آمریکاییها استاد خرید وسایلی هستند که هیچگاه از همهٔ تواناییهای آنها استفاده نمیکنند. بهعنوانمثال، مردمان این کشور سال گذشته صدها هزار دستگاه شاسیبلند خریدند که درصد زیادی از آنها از مدلهای آفرودی بسیار توانمند مثل جیپ رانگلر و لندروور دیفندر بودند ولی این خودروها بیشتر وقت خود را روی مسیرهای آسفالت سپری میکنند. حال دو شاسیبلند لوکس جدید یعنی لکسس LX600 و ریویان R1S هم به کلوپ خودروهایی که هیچگاه از همهٔ تواناییهای آنها استفاده نمیشود اضافه شدهاند.
این دو شاسیبلند لوکس آفرودی بهطور عجیبی برای رقابت با یکدیگر مناسب هستند. ریویان و لکسس در اندازه کلی فقط ۲.۵ سانتیمتر باهم اختلاف دارند، هردو به سه ردیف صندلی برای حمل حداکثر هفت نفر مجهز هستند و در تواناییهای آفرود نیز در یک سطح قرار دارند هرچند که از موتورهای کاملاً متفاوتی نیرو میگیرند زیرا یکی بنزینی و دیگری الکتریکی است.
مشخصات
نسل جدید شاسیبلند پرچمدار لکسس با نام LX600 و مدل ۲۰۲۲ به بازار آمده است. این خودرو از تعلیق مستقل جلو و تعلیق صلب سنتی عقب استفاده میکند و به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید با ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. LX600 با مصرف سوخت ترکیبی ۱۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتر در کنار باک ۸۰ لیتری میتواند با هر بار سوختگیری حدود ۶۵۰ کیلومتر را طی کند.
R1S مثل پیکاپ R1T از سیستم تعلیق کاملاً مستقل و قوای محرکهٔ چهار موتوره بهره میبرد که بهطور مجزا هرکدام از چرخها را به حرکت درمیآورد. این قوای محرکه مجموعاً ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. R1S با مصرف انرژی ترکیبی ۳۰ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر، یکی از پرمصرفترین خودروهای برقی بازار محسوب میشود ولی بااینوجود، یک پکیج باطری عظیم ۱۳۵ کیلووات ساعتی هم در اینجا وجود دارد که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۵۱۰ کیلومتر را فراهم میکند.
با وجود پیشرانههای کاملاً متفاوت، لکسس و ریویان برای مسیرهای آفرودی رویکردهای مشابهی را دنبال میکنند. R1S و اکثر تیپهای LX600 به سیستم تعلیق بادی تطبیقی مجهز هستند که امکان تنظیم لحظهای کمکفنرها را برای ارائهٔ سواری نرم یا اسپرت فراهم میکند. این سیستم همچنین به هردو خودرو امکان تنظیم فاصله از زمین و قطع کردن آنتیرول بار را هم میدهد تا بتوانند در آفرود هر چهارچرخ ۲۲ اینچی خود را روی زمین نگه دارند. این دو ماشین در قیمت هم در یک سطح قرار دارند. قیمت LX600 سه ردیفه از ۹۶,۳۴۵ دلار آغاز میشود که این رقم در تیپ لاکچری فول آپشن ما به ۱۰۶,۹۴۰ دلار رسیده است. از سوی دیگر، قیمت R1S لانچ ادیشن از ۹۱,۵۰۰ دلار شروع میشود اما قیمت نمونهٔ آزمایشی ما به ۹۶ هزار دلار رسیده است.
رانندگی
اولین چالش ما با LX600 و R1S در پیست آزمایشی بود. تعجبی ندارد که ریویان با دو برابر قدرت بیشتر، در شتاب کاملاً رقیب ژاپنی را مغلوب کند. این شاسیبلند الکتریکی آمریکایی ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۶ ثانیه طی کرد درحالیکه لکسس برای انجام این کارها به ترتیب به ۶.۱ و ۱۴.۵ ثانیه زمان نیاز داشت. R1S اما علاوه بر شتاب، در توقف هم برتری داشت و از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳۶.۹ متر متوقف شد درحالیکه LX600 این کار را در ۴۱.۴ متر انجام داد. ریویان پیست ۸-Figure را هم در ۲۶.۱ ثانیه طی کرد اما شاسیبلند ژاپنی پس از ۲۸.۴ ثانیه یک دور این پیست را تکمیل کرد.
