ساخت یک رنگ جدید چقدر طول میکشد؟ اگر لکسس باشید جواب ۱۵ سال است! این همان زمانی است که پروژه تحقیقاتی برای ساخت رنگ مخصوص آبی شرکت با نام “آبی ساختاری” صرف کرده است. لکسس با همکاری مراکز تکنولوژی VIAVI Solutions در آمریکا و ژاپن این رنگ را ساخته است.
این رنگ که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ نشان داده شده هم اکنون روی کوپه لوکس LC در دسترس میباشد.
اما چه چیزی باعث شده این رنگ بدنه اینقدر خاص باشد؟ خب جدای از اینکه تنها دو خودرو با رنگ آبی ساختاری میتواند در یک روز کاری در تأسیسات موتوماچی تولید شود، رنگ مورد بحث تنها با استفاده از پیگمانتی که حداقل ۴۰ لایه جدا دارد تولید میشود.
این رنگ ویژه از پروانه مورفو که بومی آمریکای شمالی و جنوبی بوده الهام گرفته و گفته شده که با استفاده از اصول پایه برهمکنش نور با چشمهای انسان ساخته شده است.
لکسس در توصیف این رنگ میگوید:
رنگ بکار برده شده در بدنه LC دارای لایه ۱۵ میکرومتری بین آسترهای ابتدایی و واضح است. نانو ساختارهای موجود در رنگ با تغییر نور سریعاً خودنمایی میکنند. رنگهای مرسوم کمتر از ۵۰ درصد نور را منعکس میکنند اما این میزان در رنگ آبی ساختاری نزدیک ۱۰۰ درصد است. در کل ۳۰۰ گرم از پیگمانت با حدود ۳۰۰ میلیارد تکه کوچک از پیگمانت برای هر دستگاه از LC بکار میرود.
جدای از پوشش رنگ خاص لکسس LC نسخه Structural Blue Edition، محصول جدید لکسس دارای رینگهای ۲۱ اینچی آلیاژی فورج کاری شده نیز میباشد.
همچنین در کابین خودرو ترکیب رنگ آبی با چرم آبی روشن بکار رفته که در تضاد با پوشش و تریم نارنجی است. ناوبری پریمیوم لکسس نیز بهصورت استاندارد وجود داشته و سیستم صوتی پایونیر نیز کیفیت صدای فوقالعادهای را ایجاد میکند.
این خودرو در دو نسخه بنزینی ۸ سیلندر و هیبریدی 500h عرضه میشود.
TOYOTA
۲۱ مهر ۱۳۹۶این LC کابینش محشره مخصوصا تو رنگ کرمش
کابینهای قبل از تو سوءتفاهم بود
محمد
۲۱ مهر ۱۳۹۶دقیقا مثل ما
یعنی از پراید تا مزدا ۳ جدید (قدیمی) رو هم که مونتاژ میکنیم و بالای ۱۰۰ میلیون میفروشیم مشکل رنگ داره
۲ بار ماشین رو شست و شو میکنید، رنگش تیکه تیکه بلند میشه
Mohamad
۲۱ مهر ۱۳۹۶مگه از لکسس معرکه تر هم داریم آخه؟!
Saman
۲۱ مهر ۱۳۹۶تکنولوژی ژاپن شگفت انگیزه :-) و بدون تردید Lc به معنای واقعی کلمه “بهترین کوپه لوکس جهان است”
#ali.m#
۲۱ مهر ۱۳۹۶واقعا هم رنگ خاصیه .
هم بدنه و هم کابین هر دو فوق العادن .
و مهم تر از همه اینکه اصالت ژاپنی خودش رو هم حفظ کرده.
فقط امیدوارم نسخه کانورتیبلش رو هم بسازن .
#ali.m#
۲۱ مهر ۱۳۹۶سه تا عشق کنار همدیگه??? .سلیقه خودمم که دیگه مشخصه کدومه
http://uupload.ir/files/exec_img_20171011_200016.png
AMIR SCHUMACHER
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
سلیقه ی من سمن سمت راستیه. نسبت به خودمون.
تو شهر ما بالای 150 تا ازش هست.
دیروز یک دونش رو دیدم رفتم کنار ماشین به صاحبش تبریک گفتم ! رفیق شدیم با هم !
هنوزم نگاه ها رو برمیگردونه.
البته هر 3 عالین.
#ali.m#
۲۱ مهر ۱۳۹۶من عاشق حال و هوای اینجور ماشینام .
چند روز پیش تعمیر گاه بودم یدونه گلف gl دیدم قرمز خیلی تمیز بود مدلشو یادم رفته اما فک کنم 1991بود قیمتشم گفت 21.
صاحبش اعصاب نداشت ?وگرنه میگفتم بذاره باهاش ی دور بزنم
حیف که عکس نگرفتم ازش .
