لکسوس

تیزر کانسپت جدید و برجسته لکسس در سال 2021

لکسس اولین تیزر از خودروی مفهومی و الکتریکی خود را در ماه دسامبر ۲۰۲۰ منتشر کرده بود و حالا نیز دومین تیزر از این محصول را منتشر کرده است. تیزر اول نشان دهنده بخش جلوی این خودرو بود اما به نظر می‌رسد این تصویر تیره و تار نمای عقب کانسپت لکسس را به نمایش می‌گذارد. به منظور فهم بهتر طراحی این خودروی مفهومی نور تصویر را بیشتر کرده‌ایم.

جدای از نوشته نورانی لکسس روی درب پشتی می‌توانیم یک اسپویلر لبه‌ای یکپارچه و چراغ‌های LED نازک را ببینیم که به‌صورت افقی آرایش یافته‌اند. هنوز مشخص نیست که این خودرو هم دارای نوار نورانی در عقب خواهد بود یا خیر چراکه این روند طراحی طی سالیان اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. سپر عضلانی عقب هم دارای پهنای زیادی می‌باشد.

لکسس نگفته این کانسپت چه فرم بدنه‌ای خواهد داشت اما با توجه به طراحی با ابهت بخش جلو و عقب می‌توان گفت ابعاد این خودرو بزرگ خواهد بود. امیدواریم بجای یک شاسی‌بلند با سدان یا کوپه‌ای خوش‌تراش روبرو شویم اما هرچه که باشد، کانسپت موردبحث نشان دهنده جهت‌گیری جدید برند لوکس ژاپنی‌ها خواهد بود. قرار است اولین محصول لکسس برای عصر جدید اواخر امسال معرفی شود.

کانسپت یاد شده نیز بهار همین سال معرفی خواهد شد. به نظر می‌رسد سقف این خودرو خیزهای خوبی در میانه داشته است. شاید این نوع طراحی به خاطر وجود درب‌های گالوینگ باشد اما با قطعیت نمی‌توان دراین‌باره اظهارنظر کرد. کانسپت LF-30 معرفی شده در اکتبر ۲۰۱۹ دارای چنین طراحی‌ای بود بنابراین احتمال می‌رود این کانسپت نیز طراحی مشابهی داشته باشد.

در قلب خودروی نمایشی لکسس سیستم الکتریکی دایرکت ۴ طراحی شده برای محصولات تمام الکتریکی و هیبریدی قرار خواهد گرفت. این لوکس ساز ژاپنی قبلاً گفته خودروی موردبحث دارای قوای محرکه تمام الکتریکی خواهد بود و از روش تازه‌ای در طراحی آن استفاده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    چی میشه لکسوسlfa رو برگردونه ؟!
    خواهشاً اگه خواست احیا کنه عین سوپرا نشه
    میتسوبیشی لنسر رو احیا کنه سوبارو ایمپرزا رو هوندا سیویک جدید بده بیرون نیسان سیلویا دوباره برگرده
    تویوتا mr2 رو برگردونه
    نیسان جی تی آر جدید بده
    از همه مهمتر مزدا rx رو برگردونه با موتور روتاری
    به عنوان یه طرفدار jdm چقد دلم پر بود
    jdm همش شده کراس اور
    هنوز باورم نمی شه که میتسوبیشی اسم اکلیپیس رو الان روی یه کراس اور گذاشته

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. S

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      اینایی که میگی خیلی ماشینای خوبین ولی زمین دیگه تحمل این همه آلاینده رو نداره
      البته باتری همین الکتریکی ها هم سمه
      ما خودمون داریم خودمون رو نابود میکنیم.

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. [—{*AMIN_MC20*}—]

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        میدونی کلا چند درصد از آلودگی ها مال ماشینه؟!

