وقتی به آفرود فکر میکنید خودروهای جیپ و لندروور در ذهنتان تجسم مییابند اما در واقع لکسوس نیز شاسی بلندهای کاملاً توانایی را میسازد که به آسانی میتوانند از صخرهها عبور کنند و کاری بکنند که آب از آب تکان نخورد!
اگرچه که انواع مختلف لندروور در صدر لیست رانندههایی هستند که یک آفرودر لوکس میخواهند اما این شاسی بلندهای انگلیسی از مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان رنج میبرند. خوشبختانه برای لکسوس این مشکل وجود ندارد زیرا اگر این برند ژاپنی برای یک چیز شناخته شده باشد آن قابلیت اعتماد افسانهای است؛ بنابراین فکر میکنیم که شاسی بلندهای لکسوس یک جایگزین قابلاعتمادتر نسبت به لندروور هستند زیرا به همان اندازه قابل و توانا بوده و نیازی ندارند تا زمان زیادی را در تعمیرگاه سپری کنند.
ما اخیراً یک روز را با لکسوس LX 570 در صحرای اورگون سپری کردیم و این ۱۰ مورد را به آفرود سواری لکسوس یاد گرفتیم.
- لکسوس فوتوفن آفرود را میداند
درستتر این است که کمپانی مادر یعنی تویوتا آفرود را میشناسد و لکسوس نیز از همهی تجارب تویوتا سود برده و با ساخت نمونههای لوکستر این موارد را بهبود بخشیده است. لکسوس اصرار دارد که واژهی “وسیلهی نقلیهی کاربردی لوکس” را ابداع نموده است. تویوتا برخی خودروهای آفرود اسطورهای نظیر FJ، لندکروز،4Runner و تاکوما را ساخته که در مسابقات و برخی رخدادهای آفرود سنگین موفقیتهای خوبی را به دست آوردهاند. لکسوس در واقعیت نمیگوید که ساختههایش میتوانند از کوه بالا بروند و این خودروساز اسپانسر هیچ مسابقهی حماسی نیست اما هدف این نیست.
هدف اعتمادبهنفس است. لکسوس میخواهد تا رانندهها احساس اعتمادبهنفسی داشته باشند که بتوانند از هر چیزی رد شوند. جالب اینکه محبوبترین بازار برای لکسوس LX 570 بازار خاورمیانه است، جایی که صحراهای شنی عظیم و زمین های صعبالعبور انتظار این شاسیبلند فول سایز را میکشند.
- کنترل خزش در برابر ترمز پیشرانه
لکسوس LX 570 2016 با سیستم کنترل خزش عرضه میشود که همانند یک کروز کنترل برای آفرود است. این سیستم بالا یا پایین رفتن خودرو در شرایط سخت را کنترل و آسانتر کرده بنابراین نیازی نیست تا دربارهی تنظیم استفاده از ترمزها نگران باشید. این سیستم از حسگرها و ABS خودرو به منظور حفظ آرامش و پایداری خودرو در زمینهای ناهموار استفاده میکند. اگر پیش از این هرگز از کرال کنترل استفاده نکردهاید باید گفت که سیستم میتواند کمی اعصابخردکن باشد زیرا مجبورید یاد بگیرید به خودرو اعتماد بکنید. استفاده از پدال لازم نیست و فقط باید فرمان را در دست گرفت. این سیستم همچنین صدای ترسناکی دارد که همانند خرد شدن چیزی و یا خراش انداخت سنگها روی خودرو است اما در واقع این صدا به عملکرد ABS و تنظیم ترمزها مربوط میشود. سیستم لکسوس همچنین قابل تنظیم است بنابراین شما میتوانید با توجه به شرایط وجود میزان عملکرد آن را تنظیم کنید.
دیگر راهی که با آن میتوانید به آسانی از تپهها پایین بیایید این است که حالت ۴-low را انتخاب کرده و LX بهصورت دستی در دنده یک قرار دهید. با این کار از مزیت ترمز پیشرانهی گیرای خودرو سود میبرید و با این سیستم خودرو به آرامی از تپهها پایین میآید. برتری این روش نسبت به کرال کنترل این است که راننده کنترل بیشتری داشته و صدای ترسناک حالت اول نیز تولید نمیشود.
این دو سیستم با دیفرانسیل مرکزی قفل شونده و سیستم تعلیق قابل تنظیم ترکیب میشوند. سیستم تعلیق لکسوس میتواند ارتفاع خودرو از سطح زمین را افزایش میدهد و حالتهای متفاوت را برای سطوح مختلف انتخاب میکند. سیستم کنترل کشش چهارچرخ فعال نیز LX را به یکی از بهترین آفرودرها تبدیل میکند.
