کراس اوور میدسایز لکسس NX طعم اشرافیت قابل دستیابی را در برابر برندهای رده میانی ارائه میکند؛ اما علیرغم برخی بهروزرسانیهای خوب، این خودرو را به دلیل برخی نقاط ضعف واضح نمیتوان خیلی توصیه کرد…
شاخه استرالیای لکسس این هفته طیفی از بازنگریها برای پرفروشترین خودروی خود یعنی کراس اوور میدسایز NX را اعلام کرد. این خودرو ۳۷ درصد فروش لکسس در استرالیا را تشکیل داده و تکمیل کننده کلاسی است که به سرعت رشد میکند.
البته با ارائه نسل جدید خودروهایی چون آئودی Q5، بامو X3 و ولوو XC60 و همچنین وجود رقیب اثبات شدهای چون مرسدس بنز GLC شما باید بهروزرسانیهای زیادی را در NX ببینید اما مثل اینکه این موضوع رخ نداده است.
هنوز هم علیرغم گذشت چند سال از ورود این خودرو به بازار شاهد ظاهر جذابی هستیم. بله قیمت خودرو اندکی افزایش یافته اما این موضوع به دلیل تکنولوژیها و تجهیزات جدید است. بهای NX 2018 پیش از اضافه شدن هزینههای جانبی از ۵۴۸۰۰ دلار استرالیا آغاز میشود که هنوز هم در محدوده خودروهای لوکس بوده اما مدلهای فول برندهای رده میانی چون مزدا CX-5 آکرا و فولکسواگن تیگوان هایلاین سایه خود را بر روی این ژاپنی افکندهاند.
خب تغییرات NX برای مدل سال ۲۰۱۸ چه هستند؟ جدای از آنتن بال کوسهای جدید، رینگهای آلیاژی با طراحی متفاوت، بازنگریهای کوچک در جلوپنجره دوکیشکل و چراغهای جلوی LED مورد دیگری مشاهده نمیشود. این خودرو از اکثر زوایا جذاب و برجسته به نظر میرسد.
لکسس همچنین تجهیزات ایمنی استاندارد جدیدی را در تمامی مدلها نصب کرده که شامل کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده و نوربالای خودکار میشود.
کابین خودرو را میتوان با تِم های متنوعی سفارش داد. صفحهنمایش ۱۰.۳ اینچی افقی جدیدی در داشبورد به چشم میخورد که واقعاً بر احساس لوکس بودن آن افزوده است. ساعت آنالوگ جدید با جیپیاس، پد کنترلر جدید و برخی دکمههای جدید از دیگر بهروزرسانیهای کابین NX 2018 هستند.
کابین این کراس اوور هنوز هم نظرات مختلفی را ایجاد میکند. کیفیت متریال بکار رفته همانگونه که انتظار دارید عالی بوده هرچند برخی موارد همچون تونل گیربکس همچنان تعجب را برمیانگیزند.
همانند سنت لکسس، کراس اوور NX دارای تجهیزات زیاد و ساختارشکنی است. مدل پرفروش base دارای سیستمهای ایمنی ذکر شده به همراه سیستم ناوبری ماهوارهای، درب پشتی برقی، ورود بدون کلید، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، صندلیهای چرمی، رادیو DAB+ و… میباشد.
با پرداخت ۶ هزار دلار میتوانید نسخه F اسپورت را بخرید که دارای تجهیزات بیشتری چون دوربین ۳۶۰ درجه، شارژ بیسیم اسمارت فون، پدال شیفتر، صندلیهای گرم و سرد شونده با تنظیم در ۱۰ جهت، دامپرهای پرفورمنس، ۴ حالت رانندگی و سیستم تعلیق تطبیقپذیر میباشد.
افزایش قیمت ۸۵۰۰ دلاری شما را به نسخه کاملاً فول اسپورت لاکچری میرساند که دارای سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۴ بلندگو، هدآپ دیسپلی رنگی، سانروف، صندلیهای چرم با کیفیتتر و تریم چوبی کابین میباشد. اکثر این تجهیزات را میتوان بهصورت سفارشی در نسخههای F اسپورت و لاکچری نیز دریافت کرد.
صندلیهای عقب اوکی بوده و فضای کافی برای دو فرد بالغ را داشته درحالیکه صندوق بار ۵۰۰ لیتری نیز تنها پاسخگوی نیازها بوده و لاستیک زاپاس فول سایزی دیده نمیشود.
لکسس همچنین دستی در سیستم تعلیق نیز برده است. تنظیمات سیستم تعلیق در جلو همان استرات مک فرسون دوبل جناغی و در عقب تنظیمات بازوی اتصالی بوده اما میله پایدار کننده عقبی سفتتر شده و بوشها تغییر کردهاند. همچنین در جلو دامپرهای کاملاً جدید به کار رفتهاند.
مدل لاکچری حاضر در تست عملکرد نسبتاً متقاعد کنندهای در مسیر داشت. سواری خودرو میتوانست بهتر از اینها باشد و یکی از دلایل آن نیز رینگهای ۱۸ اینچی هستند. سر و صدای مزاحم به خوبی سرکوب شده و کنترل حرکات بدنه نیز مناسب ارزیابی میشود. همچنین مقاومتی از سوی فرمان احساس نمیشود.
مشکل لکسس NX این است که فولکسواگن تیگوان یا هیوندای توسان (چه رسد به بامو X3!) به عنوان یک شاسیبلند سواری بهتری دارند زیرا در هنگام عبور از پیچها راحتتر و دینامیکتر هستند.
سیستم تعلیق متغیر تطبیقی نسخههای F اسپورت و لاکچری اسپورت از LC کوپه جدید گرفته شده و شما میتوانید خودتان آن را تنظیم کنید. انتظار نداریم که NX یک شاسیبلند اسپورت باشد. مشکل این است که NX بهطور استثنایی نرم هم نیست و این یک مشکل بزرگ است.
موضوع دیگر اینکه مدلهای هیبریدی NX300h حدود ۴۵ کیلوگرم سنگینتر بوده و از قوای محرکه بنزینی-الکتریکی آشنای متشکل از پیشرانه ۲.۵ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی سود میبرند. کل قدرت خروجی این مجموعه به ۱۹۷ اسب بخار رسیده و لکسس میگوید این خودرو در هر صد کیلومتر ۵.۶ لیتر سوخت میسوزاند. ادعایی که باورش سخت است…
دیگر نقطهضعف لکسس NX 2018 گیربکس CVT سستی است که در زمان شتاب گرفتن صدای زیادی را تولید کرده و همراه با پیشرانه غیر پاسخگو وضعیت مضحکی را به وجود میآورد.
ما بجای نسخه بالایی مدل NX300 (همان مدل NX200t قبلی) را انتخاب میکنیم که دارای پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک میباشد. اگرچه این مدل پرمصرفتر است اما باعث میشود سرعت و شتاب بهتری داشته و در سبقتها به مشکل برنخورید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این نسخه برابر با ۷.۱ ثانیه بوده و حداقل هیچکسی به شما نمیخندد.
نسخههای لاکچری NX همچنان بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشوند. البته برای اولین بار می توان نسخه F اسپورت را نیز با این تنظیمات دریافت کرد. با ۴۵۰۰ دلار میتوانید سیستم چهار چرخ محرک را انتخاب کنید که پیشرانه ۵۰ کیلوواتی دیگری را به خود اضافه کرده و دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی باعث میشود نصف گشتاور پیشرانه در زمان نیاز به اکسل عقب انتقال یابد.
این سیستم در نسخه اسپورت لاکچری بهصورت استاندارد وجود داشته و مدل هیبریدی آن بهای ۷۶۳۰۰ دلاری را نشان میدهد؛ و برخلاف آلمانیها، این خودرو دارای اکثر تجهیزات موردنیاز بوده و لیست بلندبالای تجهیزات دیده نمیشود.
صادقانه باید گفت ما دلیل چندانی برای عدم ترجیح مدل بنزینی و دیفرانسیل جلوی NX300 به نسخههای لاکچری یا F اسپورت نداریم زیرا در این مدل شاهد شاسیبلندی هستیم که کابین نرم و آرام با تجهیزات زیاد، عملکرد خوب و استایل برجستهای دارد.
اشتباه نکنید! لکسس NX نقاط قوت زیادی دارد اما این بهروزرسانی میانه عمر باعث نشده NX برتری قابلتوجهی نسبت به رقبا کسب کند و بدین ترتیب محصول ژاپنیها در میانه جدولی قرار میگیرد که رقبای زیادی را در خود جای داده است.
NX 2018 برای برخی افراد خودروی خوبی است اما مطمئن باشید که در رتبه یک قرار ندارد. امتیاز واضح ۷ از ۱۰ نشان دهنده وضعیت این خودرو است. نسخه NX300 امتیازهای زیادی را به خود اختصاص داده اما از دست رفتن امتیازات اکثراً به مدل هیبریدی مربوط میشود.
نقاط قوت: اشرافیت زیاد، تجهیزات چشمگیر، کابین لوکس و با کیفیت، پیشرانه توربوی بنزینی قدرتمند، خدمات پس از فروش قوی
نقاط ضعف: سیستم هیبریدی معمولی، اینترفیس تاچ پد عجیب سیستم اطلاعات سرگرمی، قیمت بالا
امتیازات کلی لکسس NX 2018
پرفورمنس و مصرف سوخت: ۶
فضای کابین و راحتی: ۸
تکنولوژی و ارتباطات: ۷.۵
قیمت و تجهیزات: ۸
سواری و هندلینگ: ۶
امتیاز کلی: ۷
منبع: caradvice
حامد
۱۴ آذر ۱۳۹۶ماشالا ان ایکس اونقدر زیاد تو خیابون میبینیم که فک کنم بیشتر سانتافه شده
آرمان
۱۴ آذر ۱۳۹۶مقاله کاملا یک طرفه از این خودروی عالی ایراد گرفته است خودرویی که یکی از بهترین خودروهای موجود در این کلاس است.
امین
۱۴ آذر ۱۳۹۶تو بازار ما ماشینیه که با کمتر 400 تومن لوکسه و شاسی بلند که به سلیقه ما ایرانی ها میخوره . واسه همینه که استقبال زیادی ازش شده
شاهين
۱۴ آذر ۱۳۹۶۴۰۰ تومن بوووود…قیمت نسخه صفر تحویل آنی ۵۰۰ میلیون شده
علی
۱۴ آذر ۱۳۹۶بر خلاف اکثریت اهالی سایت اصلا از لکسس با این طراحی های سبک و گاها شلوغش خوشم نمیاد
خودروی لوکس باید با ابهت باشه .
حامد
۱۴ آذر ۱۳۹۶اون خودروهایی که تو میگی اونا سوپر لوکسه مثل میباخ و مولسان و فانتوم و ….
mohammad_FM 480
۱۵ آذر ۱۳۹۶بله درسته طراحی قشنگی داره ولی بنظر منم زیاد از شکستگی و خط های تیز منظور من این نیست که مثل مایباخ و رولزرویس سنگین و با ابهت باشه ولی اینجوری هم زیاد جالب نیست نسبت به جی ال سی یا ایکس 3
البته باز هم سلیقه ایه و عده ای دوست دارن این طراحی هارو یکی از دلایل فروش خوب این ماشین تو ایران هم بنظرم نبودن رقیب ها بصورت گسترده هست (توجه کنید نگفتم فقط بخاطر نبودن رقیب!…)
امیر
۱۵ آذر ۱۳۹۶احسنت
مهدی
۱۴ آذر ۱۳۹۶الان تو بازار نزدیک به 500 تومن داره معامله میشه !!!
sina
۱۴ آذر ۱۳۹۶این کراس اورر میدسایز هست یا کامپکت ؟
رامتین
۱۴ آذر ۱۳۹۶احتمالا میدسایز چرا که تقریبا بین توسان و سانتافه قرار میگیره. بی ام و x1 بنظرم کامپکته.
datsun
۱۴ آذر ۱۳۹۶کامپکته
تو سایت لکسوس کلاس کامپکت معرفی کرده
Luxury Compact crossover SUV
#ali.m#
۱۴ آذر ۱۳۹۶طراحیش واقعا عالیه توی شیراز که از سانتافه هم بیشتر شده ولی هنوزم جذابه .
فقط کاش داشبوردش شبیه rx بود .
اینجوری دیگه حرف نداشت .
?لکسس?
Mohsen
۱۴ آذر ۱۳۹۶Nx ماشین واقعا خوبیه ولی وقتی با توجه به قیمتش با تیپ های بالای مزدا cx-5 و هوندا cr-v و فولوکس تیگوان مقایسش کنی می بینی با وحود قیمت خیلی بیشتر در اون حد بهتر نیست البته تو همه ی کلاس ها اختلاف ماشین های عادی با لوکس کم شده مثلا اگه تویوتا کمری جدید و اکورد و مزدا 6 رو با بنز و بی ام و و لکسوس مقایسه کنید می بینید اختلاف ها خیلی کم شده که به نفع مشتری هم هست
کارن
۱۴ آذر ۱۳۹۶این خودرو بد ترین ماشینیه که وجود داره.
نه کابین قشنگی داره نه طراحی بیرونی خوب.
بیشتر مثل یک کاغذ مچاله شدست. در کل لکسِس نه از نظر فروش و نه کیفیت به پایه المانی ها نمیرسه.
بی روح و زشت.
زنده باد المانی ها که ماشینای اقتصادیشون هم بهتر از ژاپنیاست.
ناشناس
۱۴ آذر ۱۳۹۶قطعا شما هم از نظر اطلاعات خودرویی به پای یه بچه دو ساله هم نمیرسی. هم چنین اونایی که بهت لایک دادن. چند وقت پیش یه پیشنهاد دادم به پدال که یه تست فوق العاده ساده و مبتدی تو زمینه خودرو از کسایی که میخوان تو سایت کامنت بذارن بگیره تا شاهد اظهار نظرهای مضحک و بچه گانه نباشیم.
پدال باز
۱۵ آذر ۱۳۹۶جو نگیرتت عامو
سعی کن قبل این که به سایت پیشنهاد بدی خودت درست حرف زدنو یاد بگیری
تز میدی واسه خودتاااا .. خوب شد کاره ایی نیستی وگر نه باید با کپی شناسنامه و پوشه به رنگ زغال اخته ایی و شش قطعه عکس ۸*۱۲ پشت نویسی شده پشت در منتظر میموندیم تا ملت بتونن نظرشونو راجع به یه خودرو بگن
خدا خرو دید شاخ نداد بهش
ناشناس
۱۵ آذر ۱۳۹۶اوه اوه. سطح درک رو نیگا. به قول خودت عامو، چند سالته؟ اگه یه کم تو فهمیدن منظور واقعی افراد به اون مغز فشار بیاری بد نیستا. منظور من این بود که این سایت به ظاهر تخصصی جای هر کامنت مزخرف و بچه گانه نیس. اون به قول شما تز هم، یه کنایه بود نه یه پیشنهاد واقعی. متاسفم واسه سطح درک افراد.
sina
۱۴ آذر ۱۳۹۶ترول جدید :/
Mohsen
۱۴ آذر ۱۳۹۶زنده باد آلمان که هنوز گند دیزل گیت تموم نشده
morteza
۱۹ آذر ۱۳۹۶دیوانس؟؟؟
ناشناس
۱۴ آذر ۱۳۹۶خدا وکیلی بررسی های خنده دارتر و مضحک تر از caradvice ندیدم. اطلاعات خودرویی بررسی کنندگانش در حد صفره. از همون شروع مطلب معلومه هیچی بارشون نیست. کراس اور میدسایز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! هه هه هه. داداش یا داداشا، شما برید اول کلاس بندی های خودرو رو یاد بگیرید بعد بیاین اظهار نظر کنید. بعدشم لکسوس کجا گفته مصرف سوخت 5.6 لیتری؟؟ تو خود سایتش که زده 7.5. فازتون چیه دقیقا؟ قبول دارم این مدل نسبت به مدلای دیگه ی لکسوس نرم نیست و خشک تره و اینم برمیگرده به ذات و فلسفش. ولی در مورد هندلینگش، چندین نظرات مردم دارنده این ماشینو خوندم تو اینترنت گفتن واقعا هندلینگ خوبی داره. اتفاقا بعضی از سایت های صدبرابر بزرگ تر از این سایت داغون رو که بررسیشون رو میخوندم تعریف کردن از هندلینگش. بعد اینا … . یادتون باشه دو سه روز پیشم مقایسه مزدا CX5 و پژو 3008 رو همین سایت فلان انجام داده بود و به هندلینگ مزدا گیر داده بود و نمره کمتری داده بود. از همین یه مورد کافیه بفهمیم چه هدف شومی دارن از این بررسی های مضحکشون. هر بنی بشری میدونه هندلینگ مزدا چیه. سیستم هیبریدی معمولی؟؟؟؟!!!!! آخه مردک لا اقل دو تا دلیل قانع کننده می آوردی واسه این اظهار نظر مضحکت. حالا چون تو خوشت نمیاد از گیربکس CVT که اصلا ربطی به سیستم هیبریدی نداره، باید مزخرف بگی؟ هنوز نمیدونی سیستم های هیبریدی تویوتا بهترین سیستم هیبریدی دنیاست و اصن خودش سیستم هیبریدی رو به وجو اورد و سیستم های هیبریدی خیلی از غول های خودروسازی دنیا الهام گرفته از سیستم های هیبریدی تویوتان، بعد میای سایت و مجله بررسی خودرو میزنی؟؟ شما که هنوز نمیدونی صدای یکنواخت CVT تو دور موتورهای بالا به خاطر عملکرد بهینه و نگه داشتن دور موتور رو بهینه ترین حالت ممکن و هم چنین افت دور موتور نداشتنه، میای سایت خودرویی میزنی؟؟ آخه مردک اون صدای افت و خیزی که تو سایر گیربکس ها میبینی اتفاقا نشون از ضعف اوناست. چون در هنکام تعویض دنده افت دور موتور دارن (که نشون از ضعف و بهینه نبودن اوناست) صدای افت و خیز تولید میکنن که اکثرا بهش عادت کردیم.