بااینحال، برتری پرفورمنس R1S نسبت به LX600 در دنیای واقعی کمرنگ میشود زیرا جاهای زیادی وجود ندارد که بتوان از ۸۳۵ اسب بخار قدرت استفاده کرد. در شهر و همینطور بزرگراه، ریویان بسیار ساکت و متین است. بازهٔ حرکتی طولانی پدال گاز به راننده این امکان را میدهد که دقیقاً همان مقدار نیرویی که نیاز دارد را از موتورها دریافت کند درحالیکه امکان رانندگی راحت و آسان با یک پدال را هم فراهم میکند. هرچند R1S در نرمترین حالت خود هم کمی خشک احساس میشود ولی بااینوجود، سواری خوبی دارد و حتی دستاندازهای خشن را هم بهخوبی جذب میکند.
در همین حال، ریویان در حالت رانندگی اسپرت در جادههای پیچدرپیچ غوغا میکند. فرمان سریع و دقیق است و قوای محرکهٔ چهار موتوره از بهترین سامانههای چهارچرخ محرک مکانیکی با کنترل گشتاور بُرداری تقلید میکند. همچنین عملکرد تعلیق در حالت سفتتر نیز در اینجا چشمگیر است. کنترل فوقالعادهٔ بادیرول R1S خصوصاً با توجه به سواری بسیار راحت آن واقعاً ذهن انسان را درگیر میکند.
لکسس سالها است که به سواری ساکت و راحت شهرت دارد اما LX600 چندان با این شخصیت همیشگی برند لوکس تویوتا مطابقت ندارد. با روشن کردن پیشرانهٔ V6 و قرار دادن گیربکس در حالت درایو، کل خودرو بهطور عجیبی تکان میخورد و ارتعاش پیشرانه باعث لرزش صندلیها میشود. با آغاز حرکت نیز شرایط خیلی بهتر نمیشود زیرا هرچند حالا خودرو آرام میگیرد اما پیشرانه تنبل است و پاسخگویی خوبی ندارد. همچنین تمایل زیاد به افزایش دنده و بیعلاقگی به معکوس دادن باعث افزایش شکاف پرفورمنس بین LX600 و R1S میشود.
سواری لکسس نرم است اما عملکرد سیستم تعلیق آن در کاهش ضربات دستاندازها یا کاهش بادیرول بهخوبی ریویان نیست. درنتیجه، هنگام رانندگیهای تهاجمی شاهد بادیرول زیاد و شیرجه رفتن در زمان ترمز گیری هستیم. این خودرو نمونهای عالی از یک شاسیبلند سنتی است که نقصهایی دارد اما همچنان دوستداشتنی است. یکی از دلایل این موضوع، تواناییهای آفرود است. LX در آفرود واقعاً لذتبخش است و هرچند استفاده از کنترلرهای MTS و DACC آن دشوار بود اما لکسس عملکرد تحسینبرانگیزی از خود نشان داد. همانطور که از همتای لوکس لندکروزر انتظار میرود، این ماشین با خوشحالی مسیرهای ماسهای عمیق و تپههای شنی بزرگ را درنوردید.
اما ریویان هم در آفرود ما را تحت تأثیر قرار داد. قوای محرکهٔ چهار موتورهٔ این خودرو با فراهم کردن کششی استثنایی، به چرخش R1S در پیچها کمک میکند و بدون توجه به شرایط مسیر خودرو را به پیش میبرد. همچنین درحالیکه LX600 مسیرهای خارج از جاده را با سرعت پایینی طی میکند، ریویان میتواند مثل رم TRX با سرعت بالا از روی تپهها پرواز کند درحالیکه در سرعتهای پایین هم تحویل قدرت دقیق به هر چرخ باعث میشود بتواند مثل معدود آفرودرهای کارخانهای از موانع عبور کند.
داخل
در داخل نیز ریویان برتری خود را بر لکسس دیکته میکند. نمایشگر عظیم ۱۵.۶ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی این ماشین ممکن است باب سلیقهٔ همه نباشد اما دیگر قسمتهای کابین آن با تزئینات چوبی زیبا، صندلیهای چرم مصنوعی مجلل، متریال خوش لمس و دریچههای تهویه و جا لیوانی برای هر سه ردیف صندلیها، خیلی خوب است. صندلیهای ردیف اول و دوم راحت، جادار و مناسب بزرگسالان هستند و هرچند صندلیهای ردیف سوم هم برای بزرگسالان مناسب به نظر میرسند اما ورود و خروج به آنها کمی دشوار است. R1S همچنین بدون تا کردن صندلیهای ردیف سوم، فضای بار قابلتوجه ۵۰۰ لیتری را ارائه میکند که در این کلاس ویژگی کمیابی است و فضای بار ۳۴۰ لیتری صندوق جلو هم آن را همراهی میکند.
