لکسوس

معرفی کامل لکسس LS مدل 2018

با اینکه پنجمین نسل سدان پرچمدار لکسس LS در ماه ژانویه معرفی جهانی شده اما باید تاکنون برای دانستن جزئیات کامل آن از جمله بحث قیمت‌گذاری صبر می‌کردیم.


LS جدید که بر پایه پلتفرم دیفرانسیل عقب پریمیوم کمپانی ساخته شده به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از نسل قبلی خود بوده و البته دارای وزن کمتر و تکنولوژی‌ها و تجهیزات ایمنی بیشتری است.


خواه مدل ۴۱۵ اسب بخاری LS 500 را انتخاب کنید یا نسخه هیبریدی ۳۵۴ اسبی LS 500h را برگزینید، به خودرویی دست می‌یابید که قادر است شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۵.۵ ثانیه‌ای را ثبت نماید. البته اگر دقیق‌تر باشیم باید گفت مدل هیبریدی شتاب ۵.۴ ثانیه‌ای داشته و مدل تنفس طبیعی با چرخ‌های محرک در عقب این رکورد را به ۴.۵ ثانیه بهبود می‌بخشد.


اگر می‌خواهید سدان لوکس ژاپنی شما بیشتر از همه در اذهان ماندگار شود پکیج F اسپورت قطعاً راه‌حل مناسبی است. این پکیج نه تنها باعث بهبود هندلینگ شده بلکه شامل رینگ‌های ۲۰ اینچی انحصاری، ترمزهای بزرگ‌تر در جلو و عقب و بهبود برخی تنظیمات شاسی است.


اگر چشمتان مدل بنزینی LS را گرفته شما می‌توانید پکیج پرفورمنس را نیز انتخاب کنید که باعث انتخاب سیستم VGRS، فرمان پذیری فعال چرخ‌های عقب و پایدارکننده فعال می‌شود.


از نظر ایمنی، نسل جدید LS برای عملکرد بهتر در ۴ دلیل اصلی تصادفات منجر به فوت طراحی شده است: تصادف‌های مرتبط به پیاده‌ها، انحراف خودرو از جاده، برخورد در تقاطع‌ها و برخوردهای از عقب.


مهندس ارشد این خودرو می‌گوید:

LS برای درجه‌یک بودن در بحث تکنولوژی‌های ایمنی پیشرفته طراحی شده است.

این خودرو اساساً دو سیستم ایمنی پیشرفته را ترکیب کرده که شامل Safety System+ و Safety System+ A می‌باشد. سیستم اولی دارای تجهیزاتی چون تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل راداری دینامیک، نوربالای هوشمند، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار خروج خودرو از خط می‌باشد.

در سیستم دومی تمامی تجهیزات بالا به علاوه هشدار عابران پیاده، دستیار فرمان پذیری فعال، هشدار ترافیک جلو و دستیار علائم جاده را دریافت می‌کنید.


از نظر ارتباطات، این خودرو دارای برنامه Enform App Suite 2.0 لکسس است که به کاربران اجازه دسترسی به برنامه‌های موبایل با استفاده از صفحه‌نمایش کنسول مرکزی خودرو را می‌دهد. به لطف وای فای 4G LTE، حداکثر ۵ وسیله می‌توانند به اینترنت وصل شوند.

با بهای پایه‌ی ۷۵ هزار دلاری در ایالات‌متحده، نسل جدید لکسس LS ارزان‌تر از رقبای کلیدی خود یعنی ب ام و سری ۷ (۸۳۱۰۰ دلار) و مرسدس بنز S کلاس (۸۹۹۰۰ دلار) می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    واقعا زیبا و فوق العادست😍ولی یکم توی طراحیش اغراق شده،مخصوصا چراغای جلوش که z هست
    ولی اگه میخواد رقیب اس کلاس باشه و لوکس باشه باید یکم طراحیه ساده و کلاسیک تری میکرد
    این طراحی فوق‌العاده زیبا بیشتر مناسبه یه خودرو اسپرته تا یه خودرو لوکس
    شما به بنز اس کلاس و رولزرویس فانتوم و بنتلی مولسان نگاه کنید زیبایی و ابهتشون در سادگیه طراحیشون میبینید
    البته ls جدید طراحی خاص خودشو داره که تکه

  2. میلاد

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من عاشق لکسوسم
    ولی وقتی اسم LSرو میشنوم ناخودآگاه یاد
    مرسدس sکلاس می افتم و……

  3. علی

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    با اینکه حتما ماشین درجه یکیه ، ولی بعید میدونم بتونه با لوکس های آلمانی رقابت جدی بکنه

    1. کاوه آهنگر

      ۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (432 ديدگاه)

      چطور بعید میدونید؟ کی قراره این نگرش تک بعدی رو کنار بگذارید؟
      نسل اول لکسس ال اس که اوایل دهه نود معرفی شد جایگاه بنز اس کلاس رو به خطر انداخت و تا الان هم رقیب مستقیم بنز اس کلاس و سری هفت بوده. در واقع این سه پرچمدار و البته پرچمدار آئودی هیچکدوم حریف دست و پا بسته ای نیستند و هیچکدام برتری به یکدیگر ندارند(به غیر از مبحث کیفیت و اعتماد مشتری که لکسس پیشتاز است)

  4. هادی

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    به شخصه audi a8 جدید رو تر جیح می دم

  5. sina

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    بی نقصه واقعا
    کاش برا نسل جدید IS هم همینقد مایه بذاره

  6. Pooya

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    تنها چیزی که جالب نیست طراحی داخلی ماشین که برای این کلاس خودرویی ساده و قدیمی به نظر میاد و نسبت به رقبا عقب تره.

    1. سید علیرضا

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (236 ديدگاه)

      .
      هر چی باشه طراحی خارجی و داخلیش از سری هفت قشنگتره
      هم جدیدتر هم زیباتر

  7. sina

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    به نقل از کامنت یکی از دوستان تو همین سایت که خاطرم نیست کی بود :(

    افتخارات و نکات جالب Lexus LS:

    – محصول پروژه ی F1 برای ساخت یک پرچم دار ( F از Flagship)
    -5 سال صرف طراحیش شد
    – 1 میلیارد دلار هزینه
    – ماموریت اصلی از روز اول = شکست دادن قدرتمند ترین رقبای اروپایی و امریکایی و آسیایی
    – ماموریت دوم = بهترین بودن در آیرودینامیک ، سکوت و راحتی کابین، حداکثر سرعت ، مصرف سوخت

    – تیم F1
    60 طراح ، بهترین های گروه تویوتا
    1440 مهندس ، زبده ترین مهندسین تویوتا
    در 24 تیم
    2300 تکنیسین از بهترین کالج های دنیا
    – 450 مدل پروتوتایپ معرفی شد
    900 نوع موتور براش طراحی شد

    – 2.7 میلیون کیلومتر رو در سردترین مناطق جهان و داغ ترین بیابان های افریقا و آسیا طی کرد
    – 2 اختراع با این خودرو به اسم تویوتا ثبت شد.
    بنز سیستم Airmatic در S class رو از روی Piezo TMS در LS ساخت

    .

    – 2007 خودروسال انتخاب شد.
    – 1991 خودروی محبوب بین المللی
    – 1991 خودروی سال کانادا
    – لیموزین سال top gear
    – بالاترین امتیازی که car and driver در تاریخ خودش به یک ماشین داده !!
    – بالاترین امتیازی که consumer report در تاریخ خودش به یک ماشین داده !!
    – بالاترین امتیازی که motorweek در تاریخ خودش به یک ماشین داده !!
    – بالاترین امتیازی که Fleetworld در تاریخ خودش به یک ماشین داده !!
    – 15 سال رتبه ی اول کیفیت JD پاور. از سال 1994 تا 2009. سال 2012 و 2014. سال 2013 هم سوم شد.
    – ایمن ترین خودروی تست شده ی Autobuild در سال 2007
    – ایمن ترین خودروی بالای 40/000 دلار سایت kiplinger
    – جزو 10 موتور برتر سال
    – بهترین سیستم صوتی به انتخاب سایت Edmund

    منبع: ویکی پدیا + (سایت لکسس ، مجلات ماشین)

  8. شاهين

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    عجب چیییییییزیه

  9. mohammad_FM 480

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره ولی فک نمیکنم بتونه با اس کلاس یا سری هفت رقابت خاصی داشته باشه.
    واقعا جدای از تعصب بگید تو این ماشین سنگینی و لوکس بودن اس کلاس رو میبینید؟؟

    1. sina

      ۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2658 ديدگاه)

      محمدجان
      من حس میکنم تو اون سطح از کیفیت و توانایی مالی دیگه انتخاب ماشین بحثی کاملا سلیقه ای هستش و هستند کسایی که واقعا لکسس رو به بنز و ب ام و ترجیح میدن.

