نسل بعدی لکسوس RC از کانسپت تویوتا GR GT3 که امسال در نمایشگاه خودروی توکیو رؤیت شد الهام خواهد گرفت. این را رئیس بخش توسعه مسابقه تویوتا TRD میگوید. دیوید ویلسون در مصاحبه با کار اند درایور به برخی جزئیات این خودرو اشاره داشته است.
او میگوید:
ارتباط خودروها با یکدیگر مشکلی ندارد و این امر نشان میدهد احتمال وجود یک منبع الهام برای خودروی بعدی لکسوس وجود دارد
آنگونه که ما میدانیم خودروی مسابقهای RC F GT3 کنونی از بدنه مشترک با مدل جادهای سود میبرد. ویلسون همچنین به جهتگیری کمپانی درباره توسعه نسل بعدی لکسوس RC نیز اشاره داشته است. مدیران لکسوس تائید کردهاند نسلهای بعدی RC و RC F با در نظر گرفتن ریشههای موتور اسپرت توسعه خواهند یافت. این موضوع در تضاد با نسل فعلی RC و همتای مسابقهای آن است. البته ویلسون میداند که خودروی مسابقهای GT3 فعلی بعداً متولد شد اما درباره نسل جدید چنین چیزی رخ نخواهد داد.
او اظهار میدارد:
خودروی لکسوس RC F یک محصول دینامیک و اسپرت است اما واضح است که با GT3 تفاوت دارد. نسل فعلی حاضر در مسابقات محصول تفکرات بعدی نسبت به مدل جادهای بود اما شما برای عرضه یک خودروی مسابقهای نباید چنین راهی را انتخاب کنید. پیش از اینکه اولین خط را روی کاغذ بکشید، باید تخمین بزنید که این خودرو در مسابقات شرکت خواهد کرد
انتظار میرود وزن لکسوس RC و RC F جدید در سالهای آتی کاهش یابد. تولید یک کوپه سبکتر به معنی پرفورمنس بهتر خواهد بود که مشابه این را در مدلهای تراک ادیشن و فوجی اسپیدوی ادیشن دیدهایم چراکه هر دو از فیبر کربن برای کاهش وزن استفاده کردهاند. اما سؤال اصلی این است: چه زمانی این اتفاق رخ میدهد؟
NAVID۰۰۹۸
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ویژگیهای سلطان RC 👑❤
mohamadreza83
۱۰ اسفند ۱۴۰۰صرف نظر از اینکه قراره چه ویژگی هایی داشته باشه ؛ لکسوس برا موفقیت در این کلاس راه بسیار سخت و دشواری در پیش داره . غلبه بر سری ۳ که سالیان سال است که پرچمدار این کلاس هس و به نوعی همه این رده از ماشین ها رو با اتاق ۳ میشناسن و در پس اون هم مرسدس کلاس سی قرار داره .
این مسئله ای بود که توی نسل فعلی لکسوس آر سی هم دیدیم که واقعا بی هیچ تعصبی هیچ حرفی برا گفتن در برابر M4 نداشت و در اکثر تست ها و بررسی ها همیشه پشت سر M4 بود و فقط کسانی سمت لکسوس میرفتن که تعصب زیادی روی برند تویوتا داشتند .
انجین آلمینیومی نسل قبل ام ۴ وزن خیلی کمتری داشت و باعث تقسیم وزن بهتری هم میشد و برا اینکه متوجه بشید چ انجین شاهکاری بود حتما نمودار های تورک و هورس پاورش رو نگاه کنید اصلا باورتون نمیشه که نمودارهاش برای یه انجین پورخوران هست . که البته بخش زیادیش رو مدیون سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها یعنی سیستم Bi_vanos هس که اختصاصی توسط ب ام و برا ماشیناش توسعه پیدا کرده …
در حالیکه آر سی گیربکس کند ؛ کم فرمانی زیاد و وزن زیادش همیشه براش دردسر بود ..
از نظر من برای تویوتایی که امروز داریم میبینیم این کلاس به نوعی یه کابوس محسوب میشه ؛ تویوتایی که با اون همه پول و منابع و سرمایه ای که در اختیار داره ؛ به زور دستش رو توی جیبش میبره و حسابی داره قناعت به خرج میده .
برای عرض اندام در برابر پادشاهان آلمانی توی این کلاس چاره ای به غیر از سرمایه گذاری و صرف هزینه زیاد وجود نداره.
حالا ببینیم عملکردش چی میشه …
سپهر
۱۳ اسفند ۱۴۰۰لکسوس کلا هیچ حرفی در برابر المانیا نداره
میثم
۱۰ اسفند ۱۴۰۰چقدر این کانسپت GT3 عالیه
slatanat JDM
۱۰ اسفند ۱۴۰۰چرا اینقدر این لنتی جذابه