لکسوس آر ایکس ۳۰۰ نخستین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. این خودرو برای نخستین بار توانست با ترکیب شاخصههای یک شاسیبلند در پیشرانه V-6 وام گرفته شده از تویوتا کمری، دنیا را تغییر دهد. بهتر است بدانید که واژه مبهم کراساوور نخستین بار در تبیین ویژگیهای منحصر بفرد این خودرو به کار گرفته شده است. با تولید مدل جدید این خودرو، شاهد شاهکار دیگری از لکسوس خواهید بود. نسخه RX350L مجهز به سامانه انتقال نیرو به چرخ های جلو بوده و نسبت به قبل، از ابعادی بزرگتر بهرهمند شده است.
طول، فاصله بین محوری و وزن مدل جدید به ترتیب برابر است با ۵۰۰.۱ سانتیمتر، ۲۷۸.۹ سانتیمتر و ۲۰۳۵ کیلوگرم. طبق اطلاعات منتشره از سوی شرکت سازنده، نسخه چهار چرخ محرک این خودرو به میزان ۷۰ کیلوگرم سنگینتر خواهد بود. با این ابعاد، اگرچه RXL هنوز در قیاس با مزدا CX-9 کوچکتر است اما اختلاف ابعادی میان این دو کمتر شده است.
به منظور اضافه نمودن صندلیهای ردیف سوم، مهندسان به میزان ۱۰.۱۶ سانتیمتر در طول خودرو افزایش ایجاد نموده و برای حفظ ارتفاع سقف در این قسمت، آن را مورد بازنگری قرار دادهاند.
همچنین شیشه های عقب به جهت تطابق با سقف تغییر شکل یافته، مورد بازنگری قرار گرفتهاند. دسترسی به ردیف سوم برای کودکان مشکل بوده و فضای پای بزرگسالان در این قسمت تا حدی محدود است و برای راحت نشستن سرنشینان در ردیف سوم، لازم است تا افرادی که در ردیف دوم نشستهاند صندلی خود را به سمت جلو متمایل نمایند. طبق ادعای شرکت سازنده فضای پای سرنشینان ردیف سوم معادل ۵۹.۷ سانت است که در عمل با مقداری کمتر از این حد است مواجه هستیم. در واقع ردیف سوم تنها برای استفاده کودکان مناسب بوده و نمیتوان از آن انتظار زیادی داشت؛ حتی کودکان نیز امکان دارد از نشستن زیاد در این قسمت دچار خستگی و ناراحتی شوند. البته ردیف سوم به صورت جداگانه دارای دریچههای تهویه می باشد که بدین صورت کمی از محدودیتهای این بخش کاسته خواهد شد.
در صورتی که صندلی های ردیف سوم در سر جای خود قرار داشته باشند، فضای اندکی برای قرار دادن باروبنه باقی خواهد ماند. این فضا معادل ۱۹۸ لیتر است که اصلاً کافی به نظر نمی رسد. با خواباندن صندلیهای ردیف سوم، حجم محفظه بار تا ۶۵۱ لیتر افزایش خواهد یافت که در قیاس با مدل ۵ نفره، در حدود ۱۴۱.۵ واحد بیشتر فضا دارد. اگر باز هم به فضای بیشتری نیاز دارید می توانید صندلیهای ردیف دوم را خوابانده و بدین ترتیب حجم محفظه بار را تا ۱۶۴۲ لیتر گسترش دهید.
پیشرانه شش سیلندر وی شکل RX350L در قیاس با مدل RX350، دچار تغییر شده و توان خروجی آن از ۲۹۵ به ۲۹۰ اسب بخار کاهش یافته است. اگر اهل سواری پرهیجان هستید، نمونه پنج نفره گزینه بهتری برای شما خواهد بود. این خودرو در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده است که با پرداخت مبلغ ۱۴۰۰ دلار میتوان از سامانه چهار چرخ محرک نیز بهرهمند شد. در ضمن یک نسخه هیبرید از این خودرو تحت عنوان RX450hL هم ساخته شده است که پیشرانه آن قادر به تولید ۳۰۸ اسب بخار قدرت است.
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت مدل RX350 برابر ۶.۹ ثانیه بوده و نتایج حاصل از تست یک چهارم مایل این خودرو مساوی است با ۱۵.۳ ثانیه در بیشینه سرعت ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت.
منبع: caranddriver
Mohamad
۲۷ اسفند ۱۳۹۶“کابین خودرو به طرز خارق العاده ای ساکت و آرامش بخش بوده و کاملا مناسب مصارف برون شهری است”
یادمه تو یکی از همین نقد و بررسی های پدال خوندم داخل لکسس حتی از رولزرویس هم ساکتتر و آروم تره. پدرسوخته یجورایی از اونور بوم آرامش افتاده :))
مهرداد
۲۷ اسفند ۱۳۹۶چرا جدیدا لکسوس و مخصوصا رنو اکثر ماشین های جدید شون رو با طراحی و ظاهری تقریبا شبیه به هم تولید میکنن
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۲۷ اسفند ۱۳۹۶به نظر من لکسس نباید آر ایکس سه ردیفه می ساخت
چون سبد محصولات شاسی بلند لکسس کامل هست
آر ایکس یه کراس اوور لوکس اسپرت هست نه یه شاسی بلند هفت نفره
اون دسته از خریداران هم که نیاز به ی لکسس شاسی بلند هفت نفره هستند GX و LX انتخاب بهتری هست
Mohamad
۲۷ اسفند ۱۳۹۶احتمالا تقاضایی وجود داشته که اینکارو کرده
از طرفی سری RX پرفروشترین خودروی لوکس آمریکا و فکر میکنم جهان هستش و به لطف همین محبوبیتش طرفدارانی برای نسخه 3ردیفه ی این محصول خواهد بود پس خانواده RX را کامل کرده که به مشتریانش افزوده شه
ال ایکس 570 هم که معرکه ست، واقعا با شکوهه.
NAVID۰۰۹۸
۲۷ اسفند ۱۳۹۶پیشنهاد میکنم یه سر به نمایندگیهای ایرتویا بزنید و داخل مدل ۲۰۱۷ این خودرو که دیگه وارد نمیشه بشینید تا به شکوه کیفیت و طراحی عالیش پی ببرید.
لکسوس برای همه ثابت شدس
واقعا خدایی میکنه
خیلی توپه
ولی فکر موتور ۲ لیتریشو که میکنم کلافه میشم.
یه ماشینی با این همه پرفودمنسی باید موتورش ۲ لیتری توربو داشته باشه آخه
احمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۶حتما حکمتی توش بوده، لکسوس بدون فکر کاریو نمی کنه
مهران
۲۸ اسفند ۱۳۹۶کلا صندلی ردیف سوم فقط مناسب مسیر های کوتاه هستند ولی کلا حسی که یه اس یو وی به دم میده یه کراس اوور نمییده
حسین وی
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ردیف سوم این ماشین از ردیف اول ماشین من بیشتره دکمه داره :|