      1. mohammad_FM 480

        ۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        خب اره اینم درسته ولی تو حالت کلی منظورمه

        1. sina

          ۷ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2658 ديدگاه)

          من تو حالت کلی هم ترجیحش میدم محمد عزیز

        2. mohammad_FM 480

          ۷ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          بله درسته سینا جان سلیقه ها متفاوته دیگه

      2. #ali.m#

        ۷ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        به سری 7 و a8که صد درصد ترجیحش میدم و خیلیا هستن که با من هم عقیدن .
        و از جفتشونم طراحی بهتری داره .

    2. سید علیرضا

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (236 ديدگاه)

      .
      بله عزیزم

  10. حسین

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    لکسوس ls و بی ام و سری ۷ و مرسدس Sکلاس و آئودی A8
    هرکدوم رو داشته باشی لذت میبری

  11. ارش

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    خوبی طراحی این مدل اینه که واقعا مستقله و شبیه هیچ ماشینی نیست کاملا میشه روح یه ماشین ژاپنی رو دید و احساس میکنی با یه ماشین ژاپنی طرف هستی بر عکس مدلهای 2007و دهه 90هرچنداونا هم زیبا طراحی میشدن ولی شباهت هایی با بنز و بی ام و داشتن.در کل اگر توانخرید ماشین تو این محدوده قیمتی رو داشتم تمام مدلها رو دوست داشتم امتحان بکنم فرض کنید بعد مدتی سواری با مرسدس s class بشینی پشت یه جگوار بعد هم یه مزراتی و یه دفعه یه لکسوس بخری تنوع از این بیشتر و بهتر از یه ماشین اسپرت به یه ماشین لوکس راحت دوباره با بی ام و و آئودی شروع کنی آخ که چه لذتی داره .

  12. Omid622

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    در تمام جهات خوبه چه سواری چه موتوری چه آپشن
    اما باید واقعیت رو قبول کرد که سدان های فول سایز لوکس
    ۱_بنز
    ۲_آئودی
    ۳_بی ام و
    ۴- مزراتی
    این باید با جگوار کل کل کنه

  13. luis

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بسیار منحصر به فرد
    دوستان کمی بیشتر راجع به این جواهر مطالعه کنند این ماشین هر جزئش بر گرفته از فرهنگ غنی و چند هزار ساله ژاپن طراحی شده از خطوط داشبردش که برگرفته از همزن های بامبوی ژاپنیه تا نور پردازیش که نور پردازیه فانوس های کهن ژاپنه. از خطوط شکسته طراحی که تمام نشاندهنده حرف L لکسس هست و فلسفه نکته بینی حرف ال داره از شیشه کاری در ها که هر کدوم طراحی و ساختش سالها زمان برده اپشن و موتور هم که گل کاشته و به اندازه جرمن ها از حجمش اسب کشیده .
    توروخدا نظر احساسی ندید اخه اس کلاسی که ظاهرش با سی کلاس مو نمیرنه چه به به و چه چه این چنینی داره که ال اس باش قاااابل مقایسته هم نیست؟؟؟؟؟؟؟ اخه سری هفتی که بیشتر شبیه فیس لیفت نسل قبل میمونه و با سری پنج شباهت داره چه طراحی خاصی داره که لکسس نداره؟؟؟
    تا کی حقیقتو پشت واژه های اصیل و اصالت پنهان کنیم؟؟؟
    زیبا زیباست باید بپذریم . چند نکته هم از اصالت طرح های استفاده شده در ال اس گفتم تا بگم اگه پای کل کل اصالتی پیش بیاد اصالت و هویت و قدمت مشرق زمین قابل مقایسته با مغرب زمین نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا