لکسس قایق کانسپت اسپورت خود را در جزیرهی Di Lido فلوریدا رونمایی کرده و تجسمی از آیندهی احتمالی خود داشته است، جایی که کمپانی وارد صنعت جدیدی میشود.
لکسس میگوید که الهام گرفتن برای این کار مطالعاتی غیرمعمول میتواند به مقدمه سازی دپارتمان دریایی تویوتا بازگردد. طیف محصولات جدید و لوکس پونام شرکت به زودی در ژاپن عرضه خواهند شد.
پس از چند روز تست و راندن قایق جدید، رئیس تویوتا آکیو تویودا تحت تأثیر قدرت پیشرانههای توربودیزل و کاراکتر خاص ساختههای شرکت قرار گرفته و ایدهی ساخت قایق پرفورمنس لکسس که میتواند تکمیلکنندهی سبد محصولات برند باشد به ذهنش رسیده است.
نتیجهی نهایی کانسپت لکسس اسپورت بوده که در حال حاضر پروژهای سفارشی است که برنامهای برای تولید آن وجود ندارد. از ویژگیهای این کانسپت میتوان به عرشهی بالاتر و تنهی بیرونیتر اشاره کرد که به ساختار داخلی متصل شده و ساختار یکتکهی آن از پلاستیک تقویتشدهی فیبر کربنی DFRP ساخته شده است. این ماده در ساخت لکسس LFA نیز بکار رفته است.
با استفاده از فیبر کربن در ساخت این قایق، لکسس در مقایسه با قایقهای مشابه که از پلاستیک تقویت شده فایبرگلاس توانسته حدود دو تن از وزن قایق را کم کند.
نیروبخش این زیبای دریایی یک جفت پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری بنزینی لکسس است که بر پایهی پیشرانهی بکار رفته در RC F کوپه،GS F و LC500 ساخته شدهاند. هر پیشرانه قدرت ۴۴۰ اسب بخاری دارد. این میزان نیرو باعث میشود این کانسپت ۱۲.۷ متری بتواند با سرعت ۴۳ نات (۷۹ کیلومتر در ساعت) حرکت کند.
کابین سرنشین تریم چرمی داشته و جزئیات چوبی و شیشهای نیز تکمیل کنندهی کار هستند. همچنین صندلیهای کاناپهای برای ۶ نفر، یک میز و سیستم تهویه نیز در قایق تعبیه شده است. در آشپزخانه نیز یک ظرفشویی، یخچال و اجاق قرار گرفته است.
4x
۲۵ دی ۱۳۹۵نتیجه دلنشینی داشتِ کار لکسوس میتونه تو این قسمت هم مطرح بشه.
Viper ACR
۲۵ دی ۱۳۹۵استون مارتین ، بوگاتی ، لامبورگینی ، فراری هم قایق های لوکس تولید میکنند.
ارمان
۲۵ دی ۱۳۹۵قطعا میتواند :دی
faramarz
۲۵ دی ۱۳۹۵بی نظیره
یاسین
۲۵ دی ۱۳۹۵به عنوان کسی که تو صنعت دریا کار میکنم و با وجود علاقه ای که به صنعت ژاپن دارم بهتون میگم زود به به و چه چه نکنیم سوال اخر خیلی مهمه
این قایق قطعاً زیباست اما آیا لکسس میتواند در چنین حوزههایی نیز فعالیت کند؟ نظر شما چیست؟
صنعت دریا خیلی خیلی صنعت متفاوتیه با صنعت خودرو سازی
اگر برنامه ریزی تو صنعت خودرو برای فوقش ده سال باشه تو صنعت دریا باید برای بیست سال برنامه ریزی کنی
بودجه و تنظیم برنامه های کمپانی هایی که صنایع سنگین هستند خیلی حساس تر از شرکتهایی که فقط کارشون خودروسازیه
سوزوکی و میتسوبیشی دوتا مثال خوب از شرکتهایین که تو این زمینه خیلی قدیمین و از روز اول اینکارو استادانه انجام دادن ولی با این وجود بخش خودرو سازیشون مثل بخشهای دیگشون اونقدر مثل شرکتهای خودرو سازی دیگه عمل نمیکنه چون باید یه توازنیو بین اون دو بخش برقرار کنن
و اینکه تو بحث دریا اگه فقط برنامشون قایقهای لوکس باشه موفق میشن ولی اگر برنامه ورود به کشتی سازی رو دارن باید بگم قضیه فرق داره ساختن یه کشتی مثل ساختن یه ماشین لوکس نیست و دنگ و فنگ های فوق العاده ای داره الان میگین یعنی تو اینو بهتر از گروه تویوتا ولکسوس میفهمی نه اتفاقا خودشون بهتر میفهمن که اول با سوپر بوت های لوکس شروع کردن یه پیامیه به اینکه تو این قمار صنعتی بزرگ نباید تند رفت
رکش اینه که خودرو سازی یه وزنه صد کیلوییه ساخت قایق های لوکس یه وزنه دویست کیلوییه ولی صنعت دریا یه وزنه یه تنیه یه شبه نمیشه بلندش کرد و چه بسا شرکتهایی که وارد شدن به حوزه دریا و بعد ناموفق بودن ولی امیدوارم تو این زمینه موفق بشن چون ژاپنی ها تو بحث صنعت دریا کشور مورد علاقه منن کافیه فقط یه بار موتورهایی که روی کشتی های خودمون که سفارش ژاپن هستنو ببینین ساعتها محو جزئیاتی میشین که تو طراحی اجزا موتور رعایت کردن
محمد جواد
۲۵ دی ۱۳۹۵سلام دوست عزیز،
من خودم لیسانس کشتی سازی دارم دانشگاه امیرکبیر، این چیزی که شما گفتی صرفا جنبه ی مادی داشت، اینکه هزینه های ساخت کروز یا کشتی زیاد هست، ولی اگه منظورتون داشتن علم هست که باید بدونید خود ژاپن بعد از نروژ و امریکا، جزو قطب ها تو صنعت کشتی سازی هست،
یا همین هیوندای که سالانه بیشتر از ۱۵۰ تا کشتی غول پیکر سفارش میگیره و میسازه!!
از نظر مادی هم همچین شرکتی مشکلی نداره، ولی قبل از ورود به همچین شاخه ی عظیمی، بازار رو میسنجه، الکی نمیان سرمایه گذاری کنن که بعدش هم پشیمون بخوان بشن،
اگرم تا الان اقدامی نکرده بودن نه بخاطر اینکه علم ندارن یا صنعت خیلی سخت و پیچیده ای هست، این چشم بادامی ها به فکر بازار و برگشت سرمایه خودشون هستن…
حسین
۲۵ دی ۱۳۹۵از ویژگیهای این کانسپت میتوان به عرشهی بالاتر و تنهی بیرونیتر اشاره کرد که به ساختار داخلی متصل شده و ساختار یکتکهی آن از پلاستیک تقویتشدهی فیبر کربنی DFRP ساخته شده است. این ماده در ساخت لکسس LFA نیز بکار رفته است
این قسمتش عااالیه
LFA شاهکاری بود مخصوصا صدای محشرش
ASA
۲۶ دی ۱۳۹۵تیتر دو سال دیگه
ناخن گیر لکسوس
جوراب تویوتا
و…