لکسوس در نمایشگاه پاریس امسال از یک کراساوور کوچک کانسپت با طراحی فوقالعاده چشمگیر بنام UX رونمایی کرد. این کانسپت فعلاً یک طرح مطالعاتی است که بهاحتمالزیاد پیشنمایشی خواهد بود از یک کراساوور تولیدی کوچک که پایینتر از مدل فعلی NX قرارگرفته و با آئودی Q2 به رقابت خواهد پرداخت. کانسپت UX در مرکز طراحی ED2 لکسوس واقع در جنوب فرانسه طراحی شده و پیشنمایشی از مسیر جدید لکسوس در طراحی محصولات آیندهٔ خود است.
طراحی این خودرو با استفاده از خطوط بسیار تیز صورت گرفته است درحالیکه جلوپنجرهٔ سنتی دوکیشکل لکسوس نیز در اندازهای بزرگ کاملاً جلبتوجه میکند. این جلوپنجره به همواره چراغهای جلوی تیز و مثلثی شکل، چهرهای اسپرت به خودرو بخشیدهاند. گلگیرهای جلو در موقعیتی بالاتر از خط کاپوت طراحیشدهاند درحالیکه هر چهار گلگیر نیز طراحی برآمدهای دارند که این موجب عریضتر و اسپرتتر به نظر رسیدن خودرو شده است.
باوجود فاصله از سطح زمین زیاد، مانند کراساوورها، لکسوس میگوید موقعیت صندلیها و سبْک رانندگی UX مشابه خودروهای کوپه است. سقف خودرو تقریباً صاف است که البته در قسمت عقب کمی شیبدار میشود. ریلهای نصبشده درروی سقف نیز هماهنگی کاملی با طراحی بومرنگ شکل ستون C دارند. چراغهای عقب نیز به هم متصل بوده و کل عرض درِ صندوق بار را اشغال کردهاند. این چراغها از نوع LED بوده و طراحی فوقالعاده زیبایی دارند.
طراحی داخلی UX نیز با هماهنگی کامل با طراحی بیرونی صورت گرفته است و لکسوس آنرا یک همکاری قوی بین طراحی خارجی و داخلی ماشین نامیده است. سازندهٔ ژاپنی تصمیم گرفته است چهار صندلی داخل UX را در دو بخش مجزا با دو طراحی مختلف ارائه کند بهگونهای که قسمت راننده و سرنشین جلو دارای یک طراحی اسپرت است درحالیکه قسمت عقب طراحی راحت و لوکسی دارد. درها نیز از نوع موسوم به درهای خودکشی هستند. صندلیهای جلو همان صندلیهای مفهومی جدیدی با نام «Kinetic Seats» هستند که چند روز پیش توسط لکسوس ارائه شد.
لکسوس همچنین ستونهای A را بهصورت نیمه شفاف با ترکیبی از آلومینیوم و پلی کربنات ساخته است درحالیکه گفته است ساخت کل ستونهای A با پلی کربنات و بهصورت کاملاً شفاف هم امکانپذیر است. نتیجهٔ چنین امری از بین رفتن مرزهای داخل و خارج خودرو است که دید بسیار بهتری را برای راننده فراهم میکند. در لکسوس UX همانند اکثر کانسپتهای اخیر نیز دوربینهای کوچکی جایگزین آینههای جانبی شدهاند.
ادوات نصبشده روی داشبورد خودرو بهصورت سهبعدی طراحیشدهاند. صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مرکزی خودرو در قسمت بالایی داشبورد نصب شده درحالیکه سیستم کنترل تهویه در کنسول میانی و مکانی نزدیکتر به راننده قرارگرفته است که احساس برخورداری از کابین بزرگتری را به راننده میدهد. صفحه آمپر UX نیز از یک نمایشگر شناور تشکیل شده که اطلاعات را با ترکیبی از آنالوگ و دیجیتالی به نمایش درمیآورد. همچنین برای سرنشین جلو هم یک پد کنترلی مجزا در نظر گرفتهشده که در دستهٔ درِ جلو تعبیه شده است.
