پس از بیستوهفت سال، لکسس قصد دارد سدان GS را از سبد محصولات خود خارج کند. پیشازاین شایعاتی در این خصوص منتشر شده بود اما حالا لکسس رسماً اعلام کرده است که به تولید رقیب مرسدس بنز E کلاس، بامو سری ۵ و آئودی A6 پایان خواهد داد. برند لوکس ژاپنی دراینباره اینگونه توضیح داده است:
ما دائماً مدلهای موجود در سبد محصولات خود را بررسی میکنیم. در بخش رو به کاهش سدانها، طی چند سال گذشته خانوادهٔ GS فروش کمی داشته است
لکسس در سال ۲۰۱۹ موفق به فروش تنها ۳,۳۷۸ دستگاه GS در بازار ایالاتمتحده شد که این معادل فقط ۴ درصد از فروش کلی محصولات سواری این شرکت است. لکسس همچنین میگوید که GS تنها ۰.۸۸ درصد از فروش کلی بخش سدانهای میان سایز لوکس را در اختیار دارد. این در حالی است که فروش این سدان لوکس ژاپنی در ایالاتمتحده از سال ۲۰۱۵ همواره رو به کاهش بوده است. GS در آن سال ۲۳,۱۱۷ دستگاه فروش داشت اما این عدد در سال ۲۰۱۶ به ۱۴,۸۷۸ دستگاه رسید و بعدازآن نیز GS نتوانست به فروشی بیش از ۱۰ هزار دستگاه دست پیدا کند.
GS مدل ۲۰۲۰ در ایالاتمتحده فقط در دو مدل عرضه میشود. مدل معمولی یا پایه، GS350 است که از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. قیمت پایهٔ این مدل از ۵۱,۰۶۵ دلار آغاز میشود و در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری است؛ اما مدلی که طرفداران بیشتر از همهٔ افسوس آنرا خواهند خود، مدل پرفورمنس GS F است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است که ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۵۲۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
نیروی موتور در GS F صرفاً به چرخهای عقب منتقل میشود و ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. تولید GS تابستان امسال پایان خواهد یافت و بنابراین نسخهٔ ویژهٔ Black Line که بهتازگی معرفی شده، بهنوعی آخرین سری از این خودرو در بازار ایالاتمتحده خواهد بود. نسخهای مشابه این بنام Eternal Touring هم در ژاپن ارائه میشود.
amir
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹لعنت به هر چه کراس اور و شاسی بلنده .سدانها نابود شدند!!
بی طرف
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹اونا قبلن هم بودن،ذایقه ها عوض شده.
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹نو آوری تو طراحی لکسوس زیاد نیست (نمیگم کمه)
لکسوس فقط lfa و اونی که تو بلک پنتر بود
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹اصلاً LFA چه ربطی به GS داره
حدود یک سال پیش خود لکسوس اعلام کرد بخاطر رقابتهای درون سازمانی لکسوس بخصوص تکامل ES ، دیگر جایی برای نفس کشیدن GS نمونده و لکسوس rc هم تولید میشه که عملاً دلیلی برای تولید gs نمیمونه .
تا همین الانش هم نباید دیگر تولید میشد .
Khosrow
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹اقا منظور ایشون واضحه / چرا تولید محتوا میکنی ..
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹فقط منظورم از نظر طراحی بود?
Enzo
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بنظرم یکی از دلیلاش .مدل GS.F زیر پونصدتاس قدرتش که اصلاً با رقیب مستقیمش که ب ام و M5 با ششصدتا قدرت داره باشه برابری نمیکنه . حالا بماند که کراس اورها دارن باعث میشن سدانها ازدور خارج بشن که یسریاشون مثل همین ماشین واقعا حیفه که دیگه تولید نشن
net
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹این جلوپنجره های جدید سدانهای لکسس که تا پایین سپر کشیده شده بد هست اگر مثل قبل داخل سپر نبود بهتر بود
parvaz
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹باید یه پوست اندازی درست حسابی بکنه، رقبا تند تند دارن نسل جدید یا فیس لیفت معرفی میکنن، تویوتا یا واقعا رقبا رو دست کم گرفته و امیدش به اعتبارش هست یا برنامه های اساسی تو سر داره که پیاده سازیشون زمان میبره
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹parvaz عزیز
چند روز پیش پدال مقالهای در مورد همین قضیه ارائه داده بود .
که تمام تویوتاها و لکسوسها بین (( اشتباه نکنم )) سال۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ نونوار میشن ، بخصوص شاسیبلندها که برنامه مفصلی براش چیده شده .
هر زمانی اسم لکسوس میاد ، یاد سواری ماشیناش میوفتم .
دوستان اگر تونستید حتماً سوار gs مدل ۲۰۰۸ بشین تا متوجه اعجوبه بودنش با موتور ۸سیلندر بشین ، عجیب ماشین روان و جادوگریه اما مدل ۲۰۱۵ که وارد شد مثل ۲۰۰۸ حال نمیداد اما زیبا بود با موتور ۲۵۰۰cc ۶سیلندر که تو همین ایران خودمون هم مقلوب es250 چهارسیلندر شد و امروزه es به سبب بازار بهتر ، گرانتر از gs هم مدل خودش معامله میشه .
