نسل جدید لکسس LS 2018 با طیف کاملی از سیستمهای کمک راننده وارد بازار خواهد شد اما این کمپانی تلاش زیادی داشته از عافیتطلبی زیاد رانندگان در پشت فرمان جلوگیری نماید!
آنگونه که اتوموتیونیوز گزارش کرده، مهندسان این کمپانی عملکرد توقف اضطراری پیشرفتهای را توسعه دادهاند که اگر راننده به هشدارهای چندگانهی خودرو پاسخ ندهد میتواند خودرو را متوقف نماید.
اگر راننده دستهای خود را از روی فرمان بردارد این سیستم هشدارهای صوتی و بصری را تولید خواهد کرد تا به راننده بگوید که دستهای خودش را روی فرمان بگذارد. اگر راننده به این هشدار توجهی نکند چراغهای خطر خودرو فعال خواهد شد تا به خودروهای اطراف درباره خطری بالقوه و احتمالی هشدار دهد. سپس سرعت خودرو بهصورت خودکار کم شده و در نهایت متوقف خواهد شد و پس از آن دربها باز شده و خودرو با سرویسهای اضطراری تماس خواهد گرفت.
این سیستم در ابتدا برای هماهنگی با افرادی طراحی شده که شاید نیازمند کمکهای درمانی اضطراری باشند اما جدای از این موضوع میتواند به جنگ یک راننده از خود راضی نیز برود. لکسس این سیستمها را تکنولوژی خودران نمینامد زیرا میخواهد اعلام نماید که راننده باید بهصورت فعالانه در حالت نیمه خودران به رانندگی توجه داشته باشد.
شاید برخی افراد از اینکه چرا لکسس اینگونه سختگیری میکند اظهار تعجب کنند اما تصادف سال گذشته یک دستگاه تسلا مدل S که با تلفات همراه بود به خوبی این موضوع را نشان میدهد. همانگونه که قبلاً گفته شده بود، مالک از حالت اتوپایلوت استفاده میکرد و در همان حال کامیونی در حال گردش بود. راننده باید به این کامیون توجه میکرد اما برای پیشگیری از تصادف نه از ترمز، فرمان و یا عملی دیگر استفاده نکرد.
منبع: carscoops
محمد ب
۲۷ تیر ۱۳۹۶این مدل 2018 تست درایوی ازش بیرون نیومده ؟با اس کلاس و سری هفت مقایسه نشده ؟ هنوز معلوم نشده در چه جایگاهی هست؟
#ali.m#
۲۷ تیر ۱۳۹۶تویوتا بدون دلیل کاری رو انجام نمیده .به نظر منم منطقیه .