نسل قبلی سدان کامپکت لکسس IS از نسخهٔ اسپرت F با پیشرانهٔ هشت سیلندر ۴۱۶ اسب بخاری برخوردار بود که رقیب شایستهای برای بامو M3 محسوب میشد اما در نسل کنونی خبری از این نسخهٔ اسپرت نبوده و IS صرفاً با پیشرانههای چهار سیلندر و شش سیلندر عرضه میشود. حال اما به نظر میرسد لکسس قصد دارد دوباره نسخهٔ اسپرت F را به خانوادهٔ IS بازگرداند. به گزارش مجلهٔ ژاپنی بست کار، انتظار میرود IS F جدید در نوامبر امسال معرفی شود. گفته میشود این سدان اسپرت مثل نسل قبلی به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز خواهد بود.
این موتور V8 هماکنون در سینهٔ کوپهٔ RC F قرار دارد و ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما به گفتهٔ بست کار، در IS F قدرت آن با افزایشی بسیار جزئی به ۴۷۴ اسب بخار خواهد رسید. این یعنی IS F جدید حدود ۵۸ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت اما بااینحال هنوز هم از نسل آیندهٔ بامو M3 که در نسخهٔ کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد ضعیفتر خواهد بود. همچنین موتور شش سیلندر خطی بامو به لطف برخورداری از دو توربوشارژر گشتاور بیشتری هم از پیشرانهٔ تنفس طبیعی لکسس خواهد داشت. بااینحال جذابیت موتور تنفس طبیعی میتواند برگ برندهٔ IS F در برابر رقبای آلمانی باشد.
نکتهٔ دیگر اینکه لکسس اخیراً نام IS500 را هم در آمریکای شمالی به ثبت تجاری رسانده که نشان میدهد یک IS هشت سیلندر دیگر هم در راه است که پایینتر از IS F قرار میگیرد. اینکه آیا فضای کافی در خانوادهٔ IS برای عرضهٔ یک نسخهٔ هشت سیلندر پایینتر از نسخهٔ اسپرت IS F وجود دارد یا نه را زمان مشخص میکند اما IS500 میتواند رقیبی برای بامو M340i و مرسدس C43 AMG باشد. درهرحال، فعلاً قویترین نسخهٔ این سدان کامپکت ژاپنی مدل IS350 با پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی است که ۳۱۱ اسب بخار قدرت دارد. هرچند این مدل بهاندازهٔ کافی سریع است اما نمیتواند بهخوبی با رقبای آلمانی رقابت کند و بنابراین ارائهٔ نسخههای هشت سیلندر قویتر برای IS ضروری به نظر میرسد.
MAHDI
۲۲ شهریور ۱۳۹۹این نسخه لکسوس با اینکه قدرت بیشتری نسبت به M3 داشت اما در پیست و خط مستقیم خیلی کندتر بود مخصوصا در پیست. اونم در مقابل M3 معمولی، حالا نسخه کامپتیشن و مخصوصا CS بماند.
پس بهترین کار اینه که وزنش سبک باشه و البته هندلینگ قوی تری هم داشته باشه.
((پدال جان درگ پورشه 718 GT4 و M2 CS رو بزار که Lovecar برگزار کرده، چون نسخه های دستی هردو ماشین هستش فوقالعاده جذابه))
*********
اگه مطلبی هم در مورد M4 GTS و M3CSL نسل جدید هم بزارید فوقالعاده میشه چون چندروزی هستش که تصاویر جاسوسی M4 GTS تو مجلات خودرویی منتشر شده، که ببینینم چه داستانی باخودش داره.
MAHDI
۲۲ شهریور ۱۳۹۹وقتی تویوتا سوپرا امسال در مجلات زیادی بعنوان بهترین خودروی پرفومنس سال انتخاب شدو البته تایم هایی که در پیست های مختلف ثبت کرد نشون میده که تویوتا میتونه یه سدان پرفومنس قوی در سطح رقبا بسازه.
ولی باید سبک باشه،وزن این نسخه لکسوس در سطح M5 وE63 بود تا اینکه در سطح M3 وC63S باشه?
OMID
۲۲ شهریور ۱۳۹۹از نسل قبل کیمن استفاده کردن زیاد هم هیجان انگیز نبود چون برنده معلوم بود
NAVID۰۰۹۸
۲۲ شهریور ۱۳۹۹کاری نداریما
به این میگن فیسلیفت
موتورشم که ۸سیلندر تنفس طبیعی همهچیز تمام ، ظاهرشم وحشی درنده ، بینظیره ، لکسوس همیشه بیرقیبه ، این را من نمیگم ، این را آمار کیفیت برتر خودروسازی جهانی میگه .
البته بعضی شرکتها هستند که دوست داشتند خوشگل باشن مثل لکسوس ، اما از بَس یاتاقان در سال میزنند ، مُدام باید تو تعمییرگاهها باشند جهت عدم آتش سوزی یکدفعهای یا یاتاقان زدنهاشون .
اما با تمام این اوصاف به قول پراید سوار ترول اعظم ، جنسیس بهتر از بوگاتیه .
البته دیروز اعتراف کرد اشتباه میکرده اما چون غرور نوجوانی داره ، میترسه دوباره اعلام کنه ?
پدال ، لطفاً (( سانسور نکن )) تا عدالت اجرا بشه .
AMG///
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ای جان دوباره دعوا
من برم تخمه بیارم
پارسا عشق ماشین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ببینید به این میگن فیس لیف بله شما درست میگی اقا نوید طزاحی بیرون عالی و قدرت خوب ولی چرا انقدر داخل خاک گرفته است
NAVID۰۰۹۸
۲۲ شهریور ۱۳۹۹قبول دارم آقا پارسا
در برابر رقبای آلمانی خودش ، بخصوص بنز C کلاس ، این طراحی داخلی قدیمیه .
اما صحبت من اینه که فلسفه ساخت هر خودرویی متفاوته و باید ببینیم به دنبال چی از خودرو هستیم .
بشخصه ، بنز C را پرچمدار این کلاس میدونم .
اما طبق گفته خود مقاله ، رقیب این لکسوس ، bmw M3 هست که به نظر من به جز هندلینگ برتر bmw که سرآمد کلاس خودش هست ، انتخابم در تمام زمینهها لکسوس هست .
لکسوس و تویوتا ، مطمئناً در دو سال پیش رو باید حیلی از خودروهای به نام خودشان را نونوار کنند که یکیش همین is هست .
پارسا عشق ماشین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹این طراحیه داخله سال دو هزار و بیست نی
Hadi
۲۲ شهریور ۱۳۹۹آره برا سال 2020 قدیمیه ولی بازم جذابه ?…
ولی چه خبر خوبی بود که قرار دوباره IS F برگرده واقعاً جای خالیش حس میشد اگه با موتور v8 بیاد که دیگه خیلی عالیه…کاش لکسس مدل ES F رو هم بسازه…
AMANTE
۲۲ شهریور ۱۳۹۹لکسس IS F جدید میتونه بسیار عالی و شورانگیز باشه اگر فقط به کیفیت داخل و موتور V8 با قدرت زیاد فکر نکنن.
و در کنارش کنترل وزن و افزایش هندلینگ و عملکردی ماشین هم توجه کنن فوق العاده میشه.
زیزیگولو
۲۲ شهریور ۱۳۹۹یه سری مشخصه ها قسمت پایین تنه لکسوس ای اس اف رو کاملاً متمایز کرده
رامتین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹این موتور اکسوس بنظرم کلا باید بازنشسته بشه و فکر میکنم اونقدر پیچیده هست که نمیشه ارتقاش هم داد. کاملا در برابر M3 یک شکست خورده هست و البته این IS حتی پلتفرم جدید لکسوس هم دریافت نکرد! این خودرو کاملا یک خودروی معمولی در دنیاست و بهتره به M9 فکر کنیم که شاید دوباره متولد بشه و من خودم مشتاق ورژن جدید مرسدس CLE هم هستم.
MehdiTurbo
۲۳ شهریور ۱۳۹۹اون عکس ابی رنگ چقدر جذاب اول فکر کردم اونه ولی تو پست اون نبود ابیه خیلی جذاب تره.
حسن
۲۳ شهریور ۱۳۹۹خداییش هم فقط طراحی لکسوس همه بنزوب ام و رومیشوره مزاره کنار