البته این به معنای بینقص بودن R1S نیست. اتکای بیش از حد به دکمهها و کنترلهای لمسی میتواند آزاردهنده باشد و کارهای سادهای مثل تنظیم دریچههای تهویهٔ جلو را خستهکننده کند. همچنین ازآنجاییکه سقف شیشهای استاندارد خودرو فاقد کاور فیزیکی یا قابلیت مات شدن الکتروکرومیک است، زمانی که هوا گرم است سیستم تهویه را مجبور میکند برای خنک کردن هر هفت سرنشین سختتر کار کند.
کابین LX600 بیشتر ترکیبی از ویژگیهای لوکس سنتی با صفحه آمپر دیجیتالی، تعداد زیادی دکمه و کنترل فیزیکی و کنسول مرکزی با تریم چوبی و چرمی است. لکسس در اینجا دو نمایشگر لمسی را ارائه کرده است که پایینی برای سیستم تهویه و حالتهای آفرودی مورداستفاده قرار میگیرد درحالیکه بالایی یک نمایشگر سنتی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی است. بااینحال، کابین لکسس که در دو ردیف اول صندلیها راحت و نسبتاً جادار است، در حد قیمت ۱۰۰ هزار دلاری خودرو نیست. این ماشین ممکن است پرچمدار شاسیبلندهای لکسس باشد اما بههیچوجه به نسخهٔ شاسیبلند سدان LS نزدیک نیست.
مواردی مثل تودوزی چرمی شل و ول، شیفتر دندهٔ لق و صفحه آمپر دیجیتالی کوچک برای یک شاسیبلند لوکس جدید نشان از عقبماندگی دارند. هرچند دسترسی به صندلیهای ردیف سوم LX600 راحتتر از ریویان است اما کسانی که اینجا مینشینند، احتمالاً آنقدر درگیر ناراحتی و فضای سر اندک صندلیها خواهند شد که متوجه متریال اقتصادی تویوتا مانند در این قسمت نمیشوند. لکسس همچنین هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی تنها ۳۱۰ لیتر فضای بار ارائه میکند هرچند که در صورت خواباندن صندلیهای ردیف سوم، فضای بار آن تقریباً با R1S برابر خواهد بود. نکته مهم اینکه صندلیهای ردیف دوم LX600 هنگام تا شدن کاملاً تخت نمیشوند درحالیکه در ریویان فضای بار مسطحی فراهم میشود.
نتیجهگیری
در ابتدای این مقایسه فکر میکردیم شاهد رقابت نزدیکی باشیم اما همهچیز طبق انتظارات پیش نرفت. در میان هجوم رقبای تازهواردی مثل ریویان و نامهای باسابقه مثل رنجروور جدید، لکسس با نسل جدید LX محافظهکارانه و به دور از هرگونه ریسکی عمل کرده است. این خودرو بهاندازهٔ نسل قبلی توانمند است و برای رانندگی روی آسفالت کمی بهتره شده اما در خودروهای دیگر میتوان تواناییهای آفرود مشابه یا بیشتر، تجربهٔ رانندگی بهتر روی جاده و کابین زیباتری را پیدا کرد. از سوی دیگر، در ریویان R1S میتوان هم خدا را داشت و هم خرما را. این خودرو از تمام تواناییهای آفرودی که هیچگاه از آنها استفاده نمیشود برخوردار است اما بابت ارائه آنها با تنبیههایی مثل سواری جادهای خشن، راننده را مجازات نمیکند. این ماشین با اقتدار و کیفیت یک شاسیبلند لوکس واقعی روی جاده حرکت میکند و به همان اندازهٔ بزرگراهها، در پیمودن مسیرهای پرپیچوخم هم تبحر دارد. R1S پکیجی فوقالعاده راحت و جادار است و فضایی کافی برای هفت سرنشین و وسایلشان را فراهم میکند که در این کلاس کمتر یافت میشود.
مقام دوم: لکسس LX600
نقاط قوت: تواناییهای آفرود فوقالعاده، طراحی سنتی در داخل و خارج، تنها راه برای داشتن لندکروزر در آمریکا
نقاط ضعف: قیمت گران، کابین تنگ در مقایسه با ریویان، پالایش کلی کمتر از چیزی که از یک لکسس انتظار میرود
مقام اول: ریویان R1S
نقاط قوت: به همان اندازهٔ آفرود روی جاده هم رضایتبخش است، کابین فوقالعاده جادار، تعادل استثنایی سواری و هندلینگ
نقاط ضعف: ارزنتر از LX اما همچنان گران، رابط کاربری خستهکننده نمایشگر لمسی، تابش آفتاب از سقف شیشهای به داخل
مشخصات فنی
لکسس LX600 | ریویان R1S | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو | الکتریکی چهار موتوره |
قدرت | ۴۱۰ اسب بخار | ۸۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۱۲۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۰ میلیمتر | ۳,۰۷۶ میلیمتر |
طول | ۵,۰۸۵ میلیمتر | ۵,۱۰۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۹۱ میلیمتر | ۲,۰۱۴ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۸۴۴ تا ۲,۰۷۲ میلیمتر | ۱,۸۱۶ تا ۱,۹۶۳ میلیمتر |
فاصله از زمین | ۱۷۵ تا ۴۰۴ میلیمتر | ۲۰۰ تا ۳۷۸ میلیمتر |
زاویه حمله | ۲۵.۹ تا ۲۷.۴ درجه | ۳۴.۳ تا ۳۵.۶ درجه |
زاویه فرار | ۲۴.۹ تا ۲۶.۳ درجه | حداکثر ۳۴.۳ درجه |
دایرهٔ چرخش | ۱۲.۰ متر | ۱۲.۶ متر |
وزن خالص | ۲۶۸۴ کیلوگرم | ۳۲۰۶ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب | ۴۸ به ۵۲ جلو/عقب |
حجم صندوق بار | ۳۱۰/۱۳۰۰/۱۸۱۰ لیتر | ۵۰۰/۱۳۲۰/۲۵۰۰ |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
ظرفیت یدک کشی | ۳۶۳۰ کیلوگرم | ۳۵۰۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۱ ثانیه | ۳.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۵ ثانیه | ۱۱.۶ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۴۱.۴ متر | ۳۶.۹ متر |
شتاب جانبی | ۰.۷۳ جی | ۰.۸۲ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۸.۴ ثانیه | ۲۶.۱ ثانیه |
ظرفیت باک/باطری | ۸۰ لیتر | ۱۳۵ کیلووات ساعت |
برد | ۶۵۰ کیلومتر | ۵۱۰ کیلومتر |
مصرف سوخت/انرژی | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی | ۳۰.۳ کیلووات ترکیبی |
قیمت پایه | ۱۰۴,۳۴۵ دلار | ۹۱,۵۰۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۰۶,۹۴۰ دلار | ۹۶,۰۰۰ دلار |
مهران
۱۱ مهر ۱۴۰۱با همه ی این تفاسیر بازم نظرم لکسوس
࿗
۱۱ مهر ۱۴۰۱بچه ها برید درمورد این موتور توئین توربو جدید تویوتا سرچ کنید باورتون نمیشه انقدر ظریف کاری و تکنولوژی داره به طور مثال از mpiو gdiبه طور هم زمان بهره میبره و خیلی چیزای دیگه که خودش ی مقالست
M
۱۱ مهر ۱۴۰۱موتور توین توربو جدیدی که تویوتا طراحی کرد یک مشکل داشت و اون هم مرتبط با waste gate توربو بود که برقی شد برای کم کردن هد موضعی و کاهش افت فشار ورودی.
اما به خاطر یکسری از مشکلات نرم افزاری و ساختاری توربو عملکرد waste gate دچار مشکل شده و تویوتا recall کرده که خیلی هم پروسه هزینه بر و طولانیه چون توربو پشت موتور بود و کل توربو باید عوض شود
در ضمن این ایده MPI و GDI اولین بار فورد روی سری های DUAL-MOTOR داد که فکر کنم برای 5-6 سال پیش بود
قاطر فروش
۱۲ مهر ۱۴۰۱این نام کاربری رو چطور ساختی
miladzm
۱۱ مهر ۱۴۰۱وااای . چقد حال داد مقاله . کلا توی هر مقایسه ای که محصولات طویوطا لکسوس حضور دارن میشه قبل از خوندن مقاله در مورد یک چیز مطمین شد که از اول اخر میشن !
miladzm
۱۱ مهر ۱۴۰۱از اخر اول میشن
miladzm
۱۱ مهر ۱۴۰۱/////مواردی مثل تودوزی چرمی شل و ول، شیفتر دندهٔ لق و صفحه آمپر دیجیتالی کوچک برای یک شاسیبلند لوکس جدید نشان از عقبماندگی دارند. هرچند دسترسی به صندلیهای ردیف سوم LX600 راحتتر از ریویان است اما کسانی که اینجا مینشینند، احتمالاً آنقدر درگیر ناراحتی و فضای سر اندک صندلیها خواهند شد که متوجه متریال اقتصادی تویوتا مانند در این قسمت نمیشوند. ////// . وای بر من . وای بر من . فاجعه هست فاجعه . واقها طویوطا پول چی رو میگیره ؟ حالا فهمیدم چرا پارسال رکرورد افسانه ای فروش 3500 دستگاهی رو توی بازار ازاد و رقابتی امریکا ثبت کرده بود . حتی سایپا شاهین هم این مشکلات رو نداره .
علی ریحانی
۱۲ مهر ۱۴۰۱از سال ۲۰۱۴ که ایرتویا لکسوس es250 رو ثبت نام و وارد کرد یه دستگاه خریداری کردم و تا الان که نزدیک ۹ ساله فقط قطعات مصرفی رو تعویض کردم و هیچ مشکلی نداشته در ضمن ۲۱۰۰۰۰ کیلومتر هم کارکرد داره
حالا شما دیگه غرض ورزی داری یا چی من نمیدونم
اگه این کلاهبرداریه تویوتاست از نظر شما
ما خیلی ام راضی ییم از این کلاهبرداری و دستش درد نکنه
سپهر
۱۲ مهر ۱۴۰۱از سال ۲۰۱۴ سمندم میخریدی مطمعن باش باش به جز قطعات مصرفی هزینه ای نمیکردی،چقدر تویوتا و لکسس بی هیجان و بی کلاس رو الکی گنده میکنید
رضا
۲۴ مهر ۱۴۰۱توجه کردی هر نظری که میدی چقدر مورد عنایت همه دوستان قرار میگیری؟؟؟👏👏
محمد
۱۱ مهر ۱۴۰۱اوه اوه اوه ! 😂🤦
دوستان چقدر از جاپنیای کلاهبردار بگم تا باورتون بشه ؟
ماشین ۱۰۶ هزار دلاری که موتورش لرزش داره !
چرم تودوزی شل و ول !
سواری به درد نخور !
وای بر من ! 😂🤦
طویوطا و لکثوث شرکت های کلاهبردار و دروغین که با تبلیغات دروغ مشتری رو سال هاست گول زدند !
با اون فروش افتضاح لندگوروز رو آمریکا که جمعش کردن !
اینم از افتضاحات پرچمدار لکثوث که کنار رقباش شوخیه ! 😂🤦
Erfan
۱۳ مهر ۱۴۰۱این گونه بردن اسم این بزرگان صنعت خودرو و جهان بسیار زشت و ناپسنده.
انتقاد هم میکنید قشنگ انتقاد بکنید.
همینه که میگن ایرانی ها متاسفانه بلد نیستند انتقاد بکنن و بیشتر میل به ایجاد دعوا و مسخره کردن و اینا دارن متاسفانه
Reza Waffen SS
۱۱ مهر ۱۴۰۱لکسس LX600
علی
۱۲ مهر ۱۴۰۱قطعا انتخاب لکسوس ، مگر اینکه عاشق ماشین برقی باشید!!!
Mohammad
۱۱ مهر ۱۴۰۱فکر نمیکردم ریویان تو دنیای واقعی که تست میشه انقد خوب باشه دمش گرم واقعا عالی کار کرده رقیب اصلی تسلا پیدا شد
حسین
۱۳ مهر ۱۴۰۱این مقایسه باعث شد
دیگه به موتور ترند اعتماد نکنم
واقعا براشون متاسفم
که نمیتونن صادقانه
خودرو هارو بررسی کنن
چه دنیای کثیفی شده
MASOUD 0099
۱۱ مهر ۱۴۰۱ریویان 👌
علی جردن
۱۱ مهر ۱۴۰۱Lx بدون موتور هشت سیلندر ابهت سابق رو نداره
࿗
۱۱ مهر ۱۴۰۱اونV8رو که همه دوست داشتیم ولی این V6جدید هم کم حرف برای گفتن نداره قدرت و گشتاورش هم بیشتر از V8 قبل شده.
و تویوتا برای فروش بهتر توی بازار آمریکا باید ی آپدیت سنگین میداد
viper2
۱۱ مهر ۱۴۰۱ایول به لکسوس lx600 .فرض کن جنسیس کوپه رو تو درگ راااااحتتت میزنه . کره ای فنا برن گریه کنن که شاسی بلند ۳ تنی میتونه جنسیسشونو بزنه . ( البته اونا اول باید گرد اوریون و ماکسیما دنده دستی رو جمع کنن .))))
4wheeled
۱۱ مهر ۱۴۰۱موتور ترند اومده ریوان و ال ایکس رو مقابسه کرده این اومده به جنسیس کوپه ۲۰۱۴ گیر داده!ببخشید تقصیر جنسیسه که موتور ترند ال ایکسو با خاک یکسان کرد و گفت تو کلاس خودش در برابر رقیا حکم شوخی رو داره؟! ۱۰۰ هزار دلار بدی شیفتر فرمونت لق باشه!!
