به نظر میرسد اعتراف برند ژاپنی لکسس به این موضوع که سدان ها زنده نخواهند ماند مگر در صورت تکامل، سرنوشت مدل GS را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.
مدیر برند جهانی تویوتا در خلال صحبت با اتوموتیونیوز دربارهی آیندهی سدان های لکسس گفته است که تقاضای بالای شاسی بلندها و کراس اوورها به این معنی است که خودروهای سدان نیازمند دینامیکتر شدن بوده و باید رسمیت کمتری داشته باشند.
تا زمانی که ما نتوانیم واقعاً تجربهی یک خودروی سدان را ارائه دهیم شما نمیتوانید یک شاسیبلند یا کراس اوور داشته باشید. من فکر میکنم شاید سدان ها قادر به حفظ سهم خود از بازار نباشند مگر اینکه تکامل پیدا کنند.
در بررسی ابتدایی، سدان ها نیازمند پاسخ تیز هستند. مدل LC کاملاً به این بحث نزدیک است.
ورای آیندهی سدان های لکسس، مدیر تویوتا گفته که به ساخت یک استیشن واگن برای بخش لوکس تویوتا علاقه دارد:
از نظر شخصی من دوست دارم در صورت دارا بودن منابع کافی یک لکسس واگن داشته باشم. شاید این خودرو به بلندای یک شاسیبلند و به کوتاهی یک واگن نباشد. اگر این کار را انجام دهیم قطعاً یک استیشن واگن معمولی نخواهیم ساخت.
sina
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶من سدان رو به همه انواع دیگه ماشین ترجیح میدم و هیچ وقت برای سواری تو ارتفاع بالاتر پول بیشتری نمی پردازم.
AK_007
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶سواری تو ارتفاع بالاتر ن, ولی افرود بهتر چرا,
برای کسی ک از جاده خارج نمیشه یا فضای زیادی نمیخواد ب نظرم منطقی نیست
sina
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶دقیقا
مثلا برا کسی تو تهران زندگی میکنه و خارج نمیشه از شهر نمیدونم چه لزومی داره که شاسی بلند سوار شه با این سوخت بالا و جای پارک مورد نیاز!!
كوروش
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶کاملا حرفتان درسته فارق از توی چشم بودن پز دادن و … خیلی از افرادی که کراس خریداری می کنند این دید رو دارند که معمولا اپشن بیشتری دارند سواری راحت تری دارند و اندکی جان سخت ترند !!!
اما شما بخصوص به کسانی که سالها قبل گرند ویتارا داشتند نگاه کنید (با اینکه ماشین بسیار عالی هست حتی برای امروز و حرف ندارد) معمولا با وجود رضایت از ویتا را دیگر سراغ کراس اوور نرفتند من خودم تعداد زیادی اینطوری دیدم دلیل همه افراد هم دقیقا نداشتن همون موارد بالاست که دیگران فکر می کنند دارند یکی می گفت وقتی نتوانی درست پارک کنی و مشکل صرف سوخت بالا دارند بعد فضای کافی و سواری راحتی ندارند چرا ادم باید دوباره بخره فاقد از درست و یا غلط بودن بنظرم کراس اوور ها بیشتر بخاطر تبلیغات هست که می فروشند وگرنه کمتر کسی که یک سدان خوب داشته باشد و نیاز به مسافرت هر هفته و یا جای زیادی نداشته باشد سراغ کراس اوور می رود
بنزما
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶همین لایک ها و دیس لایک ها نشون میده که سدان ها باز هم تقاضای بیشتر و محبوبیت بیشترشون رو نسببت به شاسی بلندها حفظ خواهند کرد
یه مقایسه کوچیک بین سدان و اس یو وی تو شرایط مساوی و مال یک برند
مثلا بی ام و سری پنج
با بی ام و ایکس 5 با موتور یکسان
سری پنج;: سواری نرم تر و راحت تر هم زمان اسپرت تر با قدرت مانور بیشتر مصرف سوخت کمتر
شتاب بیشتر سرعت نهایی بیشتر
هندلینگ قوی تر وزن کمتر
حالا بی ام و ایکس 5 ;; تنها برتریش نسبت به سری پنج اف رود بهتر کلاس بیشتر در کشور جهان سومی مثل ایران
حالا شما عاشقان خودرو کدوم رو انتخاب میکنید؟
بنزما
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان این مطلب روبه عنوان یه راننده ی حرفه ای میذارم شاید کمک کسانی که می خواهند ماشین بخرن کنه
اقایون خانوما بخدا قسم لذت رانندگی با یه مزدا 3
60 میلیونی چند سال کار کرده ازلندکروز 800 میلیونی بیشتره