هیوندای توسان؟؟؟؟؟!!!!!!! در مقابل این ماشین اسمی از توسان میاری؟؟؟ توسان سواری خوبی داره؟؟؟؟؟!!!! قبول دارم این ماشین در حد بی ام و نیست سواری و هندلینگش ولی توسان … !!!!!!!!!! اومدی یه تخریب بکنی ولی خودتو و اطلاعاتتو تخریب کردی.
کاملا مشخصه هدفشون نه تنها تخریب این ماشین بلکه تخریب خیلی از ماشینا مخصوصا ماشینای ژاپنیه. گیر دادن به سیستم هیبریدیه تویوتا و هندلینگ مزدا و … همش و همش تخریبه. تو متن اورده : ((… حداقل هیچکسی به شما نمیخندد.)). مطمئن باشید کسی به مالک این ماشین نمیخنده. بلکه این شمایید که مضحک و خنده آورید. در نهایت هم اینکه لااقل در حد یه ماشین باز ساده و مبتدی اطلاعات کسب کنید بعد بیاید بررسی خودرویی بکنید. فروش و محبوبیت بالای این خودرو تو دنیا نشون میده که واقعیت چیه.
مانی
۱۵ آذر ۱۳۹۶داداش فرمایش شما متینه
ولی یه تحقیقی راجع به گیربکس CVT بکن
اونقدرها هم خوب نیست دو کلاچه اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی بنظر بهتر میاد
حالا اطلاعات من در حد شما نیست ولی گمون کنم اینجوری باشه
ناشناس
۱۵ آذر ۱۳۹۶تحقیق میخوام چی کار. خودم تستش کردم و جزئیاتشو میدونم. (البته رو ماشین ژاپنی تست کردما. فکر نکنی چینی سوار شدم. دو تا ماشین ژاپنی 2016 با CVT رو تست کردم) خیلی هم خوبه. اصلا اون چیزی نیست که تو بررسی ها میگن. کاملا فرق داره. باید خودت سوار شی بفهمی. اون نسل های اولش واسه چندین سال قبل بود که یه سری مشکلات داشت. نسل های جدیدش خیلی خوب شدن. از همه نظر بهینه هستن. مطمئن باش اگه خوب نبودن استفاده ازش این همه گسترش پیدا نمیکرد. مطمئن باش خودتم سوار شی نظرت فرق میکنه. البته از نوع خوب و ژاپنیش
ستار
۱۴ آذر ۱۳۹۶همیشه برام سوال بود که چجوری میشه nx فیس لیفت کرد؟؟!!!
ظاهرا مثکه شده
فک کنم بهترین رنگش همین سربی یا خاکستری ش باشه
مانی
۱۵ آذر ۱۳۹۶پدال جوووووون اصلاح کن
چه وضعشه؟
تلفظِ صحیح لاکشری هست نه لاکچری
حالا شما تو متن ۱۰۰بار بنویس لاکچری
از شما که باسوادی بعیده
Mohamad
۱۵ آذر ۱۳۹۶بررسی ابدوغ خیاری و دورهمی که میگن همینه
یکی از واضح ترین سوتی هایی که داده قیمت ماشینو گرون و بعنوان نقطه ضعفش قلمداد کرده بعد از طرفی به همین فاکتور امتیاز 8 داده!
اخرم نفهمیدیم هیوندای توسان و تیگوان را از کجاش درآورد وسط این بررسی اما خوب میدونیم این سایتا خرج دارن و به اسپانسرای خوبم نیاز دارن گاهی!
R
۱۵ آذر ۱۳۹۶پولشو داشتم میگرفتم این ماشین فوق العادست حرف نداره افسوس که پولشو ندارم
Navid
۱۶ آذر ۱۳۹۶من مدل۲۰۰t دارم فوق العاده است.
فقط روی سرعت گیر با سرعت نسبتا زیاد صدای تق از کمک هاش می آید. !!!!!