از حرص این مقاله نمیدونی به چی متوسل بشی 🤣جنسیس کوپه که خوراکش رد شدن از رو اریونحو ماکسیماس ولی اینکه اینجا ریوان اندازه کل لکسىوسای تولید شده تو درگ از لکسوس رد شد چه ربطی به درگش با جنسیس داشت؟ 🤣شتابش که فعلا کمتره جنسیسه
علی جردن
۱۱ مهر ۱۴۰۱انصافا راست می گه دوستمون جنسیس کوپه ماکسیما دنده ایی و اتوماتیک و حتی lx500 V8 رو سوسک می کنه حداقل برو مشخصات فنیشونو و شتاب صفرتاصدشونو بخون بعد.. کره ایی فن نیستم اما جنسیس کوپه واقعا ماشین قابل احترامیه حتی بی ام و 320i و بنز E200 رو راااااحت می زاره عقبش.. جنسیس کوپه زمانی که وارد ایران شد رنگ زردش دل منو بدجور برد با اینکه به کلاس کوپه هیچ علاقه ایی ندارم اما موتور و استایل بدنه جنسیس کوپه رو هنوزم تو سال ۲۰۲۲ خیلی دوست دارم و هر وقت میبینم دلم براش می ره💛🏎
࿗
۱۱ مهر ۱۴۰۱وایپر داداش تو که ماشین باز قدیمی هستی چرا ژاپن رو با کره مقایسه میکنی ژاپن جاش کنار آمریکا و آلمانه جنسیس باید با آریزو مقایسه بشه البته اگر وسط راه آب روغن قاطی نکنه 😂
viper2
۱۱ مهر ۱۴۰۱ینی باریکلا به کاربر علامت ژاپنی باریکلا . داداش ولی جدی اسمت چیه؟ ..
.داش مقایسه نکردم . هر کس کره ای رو با ژاپنی مقایسه کنه قطعا عذابش از یزیدم یشتره😂😂😂 . ینی ..شعر خالصاااا . ها باااشششه ماکسیما دستی و اوریون از جنسیس کوپه میخوره . بهتره برید اپارات فیلماشونو ببینید نه یه بار نه دو بار . بلکه حدود ۱۰ تا ۱۲ بار اوریون جنسیس رو زده . ماکسیما دستی هم همینطور ، جنسیسو لوله میکنه . حتی ماکسیما موهاوی هشت سیلندرم لوله میکنه . بعد حالا فرض کن اوریون که از ماکسیما قوی تره . اتوبوسی جنسیسو میزنه . تنها ماشین هایی هم که توان رقابت دارن با اوریون و ماکسیما . ماشین های امریکایی و مخصوصا ماشین های المانی قوی مثل پانامرا cls500 هست . وگرنه المانی های ضعیف هم مثل ۵۲۸ از اوریون میخورن . بعد اینکه میگم امریکایی میتونه با اوریون رقابت کنه چون خودم درگ لکسوس es350 با بیوک گیربکس کامارویی رو از نزدیک دیدم که میگم .
viper2
۱۱ مهر ۱۴۰۱اصلا جنسیس کوپه راه نمیره . فقط استهلاک خالصه . ماشین کره ای در حد ماشین های اقتصادی خوبه . مثلا وراکروز که الان شیش ساله داریم یه ریال خرج نداشته . نه یه چیزی مثل جنسیس که ه روز خرابه . از اوریونم میخوره . اینا رو میگم جهت اگاهی دوستان . یکمی چشتونو باز کنین . ببینین واقعا کی رقیب کی هست؟ ببینین واقعا راه صد ساله رو میشه تو یه شب رفت؟ .
࿗
۱۱ مهر ۱۴۰۱عشق منی داداش زیادم با اینا وقت خودتو نگیر این کودک سال ها نزدیک ترین رابطشون با صنعت خودرو سازی سانتافه ۲۰۰۸ فامیل همسایشونه که چندروز برن مدرسه از سرشون میفته
࿗
۱۱ مهر ۱۴۰۱پدال این کامنت آخر من رو پاک کن ممکنه بعضی ها ناراحت بشن
4wheeled
۱۱ مهر ۱۴۰۱ای واااای که چه کابوسی بود این مقاله 🤣🤣طوری که موتور ترند از رو لکسوس رد شد جنسیس از رو اریون و ماکسیما رد نشد(طبق همون فیلمان آپارات و یوتیوب و اینستا)🤣ببین باهات چیکار کرد که اینطور به جنسیس پناه بردی! شانس اوردن زیاد با شیفتراش کار نکردن وگرنه مثل چرخاش در میومد🤣کامنتاتم نخوندم فقط دارم با این ضربه ای که خوردی لذت میبرم🔥
محمدرضا
۱۱ مهر ۱۴۰۱وایپر کلا دنبال کل کل با جنسیس هست.
اینجا بحث ریویان و lx هست کسی کاری با جنسیس نداشت.
پدال همیشه تو ایران باید بگی حضرت بهترینه وگرنه الان یکی میاد میگه لندکروز تو درگ سانتافه رو زده برا همین ریویان خوب نیست و پول گرفتی بگی بهتره.
شاهرخ
۱۱ مهر ۱۴۰۱همه چیز ریویان دوبرابر بهتر از لکسوسه به غیر از یه سری چیزا که تقریبا هم سطحن
قیمت ریویان هم کمتره
واقعا ریویان خیلی سرتره
T
۱۱ مهر ۱۴۰۱رویان بهتره اما اگه شرایطشو داشتم لکسوس میخریدم چون لکسوس شناخته شده تره . رویان چند سال کار داره که به یک برند تبدیل بشه حداقل ۱۰ سال!
البته ریویان چون یک خودرو ساز آمریکایی و خوبیه قابل احترامه
Alan.r
۱۱ مهر ۱۴۰۱اولا که مقایسه یه برقی با یه بنزینی کاملا اشتباهه
ولی من انتخابم لکسوسه چون ظاهر و کابینش به مراتب بهتر و زیباتر از ریویانه کابین ریویان به نظر من خیلی بیروحه از نظر پرفورمنس برتری صد درصد با ریویانه (البته با توجه به برقی بودنش کاملا قابل پیش بینی بود)آفرود هر دو هم عالیه
mehranzamani381
۱۱ مهر ۱۴۰۱اگر بخوایم بین این دو مقایسه کنیم خب مشخصه که R1s بسیار بهتر خواهد بود ولی
به نظرم این مجله موتور ترند بیشتر ماشین هارو تخریب می کنه به طور مثال توی درگ ها مزدا mx_5 رو در مقابل ماشین های بسیار قوی تر قرار می داد و قبل از شروع مسابقه جایگزین می شد یا خیلی قبل تر سر مقایسه رانگلر با برانکو کلی برانکو رو خراب کرد. این جا هم تا حدودی همینطور
4wheeled
۱۱ مهر ۱۴۰۱منم فکر میکردم رقابت نزدیک باشه ولی انگار اینطور نیست،تو دوزی شل و ول دیگه چی بود واس ماشین ۱۰۰ هزار دلاری!
بی خیال اسم
۱۱ مهر ۱۴۰۱یا خدا
لکسوس با این همه تجربه حریف ریویان چند ساله نشد
Sobhan
۱۱ مهر ۱۴۰۱جفتشون عالین چای من با لکسوس بیشتر حال میکنم 🙌
آرین
۱۱ مهر ۱۴۰۱ریویان مشخصات بهتری داره و از این بابت منطقیه که اول باشه.
ولی همیشه تو بررسیها یک نکته مغفول میمونه و اون اینه که در طول مدت استفاده چه هزینههایی رو به مالک تحمیل می کنه.
در مورد لکسوس مشخصه که راننده قرار نیست با هزینههای گزاف و مشکلات خاص یا غیرعادی مواجه بشه ولی در مورد ریویان هیچ چیز مشخص نیست. هم خدا و هم خرما رو داشتن به نظر نمیاد ارزان تموم بشه.
من یک مزیت به لکسوس اضافه میکنم که همون حسن شهرت از نظر مخارج و خرابی هست.
Elmiraj
۱۱ مهر ۱۴۰۱وقتی بغداد صاحب تمدن و پایتخت بود ، نیویورک چراگاه بوفالو ها بود…!!!!
ولی الا نیویورک کجا و بغداد کجا…..
viper2
۱۱ مهر ۱۴۰۱خیلی سنگین بود .!!!!
آرین
۱۱ مهر ۱۴۰۱مغلطه میکنی. نه ریویان بغداده نه لکسوس نیویورک.
پیتزا غذاست، کوبیده هم غذاست.نمیتونی بگی کدوم بهتره.
علت جبههگیری علیه برقیها متعصبها و کودنهایی هستن که خودشون رو هوادار میدونن.
viper2
۱۱ مهر ۱۴۰۱بر عکس گفتی داداش . در اصل منظورشون این بود که لکسوس هم زمانی صاحب تاج بود اما الان با پیشرفت سریع علم ریویان زده رو دستش . (البته همین الانم لکسوس کم و بیش خوبه ولی خب برای توان با رقبا مقدای عقب افتاده )
viper2
۱۱ مهر ۱۴۰۱رقابت با رقبا
آرین
۱۱ مهر ۱۴۰۱برای مسخره کردن جابهجا نوشتم.
