مرحلهٔ مقدماتی، گروه هشتم، کوپههای میان سایز، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
لکسس LC | پولستار وان |
؟ | |
بیامو سری ۸ | جگوار F تایپ |
؟ | |
مرسدس AMG SL | پورشه ۹۱۱ توربو |
؟ |
لکسس LC500
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
پلتفرم: TNGA تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۰ از ۱۰
امتیاز از کاربایر: ۴.۰ از ۵
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۲۶۰ دستگاه
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سبک طراحی کانسپت مانند، پیشرانهٔ V8 خوش آوا و باشکوه، کابین بسیار لوکس و باکیفیت
نقاط منفی: فاقد چابکی خودروهای اسپرت، چسبندگی پایین در پیچها، صندوق بار کوچک
چکیده: لکسس LC بهعنوان یک گرند تورر لوکس و چشمگیر، میدرخشد اما چابکی و حرکات لازم برای یک خودروی اسپرت را ندارد
پولستار وان
تاریخ معرفی: نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷
پلتفرم: SPA ولوو
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
امتیاز از کاربایر: ۳.۷ از ۵
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۶۵ دستگاه
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی زیبا و خیرهکننده از هر زاویهای، بُرد تمام الکتریکی قابلتوجه، قوای محرکهٔ هوشمند
نقاط منفی: تجربهٔ رانندگی مصنوعی، ضعفهای در کابین، صندلیهای عقب و صندوق بار کوچک
چکیده: پولستار وان یک پلاگینهیبریدی زیبا و منحصربهفرد است اما هر زیبایی هم نقصهایی دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
لکسس LC500 | پولستار وان | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۲.۰ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توئین شارژر هیبریدی |
قدرت | ۴۷۰ اسب بخار | ۶۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۰ نیوتن متر | ۱۰۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۷ ثانیه | ۴.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۲ ثانیه | ۱۲.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۷۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی | ۹.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۲ لیتر | ۶۰ لیتر |
بُرد تمام الکتریکی | ندارد | ۱۰۰ کیلومتر |
وزن | ۱۹۸۲ کیلوگرم | ۲۳۴۵ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۶۰ میلیمتر | ۴,۵۸۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۷۰ میلیمتر | ۲,۷۴۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۴۰ لیتر | ۱۲۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۴ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۹۴,۰۷۵ دلار | ۱۵۶,۵۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Mohamad
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰درسته پولستار از هر لحاظ بهتر و لوکس تره ولی خب گرون تره
RezaRs
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰شرمنده ربطی به پست نداره سوالم خواستم برسی شه اومدم بالا
خب همونطور که دوستان میدونن من بنتلی مولسان خیلی دوس دارم
خب این مولسان عزیز که فدای سلیقه کراس اور و suv دوست مردم شد و تیر خلاص هم به این ماشین نازنین رو خود بنتلی زد با بنتایگا البته ماشین فوق العاده ایه تو اینش حرفی نیست
به نظرتون فانتوم هم همین بلا سرش میاد ؟
سهند
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰نه چون رولز رویس به لوکس بودن اهمیت بیشتری
میده
RezaRs
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون
ارش
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰نه در واقع شاسی بلندهای کارخانه هایی مثل پورشه فراری لامبو بنتلی مزراتی رولزرویس …. به خاطر سودهی ضامن بقای تولید بقیه محصولات همون کمپانیین مطمئن باش که بعدها با درآمد بیشتر مولسان هم دوباره تولید میشه سود اوری که مدل کاین برای پورشه کرد باعث تولید اسطوره هایی مثل ۹۱۸ و پانامرا و تایکان کرد و ارتقا فنی ۹۱۱
?A.H MOTORS?
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خدایی دوئل مرحله قبل خیلی خوب بود
Porsche
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰با تمام احترام به LC500 من به پولستار رای میدم واقعا عالیه یک پلاگین هیبریدی فوق العاده
ناشناس
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰من لکسوس رو برای اصیل تر بودن دیفرانسیل عقب بودن و تنفص طبیعی بودن انتخاب کردم اما از پولستار هم نمیشه گذشت اگه اختلاف قیمت کم تر بود شاید رای من پپلستار بود
RezaRs
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰Lc500 واقعا خیلی زیباست پولستارم اگه چراغ جلو ها تیز تر بود چراغ عقبشم یه طوری ویگه بود اونم زیباییش عالی میشد
هردو واقعا زیبان اما خب من به lc500 رای دادم
Amirreza
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰پولستار ، چون کابینشو بیشتر دوست دارم ، گشتاور باور نکردنی و مصرف کمتر و تکنولوژی بالاتر ، در کل خیلی ماشین دوست داشتینین دوتاشون ولی با احترام بی پایان بنده به ال سی که طراحی بینظیر کابین و بیرونش زبان زده من به پولستار رای میدم
pouyan
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اینا هردوشون “گرند تورر”هستن جاشون اینجا نیست.
