طبق جدیدترین گزارشات، سوپراسپرت جدید تویوتا به پیشرانهٔ V8 توئین توربوی هیبریدی مجهز است و قیمت پایهای در حدود ۲۰۰ هزار دلار دارد.
مهندسان گازو ریسینگ تویوتا سخت در حال کار روی سوپرکار جدید خود هستند یعنی خودرویی که قرار پا جای پای لکسوس LFA بگذارد. پس از ماهها رؤیت پروتوتایپهای استتار شده در پیستها، حالا گزارش جدیدی منتشر شده است که به آغاز تولید این سوپراسپرت جدید ژاپنی در تابستان آینده و تحویل خودرو از پاییز اشاره کرده است. این ماشین فعلاً با نام GR GT3 شناخته میشود ولی طبق شایعات، با نام لکسوس LFR به بازار عرضه خواهد شد هرچند که هنوز در این رابطه چیزی بهطور رسمی اعلام نشده است.
احتمال دیگر این است که GR GT3 بهعنوان محصولی مستقل با نام گازو ریسینگ عرضه شود ولی درهرصورت، قرار است این سوپراسپرت در صدر خانوادهٔ مدلهای GR تویوتا قرار گیرد. عکاسان جاسوس نسخههای مسابقهای و جادهای این خودرو را شکار کردهاند که شبیه نسخهای تکاملیافته از کانسپت تویوتا GR GT3 سال ۲۰۲۲ به نظر میرسد. همچنین در ظاهر این ماشین عناصر ظریفی مشابه ساختههای لکسوس هم دیده میشود. صدای موتور از ویدئوهای نمونههای آزمایشی بهوضوح نشان میدهد که زیر کاپوت کشیدهٔ LFR یک نیروگاه V8 قرار گرفته است که احتمالاً در کنار سیستم هیبریدی کار میکند.
طبق گزارشها، سوپراسپرت جدید ژاپنیها به یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک سیستم هیبریدی مجهز است. گفته شده پیشرانهٔ بنزینی بهتنهایی ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند ولی مجموع خروجی با کمک سیستم هیبریدی به ۹۰۰ اسب بخار میرسد. این خودرو روی یک شاسی آلومینیومی ساخته شده که زیر بدنهای فیبر کربنی پنهان است تا وزن را به حداقل برساند. همچنین تصاویر جاسوسی نشان دادهاند که نسخهٔ مسابقهای GT3 به اگزوزهای کناری و عناصر آیرودینامیکی مجهز است که بسیار تهاجمیتر از نسخهٔ جادهای به نظر میرسند.
طبق آخرین شایعات، قیمت سوپرکار جدید تویوتا در ژاپن از حدود ۳۰ میلیون ین معادل ۲۰۰ هزار دلار آغاز میشود که آن را به رقیبی ارزانتر برای سوپرکارهای هیبریدی مثل لامبورگینی تمراریو و فراری ۲۹۶ GTB تبدیل میکند. ظاهراً برخلاف LFA، این مدل جدید تولید محدود نخواهد بود و در دسترس خریداران بیشتری قرار خواهد گرفت.
BlackWing
۲۵ بهمن ۱۴۰۳LFA یه پروژه جاه طلبانه بود که توسعهش ۱۰ سال طول کشید ، بعید میدونم لکسوس حالا حالاها بتونه تکرارش کنه
مازیار
۲۵ بهمن ۱۴۰۳LFA یک نگین درخشان بود اما لکسوس تکرارش نمیکنه از هر لحاظ
این معقولتر و منطقیتره
Ahmad
۲۵ بهمن ۱۴۰۳براچی نتونه تکرارش کنه اتفاقا بهترش رو درست میکنه اون پروژه قبلی چون بار اولشون بود اینقدر طول کشید الان تجربه شون بیشتره بعید هم بدونی یا نه برای تویوتا مهم نیست برو پرایدت رو سوار شو
Siyavash
۲۵ بهمن ۱۴۰۳حالت خوبه..با خودت درگیری،بلک وینگ داره نظر خودشو میده .منم باهاش موافق هستم هیچ وقت تویوتا اون ۱۰سیلندر رویایی رو دیگه نمیتونه تکرار کنه حالا اینا بیام v8بزارن ازشم ۷۰۰ اسب قدرت بگیرن..از نظر استایل هم فکر نمیکنم بازم بتونه به زیبای lfa برسه
. شماهم برو پرایدتو برون..
BlackWing
۲۶ بهمن ۱۴۰۳یه عمر انواع و اقسام امریکایی ها رو سوار شدیم آخرش یکی مثل این یارو به ما میگه برو پرایدت رو سوار شو 🤣
پیام شاهوردیلو
۲۵ بهمن ۱۴۰۳مگه میشه ژاپن چیزی چند وقت پیش تولید کرده باشه نتونه دوباره تولید کنه مگه میشه مگه داریم
محمدهادی
۲۶ بهمن ۱۴۰۳ژاپن همیشه استراتژیش غول کشیه
با قیمت عادی یه قول کش گیرت میاد
با ۲۰۰ هزارتا الان یه ۹۱۱ هم نمیدن!
میخاد فراری لامبورگینی سلاخی کنه
همون کاری رو که جی تی آر کرد با بزرگان زمان خودش
همچن کاری رو که هوندا NSX کرد با سوپرکار های زمان خودش
اصن همیشه ژاپن ایده ش همینه
همیشه م میزنه وسط هدف
آرین
۲۵ بهمن ۱۴۰۳خودشه
همینو میخواستم
خروجی ۹۰۰ اسب
و وزن نزدیک به ۱.۶
این خوبه
Car love
۲۵ بهمن ۱۴۰۳بریم واس یه شکست دیگه 😂😂
Gh_camry
۲۵ بهمن ۱۴۰۳آخه مردک!
جای اینکه بیای با پیچ فیک مانور بده یه چندتا دلیل منطقی بده قانع بشیم.
میدونی مشکل از تو نیست ذات کرهی فنا همینه
Nismo
۲۵ بهمن ۱۴۰۳آره شکست دادن کل ماشینهای رقیب
NAVID@@98
۲۵ بهمن ۱۴۰۳کار لاو یه حرف بیخودی گفت
هم اون اشتباهه
هم این که تو گفتی اشتباهه نیسمو اشتباهه
چون اینم در حد خودشه آنچنان بد نمیبینم
اتفاقا یه خودرو جی تی خالصه ازش خوشم اومده
ولی قطعا همه رقبا رو نمیتونه شکست بده
خودش هم چنین ادعایی نمیکنه
در حد نام ال اف ای به نظر نمیرسه
چون خواسته بدون ادعا کار کنه
Nismo
۲۵ بهمن ۱۴۰۳چندتا بنز و بی ام و آئودی فابریک با 900 اسب بخار نام ببر ببینم
NAVID@@98
۲۵ بهمن ۱۴۰۳بلد هم نیستی سوال بپرسی
موتور این ماشین ۷۲۰ اسب تولید میکنه
باقیش هیبریده
اگه اطلاعات درست و درمونی داشتی اصلا اینم نمیگفتی
درنتیجه نام نمیبرم چون واسه کسی که سوال بیخود بگه کاری نمیکنم
خودت میری سرچ میکنی سواد خودروییت کار میکنی متوجه میشی که کدوم مدل مرسدس بنز ۵ سال پیش با ۷۲۰ اسب رکورد نوربرگرینگ رو زده بماند هنوز مدل های خفن تر هم بالای ۱۰۰۰ اسب حتی بدون هیبرید ( نسخه ویژه جی کلاس ) داره
شورت کوروت بالای ۱۰۰۰ اسب هم که الان داره رکورد میزنه
اینا فهمیدنش سخت نیست خودت بایستی متوجه بشی
مسئله مهم اینه که این ماشین بیاد و نتونه همه رقباش رو شکست بده اون وقت .. .. بطور قانونی مشخص میشه از الان یادم هست تا همون موقع میدونم چیکار کنم
چون باید هم رکورد های پیست ها بخصوص نوربرگرینگ رو بزنه بعد همه رقبا رو هم شکست بده که غیرممکنه نمیتونه
Nismo
۲۵ بهمن ۱۴۰۳بلد نیستی یه متن ساده بخونی این همه ادعات میشه
موتور بنزینی ماشین 720 اسب قدرت داره که در کنار موتور برقی مجموع قدرت 900 اسب تولید میکنه
هیچ جای دنیا هم نمیان قدرت موتور بنزینی رو جدا حساب کنن برقی رو جدا مجموع خروجی رو در نظر میگیرن
اینا همه کمبود سواده ها اینا هم سندهههههه
NAVID@@98
۲۵ بهمن ۱۴۰۳نه اتفاقا این متن ساده رو شما بلد نیستی بخونی
و درمورد کمبود سواد هم نیسمو کمبود سواد بی معنیه چونکه الان فقط شما نشون دادی نمیدونی
ادعایی نمیکنم ولی عوضش حرفای اشتباه و غیر منطقی رو دستشون رو رو میکنم مثل تو الان اینجا تا طرف فکر نکنه با …. طرفه
ما اینجا
انواع و اقسام مدلهای هیبرید و غیر هیبرید رو مثال زدیم بطور غیر مستقیم که بالای ۹۰۰ اسب بخار مثال زدم حتی مرسدس ۱۰۰۱ اسبی هایپرکار مرسدس بنز شورلت کوروت بالای ۱۰۰۱ اسب این چیه؟ .. مغز اینها رو از چندین سال پیش هم ساختن شما نمیدونی چی اشتباه میگی ؟
کاملا واضح و روشنه درنتیجه شما خودتو گول میزنی
چون یا خودت رو به اون راه میزنی یا خودت رو گول میزنی
ولی نمیتونی بگی چی فکر میکنیم یا قضیه رو واسه ما بپیچونی
چون ما زیر بار حرفای اشتباه و بیخود نمیریم
از هر نوعش مثال زدم، نیاز نی بهونه بیاری خودت رو به اون راه بزنی تو روز روشن هم واقعیت رو وارونه جلوه دادنش عین این حرفاییه که الان شما گفتی
چون ملاک قدرت هرکدوم که باشه موتور هیبریدی یا بنزینی هرکدومش مثالش قابل حصوله و در مثال ها هستش نیازی به اثبات نی
این وسط شما فقط داری بیخودی دستو پا میزنی اونقدر پرته حرفت که نیازی به توضیح بیشتر نی
با هیبرید که مدلاهای بالای ۱۰۰۱ اسب هم مرسدس بنز هم شورلت کوروت دارن اونا که هایپر کار و سوپر کارن اصلا نباید برای مقایسه هم مثالشوم رو بزنیم
اینجا بالا عمدا مدل های قدیمی رو مثال زدیم چون همونا مثالش کافیه
اینا همش کمبود سواده ها باید بگیم تا درستشو بدونید فقط اینا که من گفتم درسته اینا سنده هاااااااااااا
پدال کلا تمام جملات رو اصلاح کردم کامنت رو بزارید
NAVID@@98
۲۵ بهمن ۱۴۰۳تا ادعای بیخود اشتباه هم نکنید .. ..
اسب بخار بخوره تو سر اونی نمیدونه که
الان مکلارن و فراری و استون مارتین و مرسدس و فورد و دوج و… همشون خودروهای بالای ۱۰۰۱ اسبی معرفی کردن
مسئله مهم اینه که این ماشین بیاد و نتونه همه رقباش رو شکست بده اون وقت .. .. بطور قانونی مشخص میشه از الان یادم هست تا همون موقع میدونم چیکار کنم
چون باید هم رکورد های پیست ها بخصوص نوربرگرینگ رو بزنه که نمیتونه بعد همه رقبا رو هم شکست بده که غیرممکنه نمیتونه
اینم ۱۰۰۱ اسب بخار تو اونی که خودشو به اون راه میزنه
همشون بالاتر از ۱۰۰۱ اسب هستن
ولی زکی که موضوع بحث نباید عوضی شه
چون حرف اشتباه نیسمو اشتباه اونیه که خودش توش گیر میکنه و خواد کرد
چون باید هم رکورد های پیست ها بخصوص نوربرگرینگ رو بزنه که نمیتونه بعد همه رقبا رو هم شکست بده که غیرممکنه نمیتونه
Erwin Martin
۲۵ بهمن ۱۴۰۳چند روز پیش داشتم پادکست doug demuro روگوشمیدادم در باره اوریتد ترین ماشین ها.میگفت lfa ها تو نمایندگی ها تا دو سال هم مونده بود و فروشش برای لکسوس خیلی سخت بود.جرمی کلارکسون اومد یه هایپ الکی داد و واقعا جز صداش چیز خاصی نداره.و این که lc500 هم زیباتره هم قیمت خیلی منطقی داره و هم از نظر فنی بهتره.
(ولی بارها تاکید داشت که بهترین صدای انجین تاریخ صنعت خودرو رو داره)
آرین
۲۵ بهمن ۱۴۰۳آقا حرفت به کنار
انقدر این واژگان مسخرۀ انگلیسی را نَچَپونید تو گفتارِ پارسی تون. بی شوخی گمان میکنید خفن به نگر میرسید؟ اگه این اسکل بودن و خودباختگیِ فرهنگی نیست، پس چیه؟ زبانت جزو ۴ زبانِ کلاسیک و باستانی و پشتوانه دارِ جهانه ( پارسی – لاتین – یونانی – سانسکریت ) و ۵ تا از ۱۰ برترین چامه سرایان جهان به این زبان چامه میسُرودند. زبانت هیچ کمبود واژگانی نداره ولی باز برای چُس کِلاس گذاشتن میری سراغ واژگانی انگلیسی که بیشترِ خود اون واژگان از فرانسوی، لاتین، یونانی وام گرفته شده اند.
Nismo
۲۵ بهمن ۱۴۰۳ایرانی بس کن
چیز خاصی نداره؟
انجین 10 سیلندر با 550 اسب بخار
ردلاین 9000
شتاب 3 ثانیه
سمفونی موسیقی گوش نواز
دانیال_Surrey،England
۲۵ بهمن ۱۴۰۳__چند روز پیش داشتم پادکست doug demuro روگوشمیدادم__
برای حفظ سلامت عقلی هم که شده دیگه گوش نده.
درباره ی اف80 میگفت خیلی خوبه که تعداد سیلندارشو کمتر کردن و حتی به کمترم راضیه!!
و میگه چینیا بهترن چون یه مدل خاص ماشینشون((الان یادم نیس)) میتونه روی آّب حرکت بکنه و ماشیناشون برقییه و….
کلا چرت و پرت محض خیلی میگه.
تضمین میکنم این جناب با اینکه ماشینهای زیادی رو بررسی کرده ولی سواد خودروییش از بچه های اینجا هم پایین تره.
بازم میگم وقتتون رو سر امثال اینا هدر ندین یا سوپرکار بلوندی و…
Taha Ayoobi
۲۵ بهمن ۱۴۰۳آها بی وای دی یانگ وانگ U8 رو میگه؟
Taha Ayoobi
۲۵ بهمن ۱۴۰۳خیلی خوشم میاد ازش
Ahmad
۲۵ بهمن ۱۴۰۳(خیلی خوشم میاد ازش)
منم همینطور
Yaghoob
۲۵ بهمن ۱۴۰۳GR خیلی کار بلده. و آمدن اسمش کنار هر خودرویی اون خودرو رو جذاب و وحشی میکنه. حتی اگه اون خودرو یاریس باشه.
حالا فکر کنید فقط با نام GR عرضه بشه
BMW is GOD
۲۵ بهمن ۱۴۰۳تو ماشینهای ژاپنی لکسوس واقعاً عالیه هم سدانهاش و هم اس یو وی هاش و کراس اورهاش و هم خودروهای اسپرت و سوپر اسپورتش واقعاً خفنه و به نظر من بهترین کمپانی ژاپنی لکسوس هست
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۵ بهمن ۱۴۰۳نکته مهم اینه که موتور جلو وسط رو رعایت کردند.چیزی که موستانگ تو gtd خیلی بهش نزدیک نشده.برای موتور جلو بودن تو سطح gtd موستانگ یا این هیولا هر چی موتور به عقب کشیده بشه بهتره.وقتی بنز slr رو داشت کامل میکرد وقتی دادش مکلارن تا جمعش کنه مکی گفت این فایده ندارن و تا جایی که تونست موتور رو کشید عقب.وایپر و کوروت هم این مسئله رو رعایت کردن البته وایپر به کمال رسونده بود.بهترین ترکیب همینه موتور جلو وسط حتی از موتور وسط هم بهتره خودتون خواهید دید.
718
۲۵ بهمن ۱۴۰۳یانکی خان اگه موتورجلووسط از موتوروسط بهتره پس چرا جی ام ۶ میلیارد پول ریخت دور واسه توسعه و طراحی پلتفرم جدید کوروت . خب همون C7 رو یسری اصلاحات اساسی میزد بقول شما از C8 موتوروسط هم چه بسا بهتر میشد.
amirboss
۲۵ بهمن ۱۴۰۳سبک طراحیش رو دوست دارم.
🇰🇷
۲۶ بهمن ۱۴۰۳بنظر جذاب میاد.فکر نمیکردم ۹۰۰ اسب باشه. حوالی ۶۰۰ – ۷۰۰ حدس میزدم. اسپرتای تویوتا معمولا از لحاظ قدرت و پرفورمنس با اروپاییا قابل قیاس نبودن و پشت سر اونا قرار میگرفتن. اما این یکی دست پر میخواد وارد شه
حاج قاسم
۲۶ بهمن ۱۴۰۳میخرمت ، ببین اونا چی میسازن ، خودرو سازهای ما چی میسازن
nima.jdm
۲۵ اسفند ۱۴۰۳به به عجب خبری بود حالم جا اومد