با نگاهی ساده به سبد محصولات کنونی لکسس میتوان فهمید که این برند لوکس ژاپنی جهت کاملاً متفاوتی را نسبت به برندهای لوکس دیگر در پیش گرفته است. درحالیکه ژرمنها همچنان سبک طراحی تیپیکال و البته محافظهکارانه خود را حفظ کردهاند اما لکسس ظاهری تیزتر داشته و البته یکی از بارزترین ویژگیهای آن تکامل جلوپنجره دوکیشکل در خودروهایی همچون LC 500 و کانسپت LF-1 میباشد. این خودروساز هماکنون میداند که استایل برجسته جدیدش باب میل همه افراد نبوده اما خب خریداران را به خود جذب میکند.
جف براکن یکی از مدیران لکسس میگوید:
بخش اعظم افرادی که طراحیهای ما را دوقطبی میدانند از ابتدا با ما همراه بودهاند. در حقیقت من تلفنهایی داشتهام که در آن برخی از مالکان حدود ۴۵ دقیقه با من گفتوگو کرده و گفتهاند که چقدر درباره طراحی جدید ناامید شدهاند.
براکن اعتراف میکند طراحی آوانگارد لکسس شاید باعث شود خریداران قدیمیتر از آنها دور شود اما اگر طراحی جدید باعث شود خریداران بیشتری بهسوی این برند سرازیر شود ارزشش را دارد:
اگر سن متوسط خریداران ما ۶۰ باشد ما باید آن را پایین بیاوریم.
خودروهای مفهومی و تولیدی اخیر نشان میدهند که محصولات آینده لکسس شاید حتی استایل غیرعادیتری هم داشته باشند. کانسپت LF-1 پیشنمایشی از نسخه جدید جلوپنجره دوکیشکل بوده است. همچنین کانسپت کوچکتر UX نشان دهنده ظاهر جدید در طیف محصولات کوچکتر خواهد بود.
لکسس نسخه متفاوت جلوپنجره خود را برای هر مدل طراحی کرده و تلاش زیادی برای خلق هریک صورت گرفته است. برای ساخت جلوپنجره سدان LS، ابتدا یک طراح زمانی ۶ ماهه را با رایانه صرف میکند تا ۵ هزار قطعه تشکیل دهنده جلوپنجره را تنظیم نماید. سپس یک صنعتکار ماهر با ابزار دست کارهای بعدی همچون پولیش سطوح متعدد را انجام میدهد تا درخشندگی فوقالعادهتری ایجاد گردد.
Raha
۴ بهمن ۱۳۹۶من ک پسندیدم
سلیقه ایی دیگه :)
سامان اذری
۴ بهمن ۱۳۹۶تو کشورهای اروپایی و امریکایی اونقدر طراحی محافظه دیده میشه که ادم یه طراحی مثل لکسس میبینه دل ادم به لرزه در میاد
محمد
۴ بهمن ۱۳۹۶طراحی آوانگارد و پیشرو در کنار ظرافت میتونه محصولی خاص خلق کنه که جذابیت هم داشته باشه
برای اینکه تاثیر ظرافت در طراحی حس بشه کافیه جزییات جلو پنجره تصویر اول و دوم مقایسه بشه
ایشالا تو مدلهای تولیدی آینده ظرافت بیشتری رو شاهد باشیم نسبت به تصاویر فعلی کانسپتها
درکل هم سلیقهای هست، اما شخصا خط فکری لکسس رو واسه طراحیهاش میپسندم
Aston martin
۴ بهمن ۱۳۹۶به نظرم اصلا هم بد نیست.دنیا باید متنوع باشه و همه ی سلایق رو پوشش بده…
همه نباید یه رنگ باشن
کاری که لکسوس داره میکنه
Anarsh
۴ بهمن ۱۳۹۶لکسوس های جدید اول جلو پنجره بودن بعد دست و پا در آوردن، البته نکته اینه که دنیا ی امروز نیاز به متفاوت بودن بیشتر حس میشه و این طراحی ها هم قدمی برای پیشرفت در این موضوع هست.
amir
۴ بهمن ۱۳۹۶جلوپنجره به کنار به هر حال بعضیها دوست دارن ولی استفاده بیش از حد از خطوط شکسته واقعا توی ذوق میزنه حتی عقب خودرو هم همین مشکل را داره.من طراحی های محافظه کارانه مرسدس و ب ام و را ترجیح میدم.