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. S

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (351 ديدگاه)

          زور اینا به ماشینا میرسه
          و تنها راهیی هم که میشه کم ترش کرد ماشینا هستن

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. جناب ایکس

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          تقریبا 70 درصد الودگی هوا مال خودرو هاست(چه سبک چه سنگین)
          سواری شخصی فقط 1.4 درصد (هنر کردی تسلا??)
          تاکسی 1 درصد?
          خودرو سنگین (تریلر، کامپرسی، کامیون و…) 22.4% !!!!!!!!!!!!!
          اتوبوس خصوصی و عمومی رو هم تقریبا 40% ??????
          موتور سیکلت “10.5”!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????
          مینی بوس هم 4.2 درصد
          واینجا دقیقا دولت ها و تسلا و اینا گیر دادن به کمترین الوده کننده یعنی سواری ها تاکسی و شخصی رو هم 2.4 الوده میکنن. خب شما برین اول الکتریکی ماشین سنگین بزنین. هر وقت موفق بود بیاین الکتریکی سواری بزنین. خب اینجا یه مشکل هست: خودرو های سواری آلودگی بسیار کمی دارن به نسبت ولی بیشترین میزان تولید و سود رو در خودرو سازی دارن و این تولید الکتریکی و هجمه ی اونا به بازار خودرو چیزی جز سود جویی دولت ها و شرکت های بزرگ و پولدار تر شدن پولدار ها نیست.

          موافقم 10
          مخالفم 1
      2. Hadi

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        لکسس با قدرت میخواد به تمام الکتریکی ها وارد بشه ?……

    2. R@m!n

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      میتسوبیشی 3000 GT
      نیسان 240SX
      نیسان سیلویا
      هوندا S2000
      الان که فکر می کنم نیسان چه جواهرایی داشته پسر

      1. datsun

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3943 ديدگاه)

        میتسو اکلیپس دهه نود با طراحی ناب و نیسان r390 ابر خودروی دهه نود واقعا چه بلایی سر اسپورت های ژاپنی اومد.

        1. R@m!n

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          واقعا تاسف باره. الان نیسان 300ZX هم یادم اومد. واییییییییییی خدا لعنتت کنه نیسان چیکار کردی با خودت ?

    3. ツSAMURAIツ

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      ???

      1. مهدی،:امید اینده

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1232 ديدگاه)

        تو گوگل بری واست مینویسه ۲۸ درصد
        اونوقت میگین ۱ درصد هم نمیشه

  2. ツSAMURAIツ

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    طبق مشخصاتی که خود لکسوس گفته 402 اسب بخار قدرت و 600 نیوتون متر گشتاور داره
    ولی کاش کراس اور نبود

  3. میثم

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    تویوتا چراغ خاموش داره خیلی کارا میکنه
    سیاستش جوریه که بدون هیاهو بی سرو صدا رو و بمرور زمان رو میکنه
    به رونمایی از باتری حالت جامد هم چیزی نمونده با برد 1000 کیلومتر و زمان شارژ کوتاه و عمر 1 میلیون کیلومتری و ایمنی بالا
    رو سیستمهای خودران هم داره بشدت کار میکنه
    هیدروژن رو هم بهتر از تمام شرکتها داره پیش میبره
    روی تاکسیهای پرنده هم سرمایه گزاری خوبی کرده
    ارز دیجیتال با نام تویوتا رو هم اخیرا رونمایی کرده و داره بصورت بین شرکتی استفاده میکنه تا بمرور گسترشش بده
    تسلا و تویوتا واقعا پیشروهای صنعت خودرو هستن و به بازار جهت میدن.
    از یه طرف عملکرد تسلا واقعا واقعا شاهکار بوده
    از طرفی سیاستهای درست و ثابت قدمی تویوتا آینده متفاوتی رو داره ایجاد میکنه

    موافقم 11
    1. آریا منش

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (227 ديدگاه)

      صاحب سهام در شرکت اوبر ، بزرگترین تاکسیرانی جهان هم هست و تا چند سال پیش بیست درصد سهام تسلا رو داشت

      موافقم 11
  4. پرهام و رهام

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    بنظرم اگه لکسس همین جور پیش بره میشه بهترین شرکت دنیا

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا