سه و نیم سال از زمان معرفی پنجمین نسل لکسس LS میگذرد و برای حفظ حالت رقابتی در برابر رقبای آلمانی به ویژه نسل جدید مرسدس بنز S کلاس، ژاپنیها این سدان لوکس را بهروز کردهاند. البته از نظر ظاهری کار سختی برای تشخیص تفاوتها خواهید داشت زیرا این سدان پرچمدار تغییرات زیادی را در بدنه تجربه نکرده است. لکسس یک رنگ بدنه جدید با نام Gin-ei Luster را معرفی کرده که طرحی خاص از رنگ نقرهای میباشد.
چراغهای جلو نیز کمی تفاوت کردهاند و دارای سیستم نوربالای تطبیقی هستند که اولین بار در RX 2019 دیده شده بودند. لکسس همچنین سپر جلو را به خطوط عمودی در گوشهها مجهز کرده و جلوپنجره دوکیشکل نیز دارای ماژول حسگر رادار بزرگی است.
لکسس فعلاً تصاویری از LS 500 در تریم های F اسپورت و نسخه LS 500h را منتشر کرده است. این دو خودرو از گرافیک بهروز چراغهای عقب و تریم پیانو بلک بجای تریم کرومی قبلی استفاده کردهاند. همچنین رینگهای جدیدی نیز وجود دارند که برای نسخه F اسپورت از نوع ۲۰ اینچی میباشند.
اگرچه کابین تغییرات وسیعی نداشته اما LS 2021 به صفحهنمایش باکیفیت با آینه دید عقب دیجیتالی و طرح مشکی کنترلهای روی فرمان و کنسول مرکزی مجهز شده است. کنسول مرکزی هماکنون پذیرای سوئیچی شده که یک میانبر برای سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی میباشد. با این کار میتوان دسترسی سریعی به صندلیها و فرمان گرم شونده داشت. خود سیستم اطلاعات سرگرمی نیز دارای صفحهنمایش جدید به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو میباشد.
این تغییرات شاید حداقلی به نظر برسند اما تمرکز اصلی لکسس روی بهبود راحتی این خودرو بوده است. سیستم تعلیق تطبیقی LS هماکنون سواری بسیار نرمی را ارائه میکند که دلیل آن استفاده از میلههای پایدارکننده و دستهموتورهای بهتر میباشد. حتی پوشش صندلیها نیز به گونهای است که راحتی سرنشینان را افزایش میدهد. این صندلیها نرمتر از قبل بوده و لرزشها را بهتر جذب میکنند.
لکسس میگوید مدل درونسوز LS 500 گشتاور بیشتری در دورهای پایین داشته و گیربکس نیز تعویضهای تیزتری ارائه میکند. سیستم هیبریدی بکار رفته در مدل LS 500h نیز باعث شتاب گیری بهتر میشود. در هر دو نسخه سیستمهای کنترل صدای فعال و مدیریت صدای پیشرانه بکار رفته که باعث میشود کابین ساکتتر باشد.
این خودروساز ژاپنی سیستمهای کمکراننده وسیعی را در LS 2021 نصب کرده که از جمله آنها میتوان به دستیار پارک با کنترل خودکار فرمان، پدال گاز، ترمز و گیربکس اشاره کرد. این سیستم از دوربینها و حسگرهای اولتراسونیک استفاده میکند تا خودرو بین خطوط حرکت کرده و فاصله مناسب از خودروی جلویی را حفظ کند.
لکسس میگوید این خودرو از بهروزرسانی نرمافزاری پشتیبانی میکند و بنابراین سیستم یاد شده در طی زمان بهبود خواهد یافت.
فروش LS فیس لیفت در ژاپن تا پایان سال جاری میلادی شروع خواهد شد و سایر بازارها نیز از سال آینده پذیرای این سدان لوکس خواهند بود.
کیان
۱۸ تیر ۱۳۹۹از تغییرات مهم یکپارچه شدن دیلات با چراغ اصلی هست ک کامل داخل همدیگه قرار گرفتن ک بنظر خودم نسل قبلی بهتر بود چون دیلایت چند شاخش بهتر میرسوند ک لوکس ترین تولیدی لکسوس هست ولی خب الان دیگه بیش از پیش همشون شبیه هم هستن لکسوس ها که هم خوبه هم بد !!!
داخل اتاق هم مانیتور اصلی دیگه داخل داشبورد نیست و ازش کامل بیرون قرار گرفته ک شاید راحتی بیشتری ایجاد کنه.
در کل متاسفانه علی رغم اینکه لکسوس و به شدت دوست دارم اما اینکه چ لکسوس و چ کل ژاپنیها تو سیستم اطلاعات سرگرمی اینقدر دارن ضعیف عمل میکنن واقعا برام سوال هست، گرافیک ضعیف، چیدمان منوی ضعیف، راحت نبودن و سخت بودن استفاده در حین حرکت و … واقعا چرا ؟
اما خب نقطه مثبت پیشرانه بشدن خوب این ماشین هست ک با اینکه اولین توربوی لکسوس هست واقعا گل کاشته و چیزی تو هیچی کم نمیذاره و تعویض دنده های بسیار عالی هم داره. (تاییدشم توسط دشمن خونی تویوتا بخردی جان !!!)
در نهایت امر هم کیفیت بالای سخت و استهلاک پایین متضمن کارکرد بدون دردسر هست. قطعا سواری نرم و ارومی داره این ماشین. کسی ک این ماشین و میخره دنبال پرفومرنس و … نخواهد بود دنبال ارامش تو همه سطوح هست من جمله تعمیرگاه وسرویس کمتر رفتن و ارور کمتر دیدن و … .
و در انتها من به شخصه فکر میکنم تفاوت بین خودروهای این کلاس بیشتر از اینکه بخواد تو زمینه فنی و ساخت و … باشه، بیشتر تو قدرت برند و اسم و رسم اونها هست. این پرستیژ برند شاید تو این سگمنت و کلاس و اتاق مهمتر از اصل خود ماشین باشه و این شاید دلیل مهمتری برای شاخص بود اس کلاس تو این سگمنت باشه در شرایطی ک حتی همون اس کلاس هم در مقابل رولز رویس و بنتلی تو اشرافیت یک پله پایین تر قرار میگیره
NAVID۰۰۹۸
۱۸ تیر ۱۳۹۹کیان جان
به جزء قسمت آخر کامنتتون که s کلاس کلاً با قضیه رولزرویس و بنتلی فرق میکنه و اصلاً مخالف رقیب خواندنشون هستم ، با شما موافقم در مورد نقد Ls
ارشیاsvj
۱۸ تیر ۱۳۹۹به هر حال ماشین قشنگیه???
مهدی موتورز
۱۸ تیر ۱۳۹۹من نمیفهمم
چرا bmw m۴ را که هنوز دست مشتری نداده دو باره فیس لیفت رفت و جلو پنجره شو بزرگ تر کرد؟
او با is اشتباه رفتم
مهدی
۱۸ تیر ۱۳۹۹یکی توضیح دوک چیه که دوکی شکل میشه اینجوری؟
ممد ژانگولر
۱۸ تیر ۱۳۹۹خسته نباشی دلاور
با اینکه لکسوس خیلی دوست دارم الخصوص کیفیت ساختش
ولی یکنواختی و در جا زدن اذیت کنندست
مولتی مدیا و موس مسخره وسط کنسول اصلا حرفی برای گفتن نداره و باید یک فکر اساسی بشه
NAVID۰۰۹۸
۱۸ تیر ۱۳۹۹ممد ژانگولر
خوبه همه دیدن که جنسیس را با بوگاتی مقایسه میکردی و عاشق کرهای هستی .
پس لطفاً نگو که لکسوس را دوست داری که کسی باور نمیکنه و کمتر سیاست به خرج بده ، خوبه کامنتهت ذخیره میشه و همه میتوانند گذشته کامنت را ببینند .
مطمئناً Ls ، به پای رقبای آلمانی نمیرسه ولی من که عاشقشم ، به خصوص سواریای که همه سدانهای لکسوس دارند و جون میده برای رانندگی در جاده و آرامش خانواده بدون دغدقه .
ممد ژانگولر
۱۸ تیر ۱۳۹۹نوید دو صفر
داداش تو اگه معجزه قرن نباشی ولی شاهکار سایت پدالی
مجید جان اون کامنتی که دیدی و بهونه میکنی فیک بوده و از عدد تعداد کامنتهای جلوش میتونی بفهمی من بودم یا دیگری
آخه کدوم آدم عاقلی جنسیس با بوگاتی مقایسه میکنه که خودتو زدی به اون راه ❤️
رامین
۱۸ تیر ۱۳۹۹عاشق این القاب بچه های سایتم. ژانگولر و دو صفر و زیزیگولو و … عشقین عشق :)))
م
۱۸ تیر ۱۳۹۹چه عالی
کادیلاک
۱۸ تیر ۱۳۹۹در کل بهتر شده
زیزیگولو
۱۸ تیر ۱۳۹۹همه مدلای لکسوس چه کوپه و چه سدان و چه شاسی بلند خوبن ولی به نظر من شاسی بلندای لکسوس خیلی خوشکلتر و جذابترن
رضا
۱۸ تیر ۱۳۹۹منکه بالکسوس بیشترازبنزو بی ام دبلیوحال میکنم.راحتی ونرمی وبی صدابودن کابین این ماشین توی تمام همرده های خودش مثال زدنیه وخودرویی مثل این تواین زمینه نداریم
هاتف
۱۸ تیر ۱۳۹۹لکسوس هم تو این قیافه گیر کرد موند..
AMIR-REZA
۱۸ تیر ۱۳۹۹لکسوس مثل هیوندای نیست که هر روز زبان طراحیشو عوض کنه با اصالت طراحی میکنه…..
بهنام
۱۸ تیر ۱۳۹۹تو کشور عزیزمان لکسوس و تویوتا البته تو خواب.
AMIR-REZA
۱۸ تیر ۱۳۹۹هرچی آدم از یه ماشین میخواد…..
Hadi
۱۸ تیر ۱۳۹۹خیلی شسته رفته تر از قبل شده…
ولی کاش به دیلایت های جلوش دست نمیزدن…