اگر به خاطر داشته باشید یکی از سورپرایزهای ایرتویا در نمایشگاه بینالمللی خودروی تهران نسل جدید لِکسس RX با تریم 200t بود که اتفاقاً با استقبال بسیار خوبی هم مواجه گردید. اسفندماه ۹۵ معرفی کامل این سامورایی پرآوازه را در پدال خواندید و گفتیم که طی چند ماه آینده (از آن تاریخ) بهصورت رسمی وارد بازار کشور خواهد شد. حالا پس از گذشت نزدیک به سه ماه RX 200t مراحل اخذ مجوز را بهطور کامل گذرانده و در سامانه ثبت سفارش به فهرست خودروهای مجاز برای واردات اضافه شده است؛ درنتیجه هماکنون امکان ثبت سفارش برای ایرتویا فراهم میباشد.
نسل دوم RX سال ۲۰۰۸ میلادی بهعنوان یکی از نخستین محصولات لِکسس به ایران آمد و در مدتزمانی نهچندان طولانی جای خود را به نسل سوم با کد RX350 داد. این مدل با تکیه بر چهره عبوس و جذاب، مشخصات فنی قوی و امکانات ایمنی و رفاهی مطلوب فروش فوقالعادهای را تجربه کرد و آنقدر محبوب شد که نگو و نپرس! نگارنده شخصاً در آن سالها چند بار از مالکان شنیدهام که “RX هیچ مشکل یا ایرادی ندارد!”. همین کیفیت بالا در بخشهای مختلف کار را به جایی رساند که هنوز هم که هنوز است مدلهای دست دوم RX 350 با قیمتهای نسبتاً بالایی خرید و فروش میشوند!
پس از تصویب قانون منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی به کشور، RX نیز به علت بهرهگیری از بلوک شش سیلندر V شکل ۳۴۵۶ سیسی رخت از این خاک بر بست و هرچه بیشتر شرایط را به نفع فرصتطلبان کرهای و چینی رقم زد. اما خوشبختانه با معرفی نسل جدید در سال ۲۰۱۵ و عرضه تریم 200t با پیشرانه ۲ لیتری توربو توسط تویوتا، عملاً مشکل حضور RX در بازار ایران حل شد و امروز پس از حدود دو سال بار دیگر در فهرست خودروهای مجاز برای واردات قرار گرفته است.
ازآنجاکه پیشتر اطلاعات کامل این خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دادهایم از آوردن جزئیات کامل پرهیز نموده و به ذکر چند مورد اساسی اکتفا میکنیم. لِکسس RX 200t از بلوک ۱۹۹۸ سیسی توربو با بیشینه قدرت ۲۳۸ اسب بخار در ۴۸۰۰ تا ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتنمتر در ۱۶۵۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه سود میبرد. این ارقام تماماً توسط جعبهدنده شش سرعته خودکار تیپترونیک به هر چهار چرخ میرسند تا ثبت شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۱۰ ثانیه میسر گردد. وظیفه کنترل جثه ۱۸۹۰ الی ۱۹۹۵ کیلوگرمی خودرو نیز بر دوش سامانه تعلیق مکفِرسون (محور جلو) و جناغی دوبل (محور عقب)، ترمزهای دیسکی خنک شونده (هردو محور) و سامانههای کنترلی الکترونیکی نهاده شده است.
پیشبینی میکنیم فروش رسمی لِکسس RX 200t حداکثر تا اوایل تابستان امسال با قیمتی حدود ۴۰۰ تا ۴۶۰ میلیون تومان توسط نمایندگیهای ایرتویا در سراسر کشور آغاز شود. قیمت قطعی و فهرست دقیق تجهیزات ایمنی و سفارشی هنوز از سوی واردکننده اعلام نشده، اما طبق روند موجود به نظر میرسد RX جدید نیز با چند تیپ تجهیزاتی مختلف (از پایه تا فول) و احتمالاً دو نوع کیت بدنه استاندارد و F اسپرت در دسترس علاقهمندان قرار خواهد گرفت.
محمد
۶ خرداد ۱۳۹۶عکس هارو تصحیح کنین لطفا،داخل خودرو و نمای کناری و چراغ عقب nx رو گذاشتین
سامان اذری
۷ خرداد ۱۳۹۶اقای امیر قوام ؟
دوستمان با شما بود لطفا اصلاح گنید عکس هارو
سردبیر
۷ خرداد ۱۳۹۶سلام. سپاس از نکته سنجی و دقت شما. تصاویر اصلاح شدند.
Khan
۶ خرداد ۱۳۹۶فقط حیف که قدرتش کم شده.
سامان اذری
۶ خرداد ۱۳۹۶این ماشین جزء یکی از ایمن ترین شاسی بلند های دنیا هستش
من که خیلی دوسش دارم
sina
۶ خرداد ۱۳۹۶من nx رو ترجیح میدم
جم و جورتر و فرزتره و سوختش کمتره?
Sardar
۶ خرداد ۱۳۹۶این نسل زیادی اسپورت شده بشخصه نسل قبلی رو بیشتر می پسندم ساده تر و باوقارتر بود . اما این زودتر تکراری میشه و زیادی اسپورته . البته در اینکه ماشین عالی هست شکی نیست
رامتین
۶ خرداد ۱۳۹۶بنظرم لکسوس nx خصوصا مدل 2018 که تازه فیس لیفت شده و به ایران هم میاد، جذابتره. اما یه نکته: گیربکس rx یا nx شش سرعته هستن. اما لکسوس در خودروی LS که بهترین سدانشه گیربکس 10 سرعته تولید کرده و بنظرم فناوریهای نابشو روی این کراس اورهای به نسبت ضعیف اعمال نمیکنه. به شخصه منتظر ورود مدل LFC2 هستم.
محمد رضا
۷ خرداد ۱۳۹۶Rx مهم ترین محصول لکسس هست
وتمام توانش رو میزاره که بهترین از آب در بیاد
این شاسی بلند توی آمریکا لقب پر فروش ترین شاسی بلند لوکس رو داره ورقیبانی چون بنز وبی ام و رو به راحتی هر ساله کنار میزنه
توحید
۷ خرداد ۱۳۹۶RX و کلا مدل های لکسوس رو وقتی تو عکس میبینی شاید زیاد به چشم نیان،ولی وقتی از نزدیک ببینی به اندازه مرسدس بنز جلب توجه میکنه.این حسو خودم تو نمایشگاه تهران تجربه کردم RX خیلی زیباتر و جذاب تر از اون چیزیه که تو عکس میبینید،حالا میاد تو بازار خودتون میبینید که بازار X3 و X4 رو میگیره چون واقعا اون چیزی که من دیدم یه سرو گردن از BMW بالاتر بود.
توحید
۷ خرداد ۱۳۹۶ای کاش رقبا یRX از جمله GLC و GLC کوپه هم بیاد تو بازار،واقعا این شرکت ستاره ایران خیلی کم کاری میکنه اصلا لیاقت داشتن نمایندگی مرسدس بنز رو نداره، فقط یه Eکلاس2017 هستش تو بازار که اونم بالای 800 میلیون قیمتشه!!
Yahya
۶ خرداد ۱۳۹۶تجربه ثابت کرده که قیمت های نهایی از سوی نمایندگی نماهای کثیف کشور 130 الی 170 درصد گران تر از اونی که انتظار داریم از آب در میاد، چون خوب میدونن که کشش بازار ایران تا 200 درصد یا بالاتر هم هست و همیشه مشتری برای غالب کردن محصولاتشون پبدا میشه
فيصل
۶ خرداد ۱۳۹۶عکسهای داخل مال nx هست نه rx. همینطور چراغ عقب و عکس از نمای بغل
حسین وی
۷ خرداد ۱۳۹۶نسل قبلشو سوار شدم فوق العاده ساکت و نرم بود خیلی عالیه
حمیدرضا
۷ خرداد ۱۳۹۶خیلی خوشگل هست به نظرم بیشتر از ان ایکس استقبال خواهد شد ولی انگار عکسا یکیش برا ان ایکسه با اینکه بودن این خودروها خیلی خوبه ولی امیدوارم پای این موتورای دولیتری توربو خیلی باز نشه اون از سری هفت اینم از ار ایکس
MehdiTurbo
۷ خرداد ۱۳۹۶طراحی nx بیشتر دوست دارم
mohsen
۷ خرداد ۱۳۹۶در این قیمت CX90 رو ترجیح میدم
سروش شیرازی
۷ خرداد ۱۳۹۶xc 90
mojtabaaston
۷ خرداد ۱۳۹۶کم کم داریم تبدیل به یکی از چرت ترین کشور های جهان میشیم خدارو شکر . توی افریقا ممنوعیت ماشین ندارن اما ما داریم . اخه به تو چه که یکی میخواد یه ماشین لوکس بخره خود همین مسوولینی که قانون ممنوعیت واردات میگذارن میگن باید اختلاف طبقاتی کم بشه برید تحقیق میبینید پسرهاشون کمتر از بنز سوار نمیشن . اختلاف طبقاتی تو همه جا هست اما توی بقیه کشور ها سعی میکنن فقسر هارو ببرن بالا اما توی ایران سعی میکنن فقیر ها ثابت بمونن فقط پولدارها بیان پایین .جهان سوم یعنی این