هرچند که UX فعلاً یک کانسپت و طرح مطالعاتی است اما همانطور که اشاره شد این کانسپت در اصل پیشنمایش یک کراساوور سابکامپکت لوکس جدید است تا جایی که لکسوس از هماکنون در اروپا نامهای تجاری UX200 و UX250 را بنام خود ثبت کرده است. کراساوور آیندهٔ لکسوس پایینتر از کوچکترین کراساوور حال حاضر این شرکت یعنی NX قرار خواهد گرفت.
همراه پدال باشید با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶
حميد
۹ مهر ۱۳۹۵خیلی از این تویوتا اخری الهام گرفته
uss zumwalt DDG-1000
۹ مهر ۱۳۹۵داخلش عجیب غریبه
Ashkan
۹ مهر ۱۳۹۵عجب چیزیه
حتی اگه لکسوس بتونه همینو ببره رو خط تولید اجاز تردد تو خیابونا بهش نمیدن
چون سر گیجه میاره تو این عکس یه نگاه به جلو پنجره بندازین
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/09/Lexus-UX_Concept-2016-1024-06.jpg
سينا
۹ مهر ۱۳۹۵زیباست ولی طراحیش از اعراق موج میزنه
madjid911 GT2
۹ مهر ۱۳۹۵سامورایی جسور.
زبان طراحی لکسس از فرهنگ سامورایی گرفته شده برای همین خاص و متفاوته.
من که دوستش دارم.
برام هم عادی نشده تا حالا.
uss zumwalt DDG-1000
۹ مهر ۱۳۹۵منم دوستش دارم
محمد
۹ مهر ۱۳۹۵شما ها که هیچی منم دوسش دارم.
madjid911 GT2
۹ مهر ۱۳۹۵CT200H که خیلی خوب بود. من خیلی دوسش داشتم.
YAS
۹ مهر ۱۳۹۵نمونه تولیدی خیلی فرق خواهد داشت اما لطفا اون رینگ ها رو عوض نکنید.خیلی خوبن
aliqani
۹ مهر ۱۳۹۵داداش اگه به لکسوس باشه همین فردا اینو همین شکلی میده تو بازار ?
ساسان.م
۹ مهر ۱۳۹۵چشمم درد میگیره وقتی نگاش میکنم چقدر خطوط شکسته آخه
خطوط شکسته در حد LX و RX خوبه ولی این زیاده رویه حتی به نظرم تو طراحیNX هم زیاده روی کردن
محمد
۹ مهر ۱۳۹۵احتمالا چشمهاتون ضعیفه.
شوخی کردم………..
mojtabaaston
۹ مهر ۱۳۹۵طراحی های لکسوس تو این چند سال قبل خیلی عالی شده.مخصوصا با SUV های عضلانی که طراحی میکنه فوق العاده است.
نت
۹ مهر ۱۳۹۵پدال چرا این همه ماشین تو نمایشگاه پاریس 2016 معرفی شد هیچ پستی نمیزاری؟یه مدل کراس اوور اینفینیتی معرفی شد با رینگ22 اینچی تو نمایشگاه پاریس خیلی زیباست.
poriya
۹ مهر ۱۳۹۵اگر تو ایران بیاد زیر ۱ میلیارد نیست.
پارسا
۹ مهر ۱۳۹۵نمیدونم نظر من اینه یا بقیه هم همین نظر دارن هرچی صنعت ماشین سازی جهان داره پیشرفت میکنه طراحی ماشین ها به سمت خط های شکسته زیاد و طراحی فضایی ونافرمی و زشتی پیش میره
واقعا ماشین های قدیمی خیلی زیباتر بودن ولی هر چی داره میگذره به نظر خیلی بد شده موافق ها لایک
مخالف دیس لایک
uss zumwalt DDG-1000
۹ مهر ۱۳۹۵نظرت محترم.
من شاید قبول نداشته باشم سخن شما دوست عزیز رو
ولی دیسلایک خوشم نمیاد به کسی بدم
king 918
۱۰ مهر ۱۳۹۵من که بت یو اس اس جان دیس لایک دادم
نمیدونم چرا همین جوری یههویی :-)
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مهر ۱۳۹۵حتما به خودت لایک دادی؟؟؟؟
نت
۱۰ مهر ۱۳۹۵پارسا راست میگه.ماشینا دارن عجیب و غریب میشن طراحیشون.حتی کامیونهای ماشین سنگین هم دارن همین شکلی میشن