چیزی که ما در اینجا با آن مواجهیم، یک آپدیت ملایم برای لکسس CT200H بوده که بر پایه تویوتا پریوس استوار شده است. تغییرات ظریفی در ظاهر بیرونی این خودرو اعمال شده که به عنوان مثال میتوان به جلوپنجره دوکی شکل مشبک به رنگ مشکی اشاره نمود. در چراغهای جلو لامپهای bi-LED استفاده شده و چراغهای مه شکن LED در محیط اصلاح شده قرار گرفتهاند. رینگهای ۱۶ اینچی در نسخه پایه این خودرو استفاده شده و برای مدل F-sport که دراینجا مورد بررسی قرار دادهایم، از نوع ۱۷ اینچی با پرداخت تیره متالیک بهره گرفتهاند.
ظاهر چراغهای عقب تیزتر به نظر میرسد و کلیه لنزهای LED آرایش L شکل خود را حفظ کردهاند. قسمت زیرین سپر عقب نیز دستخوش تغییرات شده و در نسخه F-sport به تریم هواکش کاذب مزین گشته است.
داخل کابین این خودرو هم با بهرهگیری از صفحه نمایشگر بزرگتر به قطر ۱۰.۳ اینچ بروزرسانی شده است. تزئینات چرمی سفید یا قرمز رنگ به گزینههای انتخابی ظاهر کابین افزوده شده و اگر مورد پسندتان نبودند، میتوانید چرم تمام مشکی را انتخاب نمایید. همچنین مدل ۲۰۱۸ این خودرو به سامانههای کمکی راننده نیز مجهز شده است. از جمله میتوان به ترمز خودکار در مواقع اضطراری، هشدار پیش از برخورد، هشدار انحراف از مسیر، کروز کنترل راداری و نوربالای خودکار، اشاره کرد.
تغییرات صورت گرفته بر روی مدل ۲۰۱۸ رایگان نبوده و برای نسخه پایه مبلغ ۲۱۵۰ دلار استرالیا را علاوه بر قیمت ۴۰,۹۹۰ دلاری قبل، طلب میکند. همچنین نسخه لاکچری اسپرتز به ارزش ۵۶,۹۰۰ دلار با افزایش ۸۱۰ دلاری روبرو شده است. نمونه مورد بررسی در اینجا نیز با ۱۹۶۰ دلار افزایش، به قیمت ۵۰,۴۰۰ دلار استرالیا روانه بازار این کشور شده است.
نیروگاه هیبریدی این خودرو مصرف سوخت مناسبی دارد و میتوان حداقل در رانندگی شهری، پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی را به مرخصی ساعتی فرستاده و از خدمات واحدی الکتریکی بهرهمند شد. طبق اعلام رسمی شرکت لکسس، مصرف سوخت این خودرو به ازای طی هر صد کیلومتر، معادل ۴.۴ لیتر به صورت ترکیبی خواهد بود. این درحالیست که رقبایی همچون بامو ۱۱۸ دیزل و آئودی A3 1.0 TFSI به ترتیب دارای مصرف سوخت ۴.۲ و ۴.۹ لیتر بر صد کیلومتر هستند.
اگرچه رانندگی در حالت تمام الکتریکی نیز کاملا راضی کننده است اما هر زمان که اراده کنید، پیشرانه بنزینی با یک اشاره پدال به خدمت شما در خواهد آمد. این جایگزینی کاملا نرم و یکپارچه صورت گرفته و با حداقل ناملایمتی نیرو را به سمت چرخهای جلو سوق میدهد.
پاسخگویی ضعیف دریچه گاز در حالت نرمال، میتواند به هنگام دور زدن و پیچیدن مشکل ساز باشد و مجبور هستید به طور دائمی از طریق دکمه چرخان تعبیه شده بر روی کنسول مرکزی، بین حالت اسپرت، اکو و یا نرمال در رفت و آمد باشید.
حتی در حالت اسپرت هم نباید انتظار یک پرفورمنس هیجان انگیز را داشته باشید، چرا که حداکثر توان خروجی پیشرانه معادل ۱۳۴ اسب بخار بوده و بر اساس اطلاعات رسمی منتشره از سوی شرکت سازنده، شتاب صفر تا صد آن نیز معادل ۱۰.۳ ثانیه است. عملکرد گیربکس CVT هم چندان الهام بخش نیست و اثری از هیچگونه پدل-شیفتر برای تعویض دستی دندهها مشاهده نمیشود.
نسخههای F-sport و لاکچری اسپرتز به منظور ارتقای کنترل بدنه و پایداری، به کمکفنرهای اسپرت مجهز شدهاند. همچنین به واسطه سفتی و یکنواختی مناسب فرمان، عبور از پیچها به گونهای قابل پیشبینی انجام میشود.
با وزنی در حدود ۱۴۵۰ کیلوگرم، لکسس CT200H همانطور که از یک خودروی پنج درب در این سطح انتظار میرود، نسبتا سنگین است و با افزایش سرعت، بایستی نگران کمفرمانی خودرو بود. همچنین نویز لاستیکها هم در این حالت افزایش مییابد.
در ضمن اگر انتظار نرمی و آسایش از سیستم تعلیق این خودرو دارید، بهتر است نگرش خود را تغییر دهید. در عوض صندلیهای جلو کاملا نرم و مرفه بوده و به گرمکن و تنظیمات مختلف الکتریکی مجهز شدهاند.
کابین این خودرو اگرچه خوش ساخت است اما کیفیت مواد بکار رفته در آن بیشتر با خودرویی همچون مزدا۳ قابل قیاس است تا یک خودروی پنج درب آلمانی. کیفیت اهرم تعویض دنده خوب بنظر نمیرسد و درب تاشوی روی کنسول کمی لق میزند.
محفظه بار کم عمق یکی دیگر از نتایج منفی بکارگیری سیستم هیبرید است، زیرا باتری آن در کف این قسمت قرار گرفته است. پهنای محفظه بار مناسب است و در زیر آن چندین فضای کوچک برای جای دادن اشیا تعبیه شده است. همچنین صندلیهای عقب با درجه تفکیک ۶۰/۴۰ قابلیت تا شدن دارند.
منبع: caradvice
sina
۵ بهمن ۱۳۹۶قیافه اش خعلی بهتر شده ولی موتورش همچنان ضعیفه
me84
۵ بهمن ۱۳۹۶.
نمای عقبش تو عکس چهارم خیلی قشنگه.
اما در کل به دلم نمیشینه با این تفاسیری که ازش شد.
تیاگو
۵ بهمن ۱۳۹۶جای پای سرنشینان عقب خیلی کمه
حسین وی
۶ بهمن ۱۳۹۶درب کنسول لق میزند !!! قشنگ معلومه زوم کرده رو خراب کردن این ماشین
بهروز
۶ بهمن ۱۳۹۶مصرفش به عنوان یک شاستی بلند عالیه اعتراض وارد نیست
NAVID۰۰۹۸
۶ بهمن ۱۳۹۶یه لکسوس مظلوم