا برای شخم زدن پیست طراحی شده هرچند در جادهها نیز عملکرد خوبی خواهد داشت. بریتانیاییها خودرویی بسیار پرقدرت تولید کردهاند به گونهای که پیشرانه ۴ لیتری توئین توربوی سنا ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور ارائه میکند. ابر خودروی مک لارن با اتکا به چنین قدرتی میتواند در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
چنین تواناییهایی واقعاً خیرهکننده به نظر میرسد اما در این ویدئوی کار واو شاهد رویارویی ابر خودروی مک لارن با یک رقیب پرقدرت و خاص به نام لکسوس RCF دریفت خواهیم بود. پشت فرمان این لکسوس نیز رانندهای حرفهای که چندین بار قهرمان مسابقات دریفت شده مینشیند. لکسوس موردبحث خودروی تیون شده عادی نیست بلکه از سر تا پا بهبود یافته و پیشرانه ۳ لیتری 2JZ آن ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. البته چنین خودرویی به خاطر ماهیت دریفت خود برای پرفورمنس در خط مستقیم طراحی نشده و لاستیکها نیز چنین چیزی را نشان میدهند.
مک لارن سنا شاید مزیتی نسبی نسبت به RCF در زمینه وزن داشته باشد. وزن این سوپرکار بریتانیایی به ۱۳۰۹ کیلوگرم میرسد درحالیکه خودروی دریفت لکسوس ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد. فاکتور دیگری که باید در نظر گرفته شود مهارت راننده است چراکه کنترل لکسوس RCF به عنوان خودروی دریفت و ارتقا یافته نیازمند تواناییهای زیادی خواهد بود. به همین خاطر است که پشت فرمان این خودرو احمد دهام نشسته است. احمد دهام ۵ بار قهرمان مسابقات دریفت خاورمیانه شده و رکورددار کتاب گینس نیز به خاطر طولانیترین دریفت دوگانه است. قطعاً دهام مهارت زیادی برای کنترل لکسوس پرقدرت موردبحث خواهد داشت. با تمامی این تفاسیر آیا مهارت دریفت دهام میتواند در خط مستقیم هم کارایی داشته باشد؟ یا اینکه درگ هفتگی مت واتسون نتیجه دیگری را به نمایش خواهد گذاشت؟ برای یافتن پاسخ همه این سؤالات حتماً ویدئوی زیر را تماشا کنید.
datsun
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲پدال رو خبر موتور جدید نیسان هم کار کن موتوری با بلوک فیبر کربن که داره روش کار میکنه بعد از موتور برگ ریزون کمپرس متغیر الان با این میخواد همه رو متحیر کنه
Tesla
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲نمیدونم چرا ماشینا تو دبی همیشه تایم بد میزنن ( احتمال میدم به خاطر گرما اونجا باشه ) !! همین مکلارن سنا توی تست های موتورترند : در عرض ۹/۸ ثانیه ۴۰۰ متر رو رفته یا همین واتسون حدود ۳ سال پیش سنا رو توی انگلیس برسی کرد و در قسمت شتاب و یک چهارم مایل به ترتیب اعداد : ۳/۱ و ۱۰/۱ بدست آورد ، البته این گرما هوا بیش تر روی عملکرد درونسوز ها تاثیر داره و خوشبختانه روی الکتریکی ها زیاد تاثیر منفی ایجاد نمیکنه
سارا
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ماهی از اب گرفتن یه تسلا فن ؛
سوشیانت
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲به غیر از لوسید یه ماشین مثال بزن تو پرفورمنس به تسلا برسه خودت هم میدونی نمیتونی مثال بزنی پس منطقی فکر کن
Dariush
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲انگاری لکسوس محور عقبه تمام گشتاور و قدرت باعث هرزگردی میشه تو درگ آخر توجه کردم شما یه نگاه بندازین از دنده یک میخواد بره رو دو یک ثانیه دیر این کارو کرد
بعدش این ماشین برای کار دیگه ای ساخته شده
آخه این موتور تو جی زد چقدر توان داره یه موتور سه لیتری شیش سیلندر خیلیه
پرسیدم از اهل فن گفتن استهلاک موتور میره بالا و فقط برای مسابقه باید ازش استفاده کرد برای روز مره نمیشه تیونینگ سنگین کرد
corvette
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲دیشب داشتم مستند آیرتون سنا و حواشی قبل و بعد از تصادفی که منجر به فوت اون شد رو میدیدم .
حقیقتا شخصیتش فراتر از صرفا ورزش بوده . و سبک رانندگیش هم بسیار خاص بوده .
دیروز ۲۹ اُمین سالگرد فوتش بود 🖤
mohammad77
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا اسطوره هستش آیرتون از همه لحاظ، رابطه آیرتون با هوندا هم جالب بوده
Royal Driver
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲اگر هوندا به تامین کردن مکلارن ادامه میداد، سنا توی مکلارن میموند و توی ویلیامز هم نمیرفت. هیچوقت لبخند رو روی لب هاش وقتی توی ویلیامز بود ندیدم. سنا کسی بود که جون یک راننده هم نجات داد. فرمول یک رو بخاطر شخصیت هایی مثل سنا،لائودا،هانت،کلارک،فانگیو و آلبرتو آسکاریه که باید دوست داشت.
AMIN JAFARI
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲مک لارن سنا فوق العاده
محمد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲یاد اونایی افتادم که با پژو پارس میرن دنبال کسایی که بی ام و سری 5 دارن تا باهاشون کل بندازن
Sobhan
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲الان این درگ 1/4مایل بود ؟چون واقعا تایمی که جفتشون زدن بد بود 🙌
Sobhan
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲تو جاده درگ بود مکلارن پودر میشد 🙌
phonix
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲تو کدوم سیاره ماشین دریفت ماشین پیستو میزنه ؟
یه نگاه به زاویه چرخاش بنداز ضریب دنده رو ببین
:/
Ali.mhd
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲از این مردِ خیلی بدم میاد.سه ساعت فقط فَک میزنه.
مسابقتو بده بره دیگه، چقدر زر میزنی….
یاس ی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲کلا مکلارن خودرو نمیسازه هیولا میسازه ولی اینجا لکسوس قطعا هیچ شانسی نداشت چون اصلا واسه اینکار تنظیم نشده؛ دیفرانسیل و گیربکس این ماشین به شدت روی دریفت تنظیم شدن و هرزگردی بیش از حد لاستیک نتیجه همین تنظیمات بود. تمام وقت لاستیکهاش هرزگردی داشتن. بعد از چند دور لاستیکها که گرم شدن یکم بهتر شد ولی اگه تا صبح هم مسابقه درگ میزاشتن این لکسوس شانسی نداشت.
Flanker
۲ خرداد ۱۴۰۲مقایسه ماشین دریفت و ماشین پیست؟؟؟ از لحاظ قوانین فیزیک لکسوس باید پیروز میشد ولی ست آپ لکسوس برای کار دیگه ای هست.
مثل اینه که بگی وانت فورد F150 و فراری 366 هردو قدرت یکسانی دارن پس نتایج یکسانی باید بدن تو پیست.
بد نبود یه تست دریفت هم میدادن آخر کار.