لکسس قیمت خودروهای بهروز شدهی RC F 2020 و RC F تراک ادیشن را اعلام کرد.
اگرچه نسخهی استاندارد RC F قیمت پایهی ۶۴۷۵۰ دلاری دارد اما برای خرید مدل تراک ادیشن باید ۹۶۶۵۰ دلار پرداخت کنید. به این ترتیب مدل تراک ادیشن ۳۱۹۰۰ دلار گرانتر از RC F استاندارد میباشد. واضح است که سؤال همهی ما دربارهی آن است که آیا این نسخهی سفارشی ارزش اینهمه اضافه پرداخت را دارد؟
تا زمانی که تراک ادیشن را نراندهایم نمیتوانیم به این سؤال پاسخ دهیم اما خب میتوانیم تفاوتهای بین این دو خودرو را تشریح کنیم.
همانگونه که نام خودرو نشان میدهد، RC F تراک ادیشن به دنبال تأمین خواستههای رانندگان مشتاق در پیست بوده و بهبودهای پرفورمنس آن خاص محصولات اسپورت است. از جملهی این ویژگیها میتوان به ترمزهای سرامیک کربنی برمبو اشاره کرد که در کل باعث کاهش وزن ۲۲ کیلوگرمی این مجموعه در مقایسه با سیستم ترمز استاندارد فولادی شدهاند.
مهندسان لکسس همچنین با نصب رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی BBS باعث کاهش وزن هرچه بیشتر این خودرو شدهاند. این رینگها که از طراحی مدل مسابقهای RC F GT3 الهام گرفتهاند ۲.۸ کیلوگرم سبکتر از رینگهای استاندارد هستند.
مافلر و لولههای ارتباطی تیتانیومی هم کاهش وزن ۶.۸ کیلوگرمی را در پی داشتهاند؛ اما واضحترین تغییر این خودرو به استفادهی گسترده از فیبر کربن مربوط میشود. تمامی مدلهای تراک ادیشن لکسس دارای سقف و کاپوت فیبر کربنی و همچنین بخش فیبر کربنی پشت صندلیهای عقب هستند.
در کابین هم تغییراتی اعمال شده که از جملهی آنها میتوان به صندلیهای چرم قرمزرنگ با عناصر آلکانترا، تریم آلکانترای نرم روی کنسول مرکزی و استراحتگاههای دستی، تریم کربن قرمز روی دربها و داشبورد و کفپوشهای قرمز اشاره کرد.
حسین
۱۷ فروردین ۱۳۹۸لکسس ماشینهاش خیلی بی دردسره با اونکه لوکسه
یکی از اشناها یدونه rx350 مدل 2011 قبل عید گرفته بود با اونکه 8 سال کارکرده بود ولی هنوزم سرپا بود و بی خرج فقط لوازم مصرفیش رو نو کرد و تمام
لکسس با اونکه لوکس هست ولی خرجش مثل لوکسهای المانی بالا نیستش
در پست ماشینهای که بعد 1 سال فروخته میشن هم کلاسهای لکسوس که رتبه های اول رو داشتن همه المانی بودن
AMANTE
۱۷ فروردین ۱۳۹۸انتظاری که از لکسوس ها میره، قابلیت اطمینان بالا، متین و آرام با رانندگی لذت بخش.
و امیدوارم تو نسخه ی تراک ادیشن RCF سواری ماشین رو مثل ماشین هایی که پسوند تراک دارند نابود نکرده باشه و همچنان سواری راحت و خوبی داشته باشه.
رامتین
۱۷ فروردین ۱۳۹۸شاید کمی جالب باشه، دیروز در یک وبلاگی انگلیسی خوندم چرا لکسوس از موتور 8 سیلندر 5 لیتری تنفس طبیعیش بعد 3سال نتونسته توان بیشتر از 472 اسب بگیره (مدل قدیمش 468 اسب بود و تنها 4اسب تونسته اضافه کنه)! البته لکسوس LC هم دقیقا 472 اسب داره. یکی پرسیده بود چرا به 500 اسب نرسیده. لکسوس جواب داده بود، نوع قطعات و چیدمان موتور و گیربکس اجازه بیشتر از این توان را به شکل طبیعی نمیتونه بده و این نهایت قدرت خودروست. نظر جالبی بود! البته ما خودرویی بنام فراری458 میشناسیم که با نیم لیتر حجم کمتر (4.5لیتر) توان 570 اسب بشکل طبیعی میده.
NAVID۰۰۹۸
۱۷ فروردین ۱۳۹۸نمیدونم چرا حِس میکنم ، لکسوس RC ، در جمع خودروهای لکسوس مظلوم واقع شده و زیاد توجهی بهش نمیشه ….