اصلا خودتونم نوشتین که LC500 “یک گرند تورر لوکس و چشمگیر”
قضاوت با خودتون
R@m!n
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بی ربط ترین جدول دوئل هست. بی ام و، پولستار، لکسوس و جگوار هیچ ربطی به ماشینای اسپرت – ماسل آمریکایی ندارن.
کاش اصن این جدول و رقابتاش حذف شه کلن
مرسدس فن
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰موافقم!
mahan
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰حرف حساب!
هیچ جای دنیا یک گرند توریسمو رو با یک ماسل کار نمیارن
مهدی موتور
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بنظرتون قرار گذاشتن ۲ ماشین هم قیمت برا مقیسه منطقی تر نیست؟??
GT
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰فینال که معلومه بین شلبی gt500 و M8 هست، ولی با در نظر گرفتن قیمت شانس بی ام و برای پیروز شدن کمتر میشه
در این دوئل هم انتخاب من پولستار وان هست، برای اولین بار طراحی به تنهایی تونسته تمام عیب هاش را برام بپوشونه به جرئت میشه گفت یکی از زیباترین خودرو های حال حاضر دنیاست اما متاسفانه پولستار ۲ این حس را نداره
علی turbo s
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان من قصد هیت ومسخره کردن ندارم و به هیچ ماشینی هم دراین کامنت اشاره ندارم.
اقایون یک کیلو اهن و یک کیلو طلا هردو یک کیلو هستن اما طلا گرونتره.
چیزی که خیلی در کامنت ها اشاره میشه قیمته.
اون روز هم طی کامنت های گفتم چون همه ظاهر رو میبینیم به کیفیت چرم نمره میدیم و میگیم ایا این چرم ارزش اختلاف قیمت رو داره ٬درصورتی که بالا بردن کیفیت چرم ان چنان هزینه بر نیست.
همه پست های مربوط به نسل جدید 911gt3رو خوندیم و دیدیم که پورشه برای توسعه انجین و ازاون مهمتر تست های انجین چه هزینه
های سنگینی رو متحمل شده وبقیه کارها .
خب قیمتش هم از 160هزارتا شروع شد . اگه فقط از روی ظاهر بخایم بگیم مگه کیفیت فوق العاده چرم پورشه چقدر با بقیه اختلاف قیمت داره؟!
اما پولی که پورشه میگیره به خاطر هزینه هایی که برای این ماشین کرده.
خاهشا قبل ازاین که بگید قیمت یه سرچ کنین ببینید فلان شرکت برای این ماشین چه هزینه هایی متحمل شده و بعد قضاوت کنید.
SRT
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰از کجا انقد مطمئنی ام هشت بیشتر از هلکت طرفدار داره؟
Farzad
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظرم LC500 خوش تراش ترین لکسوس هستش و به معنای واقعی کلمه یه لکسوسه ، به شدت زیبا و جذاب . بیشتر از همه چراغ های جلوش رو دوس دارم که شگفت انگیز طراحی شدن .
کابین هم فوق العادس و با کیفیت ( چرم و آلکانترا ) . یادم هست که جز زیباترین کابین ها هم انتخاب شده بود .
پیشرانه همون طور که در متن اومده : خوش آوا و باشکوه هست ، سامانه اگزوز یک موسیقی تولید میکنه که با روح و روان بازی خواهد کرد.
مهدی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰حقیقتش زیبایی ولوو به حدی هست که تمام ضعف ها رو کمرنگ میکنه
ناشناس
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بچه ها توجه کردید یه رقابت المانی امریکایی بین بی ام و دوج در افتاده در دوئل های قبلی دوج چارجر ام 5 رو زد ام پنج بنظر من باید برنده اون دسته بندی میشد و الانم ام 8 با چلنجر درگیر شده که من فکر کنم ام هشت برنده ی این دسته بندی است ولی شاید دوج چلنجر ……………………
ناشناس
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بچه ها توجه کردید یه رقابت المانی امریکایی بین بی ام و دوج در افتاده در دوئل های قبلی دوج چارجر ام ۵ رو زد ام پنج بنظر من باید برنده اون دسته بندی میشد و الانم ام ۸ با چلنجر درگیر شده که من فکر کنم ام هشت برنده ی این دسته بندی است ولی شاید دوج چلنجر …………………….
RezaRs
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰دایی همونطور که رامین خان بالا گفت و نظر منم اینه این گروه اساسا اشتباه شده تو انتخاب ماشیناش
porsche
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰هیچکدوم برنده سلطان gt500 ?
hssn
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خب همونجوری که M5 کامپتیشن (با روش خاص دوستان…*) حذف شد احتمالا همین بلا سر M8 هم بیاد
چون بشدت این ماشین قدرتره نسبت به بقیه شانس بالایی داره اما دوستانی هستن که فقط اسب بخار و
عدد و این چیزا رو میبینن
به همین دلیل نگران حذف M8 هم باید باشیم…
RezaRs
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰نگران چیه از الان معلومه باید فکری به حال امنیت سایت کرد
hssn
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰داداش من حرفمو زدم ، مسئولین سایت باید یه فکری به حالش بکنن
هنوزم با حذف M5 کامپتیشن کنار نیومدم به شخصه:/
R@m!n
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰هم مقایسه چارجر هلکت با M5 اشتباه بود و هم مقایسه چلنجر هلکت با M8 اشتباه هست.
دو برند با فلسفه و فرهنگ متفاوت و بی ربط
مهدی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰فروش پولستار واقعا اینقدر کمه یا اشتباه زدین؟
porsche
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰الهه زیبایی لکسس
مهدی موتور
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خدایی چرا من اصلا ازش خوشم نمیاد
ناشناس
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰شاید انتضار داشتی لکسوس جانشین ال اف ای رو بده اینو داد بیرون ناراحت شدی ازش یه حس تنفر پیدا کردی یا احساس کرده بودی باید مثل ال اف ای عملکرد عالی داشته باشه چون لکسوسه حتی اگه سوپر اسپرت نباشه
بهنام
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰لکسوس ، طراحی منحصر بفرد ، کابین اغوا کننده و با کیفیت ، موتور تنفس طبیعی با صدایی زیبا .
Arsalan
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰من هم لکسوس را انتخاب کردم اما به نظرم از نظر سرعت و قدرت زیاد جالب نیست.به نظرم پولستار ظاهر خوب اما ساده ای داره مخصوصا داخلش.
بردیا
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰عشقی رای دادم چون واقعا سخت بود انتخاب
Sina10
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰لکسوس رو بهتر میبینم
موتور تنفس طبیعی عالی
کابینش فوق العاده زیباست ، عکسی که سایت گذاشته یخورده ساده تره ولی فقط کافیه یه سرچ کنید و کابین بسیار زیبای LC رو ببینید!!
وزنش کمتره پس رانندگی بهتری داره
بسیار لوکس تره
کاربردی تر
بسیار بسیار ارزون تر
قیافه هر دو بسیار زیبا
رای من LC500
منتظر LC F هستیم!!
ارش
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی لکسوس برام خیلی جذابه طراحی داخلی فوق العاده ای داره مشخصات فنیش هم به نظرم کافیه ۲۷۰ کیلومتر سرعت خوبیه .
Erfan
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰پولستار وان واقعا یکی از زیباترین ماشین های پلاگین هیبریدی هست که تا به الان تولید شده.
خیلی هم لاکچری تر و جذاب تر هست نسبت به لکسوس به توان و صفر تا صد و گشتاور هم نگاه کنید متوجهش میشید ولی خب قیمتش خیلی بالاتره، من به پولستار رای دادم ولی فکر میکنم پولستار باید تو دسته سدان های لوکس جای میگرفت تا رقابت جذاب تر بشه. ?
mahan
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰انتخابم لکسوسه.هیچ وقت 100 هزارتا برای پولستار نمیدم و ماشین درونسوز میخرم.
ولی بقول رامین خان قاتی پاتی ترین جدوله!دو تا ماشین کلاس جی تی هستند.سه تا ماسل کار.الکتریکی این وسط.چندتا لوکس.چندتا متوسط.ایکاش یکم منظم تر بود.
البته بخوام تو این حال و هوا ماشین بخرم بخوام زیاد خرج کنم بنتلی کانتیننتال جی تی و نخوام زیاد خرج کنم بنتلی بروکلندز .