لکسوس

جانشین لکسس LFA از راه می‌رسد؟!

لکسس بین دسامبر سال ۲۰۱۰ تا دسامبر سال ۲۰۱۲ در مجموع ۵۰۰ دستگاه از سوپر اسپورت LFA را ساخت و ۱۰ درصد از میزان تولید نیز به نسخه مجهز به پکیج نوربرگ رینگ اختصاص یافت. علیرغم اینکه LFA محبوبیت فوق‌العاده‌ای را کسب کرد اما هنوز هم چندین نمونه صفرکیلومتر از این خودرو در نمایندگی‌های آمریکای لکسس منتظر مشتری بوده بنابراین به جرات می‌توان گفت این خودرو به موفقیت تجاری عظیمی دست نیافته است. از آنجایی که این خودرو دیگر تولید نمی‌شود بنابراین شایعات فراوانی درباره احتمال تولید جانشین آن به گوش می‌رسد.


معاون رئیس لکسس جف براکن این هفته و در خلال نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ نیاز لکسس به خودروی الهام‌بخش جدیدی را اعلام کرد. همچنین نمایندگی‌های این کمپانی خواهان جانشین LFA بوده و لکسس درخواست‌های بالا برای تولید این مدل جدید را نادیده نمی‌گیرد؛ بنابراین تولید دومین نسل از این خودرو یا چیزی شبیه به فلسفه تولید LFA یک درب بسته نخواهد بود.

Lexus LFA
البته با این وجود اولویت‌های دیگری برای لکسس وجود دارند که آن‌هم چیزی نیست جز شاسی بلندها. نگاهی سریع به برنامه جدید ژاپنی ما را به کانسپت LF-1 می‌رساند که نشانه‌هایی از تولد یک خودروی لوکس در آینده است. هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو به عنوان نسل آینده LX مطرح خواهد بود یا اینکه محصولی کاملاً جدید به شمار خواهد رفت. در واقع لکسس هنوز نگفته که آیا این کانسپت دارای نسخه تولیدی هم خواهد بود یا خیر بنابراین ما باید منتظر بمانیم زیرا LF-1 پتانسیل تبدیل شده به یک کراس اوور لوکس پرچم‌دار در آینده را دارد.

Lexus LFA

Lexus LF A engine

Lexus LFA nordschleife
اگر جانشین LFA چراغ سبز تولید را دریافت کند بازهم نباید انتظار تولید آن پیش از پایان دهه میلادی جاری را داشت. به همین ترتیب تویوتا نیز با رونمایی از کانسپت GR سوپر اسپورت به نحوی تمایل خود به سوپرکارها را نشان داده است. این کانسپت مشتق شده از مسابقات استقامت جهانی قدرت حدود ۱۰۰۰ اسب بخاری داشته و سخت‌افزار آن از مدل مسابقه‌ای و هیبریدی TS050 گرفته شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. PlymouthBarracuda

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (130 ديدگاه)

    آقای صدا…

    1. حامد

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      فک‌ نکنم صدای هیچ خودرویی به اندازه lfa خاص و دلربا باشه ?
      به قول جرمی کلارکسون صداش محشر و وحشتناکه مثل یه حیوون وحشی میمونه که از یه چیزی غصه داره (((:

  2. Kamran

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    یادش بخیر دوران LFA

  3. Mohamad

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    صداش دستپخت یاماها بود
    کاوازاکی هم در تولید موتورش دخیل بوده اگه اشتباه نکنم
    یه سوپر اسپورت دست ساز خارق العاده که دنیا رو به وجد آورد و رو تک تک قطعاتش هزاران بار فکر شده.

    بهتره به این موضوع هم اشاره کنم که برخلاف چیزی که داخل متن گفته شده lfaها روی دست نمایندگی ها باد نکردن! قضیه از این قراره که تعداد معدود و انگشت شماری از این خودرو هنوزم برای فروش وجود داره اما نه به قیمت 375 هزار دلار سابق! بلکه بدلیل وجود بازار سیاه برای چنین خودرویی که ارزش کلکسیونی داره ، lfa به سمت احتکار در نمایندگی ها و قیمت فوق العاده بالاتر و نجومی پیش رفته و نمایندگی ها هم بعیده عجله ای برای فروش داشته باشن!

    https://carbuzz.com/news/there-are-still-12-brand-new-unsold-lexus-lfas-left-in-the-us

    1. Mohamad

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      راستی اینو فراموش کردم بگم که فروش lfa برای لکسس عملا سودی به همراه نداشت چرا که هزینه تولید گزافی داشته و با قیمت فروشش یکجورایی یر به یر بوده و لکسس صرف به رخ کشیدن توان و تکنولوژیش تولیدشو استارت زد
      پس حرف از موفقیت تجاری از بیخ و بن برای lfa که فلسفه ی تولیدش متفاوته اشتباهه

  4. #ali.m#

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ?lfa?
    ماشین خیلی با ارزشیه .
    سوپر اسپرتی که بینهایت فکر و ایده پشتش بوده .
    تازه کلکسیونی هم خواهد شد .
    مث الماس هر روز به ارزش و قیمت این ماشین اضاف میشه .

  5. Wrx

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    یادمه یه جا راجب وزن زیادش خوندم ولی ۱۵۰۰ کیلوگرم برای lfaواقعا زیاده؟؟؟!!!

    1. #ali.m#

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      به نظر من واسه اولین تجربه عالیه
      شما اولین ماشین های اسپورت کمپانی هایی که الان بهترین اسپورت سازهای جهان هستن رو ببین .
      تحربه خیلی مهمه به نظرم.

      1. Wrx

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (329 ديدگاه)

        نه من که نمیگم بده اتفاقا خیلی هم برام جذابه و خیلی حیف شد که تولیدش ادامه دار نبود
        ولی این برام جای سوال بود که برای همچین ماشینی ۱۵۰۰ کیلوگرم واقعا وزن زیادی هست؟؟؟اخه اون مجله از معایبش نوشته بود وزن زیاد مگه بقیه وزنشون چقدره?

        1. #ali.m#

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          متوجه منظورتون شدم??

  6. Sevlan

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    بقول کلارکسون لامصب LFAمثل یه تمشک تر و تازه میمونه ، عاشقشم ، صداش ،با روح و روانم بازی میکنه ، هم موتورش و هم صداش دست پخت یاماهاست! دور موتور تو شش دهم ثانیه از صفر به ردلاین میرسه و از این نظر هم تو ماشینای سوپراسپرت معرکه ست!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا