سازندهٔ ژاپنی تصمیم دارد یک کراساوور هیبریدی جدید را جایگزین مدل ناموفق CT200h کند
هاچبک کامپکت لکسس یعنی مدل CT200h در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و با فروش حدود ۱۰ هزار دستگاه در سال هیچگاه موفق نبود. بهروزرسانیهای متعدد آن از سوی لکسس نیز کارساز نبوده و به همین دلیل به پایان عمر خود نزدیک میشود درحالیکه هیچ جایگزین مستقیمی برایش تعیین نشده است.
مدیر فروش برند لکسس در اروپا «Alain Uyttenoven» دراینباره گفته است که تولید CT200h در اواسط سال ۲۰۱۸ متوقفشده و جای خود را به نسخهٔ تولیدی کانسپت LF-SA خواهد داد. هرچند لکسس در سال گذشته فروش کلی معادل ۶۵۲ هزار دستگاه داشته و همچنین حضور قدرتمندی در بازار ایالاتمتحده داشته است، اما این لوکس ساز ژاپنی اوضاع خوبی در اروپا ندارد چراکه در سال گذشته تنها ۶۴ هزار دستگاه خودرو در بازار اروپا فروخته است و برای سال جاری نیز انتظار میرود به فروشی در حدود ۷۰ هزار دستگاه در اروپا دست پیدا کند.
Alain Uyttenoven در این رابطه میگوید:
«۵۰ درصد از کل فروش خودروهای پریمیوم را مدلهایی با قیمت زیر ۴۰ هزار یورو (حدود ۴۵ هزار دلار) تشکیل میدهد که ما در این بخش حضور ضعیفی داریم و تنها نمایندهٔ ما در این بازهٔ قیمتی مدل CT200h است».
اگر کانسپت LF-SA چراغ سبز تولید را اخذ کند، تبدیل به کوچکترین کراس اوور لکسس شده و در زیر مدل NX قرار خواهد گرفت. این مدل از طراحی آیندهنگرانه و ترکیب ۲+۲ سود خواهد برد. کراس اوورهای RX و NX لکسس با توجه به افزایش روزافزون تقاضای جهانی برای کراس اوورها و SUVها، با افزایش فروش مواجه شدهاند بهطوریکه برند ژاپنی توانست در سال ۲۰۱۵ بهتنهایی ۱۵۰ هزار دستگاه از مدل RX را بفروش برساند و انتظار میرود فروش آن امسال به ۲۰۰ هزار دستگاه برسد. برادر کوچکتر RX یعنی NX نیز سال گذشته موفق به فروش ۱۵۰ هزار دستگاه شد و احتمالاً امسال به ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.
اما هاچبک CT که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ معرفیشده و بر اساس کانسپت LF-CH شکلگرفته بود با استقبال مواجه نشد و همواری فروش ضعیفی را تجربه کرده است. CT200h یک هاچبک هیبریدی است و اولین محصول لکسس بود که در آن از جلوپنجرهٔ معروف دوکیشکل این شرکت استفاده شد. لکسس CT200h مجهز به یک موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری (مشترک با تویوتا پریوس و آیوریس) با ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی است. این دو موتور رویهم قادر بتولید ۱۳۴ اسب بار قدرت و ۲۰۷ نیوتن متر گشتاور هستند. مصرف سوخت این هاچبک لوکس نیز بهصورت ترکیبی ۴.۱ لیتر در صد کیلومتر اعلامشده است.
منبع: carscoops
ali ayat
۶ خرداد ۱۳۹۵یکی رفیقام تو نتورک مارکتینگ کار میکرد قرار بود دو سال دیگه یکی بخره اینم که توقف تولید شد حالا کار نداریم تا حالا پول پیکان جوانان هم جور نکرده ولی خب امیدشو دوس داشتم
نوید جهرمی
۶ خرداد ۱۳۹۵دوجا پرزنت شدم برای همین نتورک مارکتینگ. نمیدونم چطوره با هر کدوم صحبت میکنم اینجوریه که میگن زندگیشون عوض شده و امید زیادی دارن. اما من فقط فک میکنم توهم زدن و هیچی توش نیس. نه زندگیمو عوض میکنه نه امید بهم میده. حالا اونا چی توی این نتورک دیدن ما نفهمیدیم.
sina
۶ خرداد ۱۳۹۵خام این حرفا نشو اونا فقط میخوان افراد بیشتری رو معرفی کنن چون شما به محض ورود باید محصول بخری و درصد به کسی که شما رو معرفی کرده میرسه !!!
sina
۶ خرداد ۱۳۹۵بچه های نتورک از این خوابا زیاد میبینن ما هم داریم …
omid
۶ خرداد ۱۳۹۵نتورک مارکتینگ هم یه دروغ بزرگه که بدرد کشور ما نمیخوره. منو هم یک هفته تمام پرزنت کردن که فهمیدم درواقع همون کوئست هستن !!
و اینکه تعجب میکنم این لکسوس به این خوبی چرا فروشش کم بوده. احتمال زیاد به خاطر سیاست گذاری غلط و بازاریابی نامناسب بوده.
Sina
۶ خرداد ۱۳۹۵والا به خدا یه مشت آدم متوهم که فقط یاد گرفتن سمینار الکی و بی فایده بذارن و کروات بزنن مثلا بگن ما دیگه الان توو راه موفقیتیم !!! همشون توهم این رو دارن که تا سال آِینده میخوان لکسس و پورشه بخرن !
mohsen
۶ خرداد ۱۳۹۵اینطوری میخرن دیگه!!! خخخخخخ
والا منم دیدم بعضیاشون ایلان ماسکم تحویل نمیگیرن
Sina
۶ خرداد ۱۳۹۵جالبه کلا سلیقه آمریکایی ها با اروپایی ها 180درجه متفاوت هست، ماشین هایی که تو آمریکا موفق هستند تو اروپا نا موفق و برعکس ماشینایی که تو اروپا موفق هستند تو آمریکا نا موفق
RRTT
۶ خرداد ۱۳۹۵فروش جهانی لکسوس 652000 بوده نه فروش در آمریکا.
هیچ جای مصاحبه با صراحت نگفته که تولید این خودرو متوقف میشه.
امیر دهقان دستگردی
۶ خرداد ۱۳۹۵در اکثر سایت های معتبر اشاره به جایگزینی CT بایک کراس اوور کوچک شده است
RRTT
۶ خرداد ۱۳۹۵نه، همه جا اشاره به احتمال جایگزینی CT با یک کراس اور کوچک شده. هیچ چیز قطعی نیست. شما به عنوان یه امر قطعی نوشتید. همین منبعتون، carscoops، هم نوشته dropped hint و به هیچ عنوان جایگزینی رو اعلام نکرده.
احمد باقری
۶ خرداد ۱۳۹۵به نظر میاد مدل خیلی خوبی باشه، حالا چرا موفق نبوده، شاید به دلیل قیمتش بوده.
نوید جهرمی
۶ خرداد ۱۳۹۵اگه همین رو به صورت سدان با موتور قدرتمند داده بود فروش خوبی داشت. نمیتونست با این وضعیت بهتر از این عمل کنه. همین که لکسس هس توقعات ازش بالا میره.کسی نمیاد یه پریوس رو با قیمت لکسس بخره.
sina
۶ خرداد ۱۳۹۵چرا موتورش بازده اش انقدر کمه ؟ 405 با 1800 بیشتر از این گشتاور تولید میکنه :)
بهنام طیبی
۶ خرداد ۱۳۹۵سازنده ژاپنی همیشه کارش درست
سهیل
۱۹ خرداد ۱۳۹۵اشتباه لکسوس توی ساخت موتورشه که پرفومنسش پایینه
میتونست موتور2000ccلکسس nxرروش بذاره و با موتور هیبریدیش بترکونه بازار هاچبک ها رو چونکه از نظر سطح امکانات واقعا خوب عمل کرده.من خیلی دوس دارم داشته باشم این مدل رو چونکه سواری نرم
کم مصرف .لوکس و شیکه.از نظر سطح امکانات هم کامله و مهمتر از همه اینکه طرح ترافیک رایگان هم داره