خلاصه خیلی کیف کردم.
یه تویوتا سیلیکا و یدونه از همین بنز که تو عکسه گذاشتم هم سمت دانشگاهمون هست هر روز میبینمشون کلی کیف میکنم .
شما کدم شهری؟
شیراز که ماشینای قدیمی خیلی کمه .
حالا باز یه جاهایی از شهر امریکایی های کلاسیک هستن که خدایی تمیز و سرپان .
AMIR SCHUMACHER
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
مِشَد منظورم بود ! ( با لهجه ی مشهدی اصیل ! ) .
اینجا من یه خونه اجاره کردم همسایه ی کناریم یک شورلت ایمپالای آبی داره !
2 کوچه پایین تر یک اولدزموبیل تورنادوی زرد ! ( عکسش رو یه بار گذاشتم )
کشتیه واسه خودش.
.
Golf ها هنوز جولان میدن و سرپان. BMW و Benz های قدیمی که خیلی زیادن. لکسوس LS تو و توکی هست و بسیار چشم گیر . متاسفانه آئودی A8 و V8 تا الان اصلا ندیدم و فکر نکنم هم باشه.
اس کلاس ها و سری 7 های دهه 90 واقعا دل آدم رو میبرن.
از اس کلاس سری شاسی W140 و W220 بی نظیرن. اکثرا هم هشت سیلندر.
از سری 7 هم E۲۳ ، E۳۲ و E۲۸.
اونی که گفتم E۳۲ بود. صداش میخورد V8 باشه. ابهتش دیوانم کرده بود. لغت “سالار” فقط برازنده ی خودش بود !
Amin
۲۱ مهر ۱۳۹۶این ماشین تو نسخه ی تنفس طبیعی اگه یکم قدرتش بیشتر بود واقعا از هر لحاظی دست نیافتنی میشد،شاید حتی میشد بهش گفت بهترین گرند تورر دنیا!
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲۱ مهر ۱۳۹۶تو خودرو امروز یه صفحه بود که تیترش این بود
آزمایش بلند مدت جک اس۶
یه قسمتش نوشته بود که رنگ این ماشین بدون هیچ آستری در کارخانه کرمان موتور پاشیده میشه بطوری که با برخورد سنگ ریزه به درها لایه رنگ تراشیده شده و ورق فلزی یه چشمک درشت روانه چشم مالک محترم میکند البته بجز رنگ سفید
Amir amini
۲۱ مهر ۱۳۹۶وای این ال سی عالی از نزدیک ببینیدش کف میکنید با همه لکسوسا فرق داره تو دبی یه دونه ازش هست ادم کف میکنه ولی فکر کنم از همه قشنگتر این رنگ و رنگ قرمزش باشه
me84
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
اون موقع که شروع کردن، فیسبوک و توییتر و تلگرام و خیلی از این شرکتها وجود نداشتن. تلاششون قابل تحسینه ولی آخه 15 سال هم خیلیه برای یه همچین نتیجه ای. اگه این وقت و انرژی و پول رو میذاشتن روی مثلا توسعه تکنولوژی هیدروژنی، یا سلولهای خورشیدی و یا باتری های سبکتر و ارزونتر با راندمان بهتر،بنظرم نتایج بهتر و مفیدتر و کاربردی تری داشت و بیشتر به درد دنیا می خورد. درسته که تویوتا و لکسوس یکی از پیشروان حمل و نقل پاک هستن. اما میتونستن از این هم جلوتر باشن.
arman fard
۲۱ مهر ۱۳۹۶پیشرو در طراحی ژاپن لکسس
AMIR SCHUMACHER
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
چه طراحی و چه رنگی ?
ماسل
۲۱ مهر ۱۳۹۶اپل هم یه زمانی میگفت واسه طراحی هندزفری جدیدش ۵سال زمان طرف کرده
حمید
۲۱ مهر ۱۳۹۶نویسنده محترم سیستم صوتی لکسس ال_سی بنابه سایت مرجع Mark Levinson هست نه پایونیر
سعید(تهران)
۲۱ مهر ۱۳۹۶زندگی بعضی از آدمها البته از نوع کفار جهنمی میتونه برای میلیونها آدم الهام بخش باشه، طرف ۱۵ سال تموم هر روز میره سر کار تا بهمراه گروهش رنگ یه پروانه خاص رو شبیه سازی کنه در حالی که توی کشور ما که اتفاقا اکثریت در مسیر بهشتی شدن گام برمیدارن! همه به هر طریق درست و نادرستی به فکر یه حرکت هستن تا به اصطلاح بارشون رو ببندن و باقی عمر فقط خوش بگذرونن و مجبور نباشن کار کنن! حالا بنظر شما دوستان عزیز کدوم دسته مفهوم “ ایمان”، رو بهتر درک کردن؟!!!