ظاهراً لکسس برنامهای برای ساخت نسل بعدی سدان اسپورت IS F ندارد. اسکات تامپسون، رئیس لکسس استرالیا به موتورینگ گفته است: “فعلاً برنامهای برای تولید نسل جدید این خودرو وجود ندارد.”
تامپسون به دلایل عدم ساخت IS F بعدی اشارهای نداشته اما گفته که این موضوع میتواند به تقاضا برای نسخههای پرفورمنس محصولات لکسس ارتباط داشته باشد. او اذعان کرده درصد فروش مدلهای F در استرالیا کمتر از رقبای آلمانی میباشد.
ظاهراً نسل بعدی لکسس IS اواخر سال ۲۰۲۰ از راه خواهد رسید و شایعات زیادی درباره قوای محرکه آن وجود دارد. برخی افراد میگویند این خودرو از همان پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری ساخت ب ام و که در تویوتا سوپرا بکار رفته استفاده خواهد کرد. این پیشرانه قدرت ۳۳۵ اسبی و گشتاور ۴۹۵ نیوتون متری دارد. البته برخی منابع خبری هم گفتهاند در قلب IS یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی جدید ساخت تویوتا قرار خواهد گرفت.
شاید دیگر پیشرانههای مدنظر برای این خودرو شامل نسخههای ۲ و ۲.۴ لیتری توربو باشد. همچنین احتمال استفاده از قوای محرکه هیبریدی ۲.۵ لیتری در برخی بازارها وجود دارد.
زیرساخت نسل جدید لکسس IS نسخه دیفرانسیل عقب از پلتفرم ماژولار TGNA خواهد بود. ظاهراً این امر باعث میشود وزن خودرو حدود ۱۵۵ کیلوگرم کاهش یابد.
قبلاً شایعاتی درباره تولید و عرضه IS F جدید در سال ۲۰۲۲ وجود داشته است. ظاهراً قرار بوده این خودرو از پیشرانه ۳.۵ لیتری توئین توربوی مدل LS و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده کند. اگر قرار بر تولید این خودرو باشد مهندسان لکسس با دستکاری پیشرانه قدرت فراتر از ۴۱۶ اسب بخاری را از آن خواهند گرفت.
نوید جهرمی
۸ آبان ۱۳۹۸سری 3 یه چیز دیگه اس
مهدی
۸ آبان ۱۳۹۸اقا از نظر ما هم نیازی نیست تکمیله
فقط مثل پراید زه ش را برداشتن خودش یک پیشرفت محسوس است . خخخخخخخخخخخ
رامتین
۸ آبان ۱۳۹۸خیلی نسل IS را دوس دارم. خصوصا اگه با موتور 2.4 توربو بیاد و وارد ایران هم بشه… چون عملا سایر موتورها، اجازه ورود ندارند، وگرنه همون موتور 6سیلندر 3لیتری سوپرا بینظیره…