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۴ بهمن ۱۳۹۶منظور مشترها نداشتن. وقار متانت و حس سنگین بودن هستش چیزی که باب میل جوانها نیستش
NAVID۰۰۹۸
۴ بهمن ۱۳۹۶هر بَرندی نیاز به یک هویت داره که در اکثر موارد جلوپنجره خودروهای اون شرکته که هویت را به بیننده منتقل میکنه . البته شامل خیلی موارده مثل چراغ های جلو و عقب خودرو یا طراحی داخلی خودروها. باید قبل از این که مارک اون خودرو را ببینید به شما بگه که من لکسوس . بنز. آئودی . بی ام و هستم و….
لکسوس یه بَرند نوسازه در برابر رقباش که خیلی ععجوبه وار خودشو تو دل مشتریان جا میکنه
به نظر من که لکسوس بینظیره چه با این جلوپنجره چه بدون این جلو پنجره.
شاید تو بحث پرستیژ به پای کلاسs بنز یا آئودی A8 نرسه ولی در اکثر زمینه ها بیرقیبه مثل LX? یا Rx یا ES . شما ((قیمت ، کیفیت ، سواری نرم و پرفورمنس)) این برندو خیلی راحت تر نسبت به بنز یا بی ام و به دست میاورید.
net
۴ بهمن ۱۳۹۶واقعا طراحی بیرونی ماشینای لکسوس زشت و اشغال شده مخصوصا چراغ عقب و چراغ جلو و جلو پنجره
Abbas
۴ بهمن ۱۳۹۶انتقادی وارد نیست
ختم کلام
Sina
۴ بهمن ۱۳۹۶من که طراحی با بدنه سیقلی رو بیشتر از زوایای تیز و شکسته شکسته دوست دارم
بنظرتون کدوم طراحی جلو پنجره حذاب تر و با وقار تره
اولی لایک
https://www.dubicars.com/images/862d92/ws_750x422/east-country-cars-establishment/a2131fb2-54a3-4e8d-a586-3e3e81806371.jpg
دومی دیسلایک
https://www.dubicars.com/images/f8f914/ws_750x422/al-sumood-used-cars-trading-llc/0a892f13-77c0-416f-aa82-3eb748f702a0.jpg
Efk
۴ بهمن ۱۳۹۶خیلی دیگه کاغذ مچاله شده،استایل کلی طراحیاش عالین ولی خطوط و جلو پنجره و چراغ ها دیگه خیلی تو ذوق میزنه
چیزی که میگمو قشنگ تو این کانسپت lf میبینید..
استایل عالی و فوق العاده اما…
به شخصه جسارتشون تو طراحیو میپسندم ولی کاش این جسارتو به کمال برسونن
بنظرم تلفیقی ازین طراحی افراطی با طراحیای محافظه کارانه مثل بنز و بی ام و عالی میشه
#ali.m#
۴ بهمن ۱۳۹۶2نوع طراحی شلوع داریم .
نوع اول خیلی زود خسته کننده میشه و نهایتا یکی دوسال زیباییشو در نظر مردم داره .
نوع دوم خیلی روش کار شده و همیشه زیباست و فقط کمی متفاوته .
زیباییشو همیشه حفظ میکنه .
طراحی لکسس جز نوع دومه .مثل nx همچنان محبوب
در مورد جلو پنجره هم به نظرم این یکی از زیبا ترین جلو پنجره هاییه که تا الان طراحی شده .
ولی بازم میگم طراحی یه چیز سلیقه ایه
Saied
۴ بهمن ۱۳۹۶میزان محبوبیت رو میزان فروش نشون میده.
نه انتقاد بیجا.
Mohamad
۴ بهمن ۱۳۹۶تصمیمات لکسس در بلند مدت جوابگو هستن.
مطمئن باشید بخوبی میدونه داره چیکار میکنه و چرا از طراحی کاملا متفاوت بهره میگیره و محافظه کاری رو مطلقا کنار گذاشته.
طبیعتا لوکس سواران آینده همین جوونای امروزی اند که اکثرا سلیقه شون 180 درجه با نسل های قبل متفاوته و ماشینی که انتخاب خواهند کرد تحت تاثیر طراحی متفاوت و فضایی بودنشه، کیفیت لکسس هم که حرفی باقی نمیزاره پس مهم نیست که منتقدین میانسال یا پیر چی گفتن و به چی اعتراض دارن، مهم اینه که طرفداران و مشتری های لکسس روز به روز بیشتر خواهد شد و روی آینده سرمایه گذاری فوق العاده ای کرده.
net
۴ بهمن ۱۳۹۶باید طراح لکسوس رو اخراج کنند تا دیگر از این خطوط تیز و زشت استفاده نکنه
سامان
۴ بهمن ۱۳۹۶طراحی لکسوس مثل یه دختری هست که آرایش خیلی غلیظ کرده و کلی زلم زیمبو به خودش آویزون کرده که دیده بشه. این طراحی در این کلاس خیلی شلوغ و جیغه. ولی طراحی مرسدس بنز درست مثل شخصیت آقای رئیس میمونه. شکیل و رسمی و باوقار.
ونوم اف ۵
۴ بهمن ۱۳۹۶در کیفیت لکسوس شکی نیست فقط ایکاش این جلو پنجره ماشین یه مقدار روش کار بشه مثل جلو پنجره سابق لینکلن به کل ماشین نمیاد
Hamid.Hellcat
۴ بهمن ۱۳۹۶تنها ایرادش اینه که یکم جلو پنجرش کوچیکه اگه ابعادش بزرگتر بشه حرف نداره. میشه راحت رو اسکانیا نصب کنی????
achtung
۴ بهمن ۱۳۹۶بهتره طرحهای بنز رو کپی کنن . از نظر موتور و هندلینگ که حرفی برای گفتن ندارن
net
۵ بهمن ۱۳۹۶یعنی تو شرکت لکسوس کارمندانش طراحی هیوندای گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی و هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ ندیدند یا تو کشور ژاپن این دو ماشین زیبای هیوندای وجود نداره تا از رویش نگاه کنند و یاد بگیرند طراحی ماشین چجوری هست
نوید جهرمی
۵ بهمن ۱۳۹۶همه اینا ب کنار. من موندم تو نخ اون تلفنا ک گفته. 45 دقیقه هم صبر کرده مشتری انتقاد کنه.
شما اگر توی کشور ما تونستی به یه مدیر تلفن کن (اگه پیدا کنی) و انتقاد کن. مگه داریم! مگه میشه!
بهر اد
۵ بهمن ۱۳۹۶آخه عزیز من ، مدیرامون همش تو جلسه هستن ، همش طراحی می کنن که از دنیا عقب نمونن، نمونه هاشم پراید وانت و پرشیا وانت دو تکه و ساینا و” دنا در قشنگه “هست که این ذوق و طراحی تو ساینا به اوج خودش رسیده ???
مانی
۶ بهمن ۱۳۹۶چراغ جلهش خیلی خوشگله
فکر میکنم طراحش جنابِ زورو باشه
کاملا مشخصه با شمشیرش اون زّد رو کار کرده
خخخخخخ
تویوتا روز به روز ماشیناش بهتر میشن اما طراحی هاش افتضاح تر
آوالن رو هم که زد نفله کرد
شاهنامه
۲۶ آذر ۱۳۹۷مشبک جلو به نظر می رسد مشابه مدل RC 350 است. من عضله ای از این یکی را دوست دارم. قطعا خریداران جدید را جذب خواهد کرد.
https://elanat.s3.eu-west-1.amazonaws.com/motors/advertisement-1542274081.jpg
https://elanat.s3.eu-west-1.amazonaws.com/motors/advertisement-1542274076.jpg