لطفا اگه،اس یو وی احتیاج ندارید به ترافیک و محیط زیست رحم کنید بخدا این کلاس های الکی
احمقانه راه به،جایی نمیبره
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶دقیقا. سدان ها هنوزم که هنوزه از نظر من رتبه اول هستن.شما خدایان دنیای خودرو رو در نظر بگیر . همه سدان هستند. lexus lc-audi 8-bmw760-benz s65-panamera turbo – R&R
Ali
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶لکسوس کاملا از طرفه خودش حرف زده چون واقعا سدان های لکسوس دیگه مثل سابق فروش نداره برعکس کراس اوورهاش نمیدونم حالا واسه چیه!! طراحیشه یا یه چیز دیگه!برندایی مثل بنز بی ام و فورد و خیلیا دیگه فروشه خوبی از سدان دارن
حميد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶من أصلا نمی تونم سدّان سوار بشم
ماشین فقط شاسی
محمد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶فهمیدیم شاسی بلند داری????
حسین
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶رنو ساندرو استیپ وی
farshid omidfar
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶چرا ؟ خار داره؟
ونوم اف ۵
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶بعد سوپر اسپرتها بیشترین کلاسی که دوست دارم سدان ها هستن و مطمئن هستم تب شاسی بلند سواری هم بالاخره فروکش میکنه
بنزما
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶درود به این فکر روشن شما ونوم جان
خوشبختانه اگه مردم جامعه در مورد خودرو یه مقدار مثل بچه های پدال فکر میکردن الان اوضاع خیلی بهتر بود
ونوم اف ۵
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶قربونت بنزما جان اخه وقتی تو شهرم بیشتر ماشین افرود به چه کارم میاد
امپراتور لامبورگینی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶.
دل من با وجود ماشین هایی مثل Audi S8 Plus زندست.
کراس اوور ها جز برای آفرود ضرورت ندارن
آریا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶من یک سدان رو ترجیه میدم چون: هندلینگ بهتر و سواری نرم تری داره و همچنین ارزش خرید بالاتر.
اگه هم فضای بیشتر بخوام استیشن گزینه خوبیه(البته نه تو ایران)
dice
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶خدا لعنت کنه اونی که کراس اور رو ایجاد کرد….
ببینید کی داره این حرف و می زنه..کسی که خانوادش 2 تا کراس اور چینی داره :( :(
رضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶آ قا بجای قضاوت در مورد دیگران سرتون تو کار خودتون باشه، هرکی براساس نیازش یک کالا را انتخاب میکنه
فواید کراس اور :
1. ایمنی بیشتر در تصادف ها ا ز روبرو و بقل، برای کسانی که کودک دارند با توجه به رانندگی های بد، گزینه مهمی هست.
2. امکانات آ فرود بهتر
بقیه موارد به نفع خودروهای سدان هست. تکانهای کمتر، احتمال چپ شدن پایینتر،…
امپراتور لامبورگینی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶با ایمنی بیشتر کراس اوور ها اصلا موافق نیستم
بنزما
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶برادر ایمنی بیشتر در کراس اور ها به هیچ وجه ثابت نشده در تصادف بقل هم به شما قول میدم زود تر از سدان ها از مسیر خارج میشوند و احتمال حادثه بیشتر است
امکانات بیشتر هم اصلا موردی نیست که گفتید
حمیدرضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶کراس اورها برای این طرفدار بیشتری پیدا کردن چون امروز برای سفر از خودرو شخصی بیشتر استفاده میشه و چون تو کشورای غربی چیزی به اسم طبیعت وجود داره و میشه از جاده خارج شد سدانها کم کم رنگ باختن ولی برای کشورایی مثل ما هنوز سدانها خیلی بهتر هستن
امیرهمایون
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶یعنی کشور ما طبیعت نداره ….عجب ….
ahmad
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶طبیعت داره ولی طبیعت رو نداره!
شرط میبندم 90 درصد کسایی که اینجا شاسی بلند دارن نه تا حالا آفرود کردن و نه حتی میدونن معنی آفرود یعنی چی!
farshid omidfar
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶تو ایران نمیتونی از جاده خارج بشی؟ چه حرف مسخره ای
سعید(تهران)
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶اگه کسی با اطلاع و برای استفاده suv بخره خیلی هم خوبه ولی مشکل اینجاست که نود درصد بخاطر کلاس! یا مد! میرن سراغ این کراس اورها اونم نه suv واقعی بعدشم ماشین توی کل عمرش یه وجب هم از جاده بیرون نمیره.
بنزما
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶این جمله ی اخرت رو باید قاب گرفت ماشین یک وجب هم خاکی نمیبینه
درود کاشکی بر اساس شعور و درک و نوع استفاده شاسی بلندها انتخاب میشدنند
تموم امکانات و مزایای یه سدان رو از خودت دریق کنی که مثلا لندکروزی سوار شی که تو چند سال استفاده دلت نیمده باشه نیم متر تو جاده خاکی باهاش بری
فيصل.
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶حیف GS. متاسفانه شاسی بلندها جذابیت بیشتری دارن برای اکثر مردم، بیشترش بخاطر حس اعتماد بنفس و نگاه از بالا به بقیه است
علیرضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶مشکل اینه که سدان های خارجی توی این دست انداز ها و پستی بلندی های جاده های ما یا کفشون گیر میکنه یا زود فرسوده میشن
سعید
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶دقیقا با شما موافقم. توی شهر انواع سرعت گیر با ارتفاع ها مختلف هست . بعضی وقت ها انتهای کمربندی های شهر و اتوبان ها که به ابتدای شهر می رسه یه سرعت گیر زدن که فقط اونایی که می دونن سرعتشون رو کم می کنن و مسافران با سرعت بیشتر از روشون رد میشن و از روی خراش هایی که روی آسفالت مونده و البته اندازه این خراش ها بعد از سرعت گیر میشه حدس زد که ممکنه به جلو بندی آسیب رسونده باشه و از طرفی دیگه توی شهر پل ها و جوی آب هست که روشون رو آسفالت کردن که فقط یه شاسی بلند می تونه ازش رد شه که این ما رو از رفتن به خارج شهر و جاده های خاکی بی نیاز می کنه که اینجا باید از مسولین تشکر کرد برای فراهم کردن مسیرهای آفرود داخل شهر …
بنابراین مهم نیست چه سدانی سوار میشین ولی شنیدن صدای سابیدن زیر ماشین با انواع و اقسام پستی و بلندی های جاده می تونه خیلی دردناک و جانگداز باشه.
کارال
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶آقا ب جای بدگویی نسبت ب کراس اوور یا suv یکم واقع بین هم باشید تو این چند سال واقعا تو این گلاس پیشرفتهای شگفت اوری شده هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ کیفیت رانندگی و مصرف سوخت و غیره . و صد البته استقبال بیشتر مردم دنیا از این نوع کلاس . و از اون ور درصد فروش سدانها هم پایین اومده این ی واقعیته . ی مثال مثلا تو همین منطقه ازادهای کشور حودمون . قبلا از هر ده تا خودروی خارجی ک میدیدی ۲ تاش شاسی بلند بود ولی الان ن برعکس این قضیه هستش .
Saied
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶متاسفانه خواه نخواه حرف ایشون داره به واقعیت نزدیک میشه و سدان محبوبیت قبل رو نداره.