اما برای خودم جای سواله که چرا مدل ۲۰۰۸ از همون اولش که اومده بود تا به امروز بازار خوبی نداره و کمتر کسی سراقشو میگیره با اینکه بسیار خاص و بسسسسیار با کیفیته که هنوز بعد این همه سال اگر مدلهای کارکرد حدود ۴۰۰هزار کیلومترشو ببینید از داخل چرم صندلیها براق شده اما آخ نگفته و هیچ ترکی نداره و دیزاین صفحه کیلومترش هم جالب و اختصاصی خود gs طراحی شده .
بنظر من این خودروها را به صورت کارکرده نخرید ، چون مطمئن باشید فروشنده حتماً یه بلایی سرش آورده که داره رَدِش میکنه و اگر نه کسی که از صفر خریده مطمئناً ثروتمند بوده و هیچگاه اگر تصادفی باهاش نداشته نمیفروشه که عمراً هیچ خودرویی به گرد پاش برسه از هر نظر کم استهلاکی و کیفیتی و قدرتی کم نمیزاره و واقعاً تاریخ مصرف نداره لکسوس اگر تمیز و تک برگ سند باشه .
parvaz
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹مرسی بابت اطلاعاتت نوید جان، بله واقعا لکسوس مرگ نداره gs های ۲۰۱۵ خیلی شاخ بودن اون زمان یادمه با رفیقم کل کل داشتیم سر شتاب پایینش و من همیشه سری ۵ رو بش ترجیح میدادم
محمد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹حالا اگه یه ماشین کره ای مثل استینگر بود بعضیا همین زیر خودشون رو دار میزدن که اشغاله و کره ای ها رشوه دادن تا جوایز رو ببرن بعدش اقایی که میگی جی اس به خاطر ای اس از دور خارج شد مگه اینا تو یه کلاس بودن که باز فلسفه میبافی مثل این میمونه که بگی سری سه رو از دور خارج کنن که سری پنج بتونه فروش بره اونجا که مثل ایران نیست از هرچی خدا و حضرت بسازن رقیباش بهتر و مدرن تر بودن بازار هم با نخریدنش انقراض رو بهش تحمیل کرده
کیان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز صرفا بخاطر افرایش اطلاعتتون میگم، سری ۳ تو کلاس لکسوس Is هست و یا rc !!!
gs و es هر دو فول سایز خانوادگی هستن، es کاملا خانوادگی، gs با تم اسپرت تر و دیفرانسیل عقب.
اینکه استینگر حتی کمتر از ۴ سال تو بازار بمونه یعنی شکست به تمام معنا !!!
خیلی از خودروسازیهای بزرگ میان خودروهایی ک سود مورد نظرشون و ندارن میذارن کنار، بنز دیگه sl یا cl تولید نمیکنه، چون براش سودآوری لازم و نداشت.
به این نمیگن شکشت به این میگن تنظیم سبد فروش محصولات، ولی وقتی یه ماشین اسپرت داری همونم حذف کنی یعنی شکست حالا دیگه شما میتونی قیمه هارو بریزی تو ماستها و برای خودت داستان بسازی !!!
ADAK
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹کیان و محمد
من فکر می کنم شما جفت تون دارید یه چیز را میگید
اما اونقدر گارد گرفتید و بهم میتازید که جهت هر کدومتون مشرق مغرب شده…
بهراد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹عزیز من نه ضد کره ای هستم نه ضد ژاپنی. فقط علت ماندگاری لندکروزر بخاطر اینه که خارج هم تولید میشه و قیمتشم گرونه و زیاد تغییر نکرده و قابل اطمینانه قطعاتشم موجوده.پس داخل کشور میان فیس لیفتش می کنن، از دوبی صندلیشو داشبوردشو و اون مانیتور تسلاییشو میارن یه صفرشوییم میشه موتورشم که قابل اطمینانه.با اینکه قطعات بدنه عوض میشه و باید مثل ماشین تصادفی شدید، قیمت گذاری بشه ولی بر عکسه.اما اکثر ماشینای دیگه رو نمی تونن اینکارارو روش انجام بدن چون ارزشش کمه. و خارج کشور هم نسل های جدید قیمتشون از قیمت مثلا لندکروزر کمه.
ملاک بازار آزاد با قیمت و شرایط مناسب و مهم تر از همه جلب نظر مشتریه.وگرنه تو ایران با بودجه 80 میلیون ماشین صفر کیلومتر انگشت شماره
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹میخوام بحث نکنم با محمد
اما یه چیزایی میگه رویایی
آخه اصلاً تا حالا سوار gs شدی که بتونی اونو با استینگر یا اصلاً نه استینگر بلکه با جنسیس یا کدنزا موتور ۶ سیلندر مقایسش کنی .
مرد مومن هر کدوم اینا برای خودشون خوبن اما اصلاً قابل مقایسه نیستن ، از نشستن روی صندلی و فرم نشستن gs گرفته تا طراحی سراسپید کیفیت و نوع رانندگی یه فرقیه بین زمین تا آسمان که شما کیا هیوندای را در وهله اول میخری برای قیمت مقرون به صرفه و آپشنهاش اما اونی که میاد پول بیشتر برای لکسوس میده میدونه چیرو داره میخره که با صدتا استینگر هم عوضش نمیکنه .
بعدشم ، لکسوس در تمام تولیداتش لوکس به حساب میاد که باید جنسیس به جنگش بره نه استینگر که گند فروشش در اومد با اینکه این همه جایزه و تعریف تمجید گرفت با اون پهمه پروپاگاندای تبلیغاتی که حتی خود شرکت کیا هم قبول ذکر کرده .
برای شرکت لکسوس ، سه خودرو از اهمیت بالاتری به سبب فروش برخورداره (( rx , nx , es )) بقیه اصلاً از لحاط فروش برای لکسوس هستند تا از قافله رقبا عقب نیوفتن و میشه جدیداً ux هم جزو مهمترینها آوردش ، البته باید دید چه استقبالی ازش میشه در بازار جهانی که تا پایان سال مشخص میشه .
محمد این وسط فقط هدفش چسبوندن نام استینگر به لکسوس بزرگیه که الان حدود ۸ساله صدر جدول باکیفیتهای دنیاست .
تو یوتیوب میدیدم که کنسول وسط استینگر را با دو دست تکون میداد و کیفیتش را مسخره میکرد که نگاه کن یه همچین ماشینی در چنین کلاسی چرا باید اینقدر بد ساخته و پرداخته شده باشه ، بعد یه عده خانه نشین ایرانی میان مقایسه میکنند هلو را با خربزه .
ببخشیدا ، ناراحت نشین اما خودتون میخواین بحث راه بندازید .
هرچی میخواهیم هیچی نگیم ، فایده نداره ، اون یکی کاربر به نام مهدی که دست به دامن پدال شده واسه ریپورت کردم ما? ، بنده خدا از قوانینی دم میزنه که خودش شروعکننده و هیزم ریختن تو آتششه و گرداننده فتنه بحث و جدل .
اما من کاری ندارم ، خوب را میگم خوبه ، بد هم میگم بده ، چه ژاپنی باشه ، چه آلمانی آمدیکایی ، چه چین و کره یا ایرانی .
فقط خداوکیلی کمتر از جایزههاتون دم بزنید ، جایزهای که هیچ دستاوردی نداشته باشه ، همون بهتر که مسخره بشه نه اونی که جایزه نداره اما فروشی در بازار جهانی داره در حّد خدا .
حالا یکی پیدا میشه میگه پراید هم پرفروشه? .
Dna
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دوستان لطف کنید یکی بگه شیوه نامگذاری لکسوس چطوریه؟
کیان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹LS = Luxury Sedan
IS = Intelligent Sports
GS = Grand Sedan خدا بیامرز
ES = Executive Sedan
HS = Hybrid Sedan
CT = Compact Touring
SC = Sport Coupe/Convertible
RC = Radiant Coupe
LC = Luxury Coupe
LFA = Radiant Coupe
The X in SUVs = crossover
RX =Radiant Crossover
NX = Nimble Crossover
UX = Urban Crossover
LX = Luxury Crossover
GX = Grand Crossover
و F هم در F sport ها قبلا میگفتن بخاطر FAST , یا Flagship هست اما بهترش اینه که بگیم بخاطر Fuji Speedway هست.
عددی هم که بعد از حروف میاد اگر موتور تنفس طبیعی باشه دقیقا حجم موتور رو نشون میده قبلا اگر هیبرید بود یک حرف h و اگر توربو بود یک حرف t بعد از عدد اضافه میشد.
اما حالا بخاطر هیبرید بودن یا توربو بودن عدد هم مقداری بیشتر از حجم موتور درج میشخ، مثلا لکسوس nx200t شده NX300 یا NX300H.
تو مدلهایی هم ک 3500 سی سی هستند شده 500، مثل LS500 , LC 500
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹کیان عزیز
چه خوبه عزیزی مثل شما با اطلاعات زیاد و منطق کامل در توضیحات ، در پدال کامنت میگذارند و اینقدر با حوصله توضیح میدن .
ممنون و موفق باشید .
کیان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹تصحیح میکنم
LFA = Lexus Fuji Apex
خواهش میکنم، دوس دارم اون چیز درستی ک بلدم و میدونم به بقیه دوستان عزیز هم بگم.
بچه های اینجا همه خوب و با اطلاعات هستن اکثرا
Dna
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ممنون لطف کردین
مانی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹کپی مرسدس همونطور که اولین ماشینش کپی بیشرمانهای از مرسدس بود
مهدی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹طناب دار خوب امد