- دوربین ۳۶۰ درجه بسیار مفید است
دوربین ۳۶۰ درجه در هنگام آفرود ارزش بسیار بالایی دارد. بله شما هنوز هم میتوانید سرتان را از پنجره بیرون بیاورید اما داشتن دوربینی که در جلوی خودرو واقع شده دیدن آنچه که در جلوی سپر است را بسیار آسان میکند.
همچنین با اینکه LX دوربینهای بخش کناری نیز دارد اما نیاز دارید تا آینههای کناری را تنظیم کنید بنابراین میتوانید بغل خودرو را نیز ببینید. در اینجا اهمیتی به نقاط کور نمیدهید و تنها به آینههای کناری نیاز دارید تا برای دوری جستن از اشیایی که روی خودرو خراش میاندازند به آنها نگاه کنید.
- برخی مواقع عبور از روی موانع بهتر از عبور از کنار آنهاست
اگر صخره یا مانع بزرگی را دیدید به گزینههای پیش روی خود نگاهی بیندازید. اگر تلاش کنید تا از کنار آن عبور کنید شاید بیشازاندازه به صخره نزدیک شوید و اگر تیز باشد شاید باعث پاره شدن دیوارهی لاستیک شوید که خبر کاملاً بدی است. گاهی اوقات گزینهی بهتر عبور از روی این مانع است. اگر ارتفاع کافی از سطح زمین دارید از روی آن رد شوید.
- انگشت شست
در هنگام آفرود انگشتان شست خود را داخل حلقه فرمان نگه ندارید. انگشتان خود را خارج از فرمان نگه داشته و بدانید که در هنگام آفرود ممکن است که فرمان بر اثر برخورد با صخره یا مانعی بزرگ بهطور ناگهانی بپیچد و نمیخواهید که انگشتتان با وضعیتی که دوست ندارید مواجه شود.
- گردش در دایرهی تنگتر؟ مشکلی نیست؟
LX 570 2016 ویژگی دستیار گردش دارد که وقتی فعال شود به منظور کمک به کامل کردن یک گردش تنگتر سرعت حرکت چرخ داخلی را کمتر میکند. واقعاً دیدن اینکه خودرویی به این بزرگی چگونه دور میزند شگفتانگیز است. ما میخواستیم از یک محدودهی خمیده که توسط درختها احاطه شده بود عبور کنیم. بخش پشتی خودرو احساس چرخش حول پیچ را دارد. اگر این سیستم نبود باید با سه فرمان پیچ را طی میکردیم.
- نرم، پایدار و آرام
این یک مسابقه نیست و یک آفرود موفق به معنی عدم برخورد به چیزی و به دردسر نیفتادن است. رانندگی نرم، آرام و پایدار به شما کمک میکند. حرکتهای ناگهانی میتواند شانس به مخمصه افتادن شما را افزایش دهد. با چنین حرکاتی کشش خودرو را از دست میدهید و بدانید که کشش دوست شماست.
- گشتاور زیاد مفید است
قلب آهنین لکسوس یک پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری با قدرت ۳۸۳ اسب بخار و از آن مهمتر گشتاور ۵۴۶ نیوتون متری است. این میزان قدرت از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل میشود. تمامی این گشتاور و سیستم چهارچرخ محرک تماموقت در مواجه با زمینهای سخت و خشن به کار شما میآید.
- لکسوس کارهای زیادی برای کمک به کودکان و محیطزیست انجام داده است
لکسوس بیشتر از خودروهای هیبریدی به کمک محیط زیست آمده است. این کمپانی ۱۰ سال پیش تیمهای مدرسهای را برای آغاز چالش اقتصادی لکسوس گرد هم آورده و دنبال دانش آموزان مستعد برای مواجه با مشکلات و چالشهای زیستمحیطی است. تیمهای برنده کمکهزینهی تحصیلی دریافت میکنند و برخی از یافتههای آنها حتی به کاخ سفید نیز راه پیدا میکنند. در طول ۱۰ سال گذشته لکسوس بیش از ۵ میلیون دلار را به دانشآموزان و تیمهای برندهی مدرسهای پرداخت کرده است.
- زنان قدرت خرید زیادی دارند
معمولاً زمانی که من در رویدادهای خودرویی حضور مییابم تنها نمایندهی خانمها هستم. این بخشی از ماهیت مردانهی این صنعت است. این رویداد آفرود هرچند در همراهی با دوستان زیادی برگزار گردید. چرا لکسوس باید خانمها را به چنین رویدادی بیاورد؟ زیرا تحقیقات نشان داده که خانمها قدرت خرید بسیار زیادی دارند و این یک پیوستگی مستقیم با رانندگی مردم و تصمیمهای آنها برای خریدهای مهم دارد.
منبع: autoguide
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ مرداد ۱۳۹۵عالیییییییییییییییییییییییه
سامان اذری
۲۵ مرداد ۱۳۹۵همین چند روز پیش پلاک شد
نسل قدیمش عالی بود این یکی دیگه معرکس
http://uupload.ir/files/a51g_screenshot_2016-08-13-18-43-31-1.png
mohsen
۲۷ مرداد ۱۳۹۵مگه ارس محدودیت حجمی نداره؟
سامان اذری
۲۷ مرداد ۱۳۹۵والله بیشتر از همه تو منطقه ازاد ارس سختگیری میکنند ولی نمیدونم چجوری پلاک شدند
احتمالا از بند (پ.پ) استفاده کردند
ali
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ماشین خوبی هست اما ….
من برا افرود یدونه چروکی srt8 با موتور 8 سیلندر 460 اسبی رو ترجیح میدم چون 75 سال
تجربه جیپ پشتش هست بعدش رانگلر روبیکون که هم سبک و هم قوی و جمع و جور و قیمت هر دو خیلی مناسب هستش و این نظر منه
سامان اذری
۲۵ مرداد ۱۳۹۵داش دیدی که رنجروور رو به دلیل عدم قابلیت اطمینان رد کردند
حالا شما جیپ رو که از کمپانی فیات کرایسلر بیرون اومده و خود فیات کرایسلر از نظر قابلیت اعتماد و اطمینان همیشه در رده اخر قرار میگیره در مقابل لکسوس که کیفیت و قابلیت اطمینانش زبانزد خاص و عام هستش مقایسه میکنی ؟؟؟
جیپ گرند چروکی ماشین خیلی خوبیه ولی واسه جاده نه افرود
luis
۲۵ مرداد ۱۳۹۵جیپ فقط ده سال زود تر از تویوتا افرود زده همچی هم سن و سال نیست اتکا به قدمت بی منطططططق ترین کاریه که افراد متعصب برای مقابله با برند های جدید و خوب بش استناد میکنن کادیلاک 114 سالشه لکسس 26 سالشه تو جهان که هیچ تو خااااک خود امریکا هم فروش لوکس 114 ساله از رقیب 26 ساله بعضا گران تر کمتره!!!!!! حالا برو تا صب داد بزن من کادیلاک را انتخاب میکنم چون 114 سالشه که چی؟؟؟؟؟؟ دیگه وقتی مردم خود امریکا هم برای همچین دیدگاهی تره خورد نمیکنن میخوای چه کنی
ali
۲۶ مرداد ۱۳۹۵به لویس
باشه شما راس میگی
Sina
۲۵ مرداد ۱۳۹۵دیگه از خودروسازان سازان ژاپنی مخصوصا لکسوس کمتر از این انتظار نمیره ? اسباب بازی که نیست، لکسوسه
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۵یعنی چقد ظاهر زیبا تهاجمی باابهتی داره اینو کادیلاک اسکالید واقعا زیباهستن
ali
۲۵ مرداد ۱۳۹۵به امیر
داداش اسکالید زیبا نیست بلکه فرا تر از زیباست
نمیشه وصفش کرد این کادیلاک زیبا رو
اینجا جاش نیست وگر نه یه مطلب کامل از طراحی های تکرار نشدنی کادیلاک مینوشتم و افتخارات متعدد کادیلاک و جوایزی که در طول 104 فعالیت افتخار افرینش گرفته
edris
۲۵ مرداد ۱۳۹۵من موندم کی به لکسوس دیس لایک میده اینجا با ماشین دیگه قیاص نشده که بگه از بنز یا بی ام و بهتره فقط از توانایی لکسوس گفته من توی جنوب ایران زندگی میکنم که لکسوس زیاده واقعا یک جاهایی میبرن که آدم شاخ در میاره یارو از2002لکسوس r350داره هنوز تعمیرگاه نرفته
آرمااااان
۲۵ مرداد ۱۳۹۵آر ایکس ۳۵۰ شناسنامه ی لکسسه و جز با کیفیت ترین خودروهای زمان خودش بود
omid
۲۵ مرداد ۱۳۹۵اوه ، هوس آفرود کردم !
کاش میشد …
Amir52
۲۵ مرداد ۱۳۹۵عالیه عالی
مجید
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ماشین جالبیه ولی چون اسمش مشتقی از کلمه لوکسه معمولا تو ایران بیشتر انرود استفاده میشه تا افرود ولی قابلیتهای زیادی داره من تو مسابقات آفرود سرخرود مازندران تو زمستان 94 دیدمش معرکه بود تو دبی هم خیلی طرفدارداره افت قیمتش نسبت به رقبای آمریکاییش کمتره
Sina
۲۵ مرداد ۱۳۹۵یعنی وااااااقعا سلطاااانه
سعید
۲۵ مرداد ۱۳۹۵سلطان آفرود رنجروره
احمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۵لندکروز متفاوت
احمد باقری
۲۵ مرداد ۱۳۹۵واقعا چه کارهایی انجام میده و به بهترین نحو.
MehdiTurbO
۲۵ مرداد ۱۳۹۵هر مقاله ای پدال از هر ماشینی میزاره با گفتنه مشخصاتش و اطلاعاتش دلم براش اب میوفته،میخرم براتتتتتت،،خخخخخ،،،واقعن نمیدونسم اینقدر قدرت افرود داره،این ماشین به درد این میخوره باش بزنی تو دل کویرو جنگل شبم اونجا بخوابی،ّبقیشم سانسورهههههههه.
Ferrari
۲۵ مرداد ۱۳۹۵این و کادیلاک اسکالد هردو خوبن ولی حیف که هردو فروش خیلی کمی دارند.’البته کادیلاک ا سکالید یکم فروش بیشتر داره
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ماشین ژاپنی رو باهیچی عوض نمیکنم….معرکه هستن
البته بعد ژاپنی—امریکایی عااالی
وحید
۲۵ مرداد ۱۳۹۵آخه هیچ کی با این جیگر میره آفرود؟؟؟؟
محمد جواد
۲۵ مرداد ۱۳۹۵اقا کی دلش میاد اینو ببره افرود اخه؟!!یه سنگ بپره بخوره به بدنه جیگر آدم کباب میشه )’:
Archi KHAN
۲۶ مرداد ۱۳۹۵اصلا لکسس بهترین
اما خب لامصبا یه عکس از عبور از جاده ، دره ای کوهی که خفن باشه میذاشتید !
والا این جاهایی که این رفته و عکس انداختن میشه با ماشین های معمولی هم رفت …
عام پوری
۲۶ مرداد ۱۳۹۵خوب اما زشت.
American and japan
۲۶ مرداد ۱۳۹۵زششششتتتت؟؟؟؟؟!!!!!
چی خوشکله؟
آرمان
۲۶ مرداد ۱۳۹۵تنها عشق امروزم ، Lx570 هست اما روزی که ماشینهای پرنده بیان دیگه به عشق امروزم عشقی نخواهم داشت همانطور که به عشق دیروزم دیگه عشقی ندارم عشقی .
American and japan
۲۶ مرداد ۱۳۹۵من که عاشقش هستم چون میدونم تجربه ی دیوانه کننده ی تویوتا در آفرود پشت این ماشین هست و من توی آفرود بعد از جیپ،تویوتا رو قبول دارم…البته مدل های جدید جیپ با اینکه سعی میکنن هویت آفرود خودشون رو حفظ کنند دارن به سمت آنرود میرن و اون قابلیت های آفرود شگفت انگیزشون رو دیگه دارن کمتر میکنن…
ولی من اگر بخوام یه روز یه آفرودر به تمام معنا بخرم یه رانگلر روبیکون هاردراک میخرم!!! بی رقیب و خاص از همه نظر…بعد از اون میرم سراغ تویوتا که حتی سواری های اونم قابلت آفرود دارن :))))
واقعا تویوتا معرکه هست…دیوونشم…هر مدلش یه ویژگی خاص داره…نمیشه وصفش کرد تویوتا ی کبیر رو
کاوه آهنگر
۲۶ مرداد ۱۳۹۵درود بر حضرت لکسس ال ایکس سلطان لوکس آفرود
Hessam lexus
۲۹ مرداد ۱۳۹۵بهترین شاسی بلند دنیا
Arian
۳۰ آبان ۱۳۹۵سلطان افروده
عزیز
۱۵ آذر ۱۳۹۵با سلام و احترام به نظر دوستان، بنده چند سال سر وکارم با LX570 بود این ماشین از همه نظر کامل و بی عیب است باید سوار شد واستفاده کنید که بفهمید ماشین شاسی بلند واقعی چیه .