قاطر فروش
۱۱ مهر ۱۴۰۱مقایسه ناعادلانه بود این لکسس بدترین خودرو تو کلاس خودشه برعکس بقیه لکسس ها
Payfast
۱۱ مهر ۱۴۰۱همون لکسوس که تو خوابش در حال رقابت با اس کلاس بید؟
شل کنید
محمد
۱۱ مهر ۱۴۰۱همیشه قدمت و تجربه دلیل بر تولید محصولات بهتر نیست ، تازه این اولین تجربه ریویان بود و کلی تر از اون اولین تجربه ها تو ماشین های الکتریکی تو این کلاس ، واقعا محصول محترمی تولید کرده ریویان من بودم تو خریدش شک نمیکردم
AMIN JAFARI
۱۱ مهر ۱۴۰۱پایان پادشاهی لکسوس برای افرود
ریویان عالیه
حالا خوبه با هامر مقایسه اش نکردن تا برای تویوتا ابروویی بمونه
پادشاه نسل اینده خودروها> امریکا بااختلاف زیاد هستش
بهزاد
۱۱ مهر ۱۴۰۱بزرگان قدیمی تر آمریکایی از صحنه ی رقابت بین المللی خارج شدن و فعلا در داخل میتونن رقابت کنن.
حالا چجوری قراره در آینده پادشاهی کنن خدا عالمه.
فردا با ورود خودروهای برقی بیشتر و ارزانتر مثلا مثل نسل آینده لکسوس GX یا نمونه های مشابه با ۶۰ هزار دلار قیمت طولی نمیکشه ریویان بساطش جمع میشه.
بازار توسط مجلات جا به جا نشده و سالهاست این مطالب به دست مخاطبانی میرسه که امکان خریدشون برای اون کالا نزدیک صفر هست.
MOHAMMAD.DEMON
۱۱ مهر ۱۴۰۱دقیقا مثلا تویوتا bz4 اومد تسلا ورشکسته شد
حسین
۱۱ مهر ۱۴۰۱فعلا آبرو واسه اونایی نمونده که تو کشور خودشون مشتری ندارن
پارسا
۱۲ مهر ۱۴۰۱لکسوس هیچوقت پادشاه آفرود نبوده که الان پایانش باشه
RezaRs
۱۱ مهر ۱۴۰۱ریویان بشدت عالی یه پکیج کامل
حسین
۱۱ مهر ۱۴۰۱بررسی کاملا مغرضانه!!! هیچ جا همچین چرندیاتی راجع به lx 600 نگفته بودن.
نیاز نبود واسه بالا کشیدن ریویان این چیزا رو بگن
MOHAMMAD.DEMON
۱۱ مهر ۱۴۰۱آشپزخونه
حسین
۱۱ مهر ۱۴۰۱کامپیوتر مهندس های داج:
فولدر آلفارومئو>>> فایل توناله>>> کپی، پیست
Royal Driver UK 70
۱۲ مهر ۱۴۰۱از ریویان خوشم میاد کارشونو بلدن
مهردادکمال
۱۲ مهر ۱۴۰۱۲۰سال دیگه این مقاله رو بخونین باور کنین خندتون میگیره چرا که لکسوس هنوز سرپاس و قیمت بالایی خواهد داشت و ریویان ها همه اوراق شدن!!
سپهر
۱۳ مهر ۱۴۰۱۲۰ سال دیگه کی مردس کی زنده،کلا طرفداران ژاپنی معنی زندگی رو نفهمیدن و دنبال لذت بردن از دنیا نیستن
SRT
۱۲ مهر ۱۴۰۱مقاله ی جالبی بود ،نظرم در مورد ال ایکس جدید کاملا عوض شد.
بهنام
۱۲ مهر ۱۴۰۱مقاله ای مزخرف تمام . چندین مقاله در مقایسه ی لکسوس ال ایکس با رقبای بنزینی خوندم . اتفاقا در همین پدال هم مقاله اش هست و لکسوس برخلاف میل خیلی ها مقام خوبی آورد. هیچ جا از کیفیت لکسوس ایراد نمیگیره چون ایرادی نداره ولی این مقاله مرزهای مزخرفات رو جابجا کرد .
سپهر
۱۳ مهر ۱۴۰۱اتفاقا لکسس ال ایکس تو رنج قیمتش بدترین انتخابه از هر نظر
علی
۱۲ مهر ۱۴۰۱خدا لعنت کنه آمریکا را که نجات داد کره جنوبی را از دست کره شمالی!! پول و تکنولوژی هم تا خرخره ریخت تو حلقشون تا پخی بشن و حالا فن هاشون بیان با شر و ور گفتن خفه مون کنن!!! در پایان هم بگم که مقایسه یه برقی با لکسوس فقط میتونه به دلیل کینه شتری با تویوتا باشه و بس و فقط از یه ناقص العقل برمیاد
Farzad
۱۲ مهر ۱۴۰۱فقط لکسوس LX600 یه قول بی شاخ و دم
سپهر
۱۲ مهر ۱۴۰۱جلو پنجره لکسس وحشتناک زشته